Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 608 553
  • 2 946

Sudan1

Jäsen
On tämäkin. Joukkue menestyy mutta katsojat eivät palaa.

Kuten Köpi yllä totesi, tätä ihmettelee niin Tyni kuin myös muutama nimimerkki tälläkin palstalla. Viime kaudella väheneviä katsojamääriä perusteltiin gloryhuntereilla, kun pelillisesti oli vaikeaa. Alkaako vähitellen valjeta, ettei kyse olekkaan siitä?

Pelillisessä tuotteessa ei ole tällä hetkellä moitteen sijaa. Lätkä on viihdyttävää, energistä ja vauhdikasta. Toimistoltakin toistellaan, että "haluamme, että itse peli on keskiössä". Fakta on vain se, että jos asiakas haluaa nähdä vain pelin, sen pelin näkee myös sieltä televisiosta. Hallille meneminen pitää tuottaa asiakkaalle lisäarvoa pelin katsomiselle, jossa ensisijaisen tärkeä on tunnelma ja ottelutapahtuman vuorovaikutteisuus. Nämä seikat tulevat vielä kauan ennen ismoleikoloita.

Omakohtaisesti JYPin sen hetkinen sarjasijoitus tai pelillinen taso ei ole kertaakaan vaikuttanut siihen päätökseen lähdenkö katsomaan peliä halliin vai en. Se on se tunne ottelutapahtuman puoleensa vetävyydestä ja sen antamasta lisäarvosta itse pelille. Olen tänä syksynä käynyt katsomassa muutaman kotiottelun (selvästi vähemmän kuin aiemmin), sekä ensimmäistä kertaa myös muutaman Akatemian kotiottelun. Voin rehellisesti myöntää viihtyneeni moninkerroin enemmän Akatemian peleissä, joissa rokki soi, ja ottelutapahtuma tuntuu muutenkin läheisemmältä. En osaa tarkemmin arvioida, mistä tämä johtuu.

JYPin ottelutapahtuma Liigan puolella aiheuttaa tällä hetkellä voimakkaita inhoreaktioita jatkuvinen mainosrallatuksineen. Ketä nämä mainokset palvelevat? Vaikea nähdä että ne mitään positiivisia mielikuvia yrityksistä herättäisivät. Mainoksilla tavoitetaan se 3 000 hallissa olevaa, kun taas sponsorin kanssa yhteistyössä toteutettu sisältö JYPin Facebookin tavoittaa lähes 40 000 JYP fania. Uskoisin, että katsojatkin katsoisivat tätä sisältöä mielummin pelien välipäivänä, kuin hallissa ollessaan.

Niin kauan kun tunnelman saa paremmaksi kotisohvalle, on turha odottaa katsojia myöskään hallille.
 

mikkekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murskavoitto tai tappio ilman itkua jälkikäteen
Fakta on se, että peliä ei oikeasti näe televisiosta. Televisiosta näkee sen missä kiekko liikkuu ja lähimmät n. 15 metriä joka suuntaan. Jos pelistä haluaa oikeasti saada hyvän näkymän on oltava paikan päällä ja sen lisäksi hidastukset käytössä (no katsojilla niitä ei ole mutta selostajilla on). Miksi ihmeessä peliä selostavat selostajat menevät paikan päälle jos pelin oikeasti näkee omassa olohuoneessa ja voi Mikki Hiiri kalsareissa selostaa peliä sieltä. No varmaan sen vuoksi, että ottelussa tapahtuu paljon muutakin. Itse käyn katsomassa lähes jokaisen JYP kotipelin ja televisiosta tuleva tuote ei ole käytössä ollenkaan. Olen tyytyväinen tilanteeseen ja kustannus on per peli vain pikkaisen kalliin tuntuinen. Tosin se tuska (kausikortin maksu) on vain kauden alussa ja sitten voi käydä peleissä "ilmaiseksi".

Mainokset itseäkin vähän jurppii, mutta aika hyvin ne voi jättää huomioimatta. Muuten tapahtuma on itselle pelikeskeinen ja tällä kaudella se on ollut ihan laadukasta. Lisää vaan porukkaa katsomaan PELIÄ paikan päälle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua häiritsee tässä yleisökeskustelussa eniten se, että paikanpäällä seuraattavaa ottelutapahtumaa verrataan suoraan kotisohvalla tv:stä katseluun. Eihän niitä nyt oikeasti voi kukaan pitää samanlaisina kokemuksina?

Minulle ainakin ottelun seuraaminen paikanpäällä on täysin erilainen ja poikkeuksetta paljon parempi kokemus, kuin kotisohvalla ottelun katselu. Telkkarista sitä peliä ei kunnolla näe, paikanpäällä näkee. Näkee juuri tasan kaiken mitä haluaa, milloin haluaa. Esimerkiksi tiettyjen pelaajien seuraaminen on huomattavasti helpompaa, kun tv-ruudusta haluamaansa pelaajaa ei läheskään aina näe. Puhumattakaan siitä tunnelmasta ja fiiliksestä pelien aikana, sekä erätauoilla, kun joka paikka on täynnä JYPistä kiinnostuneita ihmisiä ja hallilla ollaan pääasiassa samasta syystä: rakkaudesta JYPiin ja jääkiekkoon.

Ei nyt ole missään määrin järkevää tai reilua verrata tv-katselun hintoja hallilla käymisen hintoihin. Ihan oikeasti.

Älkääkä nyt silti käsittäkö väärin, mielestäni ottelutapahtumassa ja mainonnassa JYPillä on vielä todella paljon parannettavaa. Hintojakin voisi hieman tarkastaa ja katsomojärjestelyitä myös. Tuote on kunnossa, mutta kaikessa muussa on parannettavan varaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Minulle ainakin ottelun seuraaminen paikanpäällä on täysin erilainen ja poikkeuksetta paljon parempi kokemus, kuin kotisohvalla ottelun katselu. Telkkarista sitä peliä ei kunnolla näe, paikanpäällä näkee.

Nimenomaan sinulle. Ja joillekin muille. Kaikille se ei sitä ole ja he katsovat tarkemmin mihin rahojaan käyttävät.


Ei nyt ole missään määrin järkevää tai reilua verrata tv-katselun hintoja hallilla käymisen hintoihin. Ihan oikeasti.

Höpöhöpö. Mitä luulet jos nelihenkisen perheen isä on viemässä kolme pientä lastaan peliin ja hinta olisi minimissään 100 euroa (pelkät liput) vrt. telkkaripaketti 20 euroa. Ihan varmaan vertaa onko varaa tehdä tuo reissu.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen Köpin kanssa samoilla linjoilla tässä asiassa. Jotain saattaa harmittaa joku Tynin viimekautinen lausunto jossain, mutta suurimmalla osalla syynä kotiin jäämiselle on juurikin lippujen hinnat. Minä en sitävastoin tunne kaveripiirissäni yhtään joka olisi sen vuoksi jäänyt kotiin, koska Tynin, Virtasen tai jonkun muun vapaavalintaisen JYP-henkilön naama ärsyttää. Laskee lippujen hintoja pelin tai kahden ajaksi vaikka puoleen nykyisestä ja tekee sen jälkeen lopulliset päätökset asiasta. Panostaa oheismyyntiin hallilla sitten enemmän, niin sillä saa kompensoitua lipputuloissa menetettyä tuloa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Höpöhöpö. Mitä luulet jos nelihenkisen perheen isä on viemässä kolme pientä lastaan peliin ja hinta olisi minimissään 100 euroa (pelkät liput) vrt. telkkaripaketti 20 euroa. Ihan varmaan vertaa onko varaa tehdä tuo reissu.
Tottakai vertaa, sehän on päivänselvää. Hintaero on suuri ja tämä ihan varmasti aiheuttaa mietintää, mikäli rahankäyttöä on tarvetta tarkkailla. Mikäli homma ei ole rahasta kiinni, niin eiköhän sitä silloin halua sen parhaan mahdollisen kokemuksen.

On varmasti myös totta, että kaikki eivät nauti pelien katsomisesta paikanpäällä yhtä paljoa. Tarkoituksena oli vain tuoda esille se fakta, että näillä kahdella kokemuksella on valtavan suuri ero ja niitä ei tulisi suoraan verrata keskenään.

Kärjistettynä tämä vertailu on sama asia, kuin lähtisi vertaamaan radiosta kuunneltua musiikkia siihen, että näkee samaisen bändin vetämässä livenä. Ero on valtavan suuri, eikä näitäkään kukaan vertaa keskenään. Kaikille livekeikat eivät uppoa, joillekin ne ovat elämän parhaita kokemuksiä - tällä ei ole merkitystä. Pointti on siinä, että ero on näiden kahden välillä niin suuri, ettei suora vertailu ole järkevää.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen Köpin kanssa samoilla linjoilla tässä asiassa. Jotain saattaa harmittaa joku Tynin viimekautinen lausunto jossain, mutta suurimmalla osalla syynä kotiin jäämiselle on juurikin lippujen hinnat. Minä en sitävastoin tunne kaveripiirissäni yhtään joka olisi sen vuoksi jäänyt kotiin, koska Tynin, Virtasen tai jonkun muun vapaavalintaisen JYP-henkilön naama ärsyttää. Laskee lippujen hintoja pelin tai kahden ajaksi vaikka puoleen nykyisestä ja tekee sen jälkeen lopulliset päätökset asiasta. Panostaa oheismyyntiin hallilla sitten enemmän, niin sillä saa kompensoitua lipputuloissa menetettyä tuloa.

Boldaus oma.

Täältä löytyy eräs sellainen, joka boikotoi vahvasti Tynin takia. Mulla tuli vaan tän syksyn puuhastelujen jälkeen mitta täyteen sitä miestä ja lupasin jättää kaikki liput ja fanikrääsät ostamatta ennen tuon möläyttelijän lähtöä. Tästä lakosta tietysti helppoa tekee se, etten Jyväskylässä vaikuta, mutta siellä käydessä normisti tulisi peliin liput ostettua. Nyt tosin jouluna jo olen peliin menossa, kun tyttöystävän perkele meni liput syntymäpäivälahjana ostamaan. Enpähän sitten osta yhtäkään makkaraa hallilta..!!

Mutta joo, on niitäkin henkilöitä kenelle toimihenkilöt ovat suuri ongelma. Virtaseen oli mitta lähes täynnä, mutta minunkin täytyy tunnustaa olleeni ilmeisesti liian hätäinen. Tällä hetkellä homma näyttää luistavan ja hyvä niin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pointti on siinä, että ero on näiden kahden välillä niin suuri, ettei suora vertailu ole järkevää.

Ymmärrän pointtisi, mutta minä taas epäilen että tuolla hallilla käyvät tällä hetkellä juurikin ne, jotka sinne menevät hinnasta riippumatta. Tai ainakin suurin osa heistä. Varmaan osa heistäkin on taloudellisista tai jostain muista syistä jättänyt kausikortin uusimatta ja/tai käy harvemmin matseissa.

Mutta se väki, mikä sieltä tällä hetkellä puuttuu, on juuri tämä Tynin mainitsema "suuri yleisö", joka pitäisi saada liikkeelle. Heille suuri tai jopa suurin kynnys on talous.
Ja he tekevät tätä vertailua, viettävätkö iltaa kaveriporukalla pelin parissa telkkarissa/baarissa vai maksavatko useita kymppejä pääsylipuista.

Minä en näe tähän muuta ratkaisua JYPiltä kuin lipputarjouksien/hintojen alentamisen tekeminen jatkuvaksi.
Eri tavoilla, mutta jotenkin. Jos tällä tahdilla tulee 350 000 euroa turskaa lipputuloista, kannattaisiko kenties kokeilla saisiko sitä lippujen hintoja alentamalla edes pienennettyä?

Ja mitä enemmän väkeä, sitä enemmän oheismyyntiä. Jos kamppiksella saadaan vaikka 200 ihmistä lisää yhteen peliin, uskoisin että heidän kohdalla voi laskea sen 5 eur/hlö oheismyyntiin myös.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotain saattaa harmittaa joku Tynin viimekautinen lausunto jossain, mutta suurimmalla osalla syynä kotiin jäämiselle on juurikin lippujen hinnat. Minä en sitävastoin tunne kaveripiirissäni yhtään joka olisi sen vuoksi jäänyt kotiin, koska Tynin, Virtasen tai jonkun muun vapaavalintaisen JYP-henkilön naama ärsyttää. Laskee lippujen hintoja pelin tai kahden ajaksi vaikka puoleen nykyisestä ja tekee sen jälkeen lopulliset päätökset asiasta. Panostaa oheismyyntiin hallilla sitten enemmän, niin sillä saa kompensoitua lipputuloissa menetettyä tuloa.

Sama täällä, en myöskään itse tiedä ketään joka jättäisi käymättä JYPin peleissä Tynin tai jonkun muun taustahenkilön vuoksi vaan syyt ovat moninaisesti aivan jotain muita, kuten lippujen hinnat, tv-pelit, taloustilanne jne.

Henkilökohtaisesti mikään Tynin sanominen tai tekeminen ei vaikuta siten, että voisin ajatella jääväni pois hallilta silloin, kun sinne on vain mahdollisuus mennä. JYP ja itse laji on minulle paljon tärkeämpi asia kuin henkilökohtainen mielipiteeni Tynistä. Vaikka en ole koskaan henkilönä Tynistä suuremmin digannut, on Tyni tehnyt myös paljon hyvää ja kantanut osaltaan riskiä seurasta ja sitä yritän muistaa arvostaa.

Jos joku ei käy Tynin vuoksi peleissä niin siihen voi oikeastaan vain todeta, että jokaisella on tietysti oikeus suuttua ja olla pois, näillä mennään.
Itse olen ollut kyllä huomaavinaani JYPin johdolta (vaikka resurssit ovat hyvinkin rajalliset) halua petrata ja reagoida asioihin jonka pitäisi olla selvä signaali myös mielensäpahottaneille, jos se ei riitä niin sitten pitää varmasti vaan jatkaa valitsemallaan linjalla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
TuTolla on hauska pyramidi-malli lipunhinnoissa. Mitä enemmän katsojia pelissä, niin sitä halvemmat liput seuraavaan peliin. Saattaisi toki olla "köyhälle" Liiga-seuralle liian riskaabelia. Mutta ideana mahtava. Samalla joukkueella on myös laatutakuu, eli jos kotipeli hävitään, niin seuraavaan pääsee kaveri ilmaiseksi. Itse nostin ison peukun sille.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noissa lippujen hinnoisakin toki varmaan pientä päivittämistä. Varsinkin nyt kun siiryttiin vielä kalliimpaan lipunmyyntijärjestelmään jossa kulut on isommat. Kun miettii tuota seuraavaa peliä Tapparaa vastaan niin onhan tuo järkyttävää kun seisomalippu on 16.50 + 1 euron kulu siitä että tulostat tai näytät lipun kännykästä. Eli 17.50 euroa normaalista lätkämatsissa että pääset seisomaan mahdollisesti tolppien taakse. Tosin onneksi nykyään katsojia niin vähän että ei välttämättä sinne joudu.

Sehän tässä tyhmintä varmaan olisi alkaa nyt jotain ilmaislippuja tai puolet hinnasta pois alennuksia pistämään, mutta noita voisi miettiä uudestaan hintoja silti. Toki lippupalvelupisteiden kovat palvelumaksut ei täysin seurojen vika, mutta yksi seikka mitä pitää kokonaiskustannuksissa huomioda.

Voisi varsinkin ennakkoon ostetut liput olla edullisempia. Myytäisiin aina vaikka Akatemian matsissa 10 euron seisomalippuja ilman toimitusmaksua. Liput voisi olla vaikka normi nakkikioskilla myynissä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onhan tuo oikeasti aika suolainen hinta, yhdestä matsista. Jotain houkutusta täytyisi keksiä. Lipun hintaan sis makkara ja kahvi hallilta?

edittiä: en tiedä paljonko maksaa noin 3000 ihmisen kestittäminen makkaralla ja kahvilla, eiköhän se jossain tonnin-parin paikkeilla liiku. Lisäksi tuossa voitaisiin lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun laitettaisiin joku firma "sponsoroimaan" nuo makkarat. "Penan raksafirma tarjoaa tänään erätauoilla ottelulipulla tai kausikortilla makkaran ja kahvin". En tiedä paljonko otteluisännyys maksaa, mutta voisin melkein luvata että isäntä-firman nimi jää paremmin mieleen kuin nykyisessä mallissa jossa logo paistaa vain käsiohjelmassa ja mediakuutiolla.

Eikös Happee harrasta enemmän tätä yhteistyötä firmojen kanssa? Muistaakseni jokaiseen otteluun pääsee ilmaiseksi taksi-kuitin kanssa. Sitten hyvin moneen otteluun joku kauppa jakaa ilmaislippuja. Tästä tykkää sekä sponsorit kun saavat mainosta sekä JYP saa enemmän katsojia, jos ei lipputuloja niin luultavasti oheistuotteita ostavat. Hölmöintähän se on seisottaa hallia puoli-tyhjänä, koska kulut ovat aina samat oli katsojia sitten täysi tai puolikas tupa. Järkkäreitä ja kioskipalveluita täytyy aina varustaa sen verran jotta tupa tulisi täyteen.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Onhan tuo oikeasti aika suolainen hinta, yhdestä matsista. Jotain houkutusta täytyisi keksiä. Lipun hintaan sis makkara ja kahvi hallilta?

Se olisi yksi mahdollisuus. Tuontyylistä ideaa käyttäisin semmoisissa peleissä mitkä myy muutenkin, esim. HIFK-pelit.
Sitten vaikeampiin peleihin, eli näihin tiistai-matseihin yhteistyökumppaneilta, etenkin Keskimaalta täkyä, jos lipunhintoja ei haluta alentaa. Se on kuitenkin se ensimmäinen askel.

Sehän tässä tyhmintä varmaan olisi alkaa nyt jotain ilmaislippuja tai puolet hinnasta pois alennuksia pistämään, mutta noita voisi miettiä uudestaan hintoja silti.

Niin, mahdollisesti 350 000 euron turskalla pitäisi miettiä olisiko järkevää tarjota se lippu puoleen hintaan vai ei.

Tyni uskoo että jo ennen joulua katsojamäärät kääntyvät nousuun, olisi mielenkiintoista tietää mihin arvon toimitusjohtaja tämän ajatuksensa pohjaa. Synergialla vierailevat ennen joulua enää ainoastaan Tampereen jengit, joista Ilves on etenkin tunnettu varsinaisena yleisömagneettina.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, mahdollisesti 350 000 euron turskalla pitäisi miettiä olisiko järkevää tarjota se lippu puoleen hintaan vai ei.

Niin no lähinnä meinasin että harvemmin se ainakaan suoraan menee niin että puolet lipun hintaa pois niin puolet enemmän väkeä hallissa. Lipun hinta on vain yksi osa-alueista jota pitää enemmän saada kuntoon. Esimerkiksi jotain S-kortti alennuksia ja veikkauskortti alennuksia kehiin ym.

Mutta isoimmat virheet tässä on tehty ennen kauden alkua jo kun kausikortteja ei mainostettu millään tyylillä ja samaan aikaan ulostettiin ja päästettiin pelaajia muihin joukkueisiin eikä takaisinpäin ketään tullut. Pohjalla kun oli vielä toimitusjohtajan kettuilut faneja kohtaan ja heikompi kausi joukkueella. Tuossa on katsojamäärät tippunut melkein juurikin tuon kausikorttilaisten määrän verran. Saattaa jopa olla pientä nousua irtolippumyynissä. RIipuen mikä oli opullinen märä paljonko kausikortteja jäi myymättä verrattuna viimekauteen.

TV sopimukset ja vähentynyt huomio mediassa Jokereiden lähdön jälkeen vaikuttaa myös varmaan. Harvemmin SM-liigan seurat pääsee lehtien etusivulle, jos jääkiekosta on jotain juttua niin se on aina Jokerit. Toki niin se meni melkein aina ennenkin, mutta kynnys on vain kasvanut nyt.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrän kyllä, että lippujen hintoja on kauden aikana vaikea lähteä pysyvästi muuttamaan, sillä kausikorttilaiset ihan varmasti tästä vetäisivät herneitä nenään. Sama koskee liian usein toistuvia ottelukohtaisia alennusmyyntejä. Kausikorttilaiset ovat kuitenkin sellainen kivijalka joukkueen taloudelle, että heitä on pakko ajatella - ja täytyisi ajatella vielä paljon enemmänkin.

Juuri tästä syystä lippujen hintoihin sisältyvät "bonukset" olisivat hyvä ratkaisu. Tämä voi liittyä sponsoreiden tarjontaan, tai johonkin kahviin/makkaraan hallilla. Samanaikaisesti kausikorttilaisia tulisi toki myös huomioida, sillä he eivät saa tuntea että yksittäisen lipun ostajat saavat jotain heitä enemmän.

Mielestäni nyt olisi tärkeintä saada sitä väkeä halliin, vaikka tulos ei merkittävästi paranisikaan. Lisää väkeä tarkoitaa parempaa tunnelmaa, joka taas tuo ihmisiä jatkossakin matseihin ja parantaa sekä ensi kauden kausarimyyntiä, että normaalia lipunmyyntiä. Eli tämän kauden tuloksen parantamisen sijaan tulisi keskittyä tulevaisuuteen enemmän, sillä tällä kaudella suuria muutoksia taloudelliseen tulokseen on joka tapauksessa vaikeahkoa tehdä.
 

SjV

Jäsen
edittiä: en tiedä paljonko maksaa noin 3000 ihmisen kestittäminen makkaralla ja kahvilla, eiköhän se jossain tonnin-parin paikkeilla liiku.
Kuppi kahvia maksaa yläkanttiin laskettuna 5snt/kuppi, jos 500g paketti maksaa 4€ ja kuppia kohden menee 7g purua. Näin olle 3000 kuppia maksaa 150€ + vesi ja sähkö.
Markettihinnoilla 3000 putkipihvin hommaaminen menee tuonne tonnin paremmalle puolelle. Tietysti nuohan pitäisi laskea tukkuhinnoilla. On muuten järkyttävä kate tuossa kahvissa.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Kausikorttien myyntiaika on muuten kohtalaisen lyhyt. Voisiko vapaat kausikorttipaikat laittaa myyntiin seuraavalle kaudelle vielä edellisen ollessa käynnissä, esim hieman edullisemmalla hinnalla? Ja yhden lailla kausikortin omistajillekin mahdollisuus aiemmin uusimiseen edullisemmin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kausikorttien myyntiaika on muuten kohtalaisen lyhyt. Voisiko vapaat kausikorttipaikat laittaa myyntiin seuraavalle kaudelle vielä edellisen ollessa käynnissä, esim hieman edullisemmalla hinnalla? Ja yhden lailla kausikortin omistajillekin mahdollisuus aiemmin uusimiseen edullisemmin.

Monella seuralla taitaa olla kauden puolivälissä puolikkaat kausikortit myynissä ja tippuu hinta sitä mukaa kun kausi etenee. Toki tila on rajallista, mutta nytkin olisi ollut varaa jättää ainakin jonkin verran lippuja myyntiin vielä kauden aikanakin. TOki ehkä seura ei osannut varautua että irtolippuja ei mene näin vähän kaupaksi.

Myös jonkinsortin sarjakortit esimerkiksi seisomakatsomoon voisi olla, saisi samalla myös palvelumaksuja pienemmäksi jotka nostaa hintaa 2,5-3,50 eurolla seisomaan.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missä vika?
Mitä paremmin JYP pelaa sen vähemmän yleisöä peleissä käy. Eli tuo perjantain yleisö määrä 3339 SM-liigan kärkiottelussa oli jotain aivan uskomatonta! Eikä missään hyvässä mielessä.
Tyni oli väärässä kun sanoi että JYP faneille ei riitä mikään, sillä JYPillä ei enää ole mitään faneja :(
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bullshit!

"Henkilökohtaisesti mikään Tynin sanominen tai tekeminen ei vaikuta siten, että voisin ajatella jääväni pois hallilta silloin, kun sinne on vain mahdollisuus mennä. JYP ja itse laji on minulle paljon tärkeämpi asia kuin henkilökohtainen mielipiteeni Tynistä. Vaikka en ole koskaan henkilönä Tynistä suuremmin digannut, on Tyni tehnyt myös paljon hyvää ja kantanut osaltaan riskiä seurasta ja sitä yritän muistaa arvostaa." (Tepi#45)

Toimitusjohtajat, valmentajat ja kaikki muut ovat vain käymässä. Kaikki oikeat fanit ovat aina paikanpäällä ilman mahdollisuuta jäädä pois. itse olen "elinkautisvanki" 1444 peliä paikanpäällä, joista on 348 vieraspeliä.
21.1.1988 JyP HT - Tappara oli edellinen kerta kun en päässyt kotipeliin (Force majeure)
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Toimitusjohtajat, valmentajat ja kaikki muut ovat vain käymässä. Kaikki oikeat fanit ovat aina paikanpäällä ilman mahdollisuuta jäädä pois. itse olen "elinkautisvanki" 1444 peliä paikanpäällä, joista on 348 vieraspeliä.
21.1.1988 JyP HT - Tappara oli edellinen kerta kun en päässyt kotipeliin (Force majeure)

Tsemppiä jatkoon! Antaako Tyni myös sinulle kausikortin?
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö jo voitaisi unohtaa höpinät tuosta Tynistä ja palata siihen tärkeimpään, eli JYPin kannattamiseen. Joka parhaiten toteutuu menemällä peleihin ihan paikan päälle. Itse kun en enää Jyväskylässä asu, niin liian harvoin tulee enää Hippokselle eksyttyä, mutta onhan se aina juhlapäivä kun sinne pari kertaa kauden aikana pääsee ihastelemaan hyvää jääkiekkoa esittävän suosikkijoukkueeni peliä. Sen kyllä ymmärrän, että tässä taloudellisessa tilanteessa perheet oikeasti joutuvat miettimään kaksi tai kolmekin kertaa, minne rahansa sijoittavat, mutta kaikki muut pikkusieluiset, yrittäkää jo mennä eteenpäin ja ymmärtää se, ettei ensi kaudella kenties ole enää samanlaista nippua kasassa, jos homma jatkuu samaan malliin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos nyt tätä miettii analyyttisesti niin monet ovat sanoneet että ottelutapahtuma ei ole kunnossa. Olen samaa mieltä heidän kanssaan jotka sanovat että peliä näkee paremmin paikan päällä ja samalla sen tunnelmasta saa enemmän irti. Olen kuitenkin samaa mieltä heidän kanssaan jotka sanovat että ottelutapahtuma ei ole kunnossa. Nyt kun katsojakeskiarvot ovat alhaisimmillaan, se pakottaa toimiston väen miettimään miten ottelutapahtumaa ja markkinointia pitää parantaa. Olin sitä mieltä jo kauan aikaa sitten että paras tapa muuttaa ottelutapahtumaa on menemättä paikalle koska raha tai paremminkin sen sisääntulemisen hidastuminen on ainoa asia mikä saa toimiston reagoimaan. Valitettavaa mutta totta. Joskus täytyy tehdä uhrauksia paremman tulevaisuuden vuoksi. Ensi kaudella viimeistään ottelutapahtuma on paljon parempi ja siten tuote paljon paremmassa kunnossa.

Olen kyllä heti ensimmäisenä myöntämässä että tuo toimintamalli ei ole paras mahdollinen. Se vie mahdollisesti rahaa pois myös seuraavan kauden pelaajabudjetista ja sitä kautta pelaajamateriaali saattaa olla tämän kautista vastaavaa heikompi. Toisaalta, jos seurajohto olisi kannattajia kuunnellut ja ryhtynyt toimenpiteisiin niin näin radikaaliin toimiin tuskin olisi suuri yleisö ryhtynyt. Eikä tämäkään ole täysin se seurajohdon toimiin liittyvä reaktio vaan oikeasti siinä on muutakin. Kuitenkin osa yleisöstä käyttää rahansa muuhun yllä mainituista syistä. Osalla taas se on talouden sanelema ratkaisu. Minulla se on talouden ja ajan kombinaatio. Täältä periferiasta missä nykyisin asun ei lähdetä helposti kotipeleihin. Se on pari tuntia suuntaansa autolla ja siihen päälle vielä kallistuneet lipun hinnat. Perheessä on pieni lapsi joka myös rajoittaa ajan käyttöä. Yhtä kaikki, kunhan ottelutapahtuma paranee, myös katsojamäärät nousevat. Televisioinnista huolimatta.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telkkari on varmasti yksi suurimpia syitä yleisökatoon. Nyt on helppo sanoa, että Liiga myi liian halvalla oikeudet Neloselle. Tuntuu että mennään tv edellä, pelejä joka päivä eli ei täysiä kierroksia. Kuitenkin pitää muistaa että ostamalla kanava paketin tuet seuraa, Liiga on vain määritellyt hinnan alas... Onkohan mitään arviota minkä verran Nelonen on Liigaa myynyt? Tällä tiedolla pystyisi paremmin arvioida tv:n vaikutusta.

Seppänen,Tyni ym. Ovat aiheuttaneet oksennus refleksejä faneille, Tyni on melkoisen suurennuslasin alla koko ajan. Kuitenkin on tullut somea, alennettuja hintoja ja muutenkin tekemisen meininkiäkin löytyy. Siltikään en tiedä pystyykö Tyni / toimistonväki saamaan fanien luottamusta takaisin, mikä mielestäni olisi erittäin tärkeää.

Pelitapa,valmennus ja mielikuvat ovat yleisölle tärkeitä asioita. Mestis valmentaja tuli ja tokaisi "Täysillä päin ja paareilla ulos", itsestäni tuntui helvetin hyvälle ja loi heti uskoa touhuun. "Hurrikaani prässi", taklaava joukkue ja robottikiekko, fanit tiesi mitä saadaan. Dufvahan muutenkin loi hyvän yhteyden seuran ja fanien välille. Ilmeisesti samat hommat ovat jatkuneet Raumallakin. Mikä se meidän "juttu" nyt on? onko se hyökkäävä, paljon maaleja ja taitoa? Jos on niin myydään sillä! Liitetään pelitavallisia asioita mainontaan ja luodaan mielikuvia. Hifkillä on "brändi" vaikka on taklannut ja tapellut viimeksi 80 luvulla. Fanien pitää pystyä samaistumaan seuraan, pelitapaan tai johonkin. Marko Virtanen saisi edes yrittää olla mielenkiintoisempi ihminen mediassa. JYP on liian HMV!

Itse en usko että lippujen hinnoilla on niin suuri merkitys, mitä yleisesti täälläkin puhutaan. Ennemminkin aito kilpailu on hävinnyt. 30 kotipeliä ja melkein kaikki pääsee playoffeihin, seurojen ahneus alkaa nyt kostautua. Mitä useamman pelin jätät väliin, sitä helpompaa niitä on jättää jatkossakin.

En ratkaissut tällä yhtään ongelmaa, oli vaan pakko kirjoittaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös