SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 392 096
  • 5 923

Aapee79

Jäsen
Ootte te kyllä melkoisia, kun tätä ulinaa lukee. Vai onko nyt niin, että kaikkien on pakko liittyä jäseneksi eikä näitä 249€ kausareita voi edes ostaa? Jos on näin, niin sitten ymmärrän tämän pahanmielen. Käsittääkseni kuitenkin jokainen voi valita itse, että ostaako alekausikortin.

Kyllä minuakin harmittaa, kun lähi K-kaupassa kalja maksaa enemmän kuin kauempana olevassa Prismassa. En silti vaadi Prismaan hintojen nousua, jotta työkaveri joutuisi maksamaan samana verran kuin minä asioidessaan lähikaupassa.
Tätä paskempaa viestiä ja vertausta ei löydy Jatkoajasta. Onnittelut siitä.

Lisäksi, kun rahaa on, niin tuollaisten puulaakien jäseneksi en liity ja toisekseen, enpä kyllä rahoja työnnä SaiPan normaalihintaiseen kausikorttiinkaan, periaatteesta, koska tälläinen veivaus on tehty. Ihme touhua ja eri arvoistamista.
 

SaiPa#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis eikö tässä nyt kuitenkin ole kyse ihan normaalista jäsenalennuksesta. Olisiko parempi vertaus K-plussatarjoukset, jossa K-plussakortilla saat maitorahkan 50c halvemmalla kuin ilman korttia? Anyway, oman jäsenetukausarin ostin just e-passilla.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis eikö tässä nyt kuitenkin ole kyse ihan normaalista jäsenalennuksesta. Olisiko parempi vertaus K-plussatarjoukset, jossa K-plussakortilla saat maitorahkan 50c halvemmalla kuin ilman korttia? Anyway, oman jäsenetukausarin ostin just e-passilla.
Se riippuu siitä miten kukin näkee normaalin jäsenalennuksen, tässä tapauksessa se on 28-33 %.

Viitikolle noita osakkeita on myyty 3e/kpl ja könttänä 3 kpl 10 eurolla. Heikki talousmiehenä valitsi jälkimmäisen
 

SaiPa#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiennytkään, että K-Plussan jäsenyys maksaa.
Jaa, se jäsenmaksuko siinä ahistaa. No sitten K-plussa oli huono esimerkki. Onhan noita muitakin maksullisia jäsenyyksiä esim OP:n ja Oulunseudun Sähkön omistajajäsenyys. Oulunseudun Sähköllä oli jonkin aikaa sitten sähkösopimustarjous jäsenille 3c/kWh alennus 9c/kWh kiinteähintaisesta sähkösopimuksesta.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Jaa, se jäsenmaksuko siinä ahistaa. No sitten K-plussa oli huono esimerkki. Onhan noita muitakin maksullisia jäsenyyksiä esim OP:n ja Oulunseudun Sähkön omistajajäsenyys. Oulunseudun Sähköllä oli jonkin aikaa sitten sähkösopimustarjous jäsenille 3c/kWh alennus 9c/kWh kiinteähintaisesta sähkösopimuksesta.
Nämä molemmat ovat omistajille.

SaiPa voi tietysti valita asiakkaansa, mutta en näe sitä kovinkaan mielekkääksi nykytilanteessa.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nämä molemmat ovat omistajille.

SaiPa voi tietysti valita asiakkaansa, mutta en näe sitä kovinkaan mielekkääksi nykytilanteessa.
On myös vaikkapa baareja joista voi ostaa jäsen- tai klubikortin, mitä nimeä käyttävätkään, ja sillä saa halvemmalla kaljaa. Mikä ongelma? Jotain mielensäpahoitusennätystä täällä nyt taas yritetään kun seura tekee yhteistyötä kannattajayhdistyksen kanssa. Vittu tätä eteläkarjalaista meininkiä taas, ei ihme ettei siellä missään pärjätä.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
On myös vaikkapa baareja joista voi ostaa jäsen- tai klubikortin, mitä nimeä käyttävätkään, ja sillä saa halvemmalla kaljaa. Mikä ongelma? Jotain mielensäpahoitusennätystä täällä nyt taas yritetään kun seura tekee yhteistyötä kannattajayhdistyksen kanssa. Vittu tätä eteläkarjalaista meininkiä taas, ei ihme ettei siellä missään pärjätä.
Pointtihan on se että aiemmin kausikortin uusijoille on annettu alennus ja nyt vaaditaan liittymään fanikerhoon alennuksen saamiseksi. Saimaan Keltamustat ry eivät muutenkaan varmaan herätä kovin positiivisia ajatuksia kaikissa aiemmin kausikortit omistaneissa. Itse olen vain sanonut että tässä vaiheessa typerä veto SaiPalta poistaa uusijoiden alennukset ja pyytää liittymään Saimaan Keltamustiin. Ei tällaisessa tilanteessa kun on esitelty sitä tuulen huuhtomaa kausitolkulla olisi varaa enää pyllistellä mihinkään suuntaan vakiintuneemmista asiakkaista.
 

emz1

Jäsen
Keskustelu kuulostaa ihan siltä kuin olisi annettu halvempi hinta johonkin salaseuraan johon pääsee vain kuin on kolme kaveria jotka vahvistavat sinun kutsun sisään ja näin olisi oikeutettu tuohon hintaan.

Ei, vaan jokainen voi ihan itse valita, että liittyykö jäseneksi ja maksaa vähemmän vai ei liity ja maksaa enemmän tai sitten ei osta ollenkaan.

Jos joku päättää olla ostamatta ollenkaan tämän takia, niin ehkä se henkilö ei ollut ihan kovin tosissaan ostamassa missään vaiheessa mitään.

Luulisin, että oikea ajatus taustalla on saada kannattayhdistyksen jäsenmäärää nousuun (=lisärahaa yhdistyksen kassaan) joka mahdollistaa taas tulevalle kaudelle vaikka halvempia vierasreissuja kannattajille. En tiedä, mutta voisin kuvitella näin.

Jos tuo hinnoittelu mahdollistaa esimerkiksi 20e hintaisen megamatkan Kouvolaan, niin antaa mennä vaan. Ei ole minulta pois.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Keskustelu kuulostaa ihan siltä kuin olisi annettu halvempi hinta johonkin salaseuraan johon pääsee vain kuin on kolme kaveria jotka vahvistavat sinun kutsun sisään ja näin olisi oikeutettu tuohon hintaan.

Ei, vaan jokainen voi ihan itse valita, että liittyykö jäseneksi ja maksaa vähemmän vai ei liity ja maksaa enemmän tai sitten ei osta ollenkaan.

Jos joku päättää olla ostamatta ollenkaan tämän takia, niin ehkä se henkilö ei ollut ihan kovin tosissaan ostamassa missään vaiheessa mitään.

Luulisin, että oikea ajatus taustalla on saada kannattayhdistyksen jäsenmäärää nousuun (=lisärahaa yhdistyksen kassaan) joka mahdollistaa taas tulevalle kaudelle vaikka halvempia vierasreissuja kannattajille. En tiedä, mutta voisin kuvitella näin.

Jos tuo hinnoittelu mahdollistaa esimerkiksi 20e hintaisen megamatkan Kouvolaan, niin antaa mennä vaan. Ei ole minulta pois.
Varmasti se ajatus taustalla on boostata Saimaan Keltamustien jäsenmäärää, mutta onko nyt ihan oikeasti oikea aika sille? Aika monessa katsojassa tuo yhdistys on se porukka "jotka tuulettaa 1-7 kavennusmaalia". Onko SaiPalla juuri nyt varaa testailla kiinnostaako ihmisiä liittyä Saimaan Keltamustiin vai jättävätkö protestina tulematta? Tällaiset pienet asiat voivat juuri nyt kipata sen valinnan kausikortin uusimattomuuteen, kun on vuodesta toiseen aiheutettu lähinnä vituttavia iltoja. Nyt pitäisi saada kaikki sellaiset, joilla on kausikortti ollut, uusimaan korttinsa ja tulemaan hallille.
 

