Vastaan sanasta sanaan ensimmäiseen kohtaan. Todellakin uskon, että jos halli olisi täynnä joka ilta eli aina olisi noin 1600 katsojaa enemmän. Lasketaan siihen vaikka, että noin 20 euroa per katsoja (sis. Kahvit) En todellakaan tiedä oikeaa lukua, mutta sovitaan että 20 euroa. Se olisi melkein miljoona lisää kassaa kaudessa, siitä varmasti liikenisi 200 000-300 000 euroa lisää pelaajabudjettiin. Sitä en osaa sanoa pysyisikö jengi SaiPassa, eihän ne kaikki pelaajat pysy Tapparassakaan, toki monet pysyvät. Allekirjoitan tietyn ylivarovaisuuden ja kunnianhimon puutteen, mutta aika näyttää onko se sitä vai onko se viisautta. Ei ole montaa vuotta siitä kun SaiPa oli taloudellisesti todella kusessa. Siinä mielessä minulla riittää SaiPan hallitukselle todella paljon ymmärrystä.
Hyvä, uskoa pitääkin olla, varsinkin SaiPan kannattajalla. Eikä siinä mitään, tottahan se on. JOS rahaa olisi, JOS rahaa tulisi, JOS sitä ja JOS tätä.
Mutta minun pointtini onkin juuri se, että miksi näinpäin, miksi syyllistetään ihmiset ettei ne käy hallilla, jos ja kun "vastine rahalle" on kyseenalainen. Miksei niinpäin, että tehtäisiin hommat niin, että se itsessään houkuttaa ihmiset paikalle. Tarjottaisiin jotain, jonka takia tulla paikalle. Lupaan ja vannon ja takaan, että jos SaiPa menestyy ja alkaa napsia mitaleita, edes nyt vakiokasvoksi pudotuspeleihin ja sinne toisellekin kierrokselle, hallilla riittää väkeä. Minusta on todella surkea tekosyy ja pään pensaaseen työntö, jos vaan ruikutetaan että kun ei käy peleissä ketään, kun ei käy ni ei saada rahaa, kun ois vaan sitä yleisöä ni kyllähän sitä sitten..
Amerikkalaisittain, newsflash, monta kautta painettu positiivista tulosta, sen soisi näkyvän kentällä, osoituksena että halutaan menestyä, nykyinen ei riitä.Se toisi kyllä sitä yleisöä. Paikkoja on ollut.
Ja mistä ihmeestä on nyt tämä kotoisin, että vähän jokainen purnaa ettei ole järkeä tuhlata, silmittömästi panostaa jne. Kuka sellaista on missään halunnut??
Paitsi espoolaiset. Voin ainakin omalta osalta sanoa etten minä ole missään vaiheessa halunnut tahi vaatinut mitään poskettomia panostuksia, päinvastoin! Mutta kun minun silmät avautui sille, että täällä on tosiaan 53' vuodesta asti kiekkoa harrasteltu, ja saatu siinä ajassa yksi pronssi. Se kertoo aika paljon siitä, miten on edistytty ja päästy eteenpäin.