Siis onko tästä nyt jo jotain uutista jossain? Kun yritin katsella, mutta ei osu silmään.Rautamarkku matkustaa ensi kaudeksi Tampereelle, fyysisiä miehiä siis tarvitaan.
Siis onko tästä nyt jo jotain uutista jossain? Kun yritin katsella, mutta ei osu silmään.Rautamarkku matkustaa ensi kaudeksi Tampereelle, fyysisiä miehiä siis tarvitaan.
Siis onko tästä nyt jo jotain uutista jossain? Kun yritin katsella, mutta ei osu silmään.
En ole itse nähnyt sananpuolikastakaan siirtymisestä muualle, mutta arvatenkin kysyntää löytyy hyvien po-matsien vuoksi. Make on jakanut fiiliksiä läpi kauden aallonpohjasta harjalle ja takaisin, mutta pleijareissa kaveri näytti, että ruutia riittää ja papua löytyy. Jos motivaatiota herralla yhä riittää, niin pitäisin mieluusti. Silläkin uhalla, että välillä joutaa poppareille.Toivottavasti jää SaiPaan eikä lähde mihinkään muualle. On yksi ehdottomia suosikkejani ja hänen fyysistä peliään tarvitaan. Mua ainakin vituttaa mikäli lähtee muualle.
Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään kovapalkkainen, mutta tuiki tärkeä palanen kokonaisuutta. Mikäli Flinck viihtyy Lappeenrannassa kuten oletettavaa on niin miksi ei jäisi tuskin Ilveskään SaiPaa enempää 3-4 ketjun pelaajasta on tarjonnut.
En ole itse nähnyt sananpuolikastakaan siirtymisestä muualle, mutta arvatenkin kysyntää löytyy hyvien po-matsien vuoksi. Make on jakanut fiiliksiä läpi kauden aallonpohjasta harjalle ja takaisin, mutta pleijareissa kaveri näytti, että ruutia riittää ja papua löytyy. Jos motivaatiota herralla yhä riittää, niin pitäisin mieluusti. Silläkin uhalla, että välillä joutaa poppareille.
Tähän eri. Miun mielestä "omat pojat" ei pidä tarkoittaa sitä että meidän poikia peluutetaan niin kauan kuin luistin vielä liikkuu edes auttavasti. Omille junnuille nyt ja aina iso peukku, mutta heidän pitäisi se liigavauhti hakea alemmista kentistä. Nyt ne on miehitetty miun mielestä täysin väärin. 3-4 kentät pitäisi tuoda hemmetisti liikettä, taklauksia ja energiaa. Ensi kaudella tuskin näin käy.Jos Hämäläistä ollaan ulos ajamassa, niin silloin "omat pojat" -politiikka kaatuu.
Kerrankin. Pointsit Tuen Vety, sinulle!
Olet ensimmäinen täällä joka on samaa mieltä kanssani Ville Hämäläisestä.
Täällä tuntuu kaikki palvovan kaveria kun Vili nyt vaan on "meijän poikia" ja "uskomaton taistelija" sekä "seuraikoni" ja lässyn lässyn...
Niinkuin myös minä olen huomannut, Villellä ei vauhti todellakaan enää riitä näihin peleihin ja menneellä kaudella SaiPa myös pelejä hävisi osittain tämän "ikitaistelijan" taisteluyritysten myötä.
Ja tuntuu siltä että vaikka tällä herralla pelit menisivätkin totaallisen vihkoon niin silti Markku laitettiin lihapiirakka-osastolle. Ei voi kun ihmetellä...
Zboril on pelannut junnuissa myös laiturin paikkaa. Sentterin paikka sopi viime kaudella kuitenkin paremmin. Tuolla ylempänä tehty epäilys, että Zborilin paikka saattaa löytyä edustuksessa laiturin paikalta, ni voipi olla erittäin lähellä totuutta. Näin jos on, niin liukkautta pitäis pikkuisen saada kesällä luistimiin lisää. Liike ei ole missään nimessä huono, mut siinä fysiikan lisäksi on pienen petraamisen paikka.Onko Zboril pelannut A:ssa minkä verran/yhtään laiturin paikkaa?
Tässä viestissä oli sitä tunnetta! Paljon patoutunutta vihaa, kun muut pitävät Hämäläisen Villestä niin vittu kun se ärsyttää! Nyt perkele oli se tilaisuus, kun avaudun ja teen sen niin, että oksatkin irtoilee puista. Hienoa veliseni, että uskalsit vihdoin tulla kaapista ulos tän asian kanssa, olen ylpeä.
Valmennus kuitenkin päätti, että Viliä tarvitaan ensi kaudellakin kerran jatkosopimus väsättiin.. En nyt lähtisi tuosta liian suurta ongelmaa tekemään(vaikka onhan noista Hämäläisen rajoitteista tullut kirjoiteltua viime kaudellakin), kunhan mitään kiveenhakattua paikkaa kokoonpanossa ei taata. Jos Koho johtaa lähtökohtaisesti kolmosta, Hämäläiselle jää nelosen sentterin ruutu ja nuoremmat voivat sitten haastaa pelipaikasta. Joukkue tarvitsee kuitenkin näitä esimerkinnäyttäjiä, joilla kokemusta ja johtajuutta. One more year Pexin alaisuudessa ja hokkarit naulaan(ainakin liigatasolla)?Mutta kuten Tuen Vety kirjoitti, pitääkö näitä ikoneita roikottaa väkisin jos homma ei yksinkertaisesti toimi?
Hienoa että sinä kanssa uskalsit tulla kaapista ulos ja mennä kaiteelle ensimmäistä kertaa (ainakin mainostuksiesi mukaan). Huomaa että sieltä sinulle on tarttunut tämä politbyroon "SaiPa-pyhimykset" -mentaliteetti. Älköön enään ikinä kukaan arvostelko Markkasta, Kohoa, Mankista ja uutta pyhää lehmää Hämäläistä. Saako Kolehmaisesta kirjoittaa negatiiviseen sävyyn?
Jos Hämäläisen jalka ei riitä, niin se ei riitä, piste. Minä henkilökohtaisesti pidän Vilistä erittäin paljon, etenkin kun miehestä aikuisiän myötä kuoriutui todellinen joukkuepelaaja. Mutta kuten Tuen Vety kirjoitti, pitääkö näitä ikoneita roikottaa väkisin jos homma ei yksinkertaisesti toimi?
Luuletko, että SaiPan resursseilla on varaa tehdä ylimääräisiä sopimuksia, jossa vaan ''roikotetaan omia poikia mukana.'' Eiköhän valmennuksella ollut ihan selkeä visio siitä mihin Hämäläistä vielä tarvitaan. Eli valmennuksen mielestä Hämäläisen jalka riittää ja tähän se vakuuttava piste.
Hyökkäyksen ongelmaksi muodostuu samantien senttereiden ylitarjonta
Mutta mä olen alkanut olemaan pikkuhiljaa skeptinen Tirkkosen pelikirjalle ja ajatusmailmalle, hän kuitenkin torppasi viimeisenä Bernardin kehityksen ja jatkoi "pekka puupäänä" samojen tehottomien ketjujen peluuttamista.
Ehkä se ei ollut kuitenkaan pelkästään Tirkkosesta kiinni? Lukolla on vain yksinkertaisesti isompi budjetti ja tarjosivat varmasti Vauhkosellekin paljon isompaa palkkaa, kun SaiPalla oli mahdollisuus.mutta se miksi Vauhkosesta piti luopua? Täällä miestä haukuttiin liian kesyksi kokoonsa nähden, mutta mies onkin tehty maalien sorkkijaksi.
Meillä oli vähän vääntöä Salcidosta, mutta puolustuksesta olen täsmälleen samaa mieltä. Mielellään vielä niin, että Salcido ja Larsson jatkavat ja ainut hankinta tulee tuohon Lofquistin vierelle. Toivottavasti valmennus on samoilla linjoilla.x-Lofquist
Salcido/x-Riikola
Backman-x/Larsson
Maalahti-Mäkinen
Mutta mä olen alkanut olemaan pikkuhiljaa skeptinen Tirkkosen pelikirjalle ja ajatusmailmalle, hän kuitenkin torppasi viimeisenä Bernardin kehityksen ja jatkoi "pekka puupäänä" samojen tehottomien ketjujen peluuttamista. Spinan hyllytyksen ymmärtää, mutta se miksi Vauhkosesta piti luopua? Täällä miestä haukuttiin liian kesyksi kokoonsa nähden, mutta mies onkin tehty maalien sorkkijaksi.
Hyökkäyksen ongelmaksi muodostuu samantien senttereiden ylitarjonta ja fyysisyyden puute. Tämän lisäksi puuttuu vielä kärkilaiturit täysin, mutta kiirehän ei ole vielä mihinkään. Mehän ostetaan ne laiturit Kärpistä, niin ei kehtaa julkaista sopimuksia kesken kaverien pelien. Haluaisin henkilökohtaisesti alaketjuihin jonkun tehopisteisiin kykenevän, joten olisi erittäin suotavaa, jos Zboril saisi lunastettua kakkossenan paikan ja Järvinen saataisiin tiputettua neloseen.
Ehkä se ei ollut kuitenkaan pelkästään Tirkkosesta kiinni? Lukolla on vain yksinkertaisesti isompi budjetti ja tarjosivat varmasti Vauhkosellekin paljon isompaa palkkaa, kun SaiPalla oli mahdollisuus.
Ensi kauden jälkeen ikää mittariin tulee 35, eikä tuo pelinopeuden rajallisuus pelkästään viime kauden ongelma ollut. Kyllä minä luulen, että liigaura loppuu siihen mikäli jatkoa SaiPaan ei tule.Hämäläiselläkin on ikää vasta 33 vuotta, joten on ihan turhaa puhua mistään uran lopettamisesta.
Toki, mutta lähinnä harmittaa esim. Kurosen peliaika, sillä oli viimekaudella viltissä, vaikka pelasi useita laitureita paremmin. Esim. Pitkästä peluutettiin loppuun asti, enkä keksi muuta syytä hänen peluuttamiseen Kurosen ohella kuin Kurosen pelipaikan.(eikös Maalahti kuitenkin laiturina pelannut muutaman pelin?)Senttereitä on parempi olla liikaa kuin liian vähän. Sentterin peluuttaminen laidassa kun on yleensä helpompaa kuin laiturin peluuttaminen sentterinä. Meillä on aiemmilla kausilla ollut monesti tilanne, että liigatason senttereitä on ollut liian vähän ja sitten kun sattuu pari loukkaantumista tulemaan, on sentterinä jouduttu peluuttamaan puhtaita laitureita (Gilliati) tai jopa pakkeja (Maalahti taisi pelata muutaman pelin nelosen sentterinä).
Totta tuokin, mutta enemmän nostaisin hattua toimistolle hankinnoista. Ei ne Lofquistit ja Tavit olisi huonosti muuallakaan pelanneet. Ei kai kukaan täälläkään rupea sanomaan kuinka Tirkkonen pilasi Mankisen, jos se nyt puhkeaa kovasti kukkaan Kuopiossa. Järvisille taas maisemanvaihto ja pelitavan muutos toivat varmasti uutta pontta. Koholla nyt oli pari vahvempaa kautta, mutta pelasihan se taas aika keskivertokauden edellisenä vuona Tirkkosenkin alaisuudessa.Aika jäätävää. Meillä on kuitenkin valmentaja, joka on nyt kolmena kautena putkeen vienyt minibudjetilla operoivan joukkueemme pudotuspeleihin ja kerran jopa pronssiotteluun, ja viime keväänä sai liigan parhaan valmentajan palkinnon. Olisiko Tirkkosen pitänyt tuoda meille kolme mestaruutta, että olisit tyytyväinen? Ja onko Tirkkonen todellakin torpannut Bernardin kehityksen - olisiko hänestä siis toisen valmentajan alasuudessa tullut liigatason ykkösveskari? Kuitenkin samaan aikaan hän on saanut esimerkiksi Järvisen, Lofquistin, Kohon ja Tavin pelaamaan uransa parasta kiekkoa. Ja Markkanenkin viime kaudella rikkoi SaiPan ennätyksen yhden kauden nollapelien määrässä - ei Bernard esittänyt missään vaiheessa sellaisia otteita, että hän olisi ansainnut suuremman roolin.
Hyökkäyksessä en kyllä mitenkään usko Järvisen pelaavan missään kolmos- neloskentässä, vaan uskon hänen pelaavan oikeasti kovan kauden, ja paukuttelevan yli 35 pistettä. Zboril tuskin taistelee Järvisen kanssa samasta paikasta, koska hänet ajetaan varmasti laiturin tontilta sisään, jos fysiikka riittää jo ensi kaudella Liigaan.
Rau - McIntyre - x
x - Järvinen - x
Jokinen - Koho - Zboril/x
Virkkunen - Hämäläinen - Venäläinen
(Vainikainen - Kuronen - Jääskeläinen)
Siinä on hyökkäyksen runko jo ihan hyvin kasassa, kunhan jostain löytyisi muutama täsmävahvistus tulosyksikköön.
Öh, anteeksi kuinka? Sovitteletko tosissasi 30 tehopisteen Järvistä nelosketjuun? Musta tuntuu että SaiPalla on ollut vähän toisenlaiset suunnitelmat kun teki miehen kanssa suoran 2 vuoden sopimuksen pelkän option käyttämisen sijaan. Järvinen on selkeästi tekemässä Koskirantamaista läpimurtoa ja on McIntyren optiota odottaessa tällä hetkellä ainoa sopimuspelaaja joka menee selkeästi kahteen ensimmäiseen ketjuun. Sitä paitsi häneltä sentään löytyy jonkin verran juuri tuota kaipaamaasi fyysisyyttä.
...jatkoi "pekka puupäänä" samojen tehottomien ketjujen peluuttamista.