Birkulle:
Silloisessa tilanteessa Myllyksen sopimusta ei muistaakseni protestoinut kukaan, protestointi tuli myöhemmin kun selvisi että hinta ja laatu eivät enää välttämättä kohtaa. Mutta miksi ei Sachlin sopimusta Tikkinen purkanut jos mies itse sitä halusi jo heti kauden alussa, ne rahat olisivat vapautuneet johonkin enemmän motivoituneeseen pelaajaan.
Jälkiviisaus on tietysti aina turhaa, mutta noita ns. Kaarnan virheitä on kuitenkin melko vähän, päinvastoin seuran tilanne oli vielä kohtuullinen vaikka käteisvarat olivatkin ilmeisesti vähissä Kaarnan kauden lopussa, eipä taida tilanne olla nytkään paljon parempi jos pelaajabudjettia joudutaan pudottamaan.
Palaan edelleen tuohon uusien osakkaiden osuuteen seuran toiminnassa. Ei siellä voi minun mielestäni kukaan levätä laakereillaan, vaan työtä on tehtävä jokaisen että uusi parempi huomen joskus koittaa. Esimerkiksi juniorivalmennuksessa ja sen johtamisessa on minun kuulemieni juttujen mukaan paljon korjaamista. Tässä minä toivon Mälkiän kättä jonkinlaiseen koordinointiin ja ohjeiden antoon juniorivalmennuspäällikölle, saattaisi tehdä ko. miehelle hyvää.
Seuran taloudessa ei voi enää nojautua mihinkään yleisömäärien nousun toiveeseen, se on täyttä utopiaa, lisärahat on saatava muualta. Ne ikäluokat jotka kävivät seuraamassa pelejä -60 ja 70 luvuilla, vanhenevat ja jäävät kotiin, tai menevät hiljalleen hautaan, nuoret ikäluokat pienenevät ja niidenkin kiinnostuksen osittain vievät uudet lajit, eli kilpailu tiukkenee, siksi yleisö jääkiekkokatsomoissa tulee hiljalleen vähenemään ja kaikkien seurojen talous tulee huononemaan, toivottavasti konkursseilta vältytään ja kiekkoilu suomessa jatkuu hyvätasoisena, mitä kylläkin epäilen. Juniorivalmennuksen osuus pelaajien kehittäjänä vauhdikkaiksi ja mielikuvitusrikkaiksi teknisesti taitaviksi pelaajiksi korostuu entistä enemmän. Toivottavasti tämä onnistuu myös täällä Lappeenrannassa
Mutta kaikesta huolimatta: Minä käyn peleissä edelleen niinkuin runsaat 40 vuotta tätä ennenkin, ainakin niinkauan kuin sepelvaltimotauti antaa siihen mahdollisuuden.