Oisko ok laittaa screenshot tai linkki asiaan? Itse googlasin Mariota, mutta en löytänyt goodbye juttuja.Grman hyvästeli SaiPan instagramissa. Itsellä jää miehen blockeja ikävä.
Ensi kautta kohti :)
Oisko ok laittaa screenshot tai linkki asiaan? Itse googlasin Mariota, mutta en löytänyt goodbye juttuja.Grman hyvästeli SaiPan instagramissa. Itsellä jää miehen blockeja ikävä.
Ensi kautta kohti :)
Oisko ok laittaa screenshot tai linkki asiaan? Itse googlasin Mariota, mutta en löytänyt goodbye juttuja.
Ilkeä tilanne saipan suhteen, kannattajilla kiinnostus on lähellä nollaa. Moni on heittämässä hanskoja tiskiin jatkokannattamisen suhteen.
Uuteen kauteen pitää saada jonkinlainen kiinnostus herättyä, nämä Espoolaisessa erämaassa suoritetut korpivaellukset ovat harventaneet rivejä niin joukkueessa kuin katsomossa. Virralta ja koko johtoportaalta pitää löytyä kyky liittää ensin joukkue yhteen, ja sen jälkeen haalia kannattajat saman yhteisen hyvän ympärille.
Toinen asia on sponsorimyynnin onnistuminen? Ketkä haluaa laittaa SaiPaan rahaa lisää ja mitä lisäarvoa saipa voisi tuoda. Ja onko kausikortit miten haluttuja?
Tämä varmaan riippuu myös paljon tuleeko huhuttu valmentaja penkin taakse ja näyttääkö joukkue kiinnostavalta. Itse ainakin pääsen taas tv-ruudun takaa kausarikatsomoon.Ilkeä tilanne saipan suhteen, kannattajilla kiinnostus on lähellä nollaa. Moni on heittämässä hanskoja tiskiin jatkokannattamisen suhteen.
Loimaranta, Ojantakanen ja Kautiainen tulivat pari vuotta sitten samalla ovenavauksella Jokereista SaiPan U20-joukkueeseen. Ainakin Loimarannalla oli joku 2+2 vuoden sopimus, joten kai näillä muillakin sankareilla on juniori-sopimuksissa Liiga-joukkueen optiot?Kautiainen toivottavasti saataisiin pidettyä ja hänelle toivottavasti saadaan monivuotinen jatkosopimus.
Loimaranta, Ojantakanen ja Kautiainen tulivat pari vuotta sitten samalla ovenavauksella Jokereista SaiPan U20-joukkueeseen. Ainakin Loimarannalla oli joku 2+2 vuoden sopimus, joten kai näillä muillakin sankareilla on juniori-sopimuksissa Liiga-joukkueen optiot?
Viime kauden mestari HPK:n konttaus kai johtui puolustuksen heikkoudesta. Hyökkäyksessä oli reilusti tulivoimaa (Kontiola, Innala & Co), mutta syyskausi meni silti täysin pieleen. Sitten hankittiin peräpäähän kokemusta (Laatikainen, Kankaanperä), ja säälipaikkakin oli jossain vaiheessa melkein mahdollinen.Ihmettelen miksi puolustuksesta puhutaan kokoajan ja kuitenkin Saipan ongelmat löytyy hyökkäyksestä.
Tuli Alkon kassajonossa sellainen tunne, että Zaborsky ei täällä jatka. Tai vahvistus sille tunteelle.
Eikö mies itse todennut Esaimaan haastattelussa, että tuskin jatkaa täällä.
Kyllä. Mutta jättäisin nyt ”tuskin” sanan pois. Sehän jätti kuitenkin pienen takaportin jatkamiselle.
Oliko miehellä Alkon jonossa KooKoon pipo päässä?
Ei ole tosiaan tarkoitus joka käänteessä kritisoida Koskirantaa, mutta minäkään en ole oikein vakuuttunut siitä, että tämä olisi tyyppinä oikeanlainen kapteeniksi. Persoonasta on turha ketään kritisoida, mutta kapteenilla pitäisi minusta olla riittävästi karismaa, ja kokeilluilla Kaksosella ja Koskirannalla ei sitä vaan ole, kun taas esimerkiksi willemiehet edustivat molemmat omalla tavallaan pelaajina tällaista kapteenin karismaa, toinen äänekkäämmin ja toinen hiljaisemmin.SaiPa tarvitsee johtajuutta - kentälle sekä koppiin.
Sellainen pelaaja, jota porukka katsoo ylöspäin ja joka pystyisi näyttämään eteen miten hommia tehdään. Joka pystyisi pitämään puheita ja käyttämään ääntä, kun sitä tarvitaan. Milloin SaiPassa on ollut sellainen pelaaja?
Alkukaudesta ja yleisesti Lehterän aikana SaiPa on ollut kuriton. Loppukaudesta ei ollut enää motivaatiota. Mistä tämä johtuu? Siitä ettei ole johtajuutta kopissa. Kapteenisto pitäisi vaihtaa ensi töikseen.
Pekka Virta (sekä Hämäläinen) tuo omalta osaltaan johtajuutta, mutta pitäisi sitä löytyä myös pelaajista.
Amen, brother! Ja itse asiassa, viime elokuussakin tuli tästä aiheesta kirjoitettua:Ei ole tosiaan tarkoitus joka käänteessä kritisoida Koskirantaa, mutta minäkään en ole oikein vakuuttunut siitä, että tämä olisi tyyppinä oikeanlainen kapteeniksi. Persoonasta on turha ketään kritisoida, mutta kapteenilla pitäisi minusta olla riittävästi karismaa, ja kokeilluilla Kaksosella ja Koskirannalla ei sitä vaan ole, kun taas esimerkiksi willemiehet edustivat molemmat omalla tavallaan pelaajina tällaista kapteenin karismaa, toinen äänekkäämmin ja toinen hiljaisemmin.
Jep, Zabon paikka on minunkin mielestäni kapteenistossa. On kuitenkin johtava pelaaja, ja viime kaudella nähtiin että (etukäteen pelätty) asenne on Zabolle vahvuus eikä heikkous. Slaavilaista temperamenttia voisi muutenkin olla kapteenistossa, ihan siltä varalta että jos Jarno K. ei herrasmiehenä olisi ihan heti tarttumassa mahdollisiin asennevammoihin, niin Zabolta saattaisi irrota terävä pikapalaute ihan spontaanistikin.
Ensi kauden joukkueen kasaaminen on hyvässä vauhdissa. SaiPalla on nippu julkaisemattomia pelaajasopimuksia niin ulkomaisista kuin kotimaisista pelaajista. Pelaajasopimukset ja ensi kauden valmennus julkaistaan toukokuussa, kun Liiga-kausi on päättynyt.
Simo-Pekka Riikolalle ja isolle joukolle nuoria jatkosopimus
Joukkueessa tapahtuu ensi kaudelle iso uudistus, myös poistuvien pelaajien lista on pitkä. Uusien pelaajien sopimukset julkaistaan toukokouussa.saipa.fi
Onko mahdollisesti niin, että Eme itse halusi pois?Kaksosen lähtö riipaisee kovin, ei voi mitään. Tällä annetaan kuitenkin signaali, että tämä ei ole mikään vuosittainen #uusialku, vaan että tästä alkaa aidosti uusi aika.