SaiPa kaudella 2015–2016

  • 575 996
  • 2 477

Barney

Jäsen
Niklas Tikkinen on oman ikäluokkansa parhaimpia kiekollisia puolustajia. Kun miettii, että SaiPasta poistuu Ahonen, Salcido ja Lappalainenkin toivottavasti(ei mitään käyttöä), on tilausta myös tällaiselle hankinnalle. Ehkäpä se into nousee, kun näet jonkin verran pelejä mieheltä. Vai eikö esim Taipalus säväyttänyt ollenkaan?
Ja onko sinulla jotain faktapohjaista tietoa Salcidon poistumisesta? Ainakin omien tietojeni perusteella mies olisi ihan mielellään jäämässä Lappeenrantaan, jos vain SaiPan tarjous on edes lähes samaa kokoluokkaa muiden tarjousten kanssa. Salcido on jostain syystä noussut fanien silmätikuksi, mutta kai se voidaan laittaa kiertoon, koska kyllähän me löydetään jostain uusi pakkien pistepörssin kärkinimi tilalle. Fakta on kuitenkin, että Salcido oli tälläkin kaudella SaiPan ylivoiman tärkein pelaaja. Itse olen ainakin valmis maksamaan siitä, että siellä on ylivoimalla ensi kaudellakin Salcido vaikka jonkun Maalahden sijasta. Salcidon lisäksi tuohon pakistoon pitää kuitenkin tulla vielä se "Kudroc".
 

krissu87

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja onko sinulla jotain faktapohjaista tietoa Salcidon poistumisesta? Ainakin omien tietojeni perusteella mies olisi ihan mielellään jäämässä Lappeenrantaan, jos vain SaiPan tarjous on edes lähes samaa kokoluokkaa muiden tarjousten kanssa. Salcido on jostain syystä noussut fanien silmätikuksi, mutta kai se voidaan laittaa kiertoon, koska kyllähän me löydetään jostain uusi pakkien pistepörssin kärkinimi tilalle. Fakta on kuitenkin, että Salcido oli tälläkin kaudella SaiPan ylivoiman tärkein pelaaja. Itse olen ainakin valmis maksamaan siitä, että siellä on ylivoimalla ensi kaudellakin Salcido vaikka jonkun Maalahden sijasta. Salcidon lisäksi tuohon pakistoon pitää kuitenkin tulla vielä se "Kudroc".


Olen täysin samaa mieltä tästä.
 

atsku

Jäsen
Ja onko sinulla jotain faktapohjaista tietoa Salcidon poistumisesta? Ainakin omien tietojeni perusteella mies olisi ihan mielellään jäämässä Lappeenrantaan, jos vain SaiPan tarjous on edes lähes samaa kokoluokkaa muiden tarjousten kanssa. Salcido on jostain syystä noussut fanien silmätikuksi, mutta kai se voidaan laittaa kiertoon, koska kyllähän me löydetään jostain uusi pakkien pistepörssin kärkinimi tilalle. Fakta on kuitenkin, että Salcido oli tälläkin kaudella SaiPan ylivoiman tärkein pelaaja. Itse olen ainakin valmis maksamaan siitä, että siellä on ylivoimalla ensi kaudellakin Salcido vaikka jonkun Maalahden sijasta.

Tuota.. Ei ole faktaa ei, ihan mutulla mennään. Eikä ole mitään Salcidoa vastaankaan, itseasiassa pitäisin hänet mielelläni joukkueessa. Mies teki kuitenkin sellaiset pisteet, että onko SaiPalla varaa Salciin? Joku Sveitsiläisseura voi hyvinkin täräyttää tuohta käteen "jonnin verran". Kerroppa lisää tästä Salcidon jäämisestä, kiinnostaa kyllä itseänikin mitä olet kuullut. Hyvä juttu.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Fakta on kuitenkin, että Salcido oli tälläkin kaudella SaiPan ylivoiman tärkein pelaaja.
Miltäs yv noin omaan silmääsi näytti, kun Lofquist ei ollut kentällä? Salcidonkin YV-käyrä lähti nousuun heti, kun pääsi Lofquistin pariksi. Kyllähän Salcido yv:llä on parhaimmillaan, mutta kyllä Lofquist tuota tuntui kantavan. Kärpätkin surutta uhrasi yhden kaverin pitämään Lofquistia viivalla, että SaiPa pääsi rauhassa jauhamaan 4v3.

Salcido on ihan hyvä pelaaja, mutta en ymmärrä miten SaiPalla on varaa kaveriin. Maksaa varmasti aivan tolkuttomasti, mutta ei todellakaan pysty pelaamaan 20 minuuttia peliin edes SaiPassa. Avaukset päätyvät aivan liian usein pitkiksi, eikä kiekollinen pelaaminen omassa päässä ole kauhean kaksista.

Hieno mies, mutta tällä hetkellä ei ole tarpeeksi hyvä kiekollinen pakki, että voisi johtaa tuota puolustusta. Toisaalta en tiedä tarvitseeko edes, koska Lofquist on osoittanut olevansa kaikin puolin pakiston ykkönen. Salcido saattaa toki jatkaa, mutta ei ainakaan itsessä suurta riemua aiheuttaisi.

E: Mainittakoon, että Salcidon +/- oli kauden lopuksi -2, joka oli pakkien 6. huonoin. Playoffeissa lukema oli -3, jolla oli jaetulla huonoimmalla sijalla.

Salcido on pelaaja, josta kyllä henkilönä tykkää, mutta nuo esitykset aiheuttavat liian usein kauhunhetkiä katsomoon.
 
Viimeksi muokattu:

atsku

Jäsen
E: Mainittakoon, että Salcidon +/- oli kauden lopuksi -2, joka oli pakkien 6. huonoin. Playoffeissa lukema oli -3, jolla oli jaetulla huonoimmalla sijalla.

Kommentoimatta muuten kirjoitusta, +/- tilastot eivät kerro kokonaista totuutta. Tästä hyvä esimerkki on aikanaan NHL:n parhaaksi hyökkääväksi puolustajaksi tituleerattu Brian Leetch: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8994 . Linkki vie Leetch tilastoihin.

Toki Salcidolla oli vaikeuksia omassa päässä, en sitä kiellä. Salcidolla on mielestäni rooli, jossa pitää olla rohkea kiekollisesti, jotta tulee tulosta. Tämä johtaa vääjäämättä myös mokiin ja hazardeihin. Se kuulunee miehen roolitukseen.
 

ahal

Jäsen
Toki Salcidolla oli vaikeuksia omassa päässä, en sitä kiellä. Salcidolla on mielestäni rooli, jossa pitää olla rohkea kiekollisesti, jotta tulee tulosta. Tämä johtaa vääjäämättä myös mokiin ja hazardeihin. Se kuulunee miehen roolitukseen.
Mielestäni ongelmia lisäsi se, kun Tirkkonen peluutti 7 pakkia ja parit vaihtuivat usein. Salcidon ryntäilyjä hyökkäyksen kärkeen oli vaikea ennakoida ja sitten kun se tapahtui, yhden hyökkääjän oli jäätävä viivalle/alemmaksi varmistamaan. Soosi ei kuitenkaan yleensä jäänyt hyökkäyskulmiin painimaan pitemmäksi aikaa, vaan hakeutui omalle paikalleen ja hyökkääjä etsi omaansa. No usein tämä episodi jäi kesken, kun kiekko oli jo vastustajalla ja kaikilla kiire alas. Monesti Soosi oli se viimeinen joka alas luisteli. Pahimmillaan tämä toistui monta kertaa matsin aikana ja sai rivit vähäksi aikaa sekaisin.

Minun mielestäni herrat Backman, Larsson, Löfqvist ja Riikola pystyvät toimittamaan kiekkoa maalille, jos siellä joku on survomassa ripareita sisään. Soosin laukaus ei kuitenkaan ole Löfqvistin veroinen/kovuinen. Jos BS vääntäisi paremmin myös omassa päässä, jatko olisi helppo hyväksyä, mutta nyt kaveri on liian hazardi toimissaan (ml. lukuisat pitkät kiekot).

Itse näkisin, että puolustuksen pitää olla tasaisen varma suorittaja ja että joka äijältä löytyy vääntöä painiin. Siksi kaipaan niitä paria jenkkikaappia tai sähkömuuntajaa pakistoon.

Ja tässä tulee vielä vastaus myös Tikkiseen. Jos Mäkinen jatkaa SaiPassa, meillä on vielä yksi ukko kiekolliseen peliin lisääkin - plus Maalahti, joka hyvänä päivänä napauttelee oivia syöttöjä lavasta lapaan. Toki saisi tehdä sen useammin. Huhtasen sopimus taitaa kaikesta huolimatta olla katkolla, ellei sitten ohjata vielä toiseksi kaudeksi Mestikseen. Tikkisen pelejä olen nähnyt muutaman, mutten erityisesti ole seurannut kaveria. Suurimman huomion ovat vieneet Rantakarin kypsät otteet. Viime kauden jälkeen en olisi moista uskonut - liigassa tapahtuvan. Ja Taipaluksen tarinan nyt kaikki liigaa seuraavat tuntevat.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Itse en usko että Salcidon korvaaminen jollain "mestispakilla" kääntää SaiPan takaisin voittojen tielle.

Olen samaa mieltä kuin täällä viisaammat jo kertoivatkin että pelikirjan pitää saada paksuutta, ja Tiekkosen touhuihin variaatioita. Päättyneellä kaudella juonet ketjut kokoon haalinut SaiPa oli videoitu jo valmiiksi haavoittuvaksi, ja vastustajat tiesivät miten riisutaan aseet.

Nyt taitaa pöllytä aikalailla joukkueen ympärillä, ja hommaa saadaan tuuletettua. Millään virkamieskiekolla ei yleisöä houkutella halliin vaikka menestys olisikin turvatumpaa, boxiin kaivataan persoonia ja sellaisia kavereita ketkä sytyttää niin omat pelaajat kuin yleisönkin. Dressmanmiehet ja Mikki Hiiret ei sovi siihen sapluunaan.

En tiedä mitä pelejä olen oiken katsonut, mutta tämän kauden joukkueesta puuttui Sikamake poislukien kovuus, ja isompi räiske. Spina kohahduttteli vedossa olleessaan taidoillaan yleisöä, mutta isommat hurraukset jäi hihkumatta kun joukkue oli enemmän isossa kuvassa hämäläinen-venäläinen-koho tyyppistä kovalla työllä tulosta tekevää "massaa".

En tiedä vaadinko ihan mahdottomia, ja onko todellisuuden taju katkolla, mutta pelejä on helvetisti, ja jos siellä putputellaan menemään välillä miten sattuu, keksii omilla rahoillaan pelissä käyvät saipalaiset kyllä muutakin tekemistä kuin tulla halliin. Tämä kilpailu ihmisten rahoista ja vapaa-ajasta pitää toimistonväen varmasti mietteliäänä, kun pelaajavalintoja tehdään.

Tylsällä joukkueella saa pelata pienemmälle yleisölle, ja katsojienkin tuki on ansaittava. Jos löperöidään kuten runkosarjan viimeisissä peleissä, on yleisöltä aivan oikeutettua osoittaa kritiikkiä seuraa kohtaan. Turha voivotella jos Ässiä vastaan mökki on tyhjillään, kun itse on sahattu omilla otteilla oksa jo melkein poikki.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Salcido mahtuu mun SaiPaan kyllä. Mutta eihän tämä kausi varsinkaan syksyllä ihan putkeen mennyt. Tavallaan liian tärkeä mies ja meillä ei ole varaa nousta tai kaatua yhden miehen mukana.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Savon Sanomat huhuilee Kolehmaisen Jannea tänne.

Kolehmainen - Koho - Venäläinen olisi ihan mukavan näköinen kolmosketju. Ainoa huono puoli tuossa skenaariossa olisi että Jokinen löytyisi todennäköisesti taas kauden alussa jommastakummasta kärkikentästä. Tuossa tapauksessa muiden laiturihankintojen pitäisi olla sitten oikeasti kovia nimiä eikä mitään kuntoutuspotilas-Nokelaisia.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Pelkkä viivapelote ei riitä ensi kaudella. Joka ketjussa pitäisi olla vähintään yksi (mieluummin kaksi) äijä joka menee Raun tyyliin röyhkeästi maalille. Esim Koho-Mankinen-Tavi triosta kukaan ei oikeestaan mennyt maalille ylivoimissaan. Kärpät sarjan ekassa kotipelissä yv oli suorastaan murhaavaa kun siellä oli kerralla kolme ukkoa maalin edessä. Tuota yhden puolustajan "Lasse Kukkomaista" maalinedushämmentäjää kannattaisi kokeilla ensi kaudella useammin. Nyt se yv vähitellen hävisi olemattomiin, kun tätä kolmen äijän taktiikkaa ei enää käytetty tuon ekan kotipelin jälkeen. Kärpillä oli helppo työ heivata SaiPalaiset helvettiin maalinedestä, eikä Tarkilla ollut vaikeuksia napsia noita vetoja.
 

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten miulle tulee noista Lofquistin twitterpäivityksistä mieleen jäähyväiset?
Samaa mietin itsekin. Mut eipä oo syytä huoleen, optio on käytetty ja eiköhän noita ruveta kohtapuolin julkaisemaan.
TPS:llä oli jo tänä aamuna kiire julkaissa Spinan sopimus.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Miten miulle tulee noista Lofquistin twitterpäivityksistä mieleen jäähyväiset?

Perus-optimistina minä luin Instagram-viestin ihan toisin päin: Thanks to everyone involved in this hockey season, my first one in Finland. Tämä oli siis ensimmäinen kausi Suomessa eli jatkoa on tulossa, ja kun kerran SaiPalla on optio niin eihän se missään muualla jatku kuin SaiPassa?!
 

Bacon

Jäsen
Perus-optimistina minä luin Instagram-viestin ihan toisin päin: Thanks to everyone involved in this hockey season, my first one in Finland. Tämä oli siis ensimmäinen kausi Suomessa eli jatkoa on tulossa, ja kun kerran SaiPalla on optio niin eihän se missään muualla jatku kuin SaiPassa?!

Nojoo mutta kun siinä kiitetään kaikkia vaimosta Oulussa asuvan Jamin koiran varpaiden kynsiin niin kyllähän tuo nyt vähän siltä kuulostaa, että seuraava kausi pelataan jossain muualla. No toivottavasti olen väärässä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos Lofquist menetetään johonkin toiseen liigaseuraan, niin se on sitten harvinaisen syvältä vitusta se.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mut eipä oo syytä huoleen, optio on käytetty ja eiköhän noita ruveta kohtapuolin julkaisemaan.

Optio on käytetty? Siulla vissii parempaakin tietoa asiasta? Joo no itsekin tuota Lofquistin tweettiä hiukan makustelin ja sellainen ristiriitainen fiilis tuli itsellekin. No mie vakaasti uskon, et SaiPa ei päästä käsistään tuollaista helmeä. Kuten Ted tuossa hyvin ilmaisi, niin JOS tää kaveri lähtisi nyt pois, niin vitutuskäyrän korkeus ei olisi mitattavissa.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikai se perkele nyt niin hyvin pelannut, että meinaa jäädä rapakon taakse? Kyllähän nuo tweetit ikävästi siltä vaikuttivat. Instagram-sepustus oli kanssa vähän outo, kun kiitti organisaatiosta lähtien kaikkia. No toivotaan, että johtuu vain sopparin julkaisemattomuudesta. Olisi perkeleen iso isku, jos ei SaiPassa ensikaudella jatka, mutta toisaalta en usko, että syy voisi olla mikään muu kuin jonkinlainen sopimus NHL:ään. Eli tuskin suureen paniikkiin on aihetta.
 

UniqueSputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vakuuttelen tässä itselleni, ettei SaiPa päästä etenkään Lofquistia menemään. On nimittäin yksi kaikkien aikojen parhaista puolustajahankinnoista, muutenkin kuin pisteiden osalta.
 

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Optio on käytetty? Siulla vissii parempaakin tietoa asiasta? Joo no itsekin tuota Lofquistin tweettiä hiukan makustelin ja sellainen ristiriitainen fiilis tuli itsellekin. No mie vakaasti uskon, et SaiPa ei päästä käsistään tuollaista helmeä. Kuten Ted tuossa hyvin ilmaisi, niin JOS tää kaveri lähtisi nyt pois, niin vitutuskäyrän korkeus ei olisi mitattavissa.
On tietoa, mut lähdettä en ikävä kyllä voi paljastaa. Eiköhän seura sitten tiedota kun sen aika tulee.
Kai se on jenkkityyli kiittää kaikkia mahtavasta vuodesta.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä uskon, että nyt toimistolla tehdään hitosti töitä Löfquistin kahden vuoden sopimuksen eteen. Siksi option käyttämistä ei julkisteta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös