Mun käsityksen mukaan pelaajasopimukset joudutaan aina tekemään 30.4 asti ulottuviksi, oli tilanne käytännössä mikä tahansa. Ja toki joku joka paremmin tietää voi ehdottomasti korjata jos olen väärässä, niin verottaja katsoo työsopimuksen mukaan noita 6kk sääntöjä (tämä verotus on sellainen pykäläviidakko osaltaan että en osaa tarkemmin määrittää mihin perustuu). Eli itse ainakin ymmärrän sen että jos sopimus tehdään 30.4 asti ulottuvana niin käytännössä sillä ei ole merkitystä milloin Suomesta poistuu, koska vaikka pelaaja poistuisi maaliskuun puolivälissä, voi verottaja katsoa sen kuitenkin päivien perusteella yli kuuden kuukauden asumiseksi jos sopimus on allekirjoitettu vaikka lokakuun puolessavälissä jolloin joutuu maksamaan kaikki verot progressiivisesti.
Tuo sopimuksen päättymispäivä 30.4. koskee kotimaisia pelaajia, koskeeko ulkomaalaisia, en tiedä?
Mutta verotusmuodon ratkaisee maassaolopäivät, raja on 182 päivää, jos päiviä on 183 tai yli, silloin verotus muuttuu korkeammaksi. Ja, jos mahdollisesti pelit on loppuneet kauden osalta ennen tuota 30.4. päivää, niin varmasti seura antaa pelaajan poistua maasta ennen sopimuksen loppumista että maassaolopäivät ei ylity, säästöä siinä tulee seurallekin.