Viestin lähetti Nyt nykii...
Kaipa tänne vielä yksi uusi kirjoittelija mahtunee?
Eli olen lueskellut jatkoaikaa koko sen olemassaolon ajan ja sitä ennen tiiviisti kiekkopesää, mutta en ole koskaan jaksanut kommenteillani muita vaivata. Saipan omalle keskustelupalstalle olen aiemmin kirjoitellut, mutta sen kuoltua olen joutunut pitämään ajatukset omassa päässäni. Mutta nyt siis on tullut aika avautua takarivistä käsin ja ottaa kantaa Saipaa koskeviin ja omia hermoja piinaaviin asioihin.
Tere tulemast joukkoon hilpeään!
Panin merkille tuolta kausiveikkausketjusta, että lähes kaikki veikkaavat SaiPaa jälleen liigajumboksi. Eipä tuo haittaa, mukava on jälleen lähteä kauteen, kun joka ottelussa meidän odotetaan häviävän. Nyt jokaisesta voitosta voi taas iloita hieman enemmän, kun tietää niiden sotivan näitä asiantuntijaveikkauksia vastaan.
Sitä en kyllä ymmärrä, miten meidät voidaan sijoittaa lähes joka veikkauksessa pelicansin taakse. Vaikka vertaan SaiPan ja Pelicansin rostereita miten kriittisesti, niin kyllä lahtelaiset aina jäävät mielestäni meidän taaksemme. Mielestäni he menettivät viime kauden kolme tärkeintä pelaajaansa (Peltola, Turunen, Laitinen) ja lisäksi hyvistä runkopelaajista Toni Koivusen ja Kalle Koskisen. Vahvistukset eivät ole lähellekään samaa tasoa ja hyökkäystä voisikin kuvata sanoilla "Kauppila, Jääskeläinen ja suuri tyhjyys".
Ässien menestys on pitkälti kiinni ulkomaalaishankintojen onnistumisesta ja Raumalla siinä, ovatko viime kauden Normiot ja Viinaset pystyneet kehittymään samaan tahtiin kuin tähän asti. Jypilläkin palapeli rakentuu sen varaan, että Chlubna pelaa yhtä loistavan kauden kuin viime vuonna. Tilanne on siis sama kuin SaiPalla Machuldan kanssa: Jos Vallu hyytyy, ei SaiPakaan juhli.
Materiaalierot SaiPan, Jypin, Ässien, Lukon ja Pelicansin välillä on niin olemattomat, että ihmettelen sitä, miksi juuri SaiPa on joka toisessa veikkauksessa se jumbo. Painaako viime kauden heikko menestys arvioita alas?