SaiPa etsii uusia pelaajia kevääksi

  • 28 917
  • 319

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitäisikö mielestäsi näitä alkukauden onnistujia, josta osa on välillä ollut loukaantuneena ja osa jossain määrin epäonnistunut, palkita noista 40 pisteestä potkuilla ja samalla polttaa helvetisti rahaa.
Yksi mies sisään tässä vaiheessa ei polta helvetisti rahaa, eikä aiheuta kovinkaan monia potkuja. Ja jos luet Aigarsin, johon nuo potku-asiat on täällä palstalla lähinna kohdistettu, onnistujaksi,niin ei siinä mitään, näemme asioita hieman eri tavalla.
 

Pioneer

Jäsen
Re: Re: Re: Ketä on petetty

Viestin lähetti Birkku
Pitäisikö mielestäsi näitä alkukauden onnistujia, josta osa on välillä ollut loukaantuneena ja osa jossain määrin epäonnistunut, palkita noista 40 pisteestä potkuilla ja samalla polttaa helvetisti rahaa. Etkö näe mahdollisena sitä vaihtoehtoa että tuo syksyllä osaamisensa näyttänyt joukkue voisi parantaa nykyistä pelitasoaan ja tarjota niin KIITOLLISELLE Lappeenrantalaisyleisölle Play off-kiekkoa.

No voi hyvä jumala! SaiPa on pelannut marraskuun puolenvälin jälkeen vain hitusen paremmin, kuin edellisellä kaudella, joka oli TÄYDELLINEN KATASTROFI! Pitäisikö tässä hyristä onnesta ja halailla onnenkyyneleet silmissä jokaista vastaantulijaa ja kiittää luojaa siitä, että SaiPalla oli hyvä alkukausi? Huutaa hallelujaa Kisapuistossa ja unohtaa kaikki loppukauden rajutkin vastoinkäymiset?

Nykyisessä SM-liigassa palkitaan suurimmilla palkinnoilla ne joukkueet, jotka osaavat elää tilanteen mukaan. SaiPan johto ei reagoinut millään lailla, kun alkukaudella hienosti pelannut ryhmä romahti ja pelasi selkeästi alle tasonsa marraskuun puolenvälin jälkeen. SaiPan joukkue on mielestäni pelannut kauden kaikenkaikkiaan mukiinmenevästi, mutta ehdottomasti johdon toiminta on ollut aivan liian passiivista. Jossittelu sinänsä on turhaa, mutta tuskin SaiPa ainankaan huonommin olisi voinut pelata, jos joukkuetta oltaisiin vahvistettu laadukkaalla pelaajalla vielä siinä vaiheessa, kun paikka viivan yläpuolella oli vielä jotakuinkin selkeästi hallussa.

Nykyinen joukkue ei ole saavuttanut vielä yhtään mitään. Pelaajille tulee käsittääkseni palkkio seuran puolelta, jos kauden tavoite eli playoffs-paikka saavutetaan. Loistava alkukausi on sössitty täydellisesti ja nyt taistellaan loppukaudella jälleen uskottavuusongelman parissa.

Itse olen kaikesta huolimatta silti ylpeä nykyjoukkueen saavutuksista, enkä enää tässä vaiheessa (10h siirtorajan umpeutumiseen) jaksa huudella vahvistusten perään. Jos jotain tulee, niin se on bonusta, mutta johdon olisi ehdottomasti tullut reagoida joukkueen konttaamiseen huomattavasti aikaisemmin. Loppukaudella saamme toivottavasti loppuun asti nauttia erittäin jännittävistä otteluista Kisapuistossa, sillä itse playoffsien jälkeen nykyliigan jännittävimpiä otteluita ehdottomasti ovat taistelut viimeisistä playoffs-paikoista.

SaiPan joukkue ei ole kauden epäonnistuja ja se tulisi jokaisen SaiPan kannattajan muistaa. Johto ei ole toiminut optimaalisesti, mutta pelaajat kentällä haluavat aivan saatanan varmasti tapella tuosta naurettavan 1 pisteen päässä olevasta playoffs-paikasta viimeiseen asti ja tuon taistelutahdon kohottamiseen meidän kannattajien tulisi kohdentaa energiamme. Eilen Ässistä tullut jatkoaikavoitto Vladimir "Kuningas" Machuldan johdolla on mielestäni joukkueen haaste meille kannattajille: taistelu ei todellakaan ole ohi, se on vasta alussa!
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Re: Re: Re: Ketä on petetty

Viestin lähetti Birkku
Pitäisikö mielestäsi näitä alkukauden onnistujia, josta osa on välillä ollut loukaantuneena ja osa jossain määrin epäonnistunut, palkita noista 40 pisteestä potkuilla ja samalla polttaa helvetisti rahaa. Etkö näe mahdollisena sitä vaihtoehtoa että tuo syksyllä osaamisensa näyttänyt joukkue voisi parantaa nykyistä pelitasoaan ja tarjota niin KIITOLLISELLE Lappeenrantalaisyleisölle Play off-kiekkoa.

Alkaen lauantaista 1.2.2003 ainoa mahdollisuus on vain istua ja toivoa, että nykyiset pelaajat ottavat päänsä perseestä ja alkavat taas pelaamaan. Miksi kaikki pitää jättää yhden toivotaan toivotaan -kortin varaan, ilman että edes yritetään vahvistaa joukkuetta kun siihen on vielä mahdollisuus? Joukkueen vahvistamiseen kun selvästi vielä on tarvetta.

Mitäs ihmeen hyväntekeväisyyttä tässä tehdään? Jos pelaajasta ei ole hyötyä joukkueelle, niin sehän pitää pistää ulos ja hankkia uusi kaveri tilalle. Jotta joukkue vahvistuisi. Alisuorittajan vaihtaminen ei ole mikään rikos.
 
Viimeksi muokattu:

Vaicci#63

Jäsen
Pistänpä minäkin osani tähän soppaan (jälleen).

Hyvä alkukausi ei kerro mitään KOKO kaudesta.
Jos kerran rahasta ei ole pulaa, niin miksei Kaarna voisi kerrankin panostaa joukkueeseen? Ei välttämättä tarvitsisi edes heittää ketään pihalle. Minun mielipiteeni on se että Kaarna ei uskalla ottaa riskiä. Jos pelaaja , joka hankittaisiin , veisi joukkueen play-offeihin, olisi suurempia rahoja tarjolla, mitä 9. sijalta saa.
Monet nimimerkit ovat täällä kertoneet "faktoja", myös Birkku. Mutta minä veikkaan että kukaan ei tiedä, mitä Ilkka Kaarna aikoo tehdä ja täten minulla on pieni toivon kimpale siitä, että hän tänne hankkii jonkun.


Vlad, sinä osaat sitten kertoa kaiken niinkuin pitäisi. Täyttä asiaa!

Ps. En usko että joukkue nostaa tasoaan. Kaksi voittoa Ässistä ja Ipasta, ei kertoisi hirveästi joukkueen nykykunnosta.
 

SaiPa#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Vaicci#63
Ps. En usko että joukkue nostaa tasoaan. Kaksi voittoa Ässistä ja Ipasta, ei kertoisi hirveästi joukkueen nykykunnosta.

Kyllä joukkueen pitää nostaa tasoaan jokatapauksessa tuli niitä vahvistuksia tahi ei, jos playoffeihin halutaan päästä. Sellaista sateentekijää tuskin löytyy, joka yksin kääntää SaiPan kurssin nousuun. Nousu lähtee joukkueen motivaatiosta. Toki viimehetken vahvistus kelpaa ei siinä mitään. Viimeistään nyt pitäisi Pantterilla olla kanttia istuttaa alisuorittajia viltissä ja antaa peliaikaa niille joilla peli kulkee. Esimerkkiä voi ottaa vaikka Kärppien Heikkilästä, joka pisti Tonoa ja Potaa vuoroon vilttiin kun miehillä peli ei kulkenut.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Machulda
Valluko ei laita itseään likoon joka pelissä ja joka vaihdossa ? Se on hemmetin tarkassa vartioinnissa joka pelissä ja sitäpaitsi
kaikille pelaajille tulee välillä huonompia aikoja.
Sinäkö SaiPaFani ?!!!

Jep, olen SaiPan kannattaja, en Vallufani. Minulle Vallu eikä kukaan mukaan ole sellainen epäjumala, että olisi arvostelun yläpuolella. Arvostan toki Machuldaa pelaajana, mutta en silti tunne huonoa omaa tuntoa todettuani hänen pelanneen viime aikoina aika paljon huonommin, mitä tilinauha edellyttää. Olet oikeassa siinä, että kaikille tulee huonompia aikoja, enkä tuolla lievällä kritiikillä ollut idoliasi täydellisesti teilaamassakaan.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Ketä on petetty

Viestin lähetti aHab

Mitäs ihmeen hyväntekeväisyyttä tässä tehdään? Jos pelaajasta ei ole hyötyä joukkueelle, niin sehän pitää pistää ulos ja hankkia uusi kaveri tilalle. Jotta joukkue vahvistuisi. Alisuorittajan vaihtaminen ei ole mikään rikos.

Kuulostaa helpolta. Kun peli ei kulje, niin ulos vaan ja uutta tilalle. Tuossa toimintamallissa on vain pari pikku ongelmaa. Jonkun pitäisi vissiin maksaa potkut saaneelle palkka ja uuden kaverin pitäisi suostua pelaamaan sillä rahalla, joka meillä on mahdollisuus maksaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Vilttiketju
SaiPa juuri tiedoitti, että Somppi pelaa loppukauden KooKoossa...eli olisiko joku hyökkääjä vielä tulossa....

Ellei ihmettä tapahdu, niin ei ole.
 

Pioneer

Jäsen
Pelaajavirran suunta on siis SaiPalla ulospäin, aivan kuten Ässillä, Pelicanseilla ja Ilveksellä. Ei uskoisi, että playoffs-viivaan on vain yksi piste matkaa. Johto se osaa kylvää luovuttamisen mielialaa tehokkaasti.
 

Hude

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tällä hetkellä tosiaan näyttää että "näillä mennään". Sekin alkaa tuntua jo lohdulliselta kun alkaa kuulua huhuja (tosin epämääräisiä) Machuldan vuokraamisesta. Voisi melkein sanoa että jos siirrot jää tähän niin hyvä niin. Tietysti jos Ilkka saa Aigarssin jonnekin myytyä, niin minä lähden lauantaina hallille pelkästään jo sen takia että pääsen taputtamaan joukkueiden kokoonpanoille..

Mutta toisaalta jos nyt vuokrataan Machulda kovalla rahalla muualle, sillä pystyisi (?) rahoittamaan vaikkapa Vaicin ensi kauden sopimuksen. Olisihan se mukava katsella pelimiehiä täällä vielä ensikaudellakin. Tosin viime kausi huomioon ottaen nyt ei voida ajatella pelkästään ensi kautta, jos joukkueen uskottavuus halutaan palauttaa. Piste viivaan tässä vaiheessa kautta olisi ainakin minulle kelvannut ennen kauden alkua. Nyt ei voida olla luovuttamismielialalla, vaan koko organisaatio on saatava taistelemaan playoff-paikasta - Ilkka voisi johtajana näyttää tietä. Ja mieluummin jo tänään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Vilttiketju
SaiPa juuri tiedoitti, että Somppi pelaa loppukauden KooKoossa...eli olisiko joku hyökkääjä vielä tulossa....

Somppi varmaan lähetetään pois Virkkusen tieltä? Käsittääkseni Somppi kutsuttiin SaiPaan koska Virkkunen on ollut poissa pelistä?
 

Vaicci#63

Jäsen
Mä olen pettynyt. En muuta voi sanoa. Huoh, Jatkoajan uutinen "Jämsen Tapparaan" oli liikaa minulle. Kiitos Ilkka ja hyvää kesälomaa! (toivon kuitenkin että kesä ei tule pian)
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rannalta on helppo huudella, kun merellä tuulee. Kaarna painaa hartiavoimin hommia viime hetken vahvistusten saamiseksi niinkuin meidän latvialainen kaukalopalloiliammekin huhkii maalien saamiseksi.

SaiPalla on rahaa rajoitetusti loppukarkeloihin ja tiettyjä ennen kauden alkuja sovittuja melko onnistuneiden projektien läpivienti on vielä kesken, mutta... Olisiko Kaarnalla ollut vaihtoehtoja. Varmasti useita vaihtoehtoja pelaajasiirtojen osalta toimistolla on käyty läpi, mutta....

Machuldan vaisuudesta on ihmetelty, mutta mitä jos Bombic olisi pysynyt SaiPassa Bruunin tulosta huolimatta ja Virkkusen tilalle olisi värvätty Pasi Nielikäinen. Joku nuorista pakeista olisi lähtenyt Mestikseen ja käsittämittömin hankinta pitkiin aikoihin Virkkunen olisi pysynyt siellä, mistä tulikin. Rahaa tuskin tälläisiin ratkaisuihin olisi mennyt paljoa enempää kuin tehtyihin. SaiPan "kiekollisien" pakkien ei olisi tarvinnut ottaa liikoja urakoita kentällä. Vallu tietäisi, että näpeille virpojille tulisi muistutus jostain suunnasta. Faneille se olisi ollut osoitus, siitä että nyt mennään eikä meinata.

Koska SaiPa on seura, jota kannatan siihen saakka, kunnes jommankumman vaellus maanpäällä lakkaa, huoleni seuran loppukaudesta on aito. Etenkin joukkueen puolustuksessa "kaikki pelaa" projekti on hieno asia, mutta mielestäni joukkueurheilussa pitää yrittää kaikki ja nyt, eikä mitään "tavoite kahdeksan sakkiin kaudella 2005-2006". Kaikesta huolimatta uskon ja toivon, että SaiPan kausi jatkuu pudotuspeleissä.
 

D - fence

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, kiekkoon osuva pakki, hampaaton kanadalaine
Taktikko Kaarna

Kun puhutaan vahvistuksen hinnasta, unohdetaan se, että uusi
pelaaja (nimimies) houkuttelisi hallille jopa monta sataa katsojaa lisää per peli, eli "vahvistus" maksaisi jopa itse itsensä. Viime pelien yleisökeskiarvo lienee ollut jotain 3100 hujakoilla ja siihen tulisi helposti lisäystä yhdenkin uuden (ei mikään A -junnu) pelaajan myötä, varsinkin, jos tämä pelaisi yleisöön menevää hokia. Mutta Kaarna ei halua maksaa pelaajilleen Playoff -bonuksia, näin tämä on ymmärrettävä.

Kaarnan paras puoli Tj:nä on tietysti se, että kustannukset on saatu pysymään kurissa ja tappiota ei juuri ole tehty. Ihan hieno
homma, ei siinä mitään. Mutta tätäkö kansa haluaa? Hajuton, Väritön, Uskottavuutensa kanssa ponnisteleva SaiPa, joka tekee
"ihan kivaa" tulosta yhtiönä? Ja paskat. Nyt jos koskaan loistavan alkukauden jälkeen olisi pitänyt panostaa, varsinkin kun olisi ollut vielä taloudellisia mahdollisuuksiakin, mutta EI. Viimeaikaisia pelejä kun seuraa, tulee väistämättä viime kauden sekoitut ja tuskallisuus mieleen eli alkaa etomaan jo katsomossa (viime kausi oli hirveä ja maksoin kalleimman kausikortin selkänähästa revityllä työllä ja mitä sillä sain?). Tällaista tilannetta ei enää välttämättä tule, jos seuraavana kautena ollaan jo jouluna pudottu taas junasta. Miksi ei siis tehty nyt mitään? Ei voi ymmärtää.

Birkku menee jo niin pitkälle puolustaessaan Kaarnaa, että voisi jopa uskoa näiden kahden olevan sama henkilö(laittaisin hymiön, jos jaksaisin). Ei jääkiekossa voi ajatella vain taloudellisuutta, vaan myöskin urheilullisuutta, omasta mielestä tämä suhde pitäisi olla 50 -50. Muuten kaikki tunne ja intohimo = fanius häviää ja tietty pitkässä juoksussa sponsorit (raha), niinkuin joku aikaisempi kirjoittajakin sanoi).

Minun mielestä Kaarna voisi väistyä. Liian kauan samassa työssä näin hektisellä alalla tappaa luovuuden ja uusien ideoiden synnyn,
joten kiitos ja näkemiin. Tietysti sellainen tilanne olisi hyväksyttävää, jos Kaarna hoitaisi vain talouspuolen ja joku muu (pätevämpi) pelaajasiirrot. Mutta pienessä seurassa ei tähän liene varaa, joten se siitä.

No taistelu alkaa kaikesta huolimatta ja toivottavasti SaiPa tarjoilee Playoff -kiekkoa Kisapuistossa.

P.S. Ja en oo hylkäämässä SaiPaa tai sen pelaajia, vaan esitin rakentavaa kritiikkiä johtoa tai lähinnä Kaarnaa vastaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Pioneer
Eilen Ässistä tullut jatkoaikavoitto Vladimir "Kuningas" Machuldan johdolla on mielestäni joukkueen haaste meille kannattajille: taistelu ei todellakaan ole ohi, se on vasta alussa!

Tämä on oikeaa asennetta Pioneerilta!

Kättä lippaan ja näyttäkää kaikille. Saattakaa pelaajat hurmokseen olemalla Kisapuistossa se ylimääräinen kenttäpelaaja, näin saa Kaarnakin pienen näpäytyksen sormilleen.

Jos vielä olisin paikkakuntalainen, niin seuraavaan kotipeliin ottaisin mukaani plakaatin jossa lukisi isolla: "Näillä mennään... ja pitkälle".

vlad#16.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Taktikko Kaarna

Viestin lähetti D - fence


Birkku menee jo niin pitkälle puolustaessaan Kaarnaa, että voisi jopa uskoa näiden kahden olevan sama henkilö(laittaisin hymiön, jos jaksaisin). Ei jääkiekossa voi ajatella vain taloudellisuutta, vaan myöskin urheilullisuutta, omasta mielestä tämä suhde pitäisi olla 50 -50. Muuten kaikki tunne ja intohimo = fanius häviää ja tietty pitkässä juoksussa sponsorit (raha), niinkuin joku aikaisempi kirjoittajakin sanoi).

Itse asiassa olen ihmetellyt, miksi kukaan ei aiemmin ei ole epäillyt minun olevan Ilkka Kaarna tai vähintään joku muu Liiga SaiPan henkilökunnasta. Eihän tässä urheilusankareiden luvatussa maassa kukaan voi puolustaa urheilijoiden tai joukkeiden taustalla työskenteleviä henkilöitä koska hehän tekevät ikäviä päätöksiä. He eivät tee maaleja eikä heidän perään pikkutytöt kuolaa. Pakko tuottaa pakille pettymys. Minä en ole I. Kaarna enkä ole Liiga SaiPan palveluksessa. Itse asiassa en asu tai työskentele edes Lappeenrannassa, vaan Imatralla.

Seuraavaksi ihmettelette, miksi minä sitten puolustan Kaarnaa ja kumppaneita silläkin uhalla että minut saatetaan mielipiteineni virtuaaliteilata(huaa, keksin uuden verbin) jään rakoon. Siitä yksinkertaisesta syystä että mielestäni seurajohdon arvostelijat haukkuvat väärää puuta. Kenellekkään ei varmaan tule yllätyksenä, kun kerron työskenteleväni liike-elämän palveluksessa ja näin ollen taloudelliset reaaliteetit ovat minulle arkipäivää.

Seuraavaksi monet teistä ajattelee: No perkele, pitihän se arvata. Nimimerkin takaa löytyy joku pikkupomo, joka haluaa päteä. Väärin, en ole esimiesasemassa enkä ajattele tätä lajia pelkästään bisneksenä. Voitte olla varmoja että suurin toiveeni jääkiekon suhteen on SaiPan urheilullinen menestys. Kylmä totuus kuitenkin on se ettei urheilullista menestystä voida saavuttaa, mikäli talous lasketaan huonoon kuntoon.

Olisiko SaiPan talous mennyt huonoon kuntoon, mikäli joukkuetta olisi vahvistettu yhdellä hyökkääjällä? Ei taatusti mikäli emme Tomi Kallion kaltaista tähtipelaajaa olisi tänne raahanneet. Tietolähteeni ja oman arvioni mukaan vahvistuksen saapuminen kariutui siihen, ettei yksikään niistä pelaajista, joita seura havitteli, ollut halukas saapumaan tänne. Mielestäni ei ole järkevää hankkia vahvistuksia pelkästään siksi että joku piti hankkia.

Edelleen olen sitä mieltä, että nyt ei ole se hetki jolloin kannattaisi vaipua itsesääliin tai epätoivoon. Meillä ON 40 pistettä ja viivaan on matkaa tällä hetkellä YKSI piste. Sen sijaan että haukkuisimme täällä seurajohtoa, valmennusta, pelaajia tai toisiamme, ehdotan että täytämme tuon KISAPUISTO AREENAN ja autamme joukkuetta ja seuraa niillä keinoilla jotka meillä on käytössä.
 
Viimeksi muokattu:

Vaicci#63

Jäsen
No kun vahvistuksia ei tullut, pitäisi kauden jälkeen olla sievoinen summa kahisevaa, eikä mitään nollatulosta.
Tuo idea, että Kaarna hoitaisi taloudellisen puolen ja joku toinen ne pelaajahankinnat, on sata kertaa parempi kuin nykyinen. Minunkin puolestani Kaarna saisi jo lähteä...

Ja muuten hyvä idea että saatettaisiin SaiPa play-offeihin, silloin Kaarnakin saisi näpäytyksen....not
 
Viimeksi muokattu:

theref

Jäsen
Ei vahvistuksia, pakko myöntää, olen pettynyt.
Ei minkäänlaista riskiä, ei minkäänlaista korjaustoimenpidettä tai näyttöä siitä, että todellakin haluttaisiin pleijareihin ja ehkä jopa menestyttäisiin siellä kohtuullisesti.

Nyt on sitten vain pakko toivoa, että nykyiset pelaajat alkavat pelaamaan alkukauden tasollaan, tai edes paremmalla tasolla kuin viime aikoina!

Ei sinne viivaan ole kuin piste matkaa, mutta...

Tänään hallille!
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No niin, seuranjohto on oman taistelunsa käynyt ja hyvin pärjättiin, omaan reppuun ei viime hetkillä kolahdellut.
Johdon toiminta ei varmasti SaiPan uskottavuutta lisännyt eikä sitä tekisi neljäs kerta playoffien ulkopuolellakaan.

Nyt ei ole sitten kenelläkään pelkoa lähtemisestä ja jokainen voi täysipainoisesti keskittyä taistelemaan playoff-paikan puolesta.
Vaikkei vahvistusta tullutkaan, niin kaikki on kuitenkin omissa käsissä. Vahvaa taistelua neljän kentällisen voimin, sitä toivon ja odotan..
 

jeltsin

Jäsen
Suosikkijoukkue
saipa
Re: Re: Taktikko Kaarna

Viestin lähetti Birkku

Edelleen olen sitä mieltä, että nyt ei ole se hetki jolloin kannattaisi vaipua itsesääliin tai epätoivoon. Meillä ON 40 pistettä ja viivaan on matkaa tällä hetkellä YKSI piste. Sen sijaan että haukkuisimme täällä seurajohtoa, valmennusta, pelaajia tai toisiamme, ehdotan että täytämme tuon KISAPUISTO AREENAN ja autamme joukkuetta ja seuraa niillä keinoilla jotka meillä on käytössä.

Tuossa yllämainitussa jutussa on asiaa... nyt loppu aigarsin haukkuminen ja muukin purnaaminen ja satsataan voimat jäljellä oleviin peleihin. kannustusta sinne katsomoon eikä mitään parkumista ei ei noi ja näin... jos täältä sais joukkueen valita niin mä epäilen, et saipassa pelais kohta pari työpaikkojen sählyporukkaakin "vahvistuksina" :) tänään ipa nurin ja homma näyttää ihan hyvältä sen jälkeen... kyl tuolla porukalla pitäis play offs peleihin mennä!!! hellu rei! tänään ikävä kyl pitää lähtee kattoo jururit vs ex-saipan pelaajat joten jää saipan peli näkemättä tänään!!!
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Re: Taktikko Kaarna

Viestin lähetti D - fence
Kun puhutaan vahvistuksen hinnasta, unohdetaan se, että uusi pelaaja (nimimies) houkuttelisi hallille jopa monta sataa katsojaa lisää per peli.

Tätä samaa mantraa jaksetaan eri joukkueiden ketjuissa aina toistaa, mutta vahvistuksen hankkiminen ei tarkoita mitään automaattista yleisöryntäystä hallille. Lukko hankki Robert Kronin, mutta edes vuosia NHL:ssä pelannut huippupelaaja ei saanut raumalaisia rynnistämään hallille. Suuri yleisö kulkee aika pitkälle menestyksen perässä. Vahvistus voi tuoda yleisöä siten, jos hänen suoritustensa ansiosta häviävä joukkue alkaakin voittamaan. Sitä taas ei voi vielä hankintaa tehdessä tietää.

Viestin lähetti D - fence

Birkku menee jo niin pitkälle puolustaessaan Kaarnaa, että voisi jopa uskoa näiden kahden olevan sama henkilö.

Birkku ymmärtää seuran asioista aika paljon enemmän kuin moni täällä.

Viestin lähetti D - fence

Minun mielestä Kaarna voisi väistyä. Liian kauan samassa työssä näin hektisellä alalla tappaa luovuuden ja uusien ideoiden synnyn,
joten kiitos ja näkemiin.

Toimitusjohtajan tehtävä ei ole olla luova. Valmentajat voivat suunnitella luovia kuvioita ja antaa pelaajille luvan olla luovia vastustajan hyökkäyspäässä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Re: Re: Taktikko Kaarna

Viestin lähetti Birkku
Tietolähteeni ja oman arvioni mukaan vahvistuksen saapuminen kariutui siihen, ettei yksikään niistä pelaajista, joita seura havitteli, ollut halukas saapumaan tänne.

Totta puhut. Moni hyvä pelimies sanoi tylysti "ei kiinnosta", eikä SaiPan politiikkaan ole kuulunut kiinnostuksen ostaminen rahalla. Toinen ryhmä olivat pelaajat, joita SaiPalle suorastaan tarjottiin, mutta seura ei halunnut hankkia jämäpelaajia kolmos-/nelosketjuun, vaan joukkueeseen haluttiin nimenomaan vahvistus.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Re: Hmmmm.....

Viestin lähetti PePo_17
Birkku, mistä me tiedämme, tekeekö seurajohto hartiavoimin töitä joukkueen pelin parantamiseksi. Minä en ainakaan tiedä. Minkäänlaista indikaatiota hihojen käärimisestä/ rehkimisestä en ole seuralta saanut. Minulla ei ole kontakteja toimistolla, enkä näe asiakseni siellä ravata rehkimisen määrää tivaamassa.

Näinhän homma toimii esimerkiksi Pohjois- Koreassa. Siellä maata johtaa Kim Jong Il (= Ili, huomaa yhteneväisyys). Ei sielläkään tavallinen rahvas maan todellisesta tolasta paljoakaan tiedä.

Jos Jatkoajassa jaettaisiin "viikon turhin kirjoitus" -palkintoja, olisi tuo PePon teksti minun ehdokkaani kisaan.

Parahin PePo,

Myönnät itse, että sinulla ei ole mitään kontakteja SaiPan toimistolle tai seurajohtoon. Silti olet valmis haukkumaan Birkkua, joka tietää asioista selvästikin paljon enemmän kuin sinä.

Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisen indikaation (pluspisteet sivistyssanan käytöstä) haluaisit saada SaiPa-johdon rehkimisestä. Mielestäni seuran johdolla on tärkeämpääkin tekemistä kuin olla informoimassa sinua jokaviikkoisesta ohjelmastaan.

Kaarna on ilmoitti viikkoja sitten, että SaiPa etsii yhtä pakkia ja yhtä hyökkääjää. Minulle tuo lausunto tarkoitti sitä, että SaiPa-johto tekee töitä sen eteen, että löytäisi nuo kaksi pelaajaa. Sinulle se ilmeisesti tarkoitti sitä, että Kaarna aikoo istua toimistolla kiillottelemassa golf-mailojaan ja toivomassa, että joku sopimukseton tähtipelaaja tulisi koputtelemaan ovelle.

Jos sinä olet valmis leimaamaan Kaarnan tiedotuspolitiikkansa takia kommunistiksi, niin ei sinulla liene mitään sitä vastaan, että minä leimaan sinut kirjoituksesi takia debiiliksi (huomaa sivistyssanan käyttö)?
 

Aksu

Jäsen
Re: Re: Taktikko Kaarna

Viestin lähetti mirasane
Toimitusjohtajan tehtävä ei ole olla luova. Valmentajat voivat suunnitella luovia kuvioita ja antaa pelaajille luvan olla luovia vastustajan hyökkäyspäässä.

Sanoilla leikkimiseksi menee, mutta minä olen ymmärtänyt sanan "luova" käyttämisen tässä yhteydessä pikemminkin kyvyksi sopeutua nopeasti muuttuviin tilanteisiin ja kehittää näihin toimivia ratkaisumalleja. Siis noin ahtaasti asiaa ei voi ajatella.

Ja mitä minuun tulee niin minua ärsyttää edelleenkin kaikkein eniten Saipan umpisurkea tiedotuspolitiikka. Kukaan johdosta ei suutaan avaa eikä seuran tilannetta ja tulevaisuuden visioita avoimesti tuoda esille. Tämä jos mikä on omiana aiheuttamaan suurta hämmennystä kannattajien puserossa. Siispä suosittelen toimivan johdon miettivän pari kertaa yritysviestinnän toteuttamista ja mahdollisia kehitystoimenpiteitä tätä koskien.

Ja voiko olla niin, että eräät tahot, jotka joko työnsä puolesta tai muiden suhteiden ansiosta asioista paljon tietävät, puolustelevat toimivan johdon toimintaa siksi, että tuntevat tiettyjä henkilöitä henkilökohtaisesti ja täten suhtautuvat suurella ymmärryksellä? Muuttaako tapahtumia miksikään se, että toimiva johto yrittää kaikkensa? Ei muuta. Kysymys on silloin yksinkertaisesti (kuten kaikkialla liike-elämässä) tulosten tekemisestä. Mikä liiga-Saipa Oy:n hallitus pitää nykyistä linjaa oikeana ja hyvänä, ei auta murista. Siinä se. Mutta kuka hitto tällä hetkellä tietää mitä Saipan hallitus visioi tulevaisuudesta? Ne, jotka asioista vastaavat voisivat ajoittain tulla ulos ja kertoa näkemyksiään.

Tunnen erittäin hyvin monta tahoa, jotka liigasaipan toiminnassa aktiivisesti vaikuttavat eikä sieltä saamani kuva todellakaan saa minua hurraamaan. TJ varmaan teki kaikkensa, mutta asioissa on monta mutkaa, joihin mekin olisimme voineet vaikuttaa. Uskokaa pois. "Ja kuulin vain toisen version..."

Edit: Ja en minäkään voi jeesustella olevani kovin puolueeton asioissa. TJ:n kanssa meni sukset ristiin jossain vaiheessa kunnolla enkä siksikään henkilöä lämpimästi muistele, mutta kritiikkini kohdistuu kuitenkin kaikesta huolimatta nyt nähtävillä oleviin tuloksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös