Rohkenen olla eri mieltä kanssasi... (koko viesti)
Ihmettelisinkin erittäin suuresti jos et olisi eri mieltä, kun tuossa on nimenomaan juuri se kaikki, ihan kaikki jota olen kritisoimassa. Oikein erinomainen esimerkki siitä, mitä olen koittanut tässä nyt täällä sanoa "kun ollaan vaan se pikkuseura, kun kasvatellaan vaan pelaajia, toivotaan toivotaan, ei voida kilpailla, kun se positiivinen tulos nyt sentäs" samaa jargonia ja lätinää ja mantraa mitä täällä on iät ajat hoettu, ja miten siihen täällä juuri sinun esimerkillä ollaan tyytyväisiä ja "aivopesty" siihen.
Juuri tuosta ihan kaikesta haluaisin eroon. Ei voi olla niin, että kun seuran nimi on SaiPa, tuo kaikki on kiveen hakattu eikä muulla tavalla voi asioita hoitaa.
On kyllä nähty, mitä tuolla saavutetaan. Olisiko kohta aika kokeilla jotain muuta?
53' alkoi kiekko, 59' pääsarjaan. Ja se yksi pronssi. 1.
KalPa 86' liigaan, 3 mitalia, 2 niistä hopeaa. 27v myöhemmin mukaan.
Pelsu/reipas kaikesta räpiköinnistä huolimatta 75' liigaan, 1 hopea. 16v myöhemmin mukaan.
Katsoin 48' vuodesta asti muiden mitalit, ehdin jo niin pitkään etten jaksanut enää sitten uusiksi kattoa vuodesta 59' koska se olisi ollut oikea verrokki, mutta menköön nyt noin, pointin se kuitenkin kertoo, itse mitalimäärä ei millilleen olekkaan se juttu vaan se pointti taustalla. Ilvekseltä ja Tapparalta niitä useampi lähtee ennen vuotta 59' mutta jää kyllä ihan tarpeeksi kertookseen pointin.
-tbk/tappara 38 mitalia
-ilves 25
-TPS 25
-IFK 21
-kärpät 16
-jokerit 14
-HPK 13
-lukko 10
-ässät 9
-JYP 9
Muita, joita ei enää ole tai ovat alasarjoissa;
-(hpk) tarmo 11 mitalia 35'-75' kiekossa, 75 HPK -->
-karhukissat HKI keikku ylös alas ja silti yksi hopea
-koovee 27 kautta SM 7 mitalia
-TUTO 65'-75' SM 2 mitalia
-porin karhut 60'-68' SM ja 65' mestari...
-porin RU67 64'-67' SM ja 67' mestari...
Tulkaa nyt vielä joku sanomaan, että kun se nyt on vain ja ainoastaan SaiPa, jolla ei ole mahdollisuutta, kun ollaan vaan se pikkuseura ja kasvatellaan vaan pelaajia ja sitä ja tätä diipadaapa. Täyttä paskaa. Se on tekemisestä kiinni, ei muusta. Tietenkin resurssit vaikuttaa mutta se nyt on itsestään selvää, kuka nyt alkaa edes vertaamaan niitä joidenkin IFKn, Lukon, Tapparan, Kärppien kanssa? Ihan turha tulla sitä minullekaan sönköttämään, en ole verrannut enkä vertaa. Tiedän sen kyllä. Ei tuosta listasta monikaan niihin vertaudu.
Näyttäkää muuten myös se kohta, jossa sanon ettei positiivista tulosta pitäisi tehdä, tai että pitäisi holtittomasti tuhlata ilman järkeä.
Se on varmasti todella vaikea ymmärtää tätä kritiikkiä, jos ja kun on painoineen ja siimoineen niellyt tuon eo. esimerkin mukaisesti tämän touhun ja tyytyy siihen. Kun ollaan tyytyväisiä, ei tapahdu kehitystä. Kun ei vaadita tai haluta muuta, ei sitä kyllä liiemmin saada. Ja ennenkuin joku tulee vinkumaan ettei fanin vaade mitään vaikuta, en tarkoita edelleenkään faneja, vaan sitä seuran toimintaa.
Olen tännekin jo Tuomenoksastakin sanonut, että arvostan miestä paljon ja kaikki tietää näytöt kiistattomat. Mutta, on myös nähty, mihin asti tämä tyyli riittää. Se riittää siihen, että löydetään kultakimpaleita ja hyviä pelureita arvoista hyvällä prosentilla --> kun ne puhkeaa kukkaan, muille hyviä pelureita. Sillä päästään satunnaisesti pleijareihin, mutta joissa ei kuitenkaan ole sitten palaa. Esim. Mäkkärin viimeinen, aivan helvetin hyvä pelaaja, muutaman muun kanssa, ja mihin se sitten riitti? Niin.
Homma toimii tuohon saakka, mutta menestystä, eli niitä mitaleja sillä ei saa.
Ja suurin yksittäinen syy on juurikin se, että oma junnupolku on perseellään. Ne muutamat hassut jotka sieltä oikeasti olisi potentiaalisia, lähtee heti kun mahdolista jonnekin muualle, jossa sitä tulevaisuutta ja menestystä ym. on mahdollista saada. SaiPan osa on nyt tämä, ei siksi että se nyt vain sattuu olemaan se kun nimi on SaiPa ym. paskaa tekosyytä, vaan siksi, että hommat nyt vain tehdään näin eikä ymmärretä ettei se tällä lähde, ei riitä niin ei riitä.
Junnut kuntoon. Kunnollisia pelaajia iän ikuisten arpojen ja muiden jämien/aina paskana olevien tilalle. Tavoitteeksi oikeasti mitalit, menestys. Katsojat kyllä tulee sitten.. Muuten, Pronssi kaudella kaikkien aikojen yleisö ennätys 7244. Todella outo, kumma juttu. Kunnollinen joukkue, menestystä --> katsojia. On todella käsittämätöntä.
Vielä tuosta, että kun perustellaan että on ollut tappioita ja niitä maksellaan jne. No nimenomaan se myös kuuluu kritiikin sisään, on tehty iät ajat hommia miten sattuu, en minä kritisoi sen jälkeisiä aikoja pelkästään - kuten jo totesin tämä tulee ihan muulta taustalta. On sitä sieltä 53' asti ollut aika rakentaa, on vain ainoastaan säälittävää mitä siinä ajassa on saatu aikaan.
Ainiin, mutta kun se on nyt tämä kausi kun sitten menestystä.. ei muttakun, kun se on sittenkin se tuo seuraava.. eikun sitten kun nyt ainakin nyt se on tämä kausi.. eikun ensi kaudella sitten. Tulevaisuudessa sitten. Jep. = Toivotaan toivotaan ja toivotaan vielä vähän päälle.
ps. tähän vielä se, että vittuako siitä hikeä ottamaan jos joku tälläisiä johonkin nettiin anonyymille palstalle kirjoittelee, on vain yhden mielipide eikä vaikuta yhtään mihinkään, kyllä se teidän rakas SaiPa jatkaa tutulla toivotaan toivotaan arvan raaputtelu linjalla tälläisistä välittämättä ja eteenpäinkin. Minä nyt olen vain tätä mieltä, ja kritisoin tuota touhua kautta linjan.