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
The boys of Bergamo
Varmasti se ajatus taustalla on boostata Saimaan Keltamustien jäsenmäärää, mutta onko nyt ihan oikeasti oikea aika sille? Aika monessa katsojassa tuo yhdistys on se porukka "jotka tuulettaa 1-7 kavennusmaalia". Onko SaiPalla juuri nyt varaa testailla kiinnostaako ihmisiä liittyä Saimaan Keltamustiin vai jättävätkö protestina tulematta? Tällaiset pienet asiat voivat juuri nyt kipata sen valinnan kausikortin uusimattomuuteen, kun on vuodesta toiseen aiheutettu lähinnä vituttavia iltoja. Nyt pitäisi saada kaikki sellaiset, joilla on kausikortti ollut, uusimaan korttinsa ja tulemaan hallille.

En ymmärrä. Eikö siis voi ostaa kausikorttia ilman, että liittyy mihinkään klubiin? Vai onko nyt vaan kyse siitä, että joku muu saa jotain halvemmalla? Ja se ei kelpaa Lappeenrannassa, kun kaiken pitää olla paskaa. Kausarit on liian halpoja tai kalliita, kalja on liian lämmintä tai kylmää. Joukkue palkkaa liikaa tai liian vähän ulkomaalaisia pelaajia.

Ehkä ne kavennusmaalin tuulettelijat on ansainnut sen kausarialennuksen siitä, että ovat kantaneet euronsa halliin, eikä jääneet kotiin valittamaan kuten itse tein. Jos kaikki olisi tehnyt kuten minä, niin ei välttämättä olisi mitään seuraa mikä voi nyt aloittaa alusta. Tai sitten tämä jatkoajassa valittaminen on parasta mitä urheiluseuralle voi tehdä yksityishenkilönä.
 

emz1

Jäsen
Aika monessa katsojassa tuo yhdistys on se porukka "jotka tuulettaa 1-7 kavennusmaalia". Onko SaiPalla juuri nyt varaa testailla kiinnostaako ihmisiä liittyä Saimaan Keltamustiin vai jättävätkö protestina tulematta?
Aina me voidaan ottaa joku marginaali joka katsoo että tämä porukka tuulettaa vain 1-7 maaleja, mutta ihan oikeasti kun tätä asiaa katsoo isommassa kuvassa niin sitä ilmaista ämpäriä jonottavaa Jarmoa, jolla polttelee jo muutenkin valmiiksi lompakossa Tokmanni-klubin jäsenyys, plussakortti, s-etukortti ja Anttilan topten -osaston platinakortti ei kiinnosta yhtään ketä siellä päädyssä on jos jollain jäsenyydellä kausikortin saa ~60e halvemmalla kuin ilman jäsenyyttä.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Aina me voidaan ottaa joku marginaali joka katsoo että tämä porukka tuulettaa vain 1-7 maaleja, mutta ihan oikeasti kun tätä asiaa katsoo isommassa kuvassa niin sitä ilmaista ämpäriä jonottavaa Jarmoa, jolla polttelee jo muutenkin valmiiksi lompakossa Tokmanni-klubin jäsenyys, plussakortti, s-etukortti ja Anttilan topten -osaston platinakortti ei kiinnosta yhtään ketä siellä päädyssä on jos jollain jäsenyydellä kausikortin saa ~60e halvemmalla kuin ilman jäsenyyttä.
Ainakin itse koen asian vahvasti niin, että tuo Saimaan Keltamustien 12 € maksu on sinällään ihan sama, mutta kyseiseen yhdistykseen en halua liittyä tai ylipäätään mihinkään muuhunkaan yhdistykseen, jolla ei ole edes sääntöjään julkisesti luettavana. Se sen sijaan pistää vituttamaan, jos pitäisi maksaa samasta tuotteesta 39% korkeampi hinta kun ei kuulu johonkin lippujen heilutuskerhoon.

En ymmärrä. Eikö siis voi ostaa kausikorttia ilman, että liittyy mihinkään klubiin? Vai onko nyt vaan kyse siitä, että joku muu saa jotain halvemmalla? Ja se ei kelpaa Lappeenrannassa, kun kaiken pitää olla paskaa. Kausarit on liian halpoja tai kalliita, kalja on liian lämmintä tai kylmää. Joukkue palkkaa liikaa tai liian vähän ulkomaalaisia pelaajia.

Ehkä ne kavennusmaalin tuulettelijat on ansainnut sen kausarialennuksen siitä, että ovat kantaneet euronsa halliin, eikä jääneet kotiin valittamaan kuten itse tein. Jos kaikki olisi tehnyt kuten minä, niin ei välttämättä olisi mitään seuraa mikä voi nyt aloittaa alusta. Tai sitten tämä jatkoajassa valittaminen on parasta mitä urheiluseuralle voi tehdä yksityishenkilönä.
Viime kauden kausarin omistajat eivät siis kantaneet rahojaan SaiPan kassaan tai ole riittävän potentiaalisia asiakkaita, jotta heidät kannattaisi pyrkiä pitämään jatkossakin asiakkaina? Tämä on juuri sitä SaiPan "tässä on laskusi" -viestintää mikä tästä seurasta pitäisi tuulettaa kunnolla pois. Tuollainen 30% alennus yhdelle asiakassegmentille on sellainen, että muut voivat kokea sen helposti heille pyllistämiseksi. Sinällään tuo 70€ on myös aika se ja sama loppupeleissä, kun tukemismielessä tulee kauden mittaan ostettua SaiPan tuotteita ja käytettyä hallin ravintolapalveluita useilla sadoilla euroilla, mutta ilmeisesti Keltamustissa on sitten sen verran parempia asiakkaita että heille voi lätkäistä 30% alennuksen.

Itse olen ollut varma että ostan uudelleen kausikortin, mutta kyllä tämä pistää mietityttämään. Noh, katsellaan.
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse en näe tässä SaiPan hinnoittelussa mitään kummallista. Lienee kuitenkin aika tavallista että faniklubin jäsen saa alennusta ja tämmöistähän käytetään monessa muussakin liiketoiminnassa, mm. S-Etukortin osalta ja harrastustoiminnassa jonkun yhdistyksen jäsen saa monesti alennuksia esim. harrastukseen liittyvien tavaroiden ostosta vaikkapa. Hyvähän se on, että SaiPa tekee tuollaista yhteistyötä kannattajayhdistyksen kanssa.

Mutta täytyy antaa silti pieni miinus SaiPalle että edelliskauden kausikortin omistajia ei huomioitu millään tavalla tämän kauden kausikortin hinnassa. Jonkinlainen perseennäyttö tämä oli edelliskautena kausikortin ostaneille, sillä kaikki eivät halua liittyä mihinkään yhdistykseen. Joka tapauksessa tuli ostettua kausikortti seisomakatsomoon mutta en liittynyt keltamustien jäseneksi vaan maksoin täyden hinnan.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Mutta täytyy antaa silti pieni miinus SaiPalle että edelliskauden kausikortin omistajia ei huomioitu millään tavalla tämän kauden kausikortin hinnassa. Jonkinlainen perseennäyttö tämä oli edelliskautena kausikortin ostaneille, sillä kaikki eivät halua liittyä mihinkään yhdistykseen. Joka tapauksessa tuli ostettua kausikortti seisomakatsomoon mutta en liittynyt keltamustien jäseneksi vaan maksoin täyden hinnan.
Tämä.

Sellaista perseilyä on ollut SaiPan viimeiset vuodet, että olisin itsekin nähnyt kausikorttilaisia siitä hyvitettävän. Perseily ei tosin ole nykyisen omistuksen aiheuttamaa. Mutta silti.

Minusta on sinänsä ok että fanikerholaiset saavat alennuksen. Olen itsekin jäsenyyden vuosittain lunastanut vaikken jaakaan yhdistyksen kritiikitöntä suhtautumista seuraan.

Mutta tämän jäsenyysvaihtoehdon rinnalle olisi suonut kyllä vastaantulon vanhoille kausikorttilaisille, joihin myös kuulun.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Varmasti se ajatus taustalla on boostata Saimaan Keltamustien jäsenmäärää, mutta onko nyt ihan oikeasti oikea aika sille? Aika monessa katsojassa tuo yhdistys on se porukka "jotka tuulettaa 1-7 kavennusmaalia". Onko SaiPalla juuri nyt varaa testailla kiinnostaako ihmisiä liittyä Saimaan Keltamustiin vai jättävätkö protestina tulematta? Tällaiset pienet asiat voivat juuri nyt kipata sen valinnan kausikortin uusimattomuuteen, kun on vuodesta toiseen aiheutettu lähinnä vituttavia iltoja. Nyt pitäisi saada kaikki sellaiset, joilla on kausikortti ollut, uusimaan korttinsa ja tulemaan hallille.
Pakko myöntää että mie olen ihan pihalla näissä oikein/väärinkannattamisasioissa. Itse en kausikorttia tarvitse koska asun kaukana Kisapuistosta, mutta jos saisin SaiPan ensi kauden otteluiden kanavapaketin alennuksella liittymällä kannattajayhdistyksen jäseneksi, tekisin sen oitis. Se että 'kannattajayhdistys tuulettaa SaiPan 1-7 kavennusmaalia', sopii posipetteristiseen maailmankuvaani paremmin kuin hyvin.

Itse asiassa, jos saisin halvennetun katseluoikeuden SaiPan otteluihin liittymällä KooKoon tai HIFK:n kannattajayhdistyksen jäseneksi, senkin voisin tehdä. Mutta jos alennuksen hintana olisi liittyminen minkään poliittisen puolueen tai seurakunnan jäseneksi, siinä tapauksessa @rattussovjeticus näyttäisi keskisormea alennuksen ehdottajalle, ja maksaisi kiltisti täyden hinnan. Johonkin on raja vedettävä, mutta en halua vetää sitä rajaa SaiPa-yhteisön, enkä edes jääkiekkoyhteisön sisäpuolelle.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Pakko myöntää että mie olen ihan pihalla näissä oikein/väärinkannattamisasioissa. Itse en kausikorttia tarvitse koska asun kaukana Kisapuistosta, mutta jos saisin SaiPan ensi kauden otteluiden kanavapaketin alennuksella liittymällä kannattajayhdistyksen jäseneksi, tekisin sen oitis. Se että 'kannattajayhdistys tuulettaa SaiPan 1-7 kavennusmaalia', sopii posipetteristiseen maailmankuvaani paremmin kuin hyvin.

Itse asiassa, jos saisin halvennetun katseluoikeuden SaiPan otteluihin liittymällä KooKoon tai HIFK:n kannattajayhdistyksen jäseneksi, senkin voisin tehdä. Mutta jos alennuksen hintana olisi liittyminen minkään poliittisen puolueen tai seurakunnan jäseneksi, siinä tapauksessa @rattussovjeticus näyttäisi keskisormea alennuksen ehdottajalle, ja maksaisi kiltisti täyden hinnan. Johonkin on raja vedettävä, mutta en halua vetää sitä rajaa SaiPa-yhteisön, enkä edes jääkiekkoyhteisön sisäpuolelle.
Miulle tässä se isoin ongelma tulee siitä että viime kaudeksi kausarin hinta nostettiin kaiken järjen vastaisesti 25% (199€->249€) ja sitä taidettiin perustella kustannusten nousulla, ja nyt sitten hinta onkin kaikille jotka suostuvat Saimaan Keltamustiin liittymään 179€ ja muille 39% korkeampi 249€.

Myönnän toki että kysymys on omalla kohdallani lähinnä periaatteellinen. En halua liittyä järjestöihin, etenkään jos niiden sivuilla kerrotaan yhdistyksen säännöistä ainoastaan "Yhdistyksen säännöt on päivitetty vuosikokouksessa, ja ne tulevat tänne PRH:n hyväksynnän jälkeen.". SaiPana olisin laittanut entisille kausikortin omistajille kausaritarjouksen 199€ tai ylipäätään seisomakausarin hinnaksi tuon 199€, kun niitä näköjään voi jokaiselle halukkaalle myydä 179€. Nyt valittiin linja, jolla yritetään lisäämään faniyhdistyksen jäsenmäärää. Enpä vaan usko että kannettu vesi kovin hyvin kaivossa pysyy.
 

194800

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPV
Oisko ollu liian vaikeaa esim. palkita jokainen kausikortin uusija/ostaja kahdella kertalipulla seisomakatsomoon. Vois tuoda lisää katsojia ja lisätä myös oheismyyntiä niiden myötä, jotka ”ilmaislipun” käyttäisivät.
 

Meikä83

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Calgary
Onhan tuo kausikortin hinnan nosto viime kauden kausikorttilaisille korkea ja hieman epäreilu, mutta itse ylpeydellä (vai tyhmyydellä) uusin kausikortin ilman että liityin keltamustiin.

Edit: ja se tärkein jäi sanomatta, että ehdotus parista ilmaislipusta jaettavaksi olisi ollut hyvä
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Minä en ihan ymmärrä tätä kausikorttikeskustelua. Onko Lappeenrannan kiekkokulttuurissa aina pakko löytää joku aihe valittaa? JYPin seisomapaikkakausikortti maksaa 179 euroa. SaiPan seisomakausari on halvimmillaan saman hintainen - mutta sen saadakseen täytyy myös kuulua kannatusyhdistykseen. Jukurien seisomakausari maksaa 210 euroa, mutta Sarvisclubin jäsenille vain 159 euroa. Klubin jäsenmaksu on 25€ (opiskelijoilta ja lapsilta vain 15€), eli sielläkin kannattaa liittyä klubiin, jos haluaa halvimman mahdollisen kausarin. HPK:n seisomakausikortti maksaa 199€, mutta kannattajayhdistyksen jäsenille vain 129€. Jäsenyys maksaa aikuisilta 20€ ja nuorisolta 10€.

En ole nähnyt muiden joukkueiden foorumeissa isoa valitusta tällaisesta, mutta meillä tämä tuntuu kiristävän useamman fanin päätä. Missä tässä on se ongelma? Kannatusyhdistykseen ei ole pakko kuulua.

Juuri tällä viikolla juttelin yhden tutun kanssa, joka oli ostanut seisomakausikortin. Kysyin, ostiko sen keltamustien hinnalla saatavan ja hän kertoi ostaneensa täysihintaisen. Sanoi, että oli tietoinen alennushinnasta, mutta maksoi mielummin täyden hinnan tukeakseen SaiPaa - näin myös siksi, että ei nähnyt syytä pelkän alennuksen takia liittyä yhdistykseen, jonka toiminnassa ei ole ollut mukana, eikä tule jatkossakaan olemaan.
 

redpecka

Jäsen
Minä en ihan ymmärrä tätä kausikorttikeskustelua. Onko Lappeenrannan kiekkokulttuurissa aina pakko löytää joku aihe valittaa? JYPin seisomapaikkakausikortti maksaa 179 euroa. SaiPan seisomakausari on halvimmillaan saman hintainen - mutta sen saadakseen täytyy myös kuulua kannatusyhdistykseen. Jukurien seisomakausari maksaa 210 euroa, mutta Sarvisclubin jäsenille vain 159 euroa. Klubin jäsenmaksu on 25€ (opiskelijoilta ja lapsilta vain 15€), eli sielläkin kannattaa liittyä klubiin, jos haluaa halvimman mahdollisen kausarin. HPK:n seisomakausikortti maksaa 199€, mutta kannattajayhdistyksen jäsenille vain 129€. Jäsenyys maksaa aikuisilta 20€ ja nuorisolta 10€.

En ole nähnyt muiden joukkueiden foorumeissa isoa valitusta tällaisesta, mutta meillä tämä tuntuu kiristävän useamman fanin päätä. Missä tässä on se ongelma? Kannatusyhdistykseen ei ole pakko kuulua.

Juuri tällä viikolla juttelin yhden tutun kanssa, joka oli ostanut seisomakausikortin. Kysyin, ostiko sen keltamustien hinnalla saatavan ja hän kertoi ostaneensa täysihintaisen. Sanoi, että oli tietoinen alennushinnasta, mutta maksoi mielummin täyden hinnan tukeakseen SaiPaa - näin myös siksi, että ei nähnyt syytä pelkän alennuksen takia liittyä yhdistykseen, jonka toiminnassa ei ole ollut mukana, eikä tule jatkossakaan olemaan.
En ihan ole itse ehkä se kaikkein oikeutetuin ihminen näitä kommentoimaan kun en ole kausarin tavoitettavissa. Jos jotain mielipidettä keskustelusta sanon niin kyllä minusta pointtia on niilläkin, jotka tuntevat tulleensa ohitetuksi ja itsestäänselvyytenä otetuksi. SaiPalla ei luulisi olevan varaa yhtään tällaiseen.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko tuollainen merkittävä kymmenien prosenttien alennus kausikortista kortin uusijoille kovinkin yleinen? Tarkoitan sitä mikä nyt ilmeisesti on SaiPan kausikorttilaisilta viety. Itse en ole sellaiseen törmännyt missään. Jokereiden palstalta luin että siellä olisi tulossa joku alennus mutta ei sielläkään kukaan odota niin suuria alennuksia kuin mihin Lappeenrannassa on totuttu.

Noi kannattajayhdistysten jäsenalennukset sen sijaan on käsittääkseni ihan laajempikin käytäntö mutta se yleensä koskee vain jonkinlaista kannattajakatsomoa.

Toki en hirveästi ole perehtynyt kausikorttien hinnoitteluun ympäri maata. Aihe kuitenkin kiinnostaa rutosti.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Minä en ihan ymmärrä tätä kausikorttikeskustelua. Onko Lappeenrannan kiekkokulttuurissa aina pakko löytää joku aihe valittaa? JYPin seisomapaikkakausikortti maksaa 179 euroa. SaiPan seisomakausari on halvimmillaan saman hintainen - mutta sen saadakseen täytyy myös kuulua kannatusyhdistykseen. Jukurien seisomakausari maksaa 210 euroa, mutta Sarvisclubin jäsenille vain 159 euroa. Klubin jäsenmaksu on 25€ (opiskelijoilta ja lapsilta vain 15€), eli sielläkin kannattaa liittyä klubiin, jos haluaa halvimman mahdollisen kausarin. HPK:n seisomakausikortti maksaa 199€, mutta kannattajayhdistyksen jäsenille vain 129€. Jäsenyys maksaa aikuisilta 20€ ja nuorisolta 10€.

En ole nähnyt muiden joukkueiden foorumeissa isoa valitusta tällaisesta, mutta meillä tämä tuntuu kiristävän useamman fanin päätä. Missä tässä on se ongelma? Kannatusyhdistykseen ei ole pakko kuulua.

Juuri tällä viikolla juttelin yhden tutun kanssa, joka oli ostanut seisomakausikortin. Kysyin, ostiko sen keltamustien hinnalla saatavan ja hän kertoi ostaneensa täysihintaisen. Sanoi, että oli tietoinen alennushinnasta, mutta maksoi mielummin täyden hinnan tukeakseen SaiPaa - näin myös siksi, että ei nähnyt syytä pelkän alennuksen takia liittyä yhdistykseen, jonka toiminnassa ei ole ollut mukana, eikä tule jatkossakaan olemaan.
Eiköhän useammalla palanut päre Keltamustien toimintaan viime keväänä, kun seuran takana seisottiin loppuun saakka. Tietysti tämän jutun kun unohtaa, niin eikai tuossa mitään ongelmaa ole.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Eiköhän useammalla palanut päre Keltamustien toimintaan viime keväänä, kun seuran takana seisottiin loppuun saakka. Tietysti tämän jutun kun unohtaa, niin eikai tuossa mitään ongelmaa ole.
Juu, Keltamustat näytti kyllä todella lällyltä silloin. Silloin tuli tunne, että Keltamustat eivät kannattaneet SaiPaan vaan nimenomaan Hämäläistä ja vanhoja omistajia. Näiden ero olisi syytä ymmärtää.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Minkälainen tuo teidän faniporukka siellä on jota nyt suolataan?

Kuopiossa mustan verkoston katsomosta varmaan puolet on lapsia ja kehityshäiriöistä kärsiviä ihmisiä. Toisestakin puolikkaasta aika moni on loppupeleissä 16-25 ikäryhmään menevää eli lähtökohtaisesti ei niin rikasta ja työssä käyvää vielä. Ei minua ainakaan haittaa vaikka nuo ihmiset saisi millasia alennuksia.

JA tuo sama posiposi meininki toiminut vallan hyvin täälläkin, aika harvoin tuo mv porukka on mitään mielenilmaisua toteuttanu, välillä toki. Joten samaistun tilanteeseen. Miksi tämä nyt silti on niin iso ongelma?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös