Tuskin on menossa parempaan, mutta jos tuohon tulee vielä muutama pelimies, niin SaiPa voi ihan hyvin mennä Lehterän johdolla puolivälieriin, kun se on tehnyt sen huonommallakin joukkueella. Nykyinen taloustilanne huomioiden tuota parempaan tuskin pystyttäisiin valmentajaa vaihtamalla, sillä sen valmentajanvaihdoksen kustannukset näkyisivät selvästi joukkueen pelaajamateriaalissa. On kuitenkin hyvä huomioida, että ennen ensi kautta (jos sellainen edes pelataan) joukkueilla on paljon lyhyempi harjoituskausi, mikä vaikeuttaisi entisestään uuden valmentajan sisäänajoa.
Itsekin olen suuri hyvän pelikirjakiekon ystävä, joten en todellakaan ole ollut tyytyväinen viime vuosien SaiPaan. Loppujen lopuksi jääkiekko on kuitenkin tulosurheilua, joten sitä pelkkää tulosta tuijottamalla voidaan todeta, että ei Lehterällä ole itse asiassa niin huonosti mennytkään. Lehterän SaiPa on vähän kuin Joni Nikko. Melko hirveältähän se touhu näyttää koko kauden ajan, mutta kun kauden päätteeksi tarkastelee pisteitä, niin voi todeta, että "ei se nyt niin huonosti mennytkään".
Niinhän SaiPan on tehtävä, mutta ikävä kyllä järkevintä on tehdä se vasta kaudella 2021-2022, sillä a) SaiPa teki jostain kumman syystä jatkosopimuksen Lehterälle ja b) nykyinen taloustilanne on erittäin vaikea. Itse pelkään kyllä pahoin, että ensi kauden jälkeen SaiPan päävalmentajaksi hyppää Kari Martikainen, jolta en odota yhtään sen enempää kuin Teroltakaan. Toivotaan kuitenkin, että SaiPa yllättää seuraavalla päävalmentajaratkaisullaan.