SaiPalaisuutta vaalimassa – joukkueen rakentuminen kaudelle 2016–2017

  • 492 077
  • 2 371

Sputnik64

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
En tiedä montako junnujen peliä sinä olet käynyt katsomassa, mutta itse olen käynyt seitsemisen A-junnujen liigapeliä katsomassa ja rehellisesti voin sanoa, että yhdelläkään heistä ei riitä pelaamisentaso haastamaan yhtäkään nykyistä edustuksen pelaajaa. Karjalainen ja Mönkäre ovat heistä lähinnä sitä tasoa, mutta ei olisi mitään järkeä ottaa heitäkään pelaamaan 5min/peli edustuksen rinkiin kun junioreissa pelaa ykkösketjussa isoja minuutteja. Eivät hekään taidollisesti erotu joukosta juuri mitenkään. Tämä on valitettava fakta. Nämä pelaajat jotka Sputnik64 mainitsi ovat SaiPan sopimuspelaajia, mutta ovat tosiaankin tasollisesti vielä kaukana aikuisten liigatasosta.
Jepu, ehottomasti paras paikka pelata nuorten liigaa nyt heillä, mutta lisäpotkua varmasti tulisi esim. Mönkäreelle ( nuorten pistepörssin kympin sakissa parasta aikaa), jos johonkin liigapeliinkiin pientä näytön paikkaa olisi tarjolla. Toki Mestis varmasti parempi ja sopivampi vaihtoehto olisi kehittyä lupaaville nuorille.Erittäin valitettavasti Ketterän nousu tyssäsi viime kaudella, toivottavasti nyt onnistuu. Olisi ehottoman tärkeää se nimenomaan näiden nuorten kehittymisen kannalta, jos näinkin läheltä hyvällä yhteistyöllä peliaikaa järjestyisi paikallisille lupauksille.
 

number91

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, SaiPa
Toivottavasti nyt viimeistään rustataan Olkinuoralle loppukaudeksi sopparia kun Markkanen jätti pelin kesken tampereella. Tuohimaan taso ja Markkasen pelikunto kun molemmat ovat arvoituksia niin uskoisin "varajussin" olevan tärkeä palanen säälipaikkaa jahdattaessa.
Niin ja moro vaan kaikille, oon uus täällä!
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän tämän kauden paskan voi alkaa pikkuhiljaa paketoida kauniiseen pakettiin. Sitten voidaankin alkaa listata nimiä joille ilmoitetaan viimeistään keväällä kiitos ja näkemiin.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Eiköhän tämän kauden paskan voi alkaa pikkuhiljaa paketoida kauniiseen pakettiin. Sitten voidaankin alkaa listata nimiä joille ilmoitetaan viimeistään keväällä kiitos ja näkemiin.
Ulkkarit lihoiksi ja siitä massit Massin jatkosoppariin. =)
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Miltä kuulostais huomenna ketju Hamilton-Koski-Vainikainen? Sellainen nimittäin saatetaan nähdä.
Eli siulla on tietoa, että Hamilton ja Koski olisivat tervehtyneet pelikuntoon huomiseksi?

Hieno homma, jos näin on. Eikä ketjukaan lähtökohtaisesti kuulosta mahdottomalta ajatukselta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Jaa, no nytpä oli sitten hetki aiemmin tullutkin SaiPan sairaslistapäivitys. Joka kertoi, että Maalahtikin olisi huomenna pelikunnossa. :)

Ehkä me vielä joku päivä nähdään rosteri täysin ilman loukkeja. :D
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
VIHDOIN!!
Nyt noita kenttiä on muuteltu ja uskallettu rikkoa.

Trotter-Järvinen-Hamilton
Strömberg-Koskiranta-Nikko
McFarland-Kaksonen-Kuronen
Leivo-Virkkunen-Vainikainen

Taipalus-Carson
Mäkinen-Lappalainen
Backman-Savilahti
Maalahti

Tuohimaa
Olkinuora

Nyt noi kentät alkaa jo näyttämään sellaisilta, että jos ei voittoja ala tulemaan niin ainakin allekirjoittaneella alkaa usko Santaseen loppumaan. Tästä on nyt alettava SaiPan nousu.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kyllä se on varmaan Santasen mentävä tekemään ne maalit, että ei usko lopu keneltäkään.
En kyllä tiennytkään, että se maalien tekeminen on uskon asia.
Missä on Koski, kyllähän Elmeri keskelläkin pelaa, mutta on laidassa parempi ja Nikko voisi vedellä luistelutreenejä isolla jäällä, jos sieltä tulisi hiukan vauhtia ja tiukempia kaarroksia pojalle.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olki-Jussille ei jatkoa. Ihan hyvin suoriutui SaiPan maalilla. Tässä tilanteessa ymmärrettävää, ettei kolmatta maalivahtia pidetty, vähille roposille jos niitä on, löytyy muita käyttökohteita. Toivotaan, että toinen Jussi kestää jotenkin kasassa.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Vai ei Olkinuora saanut jatkoa, saattaa vielä tulla häntä ikävä jos/kun vanhajussi hajoaa pahemmin.
Ja, pelaajapuolella voisi aloittaa vaihtoviikot, ensimmäisenä Taipalus, jatkona sitten vaikka ainakin pari ulkomaalaishyökkääjää, nimet voi vaikka arpoa, ei mitään väliä, yhtä paskoja tällä hetkellä jokainen.
Olen ymmärtänyt, että ulkomaalaispelaajia hankitaan kärkipelaajiksi ja kantamaan joukkuetta, mutta nyt joukkueessa olevista hyökkääjistä yksikään ei pysty sellaiseen, kyllä on McIntyreä ja Rauta ikävä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Olen ymmärtänyt, että ulkomaalaispelaajia hankitaan kärkipelaajiksi ja kantamaan joukkuetta, mutta nyt joukkueessa olevista hyökkääjistä yksikään ei pysty sellaiseen, kyllä on McIntyreä ja Rauta ikävä.
Monet ovat kehuneet meidän tämän kauden ulkkareita, mutta itsekin olen täysin samaa mieltä @lautamies kanssa tässä asiassa. Nykyiset ulkkarit eivät vain mielestäni ole sillä tasolla, kuin edelliset ovat olleet. Tottahan sen on että edellisillä kausilla ulkomaanhaut ovat onnistuneet lähes täydellisesti, ja on jopa epäreilua verrata heitä keskenään, mutta meidän resursseilla ei hirveästi ole varaa huteihin. Toki kaikilla nykyisillä on omat hyvät puolensa( McFarland, liike, Trotter; kädentaidot, Hamilton; Taistelu ja maalinteko. Mutta ei noista kukaan ole verrattavissa esim. McIntyreen joka oli melko hyvä kaikessa, ja ennen kaikkea vihasi häviämistä!

Aikaisemminkin jo asiasta mainitsin, mutta täällä asia lytättiin.Tuon joukkueen kemia ei ole vain sellainen, kuin se on edellisvuosina ollut. Meillä on kuulemani ja omien havaintojeni mukaan melkoisen kuppikuntainen ja ei niin yhtenäinen joukkue tällä kaudella, verrattuna moneen edelliseen. Tuo yhteen hiileen puhaltamisen puute vain valitettavasti sitten näkyy kentällä, ja juurikin sen perisaipalaisen taistelun puutteena.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Monet ovat kehuneet meidän tämän kauden ulkkareita, mutta itsekin olen täysin samaa mieltä @lautamies kanssa tässä asiassa. Nykyiset ulkkarit eivät vain mielestäni ole sillä tasolla, kuin edelliset ovat olleet. Tottahan sen on että edellisillä kausilla ulkomaanhaut ovat onnistuneet lähes täydellisesti, ja on jopa epäreilua verrata heitä keskenään, mutta meidän resursseilla ei hirveästi ole varaa huteihin. Toki kaikilla nykyisillä on omat hyvät puolensa( McFarland, liike, Trotter; kädentaidot, Hamilton; Taistelu ja maalinteko. Mutta ei noista kukaan ole verrattavissa esim. McIntyreen joka oli melko hyvä kaikessa, ja ennen kaikkea vihasi häviämistä!

Aikaisemminkin jo asiasta mainitsin, mutta täällä asia lytättiin.Tuon joukkueen kemia ei ole vain sellainen, kuin se on edellisvuosina ollut. Meillä on kuulemani ja omien havaintojeni mukaan melkoisen kuppikuntainen ja ei niin yhtenäinen joukkue tällä kaudella, verrattuna moneen edelliseen. Tuo yhteen hiileen puhaltamisen puute vain valitettavasti sitten näkyy kentällä, ja juurikin sen perisaipalaisen taistelun puutteena.
Olet luultavasti oikeassa, Santanen ja muut mulkut eivät varmasti ole mitään varsinaisia Jari Sarasvuo tyyppisiä hengenluojia tms. Eivätkä nerokkaita pelitaktikoita. Vituttaa, ihailen ihan sikana tuota Jyrki Ahoa ja olisin hänet halunnut nimenomaan SaiPaan. Onko pelaajissa myös negatiivisia kyräilijöitä? Mene ja tiedä. Tietysti alkaahan se vituttamaan kun ei homma skulaa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Lyödään vielä pikkaisen löylyä kiukaalle, kun sille tielle olen lähtenyt, ja seuraava kommenttini liittyy omaan perstuntumaani, eikä faktatietoon. Millään en haluaisi rakastamaani seuraa lytätä, taikka sen toimintatapoja, mutta kommentoidaan nyt kuitenkin tänne.

Juttelin tuossa jokin aika sitten hetken herra Tuomenoksan kanssa. Molemmat oltiin viihteellä, ja pariin otteeseen kyselin hänen jatkosuunnitelmistaan, ja kummallakaan kertaa ei suostunut kertomaan aikeistaan jatkaa meidän seurassa tämän kauden jälkeen.. Miulle jäi erittäin vahvasti kuva siitä, että taas yksi henkilö menestyksemme takanta lähtee toisaalle. Herää vain kysymys, että mitä helvettiä on Ek tehnyt toimistolla, jotta kaikki menestystä meidän seuralle tehneet henkilöt lähtevät, kuin rotat uppoavasta laivasta.
Tirkkonen, Kallioniemi, Pehkonen, (Tuomenoksa)... Hieman vitutta tuo skenaario
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lyödään vielä pikkaisen löylyä kiukaalle, kun sille tielle olen lähtenyt, ja seuraava kommenttini liittyy omaan perstuntumaani, eikä faktatietoon. Millään en haluaisi rakastamaani seuraa lytätä, taikka sen toimintatapoja, mutta kommentoidaan nyt kuitenkin tänne.

Juttelin tuossa jokin aika sitten hetken herra Tuomenoksan kanssa. Molemmat oltiin viihteellä, ja pariin otteeseen kyselin hänen jatkosuunnitelmistaan, ja kummallakaan kertaa ei suostunut kertomaan aikeistaan jatkaa meidän seurassa tämän kauden jälkeen.. Miulle jäi erittäin vahvasti kuva siitä, että taas yksi henkilö menestyksemme takanta lähtee toisaalle. Herää vain kysymys, että mitä helvettiä on Ek tehnyt toimistolla, jotta kaikki menestystä meidän seuralle tehneet henkilöt lähtevät, kuin rotat uppoavasta laivasta.
Tirkkonen, Kallioniemi, Pehkonen, (Tuomenoksa)... Hieman vitutta tuo skenaario
Näin varmasti myös tapahtuu. Tosin hyvää työtä on tehty myös muualla: Pelicans, Ässät, Jukurit, Tappara, Sport, jne. Luultavasti Ek on perseestä, pitäisi saada joku vähän enemmän Kallioniemen tyylinen kaveri. Mistä?!
 

Mr.Wonderful

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja saksalainen jalkapallo
Mä nauran teille. Joo, varmasti Ek anto potkut häntä edeltäneelle toimitusjohtajalle ja valmentajalle, joka valmensi ennen kuin Ek itse tuli organisaatioon. Miten noin tyhmiä ihmisiä voi edes ollaolemassa? Yrittäkää nyt edes vittu
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Nyt ollaan kyllä ihan niillä rajoilla, että kausi on kohta paketissa jo ennen joulua...vaihtoehtoja lienee jonkun profiilipakin hankinta, laadukas alakerran isäntä (onko sellaisia vapaana SaiPan rahoilla...) tai sitten valmennuksen vaihto. Tekemällä "ei mitään", homma tuskin kääntyy. Tuo valmennuksen vaihtokin on vain siinä mielessä hankalaa, että on ne kahden vuoden sopparit ja ei noita kykeneviä valkkujakaan taida juuri vapaana olla. Tää on nyt aikamoinen pattitilanne!
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lyödään vielä pikkaisen löylyä kiukaalle, kun sille tielle olen lähtenyt, ja seuraava kommenttini liittyy omaan perstuntumaani, eikä faktatietoon. Millään en haluaisi rakastamaani seuraa lytätä, taikka sen toimintatapoja, mutta kommentoidaan nyt kuitenkin tänne.

Juttelin tuossa jokin aika sitten hetken herra Tuomenoksan kanssa. Molemmat oltiin viihteellä, ja pariin otteeseen kyselin hänen jatkosuunnitelmistaan, ja kummallakaan kertaa ei suostunut kertomaan aikeistaan jatkaa meidän seurassa tämän kauden jälkeen.. Miulle jäi erittäin vahvasti kuva siitä, että taas yksi henkilö menestyksemme takanta lähtee toisaalle. Herää vain kysymys, että mitä helvettiä on Ek tehnyt toimistolla, jotta kaikki menestystä meidän seuralle tehneet henkilöt lähtevät, kuin rotat uppoavasta laivasta.
Tirkkonen, Kallioniemi, Pehkonen, (Tuomenoksa)... Hieman vitutta tuo skenaario

Näin varmasti myös tapahtuu. Tosin hyvää työtä on tehty myös muualla: Pelicans, Ässät, Jukurit, Tappara, Sport, jne. Luultavasti Ek on perseestä, pitäisi saada joku vähän enemmän Kallioniemen tyylinen kaveri. Mistä?!
Tämä Ekin haukkuminen menee jo aivan älyttömäksi. Ymmärrän että ihmisiä vituttaa ja etsitään syyllisiä huonoon menestykseen, mutta tuntuu että täällä on laskeuduttu joukkohysteriaan. Ihmisillä on jäänyt kasetti jumiin että Ek on paska ja vittumainen persoona, mutta mihin tämä perustuu? Onko kellään faktatietoa siitä että Ek on perseestä vai johtuuko tämä vain täällä esitetyistä mutuista?

Toisekseen ei se TJ pysty vaikuttamaan pelintasoon. Se on valmentajan tehtävä. Ek huolehtii taloudesta, mikä on vitun vaikeaa hänestä riippumattomista syistä ,kuten pelaajien munattomuudesta.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Tämä Ekin haukkuminen menee jo aivan älyttömäksi. Ymmärrän että ihmisiä vituttaa ja etsitään syyllisiä huonoon menestykseen, mutta tuntuu että täällä on laskeuduttu joukkohysteriaan. Ihmisillä on jäänyt kasetti jumiin että Ek on paska ja vittumainen persoona, mutta mihin tämä perustuu? Onko kellään faktatietoa siitä että Ek on perseestä vai johtuuko tämä vain täällä esitetyistä mutuista?

Toisekseen ei se TJ pysty vaikuttamaan pelintasoon. Se on valmentajan tehtävä. Ek huolehtii taloudesta, mikä on vitun vaikeaa hänestä riippumattomista syistä ,kuten pelaajien munattomuudesta.

En mene sanomaan Ekistä ihmisenä mitään, mutta fakta on nyt se, että SaiPan ympärillä on paska pöhinä, johtuu se sitten peliesityksistä tai ei. Ulospäin on minusta näyttänyt siltä, että yhtä sambateemaista ottelutapahtumaa lukuunottamatta toimistolla on menty autopilotilla kehittämättä tuotetta nimeltä SaiPa mihinkään suuntaan. Jos jotain efforttia on ollut, niin ulospäin se ei ole näkynyt. Seura on liioittelematta taantunut puolessa vuodessa johonkin vuoden 2008 tasolle. Ja vaikka Ek ei olekaan syyllinen tähän kaikkeen, on hän silti jossain määrin vastuussa. En ihmettele ihmisten turhautumista tähän tilanteeseen tippaakaan.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No niin hra ihmeellinen. Kutsuit minua ja Krepoa tyhmiksi, eli viittaat siihen, että älykkyysosamäärämme on jotakuinkin tasolla 40-80. Oletat siis näin. Oma älykkyysosamääräni huitelee tasolla 120-148, se on mitattu ja tarkkaa lukua en kerro. Lyttäsit samalla myös Krepon älykkyysosamäärän, uskon että hänkään ei ole tyhmä. Sinä olet ilmeisesti älykkö ja älykkyysosamääräsi on noin 148-200, eli olet nero. Mitä tulee Marko Ekiin, niin minä en ole arvioinut hänen työtään ennen kuin hän on siihen voinut itse vaikuttaa. Sen jälkeen kun Ek on tullut ruoriin, mitään kovin hyvää ei ole tapahtunut. Urheilulehti kirjoittaa uudessa julkaisussaan jutun SaiPasta, jossa ovat erittäin huolissaan Ekin touhusta. Eli, Mr Wonderful, mitä jos painuisit takaisin äitisi kohtuun?!
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kun tuuleen huutaa, se vastaa. Niin sanoi vanha kansa ja ehkä tuossa Urheilulehden jutussa on sitä vastausta jonkin verran.
Ja, Herra Jaakko, ei pidä pahastua tämän herra ihmeellisen nimittelyistä, minä olen hänen mielestään puupää, no ei kai nimi miestä pahenna, joten nimitelköön.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun tuuleen huutaa, se vastaa. Niin sanoi vanha kansa ja ehkä tuossa Urheilulehden jutussa on sitä vastausta jonkin verran.
Ja, Herra Jaakko, ei pidä pahastua tämän herra ihmeellisen nimittelyistä, minä olen hänen mielestään puupää, no ei kai nimi miestä pahenna, joten nimitelköön.
Hyvää puhetta, Lautamies. Mulle on ihan sama mitä toimenpiteitä SaiPassa tehdään, kunhan peli saadaan paremmaksi ja voittavaksi. Siinä asiassa me kaikki SaiPan fanit olemme varmasti yksimielisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös