Mainos

SaiPa kaudella 2019–2020

• 629 867
  • 2 535

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tämä jäi tästä kaudesta kaivelemaan ehkä eniten. Varmasti teki töitä tosissaan, mutta näistä ” ei nyt ehdi pitempään jutella kun mä lähden ajelemaan espooseen” kommenteista tuli väkisin sellainen mielikuva, ettei kiinnosta.

Haluaisin uskoa, että on voinut myös tarkoittaa vain ettei jaksaisi länkyttää joutavia "marraskuun tiistai jukurien" jälkeen kun vois kotiakin mennä kun on painanu hommia joukkueen kanssa/etten niin paljon, ja peli on ohi.

Toki ymmärrän tuonkin mielikuvan, ei siinä.

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lehterän kommentit kotiin lähdöstä pelin jälkeen oli ehkä paha lipsaus, mutta jokainen kenellä on perhe muulla paikkakunnalla voinee tuntea tuskan mikä on päällä kun pitäisi olla siellä ja täällä. Lisäksi Terolla oli ja on tosi pieni vauva kotona odottelemassa. Nyt kauden jälkeen Tero on ottanut myös omalle kontolle virheitä eikä kaatanut niitä kaikkea muiden päälle. Jotenkin voisi ajatella myös inhimillisiä tekijöitä..

Ongelmahan ei ollut yksi kommentti vaan kaksi. Taisin olla ensimmäinen joka siihen puuttui. Sen jälkeen ei ole Tertsi asiasta lipsauttanut, joten minun puolestani on asia unohdettu kunhan en enää koskaan asiasta kuule. Ymmärrän hyvin inhimillisen puolen, kirjoitan tätä taas omalta työreissultani 2000 km päästä kotoa, mutta meistä jokainen valitsee aivan itse oman elämäntapansa, joten jos sata vauvaa huutaa maitoa Espoossa niin sorry, se on sinun valintasi plussineen ja miinuksineen. Valitulle työlle annetaan 110% ja that’s it.

Teron haastattelut kauden jälkeen ovat tosiaan olleet hyvässä mielessä itsekriittisiä, joten minulta mies saa synninpäästön. Se ei vapauta tulosvastuusta ensi kaudella, mutta antaa mahdollisuuden siihen. Usein ylimielisen julkikuvansa takana saattaa hyvinkin olla fiksu ja analyyttinen valmentaja. Ensi kauden tuloksia odotellen.

Viimeksi muokattu:

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ongelmahan ei ollut yksi kommentti vaan kaksi. Taisin olla ensimmäinen joka siihen puuttui. Sen jälkeen ei ole Tertsi asiasta lipsauttanut, joten minun puolestani on asia unohdettu kunhan en enää koskaan asiasta kuule. Ymmärrän hyvin inhimillisen puolen, kirjoitan tätä taas omalta työreissultani 2000 km päästä kotoa, mutta meistä jokainen valitsee aivan itse oman elämäntapansa, joten jos sata vauvaa huutaa maitoa Espoossa niin sorry, se on sinun valintasi plussineen ja miinuksineen. Valitulle työlle annetaan 110% ja that’s it.
Muistuttaisin kuitenkin, että vaikka meidän saama informaatio perustuu usein pressereihin, niin on vähän vaikea niiden perusteella kertoa valmentajan kiinnostuksesta. Tuskin kovinkaan moni liigavalmentajista on kiinnostunut pressereistä, vaan ne on sitä pakkopullaa, joka työhön kuuluu. Vähän sama kuin sanoisi, että Kimiä ei kiinnosta Formulat, kun on aina vittuuntunut sponssitapahtumissa ja haastatteluissa. Totuushan on päinvastainen, koska Formulat herraa kiinnostaa, mutta suorastaan vihaa haastatteluita sun muita. Siinä mielessä en oikein hirveästi mittaisi työmoraalia 4 minuutin lehdistötilaisuuksien perusteella, vaikka ymmärrettävästi meillä ei oikein muuta ole.

Toisin sanoen SaiPan menestykseen ei vaikuta tuon taivaallista, mitä Lehterä höpöttää pressereissä ja Tertsi tietää sen. Harva valmentaja niitä kovin hyvin hoitaa. Jos treenien lopuksi heittelisi, että hoidetaan nopeasti alta pois, kun on kiire kotiin, niin sitten olisi ongelma, mutta näin ei taida hommat olla.

Toki vähän jäi itselle vaikutelma, että Tertsi itsekin huomasi siinä joulun tienoilla, että tämä kausi taisi vähän kusahtaa, eikä oikein ehdi enää pelastamaan, joten katse käännettiin seuraavaa kautta kohti.

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Pressi kuin pressi, jos olen ymmärtänyt oikein Terolla oli mahkut lähteä Espooseen aina pääsääntöisesti vain lauantain pelien jälkeen ja siksi poltteli aikataulut tienpäälle.

Oli miten oli, ei pressien hoito ole maailmanloppu, eikä siellä lehdistökään usein oikein mitään kysellyt kun mitään ylimääräistä ei suostuttu kertomaan pelin ulkopuolelta. Tämänpäivän pilkottu media vaan vaatii nopeaa klippiä, enää ei lueta paikallisaviisista seuraavana päivänä pelkältään miten eilen meni.

Kova huhuilu on ulkkareiden ympärillä, ja kaikkia nimiä on heitelty ilmaan, osalla on usko Rauhun ja Löfqvistiin, mutta onko Sam the Man tänne todella omasta halustaan tulossa, on toinen juttu. Voi olla että Tuomenoksan faksi laulaa siihen malliin että SaiPalla on ne 4 random ulkkaria, olisi hyvä että edes osa olisi käynyt aiemmin ulkomailla, jolloin ei tarvitse lähteä opaskoiran kanssa Prismaan joten sopeutuminen Lappeenrannan hulinoihin tapahtuisi nopeammin.

Pakit on loppuneet 2 kertaa peräkkäin kesken ratkaisupeleissä. Miksi?

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Mites olis maalille Atte Engren ensi kaudeksi? IFK tuskin käyttää optiota ja voisi herralle tehdä maiseman vaihto hyvää.

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Kelpaisi. Hifkilöisten mielestähän Tuohimaa ei ole edes upgrade nykyiseen, joten saatais parempi? Pelkkää profittia!

Ihmettelen jokaista, jonka mielestä Fränä ei ole ihan helvetillinen upgrade tämän kauden Engreniin. Taitaa osaa meidän kannattajista hämätä vielä Aten hyvä viime kausi. Itse ottaisin sata kertaa sadasta Tuohimaan IFK:n maalille.

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Kun ensi kauden ulkomaalaisista puhutaan ja huhutaan, niin sehän on vain ajan kysymys milloin joku kyselee, että vieläkö Banham pelaa.

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
@Don Sputnik Ihmetellä toki saa. Huhuja on liikkeellä ja jotkut ovat vakavasti otettavia ja jotkut sitten enemmän tai vähemmän huuhaata. Sittenpä se nähdään mihin kukakin pelaaja siirtyy vai siirtyykö mihinkään. Itse en ole kuitenkaan näitä huhuja keksinyt. Mutta kuten sanottu katsotaan myöhemmin osuiko nuo miun siirtohuhut oikeaan, olen ne kuitenkin kuullut hyvin luotettavasta lähteestä, joka on aiemminkin tiennyt 100% SaiPan pelaajasiirrot. Mutta jokaisen lähteen voi jokainen itse arvioida onko luotettava vai ei.

Niin...enhän minä tuossa väitä, etteikö näin voisi olla. Että jompi kumpi huhu pitäisi paikkansa. Sitä vaan sanon, että ihmettelen, jos Kunyk siirtyy toisesta keskitason seurasta toiseen ja vieläpä sellaiseen, joka ei varmaan voi maksaa sen enempää. Yleensä siirrytään ns. "isompaan seuraan" tai sitten ihan vain rahan perässä jonnekin...

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse en pahoittaisi mieltäni Kojon jatkosta. Realiteetti on se, ettei kuuteen hyvään puolistakaan ole varaa eli tuollaisia Kojoja ja Sneckejä on jokaisessa pienemmässä seurassa. Jos Kojo lähtee niin Carson paikkaisi enemmän kuin hyvin. Esim. Flood ei jatka Ilveksessä ja ainakin pudotuspelien perusteella oli ihan pätevä heppu.

Ferris

Jäsen
Kyllä Kojo pitäis pitää ilman muuta. Oli ylivoimaisesti tasaisin pakki Ilves-sarjassa ja otti Denisovin poissaollessa isännän roolin. Uskaltaisin melkein jopa väittää, että oli ainoa joka pelasi selkeästi odotusarvoaan korkeammalla tasolla koko pakistosta. Hoiti hommansa puolustuksessa ja jopa pelottavan kovalla prosentilla heitti avaukset suoraan hyökkääjän lapaan. Siis nimenomaan oman hyökkääjän, ei vastustajan kuten runkosarjassa. Toki voi olla, että kyseessä on sneckmainen keväinen suonenveto, mutta silti pitäisin Kojon mukana tulevallakin kaudella.

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kojo yllätti kyllä pleijareissa positiivisella tavalla. Hyvää taklauspeliä ja varmoja otteita peruspakilta. Osoitti olevansa kevään mies. Ensi kauden SaiPassa pitäisi olla Kojon kaltainen isäntä ja varsinkin jos Denisov lähtee. Ei haittaisi yhtään jos Kojo jatkaisi.

krissu87

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikka moni täällä Kojolle jatkoa tekisi, niin huhuissa on kovasti miestä viety Poriin ensi kaudeksi. Eli hänellekin pitäisi korvaaja löytää

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Siellä alkaa jo tippua uutisia usean joukkueen uusista värväyksistä. Nyt ei kannattaisi SaiPankaan kovin pitkää jatkaa hiljaisuutta, jos soppareita on jo. Kuluvan kauden hankinnoistakin tiedotettiin osasta aika myöhään, vai muistanko väärin?

Ainakin nää loukkitiedotukset oli aivan perseestä, nyt ois syytä se linja hylätä saman tien. Hankinnat ja lähtijät pöytään ja ens kaudella myös jotain yleistä tietoa loukeista ja paluuennusteista. Tän kauden linja oli ihan paska.

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Kyllä Kojo kelpaisi vielä edelleen, JOS siihen pari kolme pätevämpääkin peluris löytyy ns. edelle. Mutta kokoa tarvitsee aina, ja mielestäni ainakin LPR pelissä näkyi kyllä kentältä ja suoriutui ihan hyvin siihen nähden mitkä on odotukset Kojolle. Vähän enemmän jämäkkyyttä ja kokonsa käyttämistä kaipaisin, toki niissä rajoissa mitä nyt Liigassa voi, taklata nyt ei ainakaan kannata. Mutta muutoin.

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Todella vähän on kyllä kuulunut huhuja SaiPaan siirtyvistä pelaajista. Ainoa minkä olen itse kuullut ns.varmana, on tuo Espoolaistaustaisen Joel Janatuisen siirto NCAA:sta. Mutta muuten on hiljaista. Hyvin on SaiPa onnistunut pitämään poissa julkisuudesta mahdolliset uudet hankinnat jos niitä on tulossa lähiaikoina. Viime vuonnahan SaiPa julkisti ekat jatkosopimukset kauden jälkeen joskus huhtikuussa ja ensimmäiset hankinnat toukokuussa. Ehkä sieltä jotain jatkosopimusuutisia voisi seuraavaksi odotella.

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tämäkin tilastojen mukaan ihan tusinajannu. No onneksi näitä ei pelata pelkillä tilastoilla.

Mutta on varmasti potentiaalinen tulevaisuuden nimi?

trubaduuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers, Imatran Ketterä
Mutta on varmasti potentiaalinen tulevaisuuden nimi?
Varmasti potentiaalinen kaveri ja menestyvät joukkueet rakennetaan potentiaalisilla menestyshaluisilla pelaajilla. Meillä on kuitenkin välillä ollut 4 kenttää täynnä potentiaalia eikä se ihan riitä. Mutta tiedetään tiedetään resurssit.

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Kuulostaa koko ajan enemmän SaiPan mieheltä, tänne vaan ehdottomasti.

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuulostaa koko ajan enemmän SaiPan mieheltä, tänne vaan ehdottomasti.

Lehterän kommentit tulevasta hankinnasta mallia: Saattaa aiheuttaa välillä harmaita hiuksia kannattajille ja valmentajille mutta vastapainona sitten häneltä voi odottaa Fobbamaisia koko kentän pajatsoja...

Muistan vittu vieläkin Lehterän kommentit Vainiosta...

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Ei se Espoon kansalaisuus saa niin paljon painaa, että vaan sen Blues-taustan ansiosta pääsee Janatuiset tänne. Janatuista on tosi vaikea nähdä vahvistuksena SaiPalle. Ketterälle ihan hyvä hankinta, joten ehkä hän menee yhteistyön nimissä Imatralle...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy