Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 608 819
  • 2 946

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä ei näy (eikä itellä tunnu) alkavat pleijarit mitenkään. Muualla kyllä tiedetään, että kevään tärkeimmät pelit on vasta alkamassa mm. Tampereella Tapparan toimistolla jaettiin tänään "Live is life!" takalasitarroja hintaan 0€! Joka kevät heillä on tehty joku pleijarihattu, tänä vuonna oranssi suikka Tapparan logolla, myyntihinta 7€. Mitä meillä? Ei yhtään mitään! Kaupunki on hiljanen kun huopatossutehdas kesäloman aikaan. Että mua taas niin korpeaa tää touhu!
Ai niin, olihan meillä ne Finaalit 2010-kypärät, tehtäskö nyt vaikka samanlaiset?

Itelläkään ei oo yhtään tunne, että oikeat pelit alkaa (aikasempina vuosina jännitys on noussu jo päiviä ennen ekaa peliä), vielähän tässä kerkiää, mutta vähän epäilen..Pleijarikortin otin ja pe oon hallille suuntaamassa, mutta millä fiiliksellä? Runkosarjan läpsyttelyähän se kuitenkin on...
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noinhan se on kuten Vino edellä sanoi, ei näy eikä oikein tunnu pleijareiden ovella olo millään tavalla. Eipä esim. tuolla keskikaupungilla, jossa tulee lähes päivittäin pyörittyä, näy JYP katukuvassa käytännössä mitenkään. Ei sillä, selväähän tuo on että Keski-Suomessa on kiekkohurmos ollut kadoksissa jo pari vuotta. Yleisökeskiarvo putos jotain 400 katsojaa, jotain tarttis tehdä. Uudet tuulet voisi tuoda ainakin osan niistä katsojista takaisin.

Tapparasta kun tuossa edellä myös puhuttiin niin tommonenkin osu silmään: https://twitter.com/Tapparaofficial/status/578160103150465024/photo/1

Finaalikypärät ja tanssivat koirat, näillä mennään t. Tyntsä.

Toivottavasti joukkueelta sitä kiimaa kuitenkin löytyy.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Samoilla nuoteilla jatkettakoon, oikeastaan ainoa pleijarimainontakin jota Jyppiin liittyen on tullut somessa vastaan on fanklubbenin / Hurrikaanisydämen vieraspelireissuihin liittyen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toimistolle laitoin mailia koskien mahdollista ensi kauden kausikorttia. Kyselin onko tulossa mitään alennuksia niihin esim.fanclubilaisille ja eläkeläisille.
Ei kuulemma ole sellaisia tulossa?

Tämä on ihmetyttännyt aina, miksei esim. opiskelijoille ole mitään omia kausikortteja. Kuitenkin puhutaan opiskelijakaupungissa ja kun jollain on kausikortti niin aika usein sitten niitä kavereitakin tulee otteluihin siinä samalla ja ne ostaa täysihintaisen lipun. Muutama peli ja alennettu kausikortti on kuittaantunut. Varsinkin kun nuoret on yleensä eniten jotka valikoi ne mielenkiintoisimmat ottelut vain. Toinen on sitten miksei enemmän ole näitä 3-5 ottelun sarjakortteja, palvelumaksut ottaa ihmisiä niin paljon aivoon että jäävät jo sen takia otteluista. Pari euroa lipun hinnasta pois ja sarjakortti jossa on vain yksi palvelumaksu niin ihmiset voisikin enemmän ostaa noita.

Mutta itse näihin pudotuspeleihin. Itse olen törmännyt ainoastaan FB kautta tuohon että pudotuspelit on alkamassa ja silloinkin taidettiin mainostaa tuota infotilaisuutta ja lisäksi että lipunmyynti alkaa lauantaina. Missään muualla ei mitään havaintoa että pudotuspelit on alkamassa. Jos ihminen ei eksy liigan sivuille niin tuskin tietävät että pudotuspelit alkaa perjantaina.

Kun miettii tosiaan tuota jos palkattaisiin joku ammattilainen markkinointiin tai otettaisiin mainostoimiston kautta valmis paketti niin eiköhän se huonoimmillaankin maksa itsensä takaisin. Niin paljon tyhjiä paikkoja hallissa ja sponsorieurot on tiukassa. Eiköhän kokoajan Valtra ja kumppanit mieti jatkaako sopimusta kun näkyvyys on melkein nolla, joukkueen imago on kokoajan alaspäin ja sijoitus ei enää ihan kärjessä. Se että joukkue näkyisi katukuvassa maksaisi itsensä jo varmasti sponsoripuolella takaisin.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Aika tyhjältä näyttää vielä huomisen osalta. Nyt jos koskaan voi lähteä porukalla matsiin, kun A1-katsomostakin löytyy 20 vierekkäistä paikkaa. Onneksi niitten hintoja on sentään nostettu pleijaritasolle.

Mutta mitä voi odottaa kun pleijarien alkaminen ei näy MISSÄÄN katukuvassa tai mainoksissa? En ole nähnyt yhtä ainoata kylttiä, julistetta tai tapahtumaa kaupungilla liikkuessani jossa tiedotettaisiin näistä kevään "suurista tunteista" tai vaikkapa ihan myytäisiin lippuja. Vissiin tuote taas myy itsensä ja sitten ihmetellään kuinka TV-tuote, taloustilanne ja vedenpaisumukset veivät katsojat kun perjantaina avauksessa on 3300 katsojaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika tyhjältä näyttää vielä huomisen osalta. Nyt jos koskaan voi lähteä porukalla matsiin, kun A1-katsomostakin löytyy 20 vierekkäistä paikkaa. Onneksi niitten hintoja on sentään nostettu pleijaritasolle.

Tahti näyttää niin hurjalta että päästäänköhän edes tuon 3000 katsojan yli. Noh ainakin on tilaa hyvin hallissa, seisomakatsomoonkin varmaan pääsee istumaan. Nyt kun tällekaudella en ottanut kausikorttia niin eipä tuo 16.50 euroa seisomaan + 1 euron kulut ehkä se houkuttelevin hinta. Olisi voinut nuo alekategoriat varmaan pitää noissa lipun hinnoissa, ainakin näin alkuun.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä ei näy (eikä itellä tunnu) alkavat pleijarit mitenkään. Muualla kyllä tiedetään, että kevään tärkeimmät pelit on vasta alkamassa mm. Tampereella Tapparan toimistolla jaettiin tänään "Live is life!" takalasitarroja hintaan 0€! Joka kevät heillä on tehty joku pleijarihattu, tänä vuonna oranssi suikka Tapparan logolla, myyntihinta 7€. Mitä meillä? Ei yhtään mitään! Kaupunki on hiljanen kun huopatossutehdas kesäloman aikaan. Että mua taas niin korpeaa tää touhu!

Noniin, JYPin toimisto oli vihdoin hereillä! Facebookin pamahti seuraavassa linkissä näkyvä kuva: JYP - Aikajanakuvat | Facebook

Teksissä lukee:

Nyt värjätään Synergia-areena Hurrikaanikevään väreihin!

JYP ja kumppanit tarjoavat väriä halliin Playoffs-kaulahuivien muodossa.

Tule peliin ja nappaa omasi! Tunnusta väriä ja ole#kuudespelaaja

Luulisi pelkästään tuolla huivilla saavan pari lisäkatsojaa. Lisäksi saadaan ihmisille JYP-kamaa, jota voi tämän kevään käyttääkin. Huivi itsessään on myös simppeli ja siksi varsin toimiva kokonaisuus.

Välillä negan keskellä jotain positiivistakin toimintaa!
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Tulihan sitä väriä halliin kun sitä juuri ehdotin ;) Toimistolla ollaan hereillä! Hieno homma, ehkä tällä saadaan yleisöä mukaan paremmin hallille.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Noniin, hienoa! Aamupäivällä oli juuri ikävä niitä -12 kevään valkoisia paitoja. Sopivan yksinkertainen ja hyvät värit, katsomo tulee näyttämään hyvältä!
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Mutta mitä voi odottaa kun pleijarien alkaminen ei näy MISSÄÄN katukuvassa tai mainoksissa? En ole nähnyt yhtä ainoata kylttiä, julistetta tai tapahtumaa kaupungilla liikkuessani jossa tiedotettaisiin näistä kevään "suurista tunteista" tai vaikkapa ihan myytäisiin lippuja. Vissiin tuote taas myy itsensä ja sitten ihmetellään kuinka TV-tuote, taloustilanne ja vedenpaisumukset veivät katsojat kun perjantaina avauksessa on 3300 katsojaa.

Itse odotan jo "innolla" Anssi Ritarin saarnaa jyväskyläläisille ja Jyväskylän huonosta katsomokulttuurista. Olisikohan kolmas vai neljäs vuosi putkeen, kun Anssi pääsee toistamaan aina yhtä rasittavan saarnansa. Välillä olisi ihan kiva katsoa pleijarikiekkoa ilman Ritarin jeesustelua.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Täältä iso peukku huiveille! Vähän jopa yllätyin että ihan ilmaiseksi jaetaan huivit. Ilmaiset t-paidat ymmärrän, koska niissä on paljon tilaa sponsorien logoille ja muutenkin halpoja painattaa, mutta kelpaa huivitkin! Sellaista toivoisin vielä jos toimisto tätä lukee, että huiveja myytäisiin myös hallin ulkopuolella "sisäänostohintaan". Itse olisin keväällä 2012 halunnut sellaisen valkoisen hurrikaani-paidan, mutta se jäi saamatta koska en kyseisiin peleihin ehtinyt ajan puolesta, tai ehtinyt saamaan lippuja. Eli jos noita myytäisiin, niin pystyisi "tunnustamaan väriä" myös hallin ulkopuolella.

Mutta ilmainen tavara varmasti tuo ainakin muutaman lisäkatsojan. Hienoa toimisto!

Jotain pientä nipotusta voisin esittää miksi vasta tänään julkistettiin asia, ottelusarjan aattona. Itse olisin jo viikkoa ennen peliä alkanut markkinoimaan tuota "huivi kaupan päälle"-ideaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksei tätä voi jalostaa vaikka runkosarjassakin.. myydä jossain kävelykadulla noita istumalippuja ja kaupanpäälle saisi kaulahuivia tai pipoa.. noissa sisäänostohinta on sen verran matala että siinä jäisi katetta silti lippuun nähden ja saadaan fanikamaa liikenteeseen.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy sanoa, että hienoa touhua! Facebookin osaltakin tänään on tykitetty ihan hyvin.
Jokohan sitä tästä pikku hiljaa itekin heräilis ;)? Huomista odotellessa..
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Onneksi niitten hintoja on sentään nostettu pleijaritasolle.
Hintoja oli tosiaan korotettu. Arvatenkin useampi lätkäfani tarttuu myös Jyväskylän seudulla paljon mainostettuun Ruutu+:n playoffs-passiin. Ikävämpi asia seurapomoille, että "omat koirat" kannibalisoivat hinnat. Toisaalta, tosiasiat eli hintataso pitäisi ottaa huomioon lippuja hinnoitellessa. Kai pomot ovat taulukkolaskentansa tehneet, mutta jos aiempina vuosinakaan ei ensimmäinen "oikea" playoffs-kierros ole saanut tupaa täyteen, niin miksi nostaa ostokynnystä tarkistamalla pilettien hintoja?
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Hintoja oli tosiaan korotettu. Arvatenkin useampi lätkäfani tarttuu myös Jyväskylän seudulla paljon mainostettuun Ruutu+:n playoffs-passiin. Ikävämpi asia seurapomoille, että "omat koirat" kannibalisoivat hinnat. Toisaalta, tosiasiat eli hintataso pitäisi ottaa huomioon lippuja hinnoitellessa. Kai pomot ovat taulukkolaskentansa tehneet, mutta jos aiempina vuosinakaan ei ensimmäinen "oikea" playoffs-kierros ole saanut tupaa täyteen, niin miksi nostaa ostokynnystä tarkistamalla pilettien hintoja?

Hintoja pleijareihin korotetaan aina. Varsin asiallinen korotus ja taitaa olla saman verran kuin edelliskausina. Kyllä playoff-kiekosta voi hyvällä omallatunnolla pyytää tuon verran ja seura tarvitsee kipeästi rahaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Perjantai-ilta. Playoff-matsi, jossa oli pitkästä aikaa oikeasti tunnetta mukana. Yli viikon tauko JYPillä peleissä. Kevät tulee ja kelitkin ovat jo mukavia, pääsee kuivin jaloin hallille ja kotiin. Mutta mikä on yleisömäärä? Oliko se jotain 3500 silmäparia?

Huivi-kampanja on hyvä, mutta olisiko kannattanut julkaista se aiemmin kuin sellainen vuorokausi ennen kiekon putoamista?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Täyttä hulluutta näinä aikoina haaveilla uudesta hallista jos jäädään pleijariavauksessa 1000 katsojaa maksimista. Uskomatonta.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Hintoja pleijareihin korotetaan aina. Varsin asiallinen korotus ja taitaa olla saman verran kuin edelliskausina. Kyllä playoff-kiekosta voi hyvällä omallatunnolla pyytää tuon verran ja seura tarvitsee kipeästi rahaa.
Tarkoitin samaa asiaa, eli miten kassaan saadaan se suurin rahamäärä. Perjantai-ilta ja playoffsien avaus - mutuillen matsi kannattaisi hinnoitella niin järkevästi, että halli saadaan mahdollisimman täyteen ja tuotemyynnistä takaisin lippuhinnoissa "hävitty" raha. Voi toki olla, että tuo nykyinen hinta on nykytilanteeseen paras mahdollinen.

Ei se tosiaan ole tyhmä joka pyytää, mutta tämän illan katsojamäärän perusteella yleisön houkuttelemiseksi paikalle pitää tehdä enemmän. Eikä tätä pidä lukea negailuna vaan kylmänä faktana: satunnaisten katsojien saamiseksi halliin on tehtävä enemmän töitä!
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Ei ole mitenkään uskomatonta, tuolla markkinoinnilla. Minusta on todella häpeällistä odottaa, että tuote myisi niin hyvin itseään ettei katukuvaan tarvitsisi panostaa ollenkaan. Sama ilmiö oli nähtävissä jo viime kaudellakin ja nyt jatkuu, ja JYP ei ole ottanut mitään opiksi. Miten tuolla kaupungilla näkyy JYP ja alkaneet pudotuspelit, vastaus ei mitenkään. Satunnaiskatsojat ja katsojat jotka arpovat tulevatko peliin vai ei, tarvitsevat sen "muistuksen" ja playoffkiiman nostatuksen jota katukuvamainoksilla voitaisiin saada ja eipähän ne muutenkaan pahasta olisi. No Tyni ja muu co on vissiin laskenut, että viivan alle jää rahaa näin enemmän, en olisi siitä niinkään varma.

Onneksi peli oli kuitenkin loistavaa playoffkiekkoa ja nyt tuote saattaa jopa myydä itseään seuraavaan kotipeliin, mutta sen varaan ei vaan nykypäivänä voi pelkästään laskea.. Ja ei tuo KSML:n pieni ilmoitus ole hyvää markkinointia nähnytkään, toki varmasti parempi kuin "ei mitään".
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mä en jotenkin osta tuota että pitäisi muistutella pleijareista. Pari-kolme vuotta sitten ei tarvinnut muistutella ja silti halli oli täynnä. Kyllä lätkästä kiinnostuneet tämän nyt tietää ihan aikuisten oikeasti. Jospa se lätkän kultakausi nyt vaan oli ja meni..
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
No nimenomaan, muutama vuosi sitten homma meni alkuviehätyksessä ja kaikki halusivat hallille. Nyt pitäisi jo vähän markkinoidakin, eikä luottaa siihen ettei tartte tehdä mitään ja halli täyttyy.. Ihan normaalia ja kun ottelutapahtumakin ollut täysi vitsi niin ihmekös tuo. Parasta markkinointia on hyvä tapahtumarikas lätkä ja sitä tänään saatiin, joten seuraavassa kotipelissä varmasti hallissa enemmän porukkaa. Naurettavaa kuitenkin väittää, ettei tarvitsisi muistutella. Moni ihminen jotka eivät ole hc-kiekko/JYP faneja niin miettivät mitä tehdä illalla, yksi vaihtoehto on playoffkiekko, mutta on muitakin mahdollisuuksia ja jos tuo playoffaika ja tulevat ottelut, ei näy mitenkään kaupungilla, niin asia voi "unohtua" ja samaan ajankohtaan sovitaan jotain muuta.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en jotenkin osta tuota että pitäisi muistutella pleijareista. Pari-kolme vuotta sitten ei tarvinnut muistutella ja silti halli oli täynnä. Kyllä lätkästä kiinnostuneet tämän nyt tietää ihan aikuisten oikeasti. Jospa se lätkän kultakausi nyt vaan oli ja meni..

Kylmä fakta, että suurin playoff-kiima on laantunut. 2008-2012 ei suurimmaksi osaksi tarvinnut paljoa markkinoida, koska se tuote oikeasti myi itsensä. Nykyään homma ei näin ole ja markkinointia tulisi käyttää enemmän hyödyksi. Vaikka huivikampanja oli hyvä, niin se ei saavuttanut koko potentiaaliansa tuon myöhäisen mainostuksen takia. Muutenhan JYPin playoff-mainokset jäivät somessa laitettujen kuvien tasolle. Muutama mainoskyltti keskustaan olisi voinut innostaa kaupungilla pyörineitä ihmisiä hallille. Ilman muistusta tuli jäätyä kotisohvalle katsomaan salkkareita.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en jotenkin osta tuota että pitäisi muistutella pleijareista. Pari-kolme vuotta sitten ei tarvinnut muistutella ja silti halli oli täynnä. Kyllä lätkästä kiinnostuneet tämän nyt tietää ihan aikuisten oikeasti. Jospa se lätkän kultakausi nyt vaan oli ja meni..

Se nyt vain sattuu olemaan näin pudotuspeleihin että kausikorttilaisten määrä tippuu runkosarjaan nähden ja näin pitäisi tehdä vielä puolet enemmän töitä markkinointiin kuin runkosarjassa. Ei se vaan riitä että keskisuomalaisessa on ilmoitus ottelusta. Varsinkin kun tuossa on vielä taukoa ollut runkosarjan jälkeen niin ei kukaan tavallinen tallaaja edes tiedä että tänään alkoi jo pudotuspelit kun ei se ole näkynyt missään.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Se nyt vain sattuu olemaan näin pudotuspeleihin että kausikorttilaisten määrä tippuu runkosarjaan nähden ja näin pitäisi tehdä vielä puolet enemmän töitä markkinointiin kuin runkosarjassa. Ei se vaan riitä että keskisuomalaisessa on ilmoitus ottelusta. Varsinkin kun tuossa on vielä taukoa ollut runkosarjan jälkeen niin ei kukaan tavallinen tallaaja edes tiedä että tänään alkoi jo pudotuspelit kun ei se ole näkynyt missään.

Edelleen en usko tuota. Kaikki meikäläisen lähipiiristä on tiennyt viikkotolkulla koska pelit alkaa. Eivät vaan lähde. Nelonen pro extralta väijyvät ja lupasivat lähteä ratkaiseviin peleihin sarjoissa. Se nyt vaan on näin. Ei kukaan tavantallaaja herää maaliskuussa jos ei ole hallilla käynyt muutenkaan koko vuonna.
 

J.S:P

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri kuten opeliksi sanoo, kyllä se kansanosa joka se potentiaalinen peliintulija edes yhtään on ihan varmasti tietää millon pelit on ilman mitään mainontaakin.
On mielestäni suorastaan naivia ja niin "nykyaikaista" kuvitella että mainonnalla ihmeitä aikaan saadaan varsinkaan enää näin tosipelien aikaan -no joo olen ehkä sitten vähän vanha kun en ihan näihin nykyajan hömpötyksiin someiluineen usko, mutta silti olen tätä mieltä ja sanon että ongelma on ihan muualla eli ei ole vaan ihan "muotia" taas vaihteeksi tulla hallille varsinkaan kun pelit voi katsoa kotisohvaltakin, veikkaan että tämäkin muoti kyllä taas jossain vaiheessa jonkinverran kääntyy, mutta koska kotona katselu on nykyään niin helppoa ja tietyllä osa-alueilla antoisampaakin niin paluuta täysin entiseen ei enää ole.
Toki tuosta mainonnasta täytyy se sanoa että kyllä jotenkin paremminkin tai oikeastaan edes jotenkuten homma voisi kyllä näkyä esim. juurikin keskustan sisääntulo väylillä olevat kyltit seuraavista peleistä joidenkin paikkakuntien malliin muistuttaisivat paikallisille ja vierailijoille peleistä ja identiteeetistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös