SaiPa kaudella 2002-2003

  • 152 110
  • 1 966

Honug

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eilinen peli..

Muutamia huomioita eilisestä pelistä, tosin ehdin paikalle noin ensimmäisen erän puolessa välissä, mutta kuitenkin...

Duba oli suoraan sanottuna pettymys. Täytyy todella toivoa että miehen eiliset sähläilyt olivat vain kauden alun jännitystä, ja että Duba olisi edes hieman kehittynyt mailapelissään. Duba aiheutti ihan turhia paniikkeja SaiPan puolustukseen.

Bombicin tyylistä pidin, tosin enpä paljoa ehtinyt hänen peliä seuraamaan. Tuntuu kyttäävän vähän liikaakin pelaajia välillä ja unohtaa keskittyä itse kiekkoon. Mutta varmasti osaa pelata fyysistä peliä..

Vaic oli oma iloinen itsensä. Onneksi näin. Jakeli tosi nättejä syöttöjä ja vei kiekkoa.

Machulda kuljettaa ja kiemurtelee kiekon kanssa mutta sitä kiekkoa voisi myös lainata omille.

Cipruss oli yllättävän hyvä, ainakin maalintekijänä. ;)

Ylipäänsä peli jätti melko positiivisen kuvan porukasta, peli-intoa tuntui olevan ainakin jossain määrin, toisin kuin viime kaudella.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Eilinen peli..

Viestin lähetti Honug

Duba oli suoraan sanottuna pettymys. Täytyy todella toivoa että miehen eiliset sähläilyt olivat vain kauden alun jännitystä, ja että Duba olisi edes hieman kehittynyt mailapelissään. Duba aiheutti ihan turhia paniikkeja SaiPan puolustukseen.


Haparointia tosiaan esiintyi, mutta mielestäni Tomas paransi ottelunloppua kohti jatkuvasti. Hanskakäsi vaikutti olevan ainakin vireessä, muutama nätti koppi jäi mieleen. Peli Sveitsin liigan joukkuetta vastaan ei kuitenkaan ole vielä paras mittari... Kunhan harjoitusottelut muita liigajoukkueita vastaan alkaa, niin sitten nähdään paremmin onko syytä huolestua Duban tilanteesta vai ei.

Viestin lähetti Honug

Ylipäänsä peli jätti melko positiivisen kuvan porukasta, peli-intoa tuntui olevan ainakin jossain määrin, toisin kuin viime kaudella.

No tuosta minun täytyykin kysyä, kun en juuri edelliskauden harjoitusmatseja ollut seuraamassa, että oliko peli-into jo silloin poissa? Muistelisin SaiPan harjoituspelien menneen kauttaaltaan aika hyvin? Kauden alussakaan ei vielä mielestäni näkynyt suurempaa turhautumista... alkukierroksillahan tuli muutama voittokin?
 

Vaicci#63

Jäsen
Eli jos Jokereista tulisi nuoria (!) pelaajia niin ehdottomasti Antti Laine sopisi mittojensa perusteella fyysiseksi hyökkäääksi.Myöskin Jukka Voutilainen ehkä voisi olla tälläinen.Eikös se Patun kanssa ollut pleijareissa fyysisessä roolissa?Tomek Valtonen ainakin olisi fyysinen mutta en usko että Jokerit haluaa päästää tomppaa meille.Ja tuskin Tomppakaan haluaa...


Kyllä minä näen että Bombic on juuri sellainen mitä Saipa tarvitsee.Heh...ottelurangaistus heti tokassa pelissä...:D
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Saipafan

Eipä ollut Bombicin saama rangaistus ottelurangaistus vaan 5 min väkivaltaisuus ja automaattinen pelirangaistus käytöksestä. Siinä on muuten vissi ero, ottelurangaistuksella saapi automaattisesti yhden ottelun pelikiellon, eilisellä ei.
 

Vaicci#63

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:Ottelun varmasti kiintoisin kohta oli toisessa erässä kun Bombic huudatti yleisöä tappelemalla sveitsiläispelurin kanssa ottelurangaistuksen arvoisesti (molemmille 5+20)

Tämän mukaan minä sen kirjoitin joten anteeksi jos olin väärässä.Itse en ollut peliä katsomassa
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Saipafan
Eli jos Jokereista tulisi nuoria (!) pelaajia niin ehdottomasti Antti Laine sopisi mittojensa perusteella fyysiseksi hyökkäääksi.Myöskin Jukka Voutilainen ehkä voisi olla tälläinen.Eikös se Patun kanssa ollut pleijareissa fyysisessä roolissa?Tomek Valtonen ainakin olisi fyysinen mutta en usko että Jokerit haluaa päästää tomppaa meille.Ja tuskin Tomppakaan haluaa...


Kyllä minä näen että Bombic on juuri sellainen mitä Saipa tarvitsee.Heh...ottelurangaistus heti tokassa pelissä...:D

Toivottavasti odotusten lunastaminen ei jää tuolle tasolle. Tappelijalla ei SM-liigassa tee kissan vertaa mikäli miehestä ei muuten ole pelimieheksi. No jaa, kaksi peliä pelattu ja spekulointi (kuten hommaan kuuluu) jatkuu kiihkeänä. Liigan alkuun ei ole enää montaakaan päivää... Elän vieläkin viime kauden jälkeistä krapulaa, joten odotan positiviisia viestejä kuin kuuta nousevaa.
 

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Dubasta ei kannata huolestua, enää. Toivottavasti Innanen onnistuu parantamaan ainakin sijoittumista, reboundien hallintaa, mailapeliä ja kilpikäden torjuntoja. Myöntää täytyy, että hanskakäsi tuntuu toimivan.

Tietysti joukkueena puolustamisenkin (pelaamisen) pitää parantua tuntuvasti. Uskon, että Duba pystyy nousemaan uudelle tasolle joukkueen auttamana. Toivottavasti JOUKKUE "saa aikaan" hyvän joukkuehengen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Saipafan
Ted Raikas kirjoitti:Ottelun varmasti kiintoisin kohta oli toisessa erässä kun Bombic huudatti yleisöä tappelemalla sveitsiläispelurin kanssa ottelurangaistuksen arvoisesti (molemmille 5+20)

Tämän mukaan minä sen kirjoitin joten anteeksi jos olin väärässä.Itse en ollut peliä katsomassa

Aaahhggh... olen pahoillani tuosta kämmäyksestäni. Minulla meni nuo rangaistukset tuossa intoillessani sekaisin ja kirjoittelin siis ihan puutaheinää... Yritän varoa ettei toistu jatkossa. =(
 

theref

Jäsen
No niin, Riihijärvi SaiPaan, edes try-outille. Nyt ainakin allekirjoittanut on oikein tyytyväinen!

Kiitos Ilkka. Nyt vain toivotaan, että Riihijärvi ottaa neuvosta vaarin ja hoitaa homman loppuun asti.
 

Pioneer

Jäsen
Positiivisin mielin otan minäkin Riihijärven try-outin vastaan. Miehen viime kausi meni totaalisen penkin alle (oliko loukkaantumisia?), mutta aineksia miehessä ilman muuta on SaiPassa vapaana olevan tontin täyttäjäksi. Rähinäluonnetta ei löydy, mutta jos homma sujuu muuten hyvin, niin tervetuloa.

Kuikka ilmeisesti jatkaa ensi kauden seuran etsintää ja jättää try-out paikkansa Riihijärvelle?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Njaaa... Riihijärvi ei kyllä ollut minun toivelistallani, mutta tässäkin tapauksessa annetaan miehen näyttää. Hyvä, että SaiPa suosii näitä tryoutteja...saadaan virhehankintojen määrä supistumaan merkittävästi.
 

Vaicci#63

Jäsen
Juups hyvä juttu.Kyllä mieluummin Riihijärvi kuin nobody Kuikka...toivon mukaan teemu vakuuttaa ja löytää sen kipinän niin kuin pari muutakin saipassa pelannutta
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin Riihijärvi ei tosiaan taida kookkaasta varrestaan huolimatta olla kovin "fyysinenkiekkoilija" mutta onnistuessaan voisi jossain määrin korvata Immosen ulottuvana pelaajana. Toivottavasti SaiPa etsisi vielä sitä kovaa pelaavaa jätkääkin... taitavat vaan olla aika kortilla?
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ted Raikas
Niin Riihijärvi ei tosiaan taida kookkaasta varrestaan huolimatta olla kovin "fyysinenkiekkoilija" mutta onnistuessaan voisi jossain määrin korvata Immosen ulottuvana pelaajana. Toivottavasti SaiPa etsisi vielä sitä kovaa pelaavaa jätkääkin... taitavat vaan olla aika kortilla?

No muuten en miehestä tai hänen kovuudestaan juurikaan tiedä, mutta ainakin hänellä on vyöllään Bob Halkidiksen päänahka painiottelusta HIFK-Lukko kaudelta 97-98..
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Neo
Teemu Riihijärvi pelaa saipassa tryoutilla, ainakin lahden turnauksessa.

Pikkuhiljaa kaikille, joista olemme täällä spekuloineet, tarjotaan sopimusta. Vauhkoselle ei käynyt, nyt tulee Riihijärvi. Kenties ens viikolla jonossa ovat Heiskanen ja Ben-Amor. Mielenkiintoista. Juupa jaapa. Vuosien jälkeen on vaikea ymmärtää miten helvetissä Riihijärvi sai itselleen niin korkean varauksen, mutta toisaalta isot pelaajat ovat huudossa aina, varsinkin jos on vähänkään toivetta kiekollisesta osaamisesta. Tulkoot, katsotaan.
 

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
samaa vanhaa

yllätys yllätys, paikallislehteemme tieto Riihijärven tulosta tryoutille ei ollut kiirinyt. Tai ainakaan lehteen asti kulku ei ole riittänyt. Pikku hiljaa voisi alkaa tahti paranemaan. SaiPan osallistumisen Jazz-turnaukseen tulevana viikonloppuna olisi myös voinut mainita, mutta ei:confused:
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta tämä Riihijärven try-out on hieno juttu.

Pelicansien 01/02 -pelaaja-arvosteluissa Marko Mitronen kertoilee, jotta Riihijärvi "ei loistanut, mutta pelasi parhaan kautensa Pelicansissa. Oppi kaudella vihdoin käyttämään kokoaan jollain tavalla hyväkseen. Teki 37:ssä ottelussa vain viisi pistettä, mutta pelasikin pääasiassa jarruketjuissa. Hoiti roolinsa hyvin ja voi odottaa parempaa tulevaisuutta."

...Kun sitä kokoakin kai sitten on opittu (vihdoinkin) käyttämään, tuntuu tämä mies ihan sopivalta SaiPaan. SaiPa tarvitsee kokoa (kukaanhan ei sitä vielä tiennyt). Ja mitäs nimimerkki kamraternakin tuossa sanoi, jotta Halkidiskin on joskus peitottu Riihijärven toimesta. Mielenkiintoista.
Sitten myöhemmin vielä joku kiekollisempi hyökkääjä sieltä Hifkin tai Jokereiden pullistelevista hyökkääjistöistä, niin minä en enää valittaisi yhtään mistään, olisin hyökkäykseen enemmän kuin tyytyväinen.
Nyt tässä kyllä pompitaan pahasti asioiden edelle. Antaahan olla.
Innoisani minä kuitenkin tuosta Riihijärvestä olen nyt, kun on niitä kaiken maailman Kuikkia siellä jäällä pyörinyt.

Yksi asia kyllä ihmetyttää kovin: miltä mies näyttää kentällä, jos pituutta on enemmän ja painoa vähemmän kuin Immosella? :D ... Noh, vitsivitsi, kyllähän mies minun muistikuvieni mukaan ihan pelaajalta siellä näyttää.
Jees.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti aHab
Lukon ketjussa puhutaan, että Petteri Loitilalle ei Raumalta pelipaikkaa löydy... Jatkoajan pelaajakuvaus kuullostaa varsin mukavalta, ja ennen kaikkea sopivalta siihen mitä haetaan. Tryoutin paikka?

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?joukkue=Lukko&pelaaja=176

Minulle ei ole jäänyt mieleen kuin nimi. Hyvältä toki kuulosti tuo taklaushalukkuus, jonka kuvaus muistuttaa Torea. Lotila sopisi Saipaan myös kokonsa puolesta (180 cm). Ei kato pääse keskipituus räjähtämään käsiin...
 

theref

Jäsen
Lotila?
Olen kyllä sitä mieltä, että ei nyt kuitenkaan aleta kaiken maailman miehiä tänne raahaamaan.
Vaikkakin, Lukosta näyttää löytyvän mielenkiintoisia pelimiehiä joille ei peliaikaa luvata. En voi oikein kuin ihmetellä, kuinka viime kaudella 11+10 tehot naputtanut Uusikartano on yht'äkkiä Lukolle ylimääräinen mies. Yhden harjoituspelin olen nähnyt mutta jo siinä Aki kyllä minut ainakin vakuutti.
Kai ne Lukon kaksi kanukkisentteriä sitten aika kovia ukkoja ovat?
 

Hannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
...vain pakki puuttuu

Mielestäni myös puolustukseen olisi syytä vielä hankkia ainakin yksi pelaaja lisää. Jos (ja kun) runkopuolustajillemme (esim. Kokko, Tikkanen) tulee loukkantumisia ja Bombic tappelee itsensä aina silloin tällöin pelikieltoon, niin kovin on tuskaista ajat SaiPan puolustuksessa.

Jos joku hankittaisiin, niin mielummin sitten Virtanen Bluesista kuin Lotila. Näitä Lotilan kokoisia "järkäleitä" SaiPalla on jo pilvin pimein, joten isompia miehiä myös oman maalin eteen vastustajan hyökkääjiä siirtelemään.

Mielenkiinnolla odottelen kommentteja Riihijärven esityksistä...
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Loistavaa! SaiPa voitti Pelicansin Jazz-turnauksen välierässä, joten SaiPa etenee turnauksen loppuotteluun Tapparaa vastaan, joka peittosi Rapperswilin 5-4. Maalintekijöinä Hulkkonen, Uusikartano ja Machulda voittomaalin alivoimalla ajassa 46.19! Pelicans oli karannut kahden ja puolen minuutin pelin jälkeen jo 2-0 johtoon, mutta homma kuitenkin selvähköllä erolla kotiin, heh. Huomenna Tapparan päänahka finaalissa ja Jazz-turnauksen ykkössija kotiin. Finaali huomenna lauantaina klo 19:00.

Jään odottelemaan raporttia ottelusta.

edit : aargh.. olihan sille ihan oma ketjukin, anteeksi. :(
En tajunnut sitten yhtään selailla.
 
Viimeksi muokattu:

Jamppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
JUKURIT-SAIPA 11.9 Mikkelissä .Nähkää maalitykki ? Olli Sipiläinen tosi toimissa (4 ottelua 3 maalia Venäjän pojilta paloi hihat) TERVETULOA
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Jamppa
JUKURIT-SAIPA 11.9 Mikkelissä .Nähkää maalitykki ? Olli Sipiläinen tosi toimissa (4 ottelua 3 maalia Venäjän pojilta paloi hihat) TERVETULOA

Kerros lisää kun en tiedä eli miksi Venäjän pojilta paloi hihat? Ollin tehottomuuteen vai...?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös