Itse avasin tämän ketjun vuonna 2007 ja lukaisin äsken ensimmäisen postaukseni tähän ketjuun. Moni asia, minkä nostin tuolloin esiin, on edelleen akuutti. Nimet ovat muuttuneet, mutta perusasia on edelleen ajankohtainen. Kannattaa lukaista tuo ensimmäinen stoori. Itse keskityn kommentoimaan ajankohtaisempia asioita.
Täällä puhutaan strategiasta, mitä SaiPa ei ole julkaissut. Todennäköisesti kun julkaisevat, niin sillä ei ole enää väliä.Kaikki menee päin helvettiä kuitenkin.
Kova kohu hallituksen sitoutumisesta ja osakeannista. Jos olisin hallituksen jäsen tai paikallinen yrittäjä, niin rahaa en laittaisi SaiPaan euroakaan. Yksikään sijoittamani euro ei palaisi rahapussiini. Osakkeita ei kukaan osta ja osinkoakaan niille ei makseta, joten miksi sijoittaisin. Ihan sama onko nimeni Tersa tai Markkanen, niin jättäisin väliin.
Keskustahalli tai mikä areena lieneekään, ei pelasta SaiPaa. Avauskiekon pudotukseen on liian kauan aikaa, joten seura lienee konkassa ennen sitä.
Tämän kauden pelaajat? Moni heistä ei näe kauden päätöstä Lappeenrannassa, koska seuran rahat on vähissä/lopussa. Kaikki mahdollinen tulee olemaan kauppatavaraa, näin veikkaan. Heistä saatu raha kattaa toivottavasti tappiot, mutta ensi vuoden joukkueeseen on taas vähemmän rahaa käytössä. Kuka yritys haluaa profiloitua hännänhuipuksi. Markkanen saa siis kerätä rahaa todella nöyrällä asenteella. Todennäköisesti ajoittain hukkareissuja tehden.
Pelaajat? Miksi tulisin SaiPaan? Itse tekisin vaikka vähän halvemmalla sopparin jonnekin muualle kuin SaiPaan, missä kokee vain pettymyksiä.
Valmentajat? Jos Pekkakin totesi, ettei tästä mitään tule, niin kuka tämän laivan kääntää? Hämäläisen Vili yrittää, mutta ei hänestäkään siihen ole. No, ei liene kenestäkään muustakaan.
Yleisö? Itse olen vielä kotipeleissä käynyt, mutta moni muu jättää loppukaudesta väliin. Todennäköisesti itsekin jätän. Kuka jaksaa aina lähteä tympiintyneenä kotiin. Ainakaan minä en enää näin monen vuoden jälkeen jaksa loppukaudesta hilata itseäni peliin.
Faniryhmä? Pakko nostaa hattua, että 30-50 fania jaksaa kannustaa SaiPaa, vaikka menestystä ei tule. Kauden alussa ryhmän koko on toista luokkaa, mutta kauden edetessä moni fani tekee mielummin työpaikallaan iltavuoroa, kuin tulee peliin. Miten se menikään........aina tukena?
Toimisto? Jussi, Koho ja Vili. Kritiikki toiminnan tasosta kavereiden kesken? Sallikaa mun nauraa.... Viljakaisen Jussi tajusi sentään jättää uppoavan laivan. Uusi somevastaava on kuulemma töissä, mutta tulokset 0.
Kuinka tämä laiva käännetään menestymään? Pahoin pelkään, ettei mitenkään. Rahaa tarvitaan, mutta kun tuotteen menestymistä katsoo viime vuosien sarjataulukoista, niin kuka tähän laittaa rahansa kiinni? Pyysingin Akin nimi putkahti tuolla aiemmin esiin, mutta tuskin hänkään on niin hullu? Rahoille voi tehdä myös tuottoa, eikä menettää sijoittamansa.
Veikkaus kaudesta 2022 - 2023? Ollaan viimeisiä ja siellä ollaan maaliskuussakin. Tämä oli minulle selvää jo loka-marraskuussa. Pikkuhiljaa optimistisimmatkin päätyvät samaan lopputulokseen.
Veikkaus kaudesta 2023-2024? Ollaan viimeisiä, mutta jos tulee nappikausi, niin PO-pelejä ei ainakaan pelata.
Veikkaus SaiPan tulevaisuudesta? Toivottavasti konkurssi vältetään, mutta jotta jatko olisi onnellinen, niin tarvitaan ammattimiehet joka paikalle. Tunarit ja SaiPan legendat pitää potkia kauas Kisapuiston/keskustahallin kulmilta. Puuhastelulla tämä laiva ajaa karille ja itseltäni, kuten monelta muultakin katoaa tekeminen talviaikaan.
Muutama sananen itsestäni? Hallin nurkalla asuneena ja SaiPan kausikortin omistaneena vuodesta 1972 lähtien, olen jokusen pelin nähnyt. Monet upeat muistot, kuten pettymykset on SaiPa minulle tarjonnut. Valitettavasti nykyisin vaan pettymyksiä.
Minä ja Saipa tulevaisuudessa? Markkasen Jussi.......99€ on maksimihinta ensi kauden kausarille. Mielelläni seuraisin pelejä vielä n.30 vuotta, mutta lienee mahdotonta......
PS. Vinkki toimitusjohtajalle! Jos teillä ei ole varaa maksaa tyrimiänne palkkoja edellisille valmentajille, niin tiedoksenne, että häviätte saman keissin uudelleen. Lomauttaminen ennen edellisen lomautuksen päätöstä on selkeä moka. Käyttämänne asiantuntija ei ole kyllä eurojaan ansainnut. No, vihkoon on mennyt paljon muutakin