Viestin lähetti Pioneer
Nämä viimeaikaiset uutiset pistävät kyllä SaiPa-johdon lausunnon "kaikki pidetään, ketkä halutaan" varsin outoon valoon. Paras pistemies, paras puolustaja ja paras maalivahti näillä näkymin lähdössä. Hiljaiseksi vetää.
En jaksa kuin ihmetellä sitä, että osataanko täällä vain kirjoittaa, mutta ei lukea. Ainakaan minun silmääni ei ole missään vaiheessa sattunut SaiPa-johdon lausunto, jossa Kaarna tai joku muu seuran edustaja ilmoittaisi, että "kaikki pidetään ketä halutaan". Mielelläni kuulisin Pioneer lähteesi, joka väittää SaiPa-johdon noin sanoneen.
Jos viittaat taas minun viikon takaiseen kirjoitukseeni, niin siinähän luki sanatarkasti näin: "Näyttää hyvin mahdolliselta, että saadaan pidettyä kaikki ne pelaajat, ketkä joukkueessa halutaan pitää."
Tuossa ei missään kohdassa käy ilmi, että tuo olisi SaiPa-johdon lausunto, joten olisi vähintään mielenkiintoista kuulla, miksi niin luulet.
Kyseinen mielipiteeni perustui siihen, että SaiPalla oli jonkin verran jatkosoppareita pöytälaatikossa. Uusikartanon ja Hulkkosenkin kohdalla neuvotteluyhteys oli olemassa ja molempien jatkon todennäköisyys oli 50%. Dubankin kohdalla tilanne on se, että SaiPalla on häneen optio, jossa nimenomaan SaiPa saa päättää haluaako sen option käyttää. Tirkkosenkaan suuntaaminen maailmalle ei ole tragedia, sillä SaiPa ei ilmeisesti muussakaan tapauksessa olisi pitämässä häntä riveissään.
Suoraan sanottuna ottaa helvetisti päähän, kun itse yritän vain tiedottaa SaiPan kuulumisista, mutta saan huomata, että hetken kuluttua näitä juttuja vääristellään ja käytetään SaiPaa vastaan.
Ties vaikka ne seisomakatsomossa Kaarnan potkuja vaatineet vihannekset olisivat raivostuneet luettuaan täältä, miten "Kaarnan petti fanit, koska ei hankkinut lupaamiaan vahvistuksia ennen siirtoajan loppumista". Kaarna ei vaan koskaan sellaistakaan luvannut. Kunhan oli kertonut, että SaiPa etsii vahvistuksia.
Nyt ymmärrän myös SaiPan tiedotuspolitiikkaa paremmin. Eihän joukkueen kannata kertoa muuta kuin varmoista uutisista, jos kaikki muut kuulumiset ovat kohta puukkona joukkueen omassa selässä.
En halua olla enää millään tavalla edesauttamassa likaveden heittämistä oman joukkueen niskaan. Tästä lähtien jätän huhujen ja joukkueen kuulumisten raportoinnin muille.