SaiPa kaudella 2022–2023

• 583 791
  • 3 381

npc

Jäsen
Jos/kun Okuliar itse päätteli että Pekka Virran vaatimustaso on hänelle liikaa, niin homma hoitui minun mielestäni mainiosti.
Se mikä on kirjoittelijoita kismittänyt on SaiPan tiedottaminen.

Jos näin reippaasti on asiat menneet mitä saa palstalta lukea niin ihmettelen suuresti, ettei ole voitu tiedottaa asiallisesti.

Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Mielestäni erittäin miehekäs teko nuorelta mieheltä ja paha mieli ei jäänyt varmastikkaan kenellekkään. Sitä en tiedä miksi SaiPan tiedotus on niin naurettavalla tasolla että tälläinen pitää tulla kertomaan keskustelupalstalle.
En minä ymmärrä miten tämä teki SaiPan tiedotuksesta naurettavan. Minun mielestäni tämän tyylinen Okuliarin tilanteen avaaminen (vaikka @Lepranmies kertoma tarina olikin SaiPan ensi kauden näkymien kannalta positiivinen viesti) oli sellainen, jota SaiPa ei ainakaan virallisessa tiedotteessaan olisi voinut tehdä. Eikä myöskään SaiPan organisaation sisältä pitäisi tällaisten tarinoiden valua keskustelufoorumeihin.

Jos näitä juttuja oikeasti olisi tarve selvittää kausikorttiostoksia pähkäileville kannattajille, niin Okuliarin SaiPan kannattajille lähettämä some-viesti tai Markkasen vähemmän virallinen kommentti Etelä-Saimaan toimittajalle tai vaikka Kaukaan pääty -podcastille olisi ollut soveliaampi kanava.

Disclaimer: Mie oon niin vanha että miun lapsuudessa oli vaan mustavalko-telkkareita, ja uutiset tuli joka ilta klo 18.15, kunnes suuren kanavauudistuksen jälkeen molemmilta kanavilta tuli uutiset klo ½9. Saatan siis olla myös ihan pihalla 2020-luvun media-asioista, koska olen fossiili.

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Kysehän ei ole siitä, että tiedotteessa tarvitsee ilmoittaa mitään tarkasti. Kyse on enemmänkin siitä että SaiPa ei ole vieläkään julkaissut tuota "strategiaa" jonka piti tulla jo melkein kaksi kuukautta sitten. Ei ole kuulunut siitä oikeastaan mitään. Sen lisäksi nyt kahtena peräkkäisenä päivänä ilmoitettiin kahden, todennäköisesti pelaavassa kokoonpanossa (ainakin lähellä sitä) olevan pelaajan jättävän joukkueen ilman sen suurempia selityksiä.

Yleensä nämä huonommat uutiset ovat tarkoittaneet SaiPan tapauksessa sitä että kohta tulee hyviä uutisia ja uskon että se ykkössentteri julkaistaan ihan näillä näppäimillä. Eiköhän nämä poistumiset ole olleet tiedossa jo pidemmän aikaa ja ne on nyt hyvä julkaista kun seuraavaksi voidaan julkistaa se sentteri ja strategia.

Jos SaiPa kuitenkin jatkaa tätä hiljaisuutta loppuviikon niin sitten toimistolla ollaan kyllä erittäin pihalla siitä miten viestinnän tulisi toimia nykyaikana.

Edit.
@redpecka tuossa jo korjasikin, eli tilanne nyt ei sentään niin huono ole kuin tässä maalailin.

Viimeksi muokattu:

npc

Jäsen
Kysehän ei ole siitä, että tiedotteessa tarvitsee ilmoittaa mitään tarkasti. Kyse on enemmänkin siitä että SaiPa ei ole vieläkään julkaissut tuota "strategiaa" jonka piti tulla jo melkein kaksi kuukautta sitten. Ei ole kuulunut siitä oikeastaan mitään. Sen lisäksi nyt kahtena peräkkäisenä päivänä ilmoitettiin kahden, todennäköisesti pelaavassa kokoonpanossa (ainakin lähellä sitä) olevan pelaajan jättävän joukkueen ilman sen suurempia selityksiä.
Strategiastahan juuri kerrottiin että viivästyy ja "ymmärrätte sitten joskus että miksi".

Kuka toinen pelaaja on poistunut? Jos meinaat Riikolaa niin eihän hänellä ollut edes sopparia tulevalle kaudelle.

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Strategiastahan juuri kerrottiin että viivästyy ja "ymmärrätte sitten joskus että miksi".

Kuka toinen pelaaja on poistunut? Jos meinaat Riikolaa niin eihän hänellä ollut edes sopparia tulevalle kaudelle.

No näinhän tämä olikin, eli minun virhe. Ei se tilanne sitten olekkaan niin paha.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Nagsus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hieno strategia lähtee sloganista, tässä muutamia ehdotuksia jotka slogankone keksi ihan itsekseen:

SaiPa - Rautaista ammattitaitoa ja tunteenpaloa
SaiPa - Luomme uusia suuntia
SaiPa - Varaudu hyviin hetkiin
SaiPa -Pohjoinen opettaa asennetta
SaiPa - Asiantuntevaa ja luotettavaa palvelua
SaiPa - Pirskahtelevia yllätyksiä

siitä sitten alkuun ja strategia onkin valmis kun käyttää vielä powerpointtia ja hienoja sanoja kuten fasilitointi tai siiloutuminen.
SaiPa - Kannattaminen pitää nöyränä

emz1

Jäsen
Jos näin reippaasti on asiat menneet mitä saa palstalta lukea niin ihmettelen suuresti, ettei ole voitu tiedottaa asiallisesti.
Jos oletetaan, että tuo @Lepranmies pitää paikkansa kuten todennäköisesti pitääkin niin ymmärrän enemmän SaiPan tiedotusratkaisua kertoa vain että sopimus on purettu yhteisymmärryksessä. Suoraselkäinen teko Okuliarilta kertoa todellinen laita seurajohdolle, mutta eihän tuo ole sellainen asia mitä pelaaja haluaa lausua itsestään julkisesti ääneen koska sillä voi olla vaikutusta seurojen suhtautumiseen pelaajaan jatkossa.

Kuinka moni palkkaa riemusta kiljuen pelaajan joka on lausunut ääneen, että hän halusi purkaa sopimuksen koska pelkäsi ettei ole liian hyvä tai tarpeeksi motivoitunut huipputason jääkiekkoon?

Toki SaiPa olisi voinut kertoa, että purku sopimukseen tuli pelaajan aloitteesta, mutta suunnilleen yhtä paljon kysymysmerkkejä olisi ollut ilmassa kuin nykytilanteessakin. En myöskään usko, että Okuliar on asiasta viime viikolla lähestynyt SaiPaa vaan kyllä tämä lienee ollut tiedossa jo pidemmän tovin ja asian julkistamiselle on etsitty vain sopivaa saumaa ja olettaisin että asian kanssa olisi tultu ulos jo aiemmin, ellei Petmanin lähtö olisi tullut kierrepallona kuvioihin yllättäen.

npc

Jäsen
Jos oletetaan, että tuo @Lepranmies pitää paikkansa kuten todennäköisesti pitääkin niin ymmärrän enemmän SaiPan tiedotusratkaisua kertoa vain että sopimus on purettu yhteisymmärryksessä. Suoraselkäinen teko Okuliarilta kertoa todellinen laita seurajohdolle, mutta eihän tuo ole sellainen asia mitä pelaaja haluaa lausua itsestään julkisesti ääneen koska sillä voi olla vaikutusta seurojen suhtautumiseen pelaajaan jatkossa.
Mikä tässä nyt on niin kummallista jos olisi sanottu, että aloite tuli pelaajalta ja purimme yhteisymmärryksessä sopparin. Se mitä palstoilla puhutaan ei liity mihinkään mitenkään.

Sanokaa nyt miten olisi Okuliar kärsinyt normaalista tiedotteesta.

Suosikkijoukkue
Mikä tässä nyt on niin kummallista jos olisi sanottu, että aloite tuli pelaajalta ja purimme yhteisymmärryksessä sopparin. Se mitä palstoilla puhutaan ei liity mihinkään mitenkään.

Sanokaa nyt miten olisi Okuliar kärsinyt normaalista tiedotteesta.
Mitään sisäpiiritietoahan minulla ei tästä(kään) asiasta ole, mutta kyllä minä kuvittelisin että Okuliar olisi voinut mielellään haluta pitää tiedot keskusteluistaan Markkasen ja Virran kanssa luottamuksellisina. Kuten @emz1 kuvasi, pelaajan maineen ja markkina-arvon kannalta nämä ova delikaatteja asioita.

"Sopimus purettiin pelaajan kanssa yhteisymmärryksessä" on neutraali ilmaisu, kun taas "sopimus purettiin yhteisymmärryksessä pelaajan aloitteesta" olisi viitannut maitojunalla kotiutumiseen, mikä ei näytä hyvältä CV:ssä. Ja eihän SaiPalla ollut mitään syytä puukottaa Okuliaria selkään, varsinkaan jos ja kun mies itse esitti asiansa seurajohdolle rehdisti ja suoraselkäisesti.

SaiPan kannalta olisi ollut hyvinkin huono vaihtoehto, jos Okuliar olisi itseluottamuksensa menettäneenä yrittänyt roikkua mukana, ja odottanut missä vaiheessa Virta tekee päätöksen pelaajan puolesta.

npc

Jäsen
Mitään sisäpiiritietoahan minulla ei tästä(kään) asiasta ole, mutta kyllä minä kuvittelisin että Okuliar olisi voinut mielellään haluta pitää tiedot keskusteluistaan Markkasen ja Virran kanssa luottamuksellisina. Kuten @emz1 kuvasi, pelaajan maineen ja markkina-arvon kannalta nämä ova delikaatteja asioita.
Tällä asialla ei ole mitään tekemistä SaiPan tiedotteen kanssa.

"Sopimus purettiin pelaajan kanssa yhteisymmärryksessä" on neutraali ilmaisu, kun taas "sopimus purettiin yhteisymmärryksessä pelaajan aloitteesta" olisi viitannut maitojunalla kotiutumiseen, mikä ei näytä hyvältä CV:ssä. Ja eihän SaiPalla ollut mitään syytä puukottaa Okuliaria selkään, varsinkaan jos ja kun mies itse esitti asiansa seurajohdolle rehdisti ja suoraselkäisesti.
En ole samaa mieltä tästä. On hyvin yleistä, että ennen kauden alkua seurat ilmoittavat että syystä tai toisesta tätä ja tätä pelaaja ei meillä tarvita.

SaiPan kannalta olisi ollut hyvinkin huono vaihtoehto, jos Okuliar olisi itseluottamuksensa menettäneenä yrittänyt roikkua mukana, ja odottanut missä vaiheessa Virta tekee päätöksen pelaajan puolesta.
Tällaisesta ei ole kellään ollut (ainakaan palstalla) mitään hajua.
- - - -

Minä tottakai olen pettynyt Okuliarin lähtöön vaikken hältä 35p odottanutkaan. Ainoa mikä epäröittää on tiedotuslinja.

emz1

Jäsen
Minä tarkoitin, että niitä oletettavasti todellisia (palstalla ilmi tulleita) syitä ei olisi voitu avata tiedotteessa kuitenkaan joten en näe hirveän suurta lisäarvoa sille, että olisi kerrottu tilanteen käynnistyneen pelaajan aloitteesta.

SaiPa suojeli tällä ratkaisulla omaa imagoaan sekä myös pelaajan imagoa ja minun mielestä tuo meni lopulta ihan rehdisti molemmin puolin ja ymmärrän aiemmin tuoduilla syillä ratkaisun jolla päädyttiin kertomaan vain purun tapahtuneen yhteisymmärryksessä.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
On tämä aika eteläkarjalaisen sisäänpäinlämpiävää puuhaa, kun seuran virallisissa kanavissa ei kerrota yleisölle syistä mitään, mutta talkkarin kavereille vuodetaan tarkat sitaatit, jotka saa tykittää nettiin.

Perinteisempi bisnesmalli kuitenkin edelleen lienee se, että palvellaan asiakkaita kertomalla julkisesti niin paljon kuin pystytään, ja muuten työntekijät pitävät naamansa kiinni.

Alkavan kauden SaiPa heikkeni tämän myötä, jos säästyneet rahat on tarkoitus vain laittaa sukan varteen. Tästäkin suunnitelmasta olisi ihan kiva kuulla suoraan seuralta.

npc

Jäsen
Minä tarkoitin, että niitä oletettavasti todellisia (palstalla ilmi tulleita) syitä ei olisi voitu avata tiedotteessa kuitenkaan joten en näe hirveän suurta lisäarvoa sille, että olisi kerrottu tilanteen käynnistyneen pelaajan aloitteesta.

SaiPa suojeli tällä ratkaisulla omaa imagoaan sekä myös pelaajan imagoa ja minun mielestä tuo meni lopulta ihan rehdisti molemmin puolin ja ymmärrän aiemmin tuoduilla syillä ratkaisun jolla päädyttiin kertomaan vain purun tapahtuneen yhteisymmärryksessä.
Kyllä, saat kuulostamaan asian hyvältä nyt kun "tiedämme" asian laidan.

Minä edelleen peräänkuulutan, että seura voisi kertoa maltillisen asiallisesti miten tähän päädyttiin.

Ilmeisesti meillä joillain on niin fundamentaaliset erot käsityksestä miten tiedotteet hoidetaan, joten turha kai kinastella palstalaisten kanssa siitä. Joku on tyytyväinen, toinen ei. Minä en ollut tyytyväinen SaiPan tiedotteeseen joskin oli kiva palstalta lukea huhuja mitä siellä on mahdollisesti käynyt.

Suosikkijoukkue
Jesh, josko siirryttäisiin takaisin sentterispekulointeihin! Pitsiturnaukseen on aikaa pari viikkoa, kiirettä pitää jos joku vielä signaamaton Amerikan-arpa haluttaisiin saada siellä jo kaukaloon.

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Alkavan kauden SaiPa heikkeni tämän myötä, jos säästyneet rahat on tarkoitus vain laittaa sukan varteen. Tästäkin suunnitelmasta olisi ihan kiva kuulla suoraan seuralta.
Tämä juuri. Peruspertti joka ei aktiivisesti seuraa kuin SaiPan Facebookkia näkee nyt, että ulkomaan vahvistus lähti. Me enemmän vihkiytyneet tiedetään, että kyseessä ei ihan ykköskorin heppa, mutta kuitenkin paremman pään laituri odotuksiltaan. Täälläkin osa vähemmän perillä olevista pitää tätä jo tyhjennysmyyntinä…

Tällaisella tiedottamisella ei kyllä saada mitään positiivista reaktiota kenenkään suuntaan. Vituiks män ja ens kerralla pitää parantaa, nukutaan ja mennään eteenpäin. SaiPan viestintä huipulle -sloganilla eteenpäin.

muoks. @rattussovjeticus se on tuo toinen ketju noille sentterispekulaatioille.

emz1

Jäsen
Minä edelleen peräänkuulutan, että seura voisi kertoa maltillisen asiallisesti miten tähän päädyttiin.
Miten kertoa totuus kertomatta kuitenkaan totuutta ilman että siitä koituu mahdollisesti jotain haitallista seuralle/pelaajalle?

SaiPa olisi voinut olla tässä itsekkäämpi ja kertoa että pelaajasopimus on purettu pelaajan aloitteesta henkilökohtaisiin syihin vedoten ja asettaa itse pelaaja erilaisten spekulointien/huhujen ja kysymysten äärelle vastaamaan päätöksestä mutta tällä kertaa SaiPa valitsi nice guy -linjan neutraalilta alueelta ja asia on todennäköisesti unohdettu siihen mennessä kun ykkössentteri julkaistaan.

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS

Nimenomaan Riikolalla ei ollut edes sopimusta, mutta pitkäaikaiselle pelurille vaan toivotettiin hyvät jatkot. Täällä taas vaahdotaan vaan kaikesta. Itseä ei liiemmin joku Okuliar harmita, ei voi tietää olisiko tehnyt 60 pistettä vai 5. Aivan normaali ja hyvä ilmoitus oli sekin, mikä hänen kohdallaan annettiin.

npc

Jäsen
Miten kertoa totuus kertomatta kuitenkaan totuutta ilman että siitä koituu mahdollisesti jotain haitallista seuralle/pelaajalle?

SaiPa olisi voinut olla tässä itsekkäämpi ja kertoa että pelaajasopimus on purettu pelaajan aloitteesta henkilökohtaisiin syihin vedoten ja asettaa itse pelaaja erilaisten spekulointien/huhujen ja kysymysten äärelle vastaamaan päätöksestä mutta tällä kertaa SaiPa valitsi nice guy -linjan neutraalilta alueelta ja asia on todennäköisesti unohdettu siihen mennessä kun ykkössentteri julkaistaan.
Noh, omalta puoleltani olen fiilikseni kertonut kuten joukko toiselta puolelta. Kunnioitan näkemyksiä ja pidän omani.

npc

Jäsen
Tällaisella tiedottamisella ei kyllä saada mitään positiivista reaktiota kenenkään suuntaan. Vituiks män ja ens kerralla pitää parantaa, nukutaan ja mennään eteenpäin. SaiPan viestintä huipulle -sloganilla eteenpäin.
Tässä tämä koko gate on tiivistettynä. Toivotaan ettei Markkanen kumminkaan ole niin pahassa ojassa kuin Nixon aikoinaan ja vetäytyy koko proggiksesta. En kyllä ihmettelisi, niin paljon koeteltu ulkoo ja sisältä.

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
SaiPan on syytä saada se sentterin nimi sopimuslappuun hyvinkin nopeasti nyt, tässä nimittäin väännetään kausiketjussa jo neljättä sivua kohta siitä oliko SaiPan tiedotteen sanamuoto ok vai ei...

Mutta kun kerran tällä tiellä edelleen ollaan... Minun mielestäni tiedote on täydellinen, suoraan oppikirjasta ja sisältää kaiken tarvittavan tiedon = pelaajan nimi, sopimus purettu, yhteisymmärryksessä ja perään kiitokset.

Seuraavaan tiedotteeseen sitten nämä tiedot: sentterin nimi ja sopimuksen kesto.

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
SaiPan on syytä saada se sentterin nimi sopimuslappuun hyvinkin nopeasti nyt, tässä nimittäin väännetään kausiketjussa jo neljättä sivua kohta siitä oliko SaiPan tiedotteen sanamuoto ok vai ei...

Mutta kun kerran tällä tiellä edelleen ollaan... Minun mielestäni tiedote on täydellinen, suoraan oppikirjasta ja sisältää kaiken tarvittavan tiedon = pelaajan nimi, sopimus purettu, yhteisymmärryksessä ja perään kiitokset.

Seuraavaan tiedotteeseen sitten nämä tiedot: sentterin nimi ja sopimuksen kesto.
Olisitko ollu samaa mieltä jos se nimi olisi Kalle Maalahti, yhteisymmärrys ja perässä kiitos? Vaikka olen ns. Aina tukena -osastoa tai ainakin pyrin olemaan, niin en silti rapalaa ihan siimoineen niele, vaikka uskon ja luotan että siellä oikeita asioita tehdään. Seuraava tiedote voisi tosiaan olla positiivissävyinen ja reilusti.

pääasia että puhutaan.

npc

Jäsen
Nyt on helppo sanoa kun olemme palstalta kaiken lukeneet. Tuliko yllätyksenä että tällainen pommi alunperin aiheutti 300 sivua spekulaatiota?

Ei siinä. Minulla kanta, toisilla toinen kanta.

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kiinnostaisi tietää, minkälaista roolia porukka olisi Okuliarille sommitellut kun täällä on ollut puhetta jopa 30 pisteen tasolle nousemisesta? Peliaika ja rooli olisivat olleet hyvin todennäköisesti viime kautta pienemmät, ja Oliverin olisi voinut olla vaikea jopa mahtua pelaavaan kokoonpanoon, etenkin jos (ja kun) Karvinen on jatkanut kehittymistään. Vasemmalla kaistalla on kuitenkin Kikon tulon myötä: Pospisil - Loimaranta - Karvinen - Vainikainen ja todennäköisesti vähintään joku kolmikosta Olhaver/Fitzgerald/Werbik. Kiko ja Loimis täyttävät kärkiketjut, Karvinen kirittää, Vainikainen polkee nelosketjussa vastustajaa hapoille ja korvaajiakin on jos joku loukkaantuu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy