SaiPa 2012–2013 – uusi aikakausi

  • 728 903
  • 2 062

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Onnea vaan spagetille!

Toivottavasti yllättää minut positiivisesti, koska minä olisin laittanut pendoliinolla pois ja etsinyt toisen tilalle.
Eipä ole SaiPa kertaakaan purkanut try-outin jälkeen sopparia....
 

lappee

Jäsen
Kyllä SaiPa on purkanut noita try-out sopimuksia..Jokunen vuosi sitten oli muutama ruotsalainen jotka lähetettiin kotiin...ja kyllä niitä muitakin löytyy. Tähän hätään en niitä nimiä kyllä saa kaivettuu esillle.

Ja Stefanon jatko on aivan loistava juttu, nyt vielä Jokisen nimi paperiin...
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Kyllä SaiPa on purkanut noita try-out sopimuksia..Jokunen vuosi sitten oli muutama ruotsalainen jotka lähetettiin kotiin...ja kyllä niitä muitakin löytyy. Tähän hätään en niitä nimiä kyllä saa kaivettuu esillle.

Ja Stefanon jatko on aivan loistava juttu, nyt vielä Jokisen nimi paperiin...

Taitaa siitä olla hiukan enemmän kuin muutama vuosi, mutta hyväksyn vastauksen...

Tommin olisin ottanut/ottaisin ilman try-outtiakin joukkueeseen.
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Kyllähän tuo vähän siltä näyttää että Jokisen Tommikin joukkueeseen tulee kuulumaan. Tai näin ainakin itse päättelin, kun Jokinen on mukana myös tuoreessa joukkuekuvassa. Aika erikoista olisi jos mies ei tuon jälkeen sopparia saa.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä SaiPa on purkanut noita try-out sopimuksia..Jokunen vuosi sitten oli muutama ruotsalainen jotka lähetettiin kotiin...ja kyllä niitä muitakin löytyy. Tähän hätään en niitä nimiä kyllä saa kaivettuu esillle.

Tarkoitatko Henric Höglundia ja Jens Bergenströmiä?
Eliteprospects.com - Jens Bergenström
Eliteprospects.com - Henric Höglund

Henric Höglundin sopimus purettiin, koska liike oli paskaa ja taso ei muutenkaan riittänyt liigaan. Hänellä ei kuitenkaan edes ollu try-out pykälää. Suora vuoden sopimus.

Jens Bergenströmin kohdalla sama homma, mitään try-outtia ei ollut, vaan pelaaja halusi vain niin kovasti joukkueesta pois, ettei SaiPan ollut järkeä kaveria pitää vasten tahtoaan.

Vai menikö nyt aivan vituiksi? Ei SaiPassa ole hurreja hirveitä määriä käynyt koittamassa, ainakaan huonolla menestyksellä.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Ellen ihan väärin muista, niin Bergenström teki harkkapeleissä todella kovat pisteet. Kun sarja alkoi, niin ruuti kastui pahemman kerran.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän tuo vähän siltä näyttää että Jokisen Tommikin joukkueeseen tulee kuulumaan. Tai näin ainakin itse päättelin, kun Jokinen on mukana myös tuoreessa joukkuekuvassa. Aika erikoista olisi jos mies ei tuon jälkeen sopparia saa.

Ai jaa, minun silmään ei kyllä kuvasta osu T. Jokinen. Millä rivillä ja monesko vasemmalta ?
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ai jaa, minun silmään ei kyllä kuvasta osu T. Jokinen. Millä rivillä ja monesko vasemmalta ?

"Keskirivi vasemmalta:
Jukka Tuovinen (joukkueenjohtaja), Markku Arvela (lääkäri), Joni Suutari, Tommi Jokinen, Mikko Pukka, Olavi Vauhkonen, Per Savilahti-Nagander, Roberts Jekimovs, Antti Bruun, Jesper Piitulainen, Antti Tuomenoksa (urheilujohtaja), Janne Valtonen (maalivahtivalmentaja)"


Joko alkaa löytymään?
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niinpä, kyseessä on siis kuva joka on vain kausijulkaisun omaavilla sisäpiiriläisillä. Nettisivujen kuva on uudehko mutta jo siis outdated.

Ei nyt sentään. SaiPan sivuilla on kohta "facebook" ja kun painat sitä sinistä logoa niin pääset katsomaan tuon kyseisen joukkuekuvan.
Kas tässä:
Update Your Browser | Facebook (linkki vie SaiPan joukkuekuvaan)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Onnea vaan spagetille!

Toivottavasti yllättää minut positiivisesti, koska minä olisin laittanut pendoliinolla pois ja etsinyt toisen tilalle.
Eipä ole SaiPa kertaakaan purkanut try-outin jälkeen sopparia....

James Sanfordin SaiPa-ura päättyi tryoutiin. Eero Väre oli tryoutilla 2010, mutta ei saanut sopparia.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
James Sanfordin SaiPa-ura päättyi tryoutiin. Eero Väre oli tryoutilla 2010, mutta ei saanut sopparia.

Kappas, tuo Väreen tryout menikin aivan ohi. Ajattelin tuolloin, että tuli siihen hätiin vain kun Hostikka oli niin sysipaska, että potkittiin pihalle ja Eero tuli ns. hätä-hätä maalivahdiksi..
 

Ferris

Jäsen
Kyllähän tuo vähän siltä näyttää että Jokisen Tommikin joukkueeseen tulee kuulumaan. Tai näin ainakin itse päättelin, kun Jokinen on mukana myös tuoreessa joukkuekuvassa. Aika erikoista olisi jos mies ei tuon jälkeen sopparia saa.

Tuo kuva nostaa pinnalle myös kysymyksiä. Mitä voidaan päätellä siitä että kuvasta puuttuu mm. nuoremmat Hämäläiset (etenkin Roopen poissaolo ihmetyttää), Maalahti ja Piipponen? Maalahden puuttuminen ei sinällään ihmetytä, mutta Hämäläiset sekä Piipponen vähän ihmetyttää.
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Tuo kuva nostaa pinnalle myös kysymyksiä. Mitä voidaan päätellä siitä että kuvasta puuttuu mm. nuoremmat Hämäläiset (etenkin Roopen poissaolo ihmetyttää), Maalahti ja Piipponen? Maalahden puuttuminen ei sinällään ihmetytä, mutta Hämäläiset sekä Piipponen vähän ihmetyttää.

Rasmus pelaa A:ssa pääasiassa ja siksi ei mukana. Roope kenties armeijassa kuvan ottamisen aikaan ja Piipponen ollut lekurissa kun hajosi. Aika helpolla löytyy ihan loogiset vastauksetkin.
 

Ferris

Jäsen
Rasmus pelaa A:ssa pääasiassa ja siksi ei mukana. Roope kenties armeijassa kuvan ottamisen aikaan ja Piipponen ollut lekurissa kun hajosi. Aika helpolla löytyy ihan loogiset vastauksetkin.

No joo, noinhan se lienee menee. Ajattelin vaan että kun Piitulainenkin on paikalle päässyt niin miksei sitten Hämäläinenkin? Olin ajatellut että ovat samassa paikassa suorittamassa velvollisuuttaan.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No joo, noinhan se lienee menee. Ajattelin vaan että kun Piitulainenkin on paikalle päässyt niin miksei sitten Hämäläinenkin? Olin ajatellut että ovat samassa paikassa suorittamassa velvollisuuttaan.

Armeija on armeija. Ehkä Roope Hämäläinen on saanut poistumiskieltoa. Palauttaa sopivasti maanpinnalle, jos jalat ovat lähteneet jostain syystä maasta leijailemaan.

No joo, en usko että tästä kannattaa sen suurempaa numeroa tehdä. Tuskin taustalla on mitään mielenkiintoista.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No joo, noinhan se lienee menee. Ajattelin vaan että kun Piitulainenkin on paikalle päässyt niin miksei sitten Hämäläinenkin? Olin ajatellut että ovat samassa paikassa suorittamassa velvollisuuttaan.

Tietääköhän kukaan että missä pojat suorittavat asevelvollisuuttaan? Olin bongaavinani Piitulaisen viime keskiviikkona A-nuorten pelissä katsomosta kurkkusalaatit päällä, joten olettaisin että hän ainankin suorittaa palvelusta Lappeenrannassa.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tietääköhän kukaan että missä pojat suorittavat asevelvollisuuttaan? Olin bongaavinani Piitulaisen viime keskiviikkona A-nuorten pelissä katsomosta kurkkusalaatit päällä, joten olettaisin että hän ainankin suorittaa palvelusta Lappeenrannassa.

Jos olen oikein käsittänyt niin Piitulainen suorittaa tosiaan Lappeenrannassa armeijaa ja Hämäläinen on Lahden urheilujoukoissa. Joku paremmin tietävä voi toki korjata.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Piipposen loukkaantumisen myötä löytyy puolustuksesta juuri se 6 pakkia, joiden voi arvioida pärjäävän liigapeleissä(Maalahdelle eivät liigapelit liene oikea paikka tässä vaiheessa). Uskotaanko, että kuudella pakilla selvitään nuo ensimmäiset 10 kierrosta Salcidon paluuseen saakka vai haikaillaanko tuolle osastolle vielä leveyttä ennen liigan alkua? Hyökkäyspää lienee Giliatin ja luultavimmin Jokisen jatkon myötä riittävässä kuosissa, vaikka Lee ei aivan ensimmäisiin peleihin ehtisikään.
 

Lemiöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Red Wings, Wirta Stars
Piipposen loukkaantumisen myötä löytyy puolustuksesta juuri se 6 pakkia, joiden voi arvioida pärjäävän liigapeleissä(Maalahdelle eivät liigapelit liene oikea paikka tässä vaiheessa). Uskotaanko, että kuudella pakilla selvitään nuo ensimmäiset 10 kierrosta Salcidon paluuseen saakka vai haikaillaanko tuolle osastolle vielä leveyttä ennen liigan alkua? Hyökkäyspää lienee Giliatin ja luultavimmin Jokisen jatkon myötä riittävässä kuosissa, vaikka Lee ei aivan ensimmäisiin peleihin ehtisikään.

Todellakin tuo 6 pakkia on mielestäni liian vähän, etenkin kun siellä on Taipalus ja Pulli joilla ei ole kuitenkaan sitä liigakokemusta kauheasti! Tässä on nyt se vaara että valmennuksella on pakko ylipeluuttaa Savilahtea, Bruunia ja Backmania ennen Salcidon saapumista, joka taas voi pahimmassa tapauksessa johtaa loukkaantumisiin.
Pahin skenaariohan olisi jos Savilahti loukkaantuisi aivan kauden alussa, toivotaan että näin ei käy, mutta jokatapauksessa pakisto kaipaisi yhtä ns leveyspakkia(koodinimi Lippojoki) jolla olisi kuitenkin hiukan liigakokemusta, koska olen varma että tuo kuusikko, Savilahti, Bruun, Backman, Pukka, Pulli ja Taipalus saa kolhuja noiden ensimmäisten 10 ottelun aikana..ihan varmasti..Muutenkin rotaatiossa pitäisi olla se 8-9 puolustajaa( nojoo, onhan siinä sitten kun Salcido tulee ja esim Piipponen palaa), mutta silti..yhtä huutaa.

Hyökkäyksessä on ihan tarpeeksi leveyttä, etenkin kun toi Jokisen jatkokin näyttää aika varmalta ja toivottavalta, sen verta hyvät näytöt on antanu..rohkeasti vaan luottoa, yv-aikaa herralle!
Tosta hyökkäyksestä vielä että siinä on kyllä USKOMATTOMAN paljon potentiaalia ja monta mahdollista 30p miestä, kunhan vaan roolitetaan oikein,
Lee, Mankinen, Koho ja Löfman on aika varmoja sellaisia, sen lisäksi on monta muutakin jotka onnistuessaan tuohon voivat yltää... Leivo, Giliati, Piitulainen, Flinck ja mahdollisesti myös Jekimovs ja Jokinen.

Kaikkihan tuota rajaa ei saavuta, mutta halusin vaan tuoda esille sen kuinka julmetusti tämän kauden SaiPassa on potentiaalia vaikka mihin, etenkin kun hyökkäys on niin tasainen ja laaja, keihään kärkeä meillä ei oikeen ole..mutta kenties liigan pisin varsi..;)

Itse lähtisin kauteen kokoonpanolla:

Mankinen - Löfman - Jokinen
Piitulainen - Flinck - Giliati
Leivo - Koho* - Jekimovs
Poukkula - Lee - Paalanen/Koivisto/Vauhkonen

Sentteriosasto on nyt hieman kapea johtuen V.Hämäläisen ja Leen poissaolosta, joten minulla ei ole tietoa että kuka tuota alkukauden 4. ketjua johtaa?
Edit. Ilmeisesti Lee sitten toipuu..

Ja Poukkula on minut kyllä yllättänyt tähän mennessä, lyttäsinhän miehen täysin keväällä sopimuksen saatuaan...

Pakisto:
Savilahti - Bruun
Backman - Pulli
Taipalus - Pukka
? - ?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös