SaiPa-JYP 21.11.2002

  • 10 981
  • 135

D - fence

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, kiekkoon osuva pakki, hampaaton kanadalaine
Hyvä murmeli

Nonnii, tulihan se totuus esiin. Saa nähdä vieläkö tää laukkuryssä Sergei yrittää tarjoilla provojaan, nyt kun jokainen näki Virolaisen antaman opetuksen (kädet korville ja älä lyö kovaa).. Pitää samalla pyytää anteeksi, kun sanoin etten enää palaa tähän ketjuun, palasin kuitenkin..No nyt suunta kohti Jokerit peliin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Hazlewood

Ehkä mää olen pehmo, mutta mä en noin yleisestikään ymmärrä että mitä raukkamaista on jättää ottamatta haaste vastaan. Onko se nyt joku pakko tapella itsensä katsomoon, jos joku sut haastaa. Ei mun mielestä.

Minä taas on ihan eri mieltä. Jos tekee tolla lailla vastustajan tähdelle, pitää myös kestää seuraamukset. Mielestäni jonkun taitopelaajan ei tarvitse ottaa mitään haasteita vastaan, niille on ihan eri roolit, mutta joku Virolainen joka on iso kaveri tekee itsestään pellen ensin rappaamalla Machuldaa ja sen jälkeen pelkäämällä Bombicia. Paskahousujen hommaa lähteä karkuun tommosen tempun jälkeen.
 

Hazlewood

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Footless
Minä taas on ihan eri mieltä. Jos tekee tolla lailla vastustajan tähdelle, pitää myös kestää seuraamukset. Mielestäni jonkun taitopelaajan ei tarvitse ottaa mitään haasteita vastaan, niille on ihan eri roolit, mutta joku Virolainen joka on iso kaveri tekee itsestään pellen ensin rappaamalla Machuldaa ja sen jälkeen pelkäämällä Bombicia. Paskahousujen hommaa lähteä karkuun tommosen tempun jälkeen.

No ehkä näin. Tässä tapauksessa silti ne tuomarit olivat heti välissä ja kukaan ei voi tietää olisko Virolainen muuten lähtenyt tuohon matsiin mukaan. Mun mielestä ei ainakaan olisi ollut järkevää ruveta huiskimaan sieltä tuomarin olan yli.

Tuo mun heitto sinällään ei varsinaisesti koskenut tätä yksittäistapausta vaan ihan yleisesti. Mutta miksei se sovi tähänkin. Ok. Virolainen kohteli kaltoin Machuldaa. Olis ansainnut siitä kaksiminuuttisen. Bombic tulee haastamaan Virolaisen. Mikä pakko Virolaisen olisi hanskata itsensä pelistä ulos tämän takia. En mä ymmärrä. Toki tiedostan että valtaosa on tästä (varmaan myös JYP-faneista) eri mieltä. On kai siinä jotain kunniajuttui ja joukkueen sytyttämistä ja kaikkea. Mä nyt en vaan ole mikään tappelujen ihannoija ja sillä hyvä.

Sinänsä tää tapahtuma nyt on saanut jo ihan turhat suuret mittasuhteet. Kyseessä nyt ei kuitenkaan mikään kovin ihmeellinen jupakka ollut. Että varmaan aika keskittyä uusiin koitoksiin.
 

tiikeri

Jäsen
Näkeekö joku muka tuosta videopätkästä, että Virolainen lähtisi jotenkin erikoisesti karkuun Bombicia? Melkosia puusilmiä kyllä olette, nimittäin havaittavissa oli pelkästään tuommonen tyhjänpäiväinen nuhjaus siellä maalin takana. Asiat voi tietenkin nähdä eri tavalla, mutta jos tuo oli jonkun mielestä joku upea tyrmäys tai edes tappelu, niin menkööt katselemaan jostain saitilta vanhoja NHL-tappeluita ja katselkoot sitten uudestaan tämän videon. Tuossa oli mielestäni kyseessä vain pelkkää huiskimista ja tönimistä, kiitos siitä myöskin pelaajien välissä roikkuvien linjatuomareiden. Jotainhan se Bombic siellä yritti irvistellä ja huitoa, mutta eipä tainnut Virolaista pahemmin tilanne pelottaa, pikemminkin nauratti. Myönnän kyllä, että Virolainen olisi voinut jättää ne viimeisimmät iskut antamatta, noista ensimmäisistä tönäyksistä ei tainnut Bombic:kaan olla moksiskaan, eikä paljon muutkaan.

Mutta se siitä aiheesta minun osalta, onnea vaan SaiPalle jatkoon, ehkä joukkueiden seuraavassa koitoksessa on rauhallisempi meininki.
 

Pioneer

Jäsen
Kiitokset Murmelille tuosta videosta. Tuskin kenellekään jää tuosta epäselväksi, kuka oli syyllinen hässäkkään ja kuka ei. Machulda ei todellakaan koskenut Pitkämäkeen ja Virolaisen yksipuoleisen höykytyksen katkaisi ensin Vaic. Tämän jälkeen paikalle tuli Pekka Tirkkonen, jonka Virolainen kylmästi heitti selälleen JYPin maaliin. Tämän jälkeen Machulda löi Virolaista varsin hennosti selkään ja Virolaisen käännyttyä höykyttämään Vallua kolmannen kerran, tuli tilanteeseen Frantisek Bombic. Tuosta videosta ei todellakaan näe Bombicin kolmea Virolaisen päähän osunutta oikeaa suoraa, mutta täytyy myöntää, että livenä ne näyttivät mahtavilta. Erityisesti viimeinen suora upposi suoraan Virolaisen kuuppaan ja jäädytti kolossin lopullisesti.

SaiPa siis joutui tilanteesta tuomittujen rangaistuksien mukaan pelaamaan alivoimalla. Oikeutetusti?

Ei todellakaan.

EDIT: Niin ja koittakaapa laskea Virolaisen iskut Bombicia kohti.

Aivan oikein: se on turhaa. Virolainen hakkasi vain Machuldaa, Vaicia ja Tirkkosta. Todellinen sankari. :)
 
Viimeksi muokattu:

theref

Jäsen
Hei hei hei.
Nyt on video nähtävillä, mutta toisen osapuolen haukkuminen puusilmäksi tai laukkuryssäksi on täysin asiaankuulumatonta.

Faktat ovat nyt siis jonkinlaisessa muodossa esillä, mutta turha tässä on lähteä ketään enää syyttelemään.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Nyt pitää rehdisti tunnustaa olleensa väärässä. Itse olin tosiaan Virolaisen varassa ja tuntuu vähän hassulta, miksi hän puhuu satuja radiossa tästä aiheesta. Peukku alas hänelle.

Thumbdown

Noin. Videon perusteella Petri ottaa asiakseen höykyttää Machuldaa syyttä suotta, tästä 2+2, ok, Vallulle 2 min kun hän huitaisee Virolaista poikittaisella takaapäin, ok, mutta mistäs se Vostrakin jäähy oikein tulee. Sitä en ainakaan tuosta havainnut. Ehkä siitä mylläkästä, SaiPan kuvaaja näköjään on unohtanut Zoom-toiminnon olemassaolon.

Propsit Murmelille videosta, jos niitä saisi muistakin otteluista näkyviin niin epäselvät tilanteet vähenisivät. Onkos tuolla Saipan sivuilla jossain maalivideoita?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Lisää laukkuryssän provoja

No, niin, tuossahan se helvetin kiistanalainen ja jääkiekossa äärimmäisen harvinainen tapaus oli. Machulda ajaa kiekkoon kiinni ja Virolainen pelaa tilanteen hyvin niistäen samalla Machuldan nenän. Machulda ei ole moiseen tottunut ja antaa takaisin ja Virolainen antaa tähän takaisin jne. Sitten onkin torikokous valmis.

Kun tuota pätkää kelaa edestakaisin, niin missä vaiheessa se Virolainen pakenee Bombitchia ympäri kenttää ja linjurit roikkuvat Bombitchissä? Kun katsoo tuota ja osaa yhdistää tilanteen siihen Urheiluruudun nauhaan, näkee että ainoat iskut Bombitch sai perille vasta kun toinen linjuri roikkui Virolaisessa ja toinen makasi maassa miettien strategiaa miten pitää Bombitch kurissa.
No, okei saihan Bombitch yhden iskun perille tuotakin ennen rynnätessään tilanteeseen takaapäin ja iskiessään Virolaista takaraivoon. Tuosta tempauksesta Bombitch ansaitsee nimensä loppuliitteen.Ja kun Machulda hakkasi pienen mietintätauon/rohkeudenkeräämisen jälkeen hennosti selkään, niin siinä taisi olla kyse oikeasti toverillisesta, ehkäpä rakastavasta eleestä.

Mutta silti kiistämätön tosiasia on, että Virolainen puhui radiossa paskaa ja sitä en tule unohtamaan koskaan. Sääli, ettei Virolaisen nimeen kykene näppärästi liittämään narttu-sanaa.

Eli olipa merkittävä tapahtuma. Me puhuimme paskaa maalivahdin näpeille hakkaamisesta ja te puhuitte paskaa Bombitchin takaa-ajosta/Virolaisen pakenemisesta. Sovitaan, että tulos fanien välinen tulos on tässä 5-5.

Sitä paitsi rakas D-Fence, se että sinä provosoidut teksteistäni, ei tarkoita automaattisesti että minä provosoisin. Mutta laukkuryssittely on kyllä selkeää provoa.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Tj
Onkos tuolla Saipan sivuilla jossain maalivideoita?

Ottelut -> SaiPan kotiotteluraporttien yhteydessä on videopätkiä. Ei ihan kaikkien mutta melkein. JYP -matsista en ole vielä saanut maalipätkiä edellämainituista syistä johtuen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mietteitä...

Itse tapausta en ryhdy kommentoimaan vaan ennemminkin toimintamallia, mikä saa siunaukseni. (Aivan niin kuin sillä nyt olisi jotain merkitystä).
Mielelläni kommentoisin tapaustakin mutta kun jostain kumman syystä tällä minun "rakkineellani" ei onnistu kyseisen pätkän katsominen - kaltaiseni tumpelon lienee tyytyminen kynsien pureskeluun ja tilanteen kuvitteluun sanallisten selvitysten perusteella, tunnustetaan, tällöin muotoutuu melkoinen näytelmä mikä lienee kovin kaukana tapahtuman todellisesta kulusta.

Mutta, tuohon toimintamalliin.

HIFK-SaiPa pelissä tein havainnon jonka mukaan Machuldaa ronkittiin ja hakattiin useammankin kerran niin käsille kuin muuallekin - ainoankaan SaiPan pelaajan puuttumatta asiaan, ylimitoitetut otteet näemmä jatkuivat jyppiläisten (jyppiläisen) toimesta. Ikävimmän tapahtuman seurauksena HIFK-pelissä Machulda joutui nilkuttamaan vaihtoon pidelleen joko kättään tai oikeaa kylkeään, useampi vaihto jäi väliin. (Episodi tapautui siinä vaiheessa kun Vopat sai 2+2 rangaistuksen, eli tämän ylivoiman aikana SaiPan tärkein pelaaja ei ollut pelikykyinen). Tuskin HIFK on ainoa joukkue joka pyrkii käyttämään Machuldan pysäyttämiseen laittoamiakin otteita, lukemani perusteella tällaisia joukkueita on vähintään puolentusinaan SM-liigassa. Mielestäni muiden SaiPan pelaajien olisi pitänyt puuttua vallitsevaan tilanteeseen jo aiemmin, jo siinä vaiheessa kun huomattiin rikollisten otteiden Machuldaa kohtaan jatkuvan pelistä toiseen tuomareiden puuttumatta tilanteeseen millään muotoa, ja vaikka olisivatkin puuttuneet niin jossain vaiheessa on lopulta "viisasta" ottaa oikeus omiin käsiin.

Joten, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ja, mikäli samaiset otteet jatkuvat Machuldaa, tai muita SaiPan tärkeitä pelaajia kohtaan, annettakoon ensin "pienoinen huomautus" rikkojalle/rikkojille ja jollei tämä tehoa niin luuvitosta leukaperiin.

vlad#16.
 

Shane

Jäsen
Re: Mietteitä...

Viestin lähetti vlad
Mielelläni kommentoisin tapaustakin mutta kun jostain kumman syystä tällä minun "rakkineellani" ei onnistu kyseisen pätkän katsominen

Eikös noiden avi-videoiden katsomiseen vaadita se DivX codecin asentaminen? Sulta vlad varmaankin puuttuu se, joten kannattaa latailla sivulta www.divx.com/divx/. Ei vie tilaa kuin 3.0 Mb.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös