SaiPa kaudella 2014–2015

  • 780 111
  • 2 817
En minä kuitenkaan takatukaksi tai venakoksi heittäydy ja ehken 179-senttisenä ihan isokokoisemmastakaan päästä ole, mutta muuten voin kyllä soppariin nimeni kirjoittaa. :)

Nojoo, mielenkiinnolla itsekin odottelen muiden joukkueiden hankintoja, tällä erää SaiPan. Salcido on varmaan aika hyvä arvaus tämän päivän ilmoituksesta. Aikamoinen antikliimaksihan se SaiPa-faneille varmasti olisi, jos ilmoitus koskisi esimerkiksi Mikko Pukan jatkosopimusta.
Dave Spina aikaisempien tekstien mukaan se todennäköisin, jonka sopimus uusittaisiin? Ainakin playoffeissa pelasi oikein mallikkasti ja muutenkin vaikutti iskostuvan SaiPan pelisysteemiin vallan mainiosti.

Mikko Pukka... Mistä se nimi aina löytyy näihin keskusteluihin mukaan. Siis pakki joka ei mahdu edes pelaavaan kokoonpanoon ilman, että 3-4 runkopuolustajaa olisi loukkaantunut. Olisi tosiaankin aikamoinen antikliimaksi varsinkin näin etukäteen mainostetusta tiedotustilaisuudesta :-D Pelottaa kuitenkin, että kaverin nimi löytyy jossain sivulauseessa...
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Edit: Ja SaiPan joukkueen rakennus tähtää selvästi Tirkkosen viimoiselle kaudelle ja en muista millon Salcido olisi vuotta pidempään viihtynyt samassa kaupungissa.

Mulle tuli mieleen yksi kaupunki jossa Brian viihtyi kaksi kautta ja risat. 12 kirjainta, alkoi muistaakseni ällällä...
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Pelaajan nimen lisäksi voidaan jännittää, että pysyykö SaiPan nettisivu pystyssä koko tiedostusspektaakkelin ajan!
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulle tuli mieleen yksi kaupunki jossa Brian viihtyi kaksi kautta ja risat. 12 kirjainta, alkoi muistaakseni ällällä...

Muistaakseni aina artistisopparilla, saapui kyseiseen kaupunkiin syksyllä kun oli pahin bulkki päällä.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Spina, hyvä homma.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Pienoinen antikliimaksi, kun Facebookissa annettiin ymmärtää kyseessä olevan uuden pelaajan. No, tiedetään mitä saadaan.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Spina olisi tervetullut Pelsuun koska tahansa. Kova jatkosopimus. Olen melko varma, että tulee olemaan pistepörssin TOP-10 pelaajia ensi kaudella.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse tykkään hankinnasta, hyvä luistelemaan, eli sopii SaiPaan. Plussaa tulee rightista sekä siitä, että ainakin pleijareissa viime vuonna viihtyi maalinedessä.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Spina jatkaa siis SaiPassa! Mahtava uutinen, vaikka odotinkin tulevan sellaisen joka ei viime kaudella pelannut SaiPassa. Spina on tuttu ja tiedetään mitä saadaan Spina tuntee joukkueen tavat ja systeemit. Mahdollisuus olla erittäin kova ja tärkeä palanen ensi kaudella joukkueessamme ovat todella hyvät. Olen erittäin tyytyväinen Spinan jäädessä meille kiitos ja kumarrus toimiston suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Todella tyytyväinen olen Spinan sopimukseen. Oli play-offseissa todella hyvä loukkaantumiseensa asti. Erittäin SaiPan näköinen pelaaja!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivotaan, että Dave tosiaan jatkaa siitä mihin pleijareissa jäi. Kaveri kyllä syttyi tosipeleissä ihan erilaiseen lentoon. Nyt saa vielä koko harjoituskauden alla koko joukkueen kanssa, niin eväitä on isoon rooliin. Unohdin jo myös, että kaverilla oli noinkin kovat tehot AHL:ssa.

Kieltämättä sitä hetken alkoi odottaa jo jotain ihan supervahvistusta tähän kohtaan, mutta tässä on hyvää jatkuvuutta ja paljon piilevää potentiaalia. Eli olen tyytyväinen loppujen lopuksi!

Motivoituneelta vaikuttaa SaiPan kotisivujen uutisen perusteella.
 

poolkofi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Toronto Maple Leafs
Noni...sillä lailla. Pahin kauhuskenaario tapahtui. Ei todellakaan tullut jotain suurta. Vähän semmonen tunne tuli että haukattiin paskaa! Toivottavasti olen väärässä Spinan suhteen. Mutta tilannehan on se että meiltä puuttuu edelleen se ykköshyökkääjä. Kovasti koko viikonöoppu odotettiin että jotain mahtavaa tulee mutta paskat!!

Puolustajan pitää olla "vähintään" Salcido.

Toivotaan että Torstai on mielyttävämpi päivä.

Ei siinä mitään...Spina kelpaa mutta ei "ykköshyökkääjäksi".
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika nopeasti viime kauden jälkeen kävi selväksi, että Spina ja Cutta ovat ainoat ulkomaalaiset joista voidaan neuvotella. Davis menetettiin ilmeisesti jo kauden aikana. Spina on 1-2 ketjun miehiä tässä liigassa ja itse ajattelen häntä Giliattin korvaajana. Uskon, että ensi kaudella Spina tekee ainakin Giliattin verran pisteitä ja ottaa todennäköisesti vähemmän turhia jäähyjä.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Spinan onnistuminen tullee paljolti riippumaan ketjukavereista. Tuosta SaiPan koostevideostakin näkee, että Spinan maalit ovat syntyneet aika loistavista tarjoiluista. Toki tuollainen viimeistelytaitokin on kova sana ja aika harvinaista SaiPassa, ja kun Spina saadaan jo nyt harjoitusvahvuuteen niin parannusta viime kevääseen on lupa odottaa. Jos kemiat McIntyren ja kolmannen jampan kanssa sopivat yhteen, on 30-40 pisteen kausi ihan mahdollinen.

Hyökkäys on nyt kasassa syksyä varten, nyt kätöset ristiin että torstaina saadaan iloisia yllätyksiä.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Ei Spina meidän ykköshyökkääjä ole, mutta pienenä haastajana voi jopa taistella kultakypärästä. Nyt kun pelisysteemi on tuttu, ja toivottavasti pääsee terveenä muodostamaan tutkaparin McIntyren kanssa.

Viime kaudella rikkonainen kausi taustalla, täysin uuteen pelisysteemiin kesken kauden tulleena 0.5PPG, vaikea nähdä varsinaisena pettymyksenä. Hyökkäysketjut lienevät nyt:


Tavi - Koho - Mankinen/Jokinen
Spina - McIntyre - Jokinen/Mankinen
Venäläinen - Hämäläinen - Leivo
Pitkänen - Flinck - Kuronen/Suutari

Kyllä tuo kokoonpano vielä yhtä laituria kaipaisi kilpailemaan Jokisen kanssa kakkosketjun laidan tontista.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Uskon, että ensi kaudella Spina tekee ainakin Giliattin verran pisteitä ja ottaa todennäköisesti vähemmän turhia jäähyjä.

Plus Spina on joukkuepelaaja ja pelaa sen mukaisesti.

Hyvää jatkuvuutta joukkueeseen ja hyvä sopimus. 40 tehopistettä ihan realismia, jos pelit McIntyren kanssa loksahtaa kohdilleen. Näille uusille kavereille (Lofquist, McIntyre) varmasti tärkeää, että joukkueessa on saman mantereen miehiä opastamassa talon tavoille.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyökkäysketjut lienevät nyt:

Tavi - Koho - Mankinen/Jokinen
Spina - McIntyre - Jokinen/Mankinen
Venäläinen - Hämäläinen - Leivo
Pitkänen - Flinck - Kuronen/Suutari

Itse uskoisin ja toivoisin näin:


Tavi-Koho-Mankinen
Spina-McIntyre-Leivo/Jokinen
Pitkänen-Flinck-Leivo/Jokinen
Venäläinen-Hämäläinen-Kuronen/Suutari
 

Sinitakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvät organisaatiot
Spinaan pitää olla tyytyväinen. Hän osoitti potenttiaalinsa playoffeissa ja uskon, että pystyy ensi kaudella ylittämään +30 pistettä. Hänestä saatiin juuri se laituri McIntyrelle.

Torstailta vaadin kiekollista puolustajaa, johtajatyyppiä. Jos sieltä Salcido tulee, niin ei voi olla mitään muuta kuin tyytyväinen tähän viikkoon.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tavi - Koho - Mankinen/Jokinen
Spina - McIntyre - Jokinen/Mankinen

Kyllä tuo kokoonpano vielä yhtä laituria kaipaisi kilpailemaan Jokisen kanssa kakkosketjun laidan tontista.

Ehdottomasti kaipaisi, jos oikeasti halutaan ensi kaudella olla vakavasti taas pelaamassa mitaleista.

Nuo kaksi ketjuahan näyttävät liigan tasolla varsin vakavasti otettavilta ketjuilta. Ja siinä mielessähän tilanne on hyvä. Minusta tilanne näyttää tuon suhteen oikein mainiolta.

Mutta ei tuo rosteri vielä kestä minkäänlaisia loukkaantumisia. Tietysti jonkin ykkössentterin loukkaantumista nyt ei kestä mikään joukkue, mutta yhtä oikeasti pätevää laituria tuo vielä kaipailisi, jotta vähän olisi ratkaisussa leveyttä ja kilpailua.

Ja puolustus huutaa vielä tosiaan lisää ukkoja. No, torstainahan sieltä tulee varmaankin pakki. Tai mistäs sitä tietää. Tulee mitä tulee, mutta pakki ja laituri vielä on saatava?
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Itse ottaisin mieluummin kaksi pakkia kuin pakin ja laiturin. Pakistosta puuttuu sekä kiekollinen ykköspakki että oman maalinedustan siivoaja, ja noita kahta ominaisuutta ei millään saa samassa paketissa meidän resursseilla. Kyllä tuolla hyökkäyksellä kehtaa kauteen lähteä, sitä laituria voidaan tarpeen mukaan katsella myöhemminkin.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Spinaan pitää olla tyytyväinen. Hän osoitti potenttiaalinsa playoffeissa ja uskon, että pystyy ensi kaudella ylittämään +30 pistettä.

Vittu mien ala jos se tekis ens kaudella vaikka -30 pistettä!

Niistä playoffeista sen verran, että käytännössä Davisin päivän kunto määritti myös Spinan vastaavan. Silloin kun Davisillä kulki, myös Spinalla kulki, ja niin edelleen. Spina ei missään nimessä ole johtava pelaaja, ja vaatii sentteriltään aika paljon ainakin viime kevään otannalla. Toivotaan, että McIntyren kanssa saadaan kemiat toimimaan. Muutoin käsissämme saattaa olla turhake.

Näilläkään ei vielä kuuhun mennä, mutta katsellaan kuka seuraavana tulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös