Minä en ole vetänyt hernettä nenään mistään, vaan ja ainoastaan en ole omasta mielestäni ollut tyytyväinen kyseisen pelaajan edesottamuksiin kentällä. Ihan samalla tavalla kuin joku toinen palstalla kirjoittaja Pukasta, Jerestä, Topista tai ihan vaan jostakin muusta...
Tässä on vain se ero, että noiden muiden pelaajien kritisoimiselle löytyy perusteita tilastoista. Jos katsotaan tilastoja, niin niiden perusteella Kunyk on ollut nyt kaksi kautta ihan SaiPan parhaita pelaajia. Sen lisäksi Kunyk tekee paljon oikein myös sellaisia asioita, jotka eivät näy millään tavalla tilastoissa. Sen vuoksi tuo on melko erikoista, että kritisoit Kunykia, kun käytännössä kaikkien muiden mielestä hän on ollut nyt kaksi vuotta putkeen SaiPan paras kenttäpelaaja. Eihän Kunyk toki mikään täydellinen pelaaja ole, mutta SaiPan resursseilla operoivalle seuralle varsin hyvä ykkössentteri. Ehkä tästä ei kannata tämän enempää vääntää, sillä asiasta on keskusteltu jo niin monta kertaa. Ensi kaudella tuskin tarvitsee enää tästä asiasta keskustella, kun joku toinen seura on lyönyt Kunykille sellaisen tarjouksen, johon SaiPalla ei ole ollut varaa/järkeä vastata.
Tullaampa sitten tähän hetkeen. Mikäli telakalta tulee kavereita pelikuntoon, niin minä kaipaan eniten Santeria ja jos sieltä tulee myös Cody, niin sitten ketjut joka tapauksessa menee taas uusiksi? Meillä on näitä sentteritä mistä valita... Edelleenkin sanon että minä en missään tapauksessa rikkoisi nyt parissa pelissä ollutta Tylerin kenttää. Mitenkä sitten ne muut kentät rakennettaisiin? Saaren, Mustajärven ja Kohon kentät kuitenkin ovat pelanneet nyt pari peliä vallan hyvin...
Tuo Saaren ketju on ollut jo pitkään yhdessä ja se on toiminut hyvin. Tuo Morleyn ketju toimi myös tänään niin hyvin, että ei senkään rikkomiselle ole mitään perusteita. Kolmos- ja nelosketjut ovat pelanneet ihan hyvin, mutta siellä on sellaisia pelaajia, jotka ikävä kyllä joutuvat katsomoon, kun sairastuvalta tulee tasokkaampia pelaajia tilalle. Vaikea arvioida noita SaiPan ketjuja, kun tällä tiedottamispolitiikalla ei ole mitään hajua, että ketkä ovat edes pelikunnossa kun pudotuspelit alkavat. Itse lähtisin tällaisella, jos loukkaantumistilanne sen suo:
Löfman - Kunyk - Nikko
Kaksonen - Morley - Nättinen
Goodwin - Saari - Oksanen
Virtanen - Koho - Iso-Mustajärvi
Jos joku pelaaja puuttuu, niin Tanus on ensimmäisenä tyrkyllä kolmeen ensimmäiseen ketjuun ja Vainikainen sekä Kuronen nelosketjuun.