Ihan ensiksi kiitokset koko joukkueelle hienoista elämyksistä ja upeista hetkistä kaudella 2017 - 2018. Koko matkan ajan joukkueen taso nousi ja ilta toisensa jälkeen kamppailtiin voitoista. SaiPan asema uskottavana joukkueena myös palautettiin viime kauden räpellyksen jälkeen. Siitä iso kiitos Lehterän Terolle ja joukkueelle, joka ei ollut valmis ikinä antamaan periksi. Olen seurannut SaiPan otteita Kisapuistossa syksystä 1972 lähtien ja en muista koskaan nähneeni jäällä yhtä periksiantamatonta joukkuetta. Toki aiemminkin noita elämyksiä ja upeita hetkiä on ollut.
Nyt vaan jotenkin tuntuu, että muutamia pelaajia vaihtamalla parempiin ja entisten kehittyessä vielä lisää, niin tällainen veteraanikin pääsee nauttimaan ensi keväänä siitä unelmoimastani mitalista. Nyt on meidän aika napata se ja siihen uskon tämän kauden esitysten perusteella kuin vuoreen.
Muutenkin kausi on ollut upea, kun uusi hallisuunnitelma nytkähti eteenpäin ja sekin kaiketi saadaan lähivuosina. Toivottavasti siihenkin tulee riittävästi seisomapaikkoja, jotta Suomen paras kannattajaporukka pääsee luomaan tunnelmaa halliin. Olen seurannut tiettyjä asioita SaiPan osalta melko aktiivisesti ja kyllä meillä osataan. Meillä on parhaat kannattajat, paras yleisö, mahtavat vieraspeleissä kannatuksesta huolehtivat fanit ja sosiaalinen media videoineen, missä SaiPa on ihan pro. Tästä se ei jää kiinni, mutta toivottavasti en enää koskaan näen yleisömääriä, jotka alkavat numerolla 2.
Hivenen olen kuitenkin huolestunut uusien SaiPa-fanien osalta. Toimin näet opettajana eräässä Lappeenrannan suurimmassa koulussa ja vaikka olen puhunut, maanitellut ja jopa kiristänyt oppilaita SaiPan peleihin, niin kiinnostus on melko vähäistä. Mistä ne uudet kannattajat saadaan, jos nykynuoria ei kiinnosta? Tähän en ainakaan itse ole keksinyt mitään viisasten kiveä. Toivottavasti joku keksisi, koska muuten hallin yleisön keski-ikä jatkaa kasvuaan. Nuoria tarvittaisiin jatkossakin...
No, se negailusta ja palataan asiaan. Ensi kausi on SaiPan juhlakausi ja siihen toivottavasti panostetaan. Kaikkia pankkitilin miljoonia ei kannata sijoittaa kerralla, mutta muutamaa tasokasta laituria ja pakkia huutaa. Mielellään saisivat myös olla rightinpuolen ukkoja! Hivenen lisää leveyttäkin rosterissa saisi olla, jotta rasitus ei nousisi kohtuuttomaksi. Vielä kun saadaan tämän kauden asenne säilytettyä, niin hyvä tulee.
Kiitos SaiPa tästä kaudesta ja joka jätkä on ansainnut pienen loman, kuten Tertsikin. Syyskuussa jatketaan ja kaikki Kisapuistoon katsomaan Meidän poikia.