Turhaa jälkiviisastelua tällainen. Sitä paitsi, uskotko ihan tosissasi, että sillä joukkueella olisi voinut jotakin saavuttaa? Minä en usko. Ennen Niemisen kauppaa SaiPa oli jo pitkään pelannut alavireisesti, eikä menty enää voitosta voittoon. Tuossa vaiheessa venäläiset tarjosivat kunnon summaa maalivahdista, jolla ei käytännössä ollut kunnollisia näyttöjä kovin pitkältä jaksolta miesten sarjoissa. En näe, miksi sijoitus olisi ollut oleellisesti toinen, vaikka Nieminen olisi ollut säälipleijareissa tolppien välissä. Ja olisiko Morania saatu hankittua ilman Niemisen myyntiä? Nämä asiat tuskin ovat toisistaan irrallisia. Sama jälkiviisastelu olisi päällä, vaikka kaupasta olisi kieltäydytty. Ymmärrän sataprosenttisesti tuolloisen ratkaisun myydä Nieminen. Varsinkin, kun kaupasta päättämässä olleet henkilöt vastaavat myös SaiPan rahakirstunhallinnasta, joka ei aina ole ollut mikään kovin helppo askare.
Edit: yksi sana lisätty.
Jälkiviisautta? Siis pointti oli ainoastaan se, kuten jo tuossa toiseen laitoin, kuvailla miltä tommonen näyttää ja tuntuu silloin kun ois kuitenkin jotain tavoiteltavissa/ehkä saavutettavissa, kerrankin. Mitään väliä miten silloin ois mennyt tai ei ois tai miten vaikutti tai ei, saati minun uskomuksilla, se se vasta jälkiviisastelua oiskin. Ei vaikuta yrittämiseltä kyllä yhtään ainakaan minusta, jos silloin kun ois mahkut johonkin, pitäis ehkä pikkusen päinvastoin vahvistaa, kaupataankin se "kuuma" peluri pois.
Sanoin minäkin, että ymmärrän kaupan toisaalta, mutta se on eri asia miltä se näyttää ja tuntuu. Sitten vois olla hyvä lopettaa hurskastelut mitaleista ja pitkälle pääsemisistä ja pärjäämisestä, jos silloin kerrankin kun on mahdollisuudet johonkin ja edes jotkut vetää hyvin, ne myydään pois ja se on ihan ookoo. Tavallaan onkin, mutta ristiriidassa pahasti että muka halutaan menestyä ja näyttää että yritetään edes.
Käännetäänpä näin. Nyt menee kohtuu hyvin, ollaan suoraan pudotuspeleissä (kyllä, 6 mennään näin uskon) mahkut ois johonkin edes, vähän kun sais vielä vahvistusta hyökkäykseen, MAALINTEKOON!! niin nyt myytäisiinkin mäkkäri pois. Ainut joka siellä maaleja joskus tekee, selvästi yrittää pelistä toiseen.
(kyllä, saataisi hyvät rahat. Hankittaisiin vaikka joku "semihyvä" pakki tai moke tilalle siitä hyvästä) (tämä siis fiktiota tässä näin vaan vertauksena!!)
Miltä tuntuisi / näyttäisi? Voin sanoa, että minusta ainakin ihan juurikin siltä, että ei tässä nyt ainakaan sillä tavalla mitalia yritetä, kuin minä kunnollisen yrittämisen ymmärrän. Tuntuisi, ainakin minusta melkoiselta märältä rätiltä pitkin naamaa.
Jos taas on tosiaan vain tarkoitus että pelataan 6:tta paikkaa, tai pleijjaripaikkaa, ja se vain riittää sinne kun päästään ni voi antaa vaan olla, niin ainakin minun peleissä käyminen ja suurempi kannattaminen kyllä hiipuu.
Sitä yritin vain kuvailla, ei millään tavalla jälkiviisastella miten ois saattanut mennä tai ei mennä jne.