Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 608 846
  • 2 946

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ongelma tulisi helposti ratkaistuksi, kun vedettäs koko halli täyteen numeroituja penkkejä.
Ei missään nimessä! Seisomakatsomokulttuuri pitää säilyttää. Niin monessa liigapaikkakunnalla ollaan menty rahan perässä istumapaikkoihin ja tunnelma on niissä lähes kaikissa kärsinyt. Seisomapaikat pitää Jyväskylässä säilyttää. Itse en ainakaan haluaisi jääkiekko-ottelussa istua, vaan mielummin seison koko ottelun ja erätauotkin siellä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei missään nimessä! Seisomakatsomokulttuuri pitää säilyttää. Niin monessa liigapaikkakunnalla ollaan menty rahan perässä istumapaikkoihin ja tunnelma on niissä lähes kaikissa kärsinyt. Seisomapaikat pitää Jyväskylässä säilyttää. Itse en ainakaan haluaisi jääkiekko-ottelussa istua, vaan mielummin seison koko ottelun ja erätauotkin siellä.
Ajattelin, ettei siinä kauaa mene kun joku fanipuolelta ärähtää mielipiteelleni. Ymmärrän toki yskän. Faniryhmillehän seisomakatsomo on luonteva paikka - yhteisöllisyyden ylläpito ei oikein onnistu, jos perseet on kiinni penkeissä. Lisäksi, jos haluaa kannustaa joukkuetta oikein kovaäänisesti, niin hengitystekniikan näkökannalta seisoma-asento on parempi. Itse kuitenkin haluan juoda limpparia pelin aikana, sitten käydä erätauolla rauhassa kusella ja sitten palata samalle paikalle istumaan seuraamaan peliä. Niin hyvälle paikalle kuin mahdollista.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Ajattelin, ettei siinä kauaa mene kun joku fanipuolelta ärähtää mielipiteelleni. Ymmärrän toki yskän. Faniryhmillehän seisomakatsomo on luonteva paikka - yhteisöllisyyden ylläpito ei oikein onnistu, jos perseet on kiinni penkeissä. Lisäksi, jos haluaa kannustaa joukkuetta oikein kovaäänisesti, niin hengitystekniikan näkökannalta seisoma-asento on parempi. Itse kuitenkin haluan juoda limpparia pelin aikana, sitten käydä erätauolla rauhassa kusella ja sitten palata samalle paikalle istumaan seuraamaan peliä. Niin hyvälle paikalle kuin mahdollista.

Sitten sun pitää pikkasen raottaa kukkaron nyörtä ja ostaa istumapaikkakausari.

Itse en kestänyt aikoinaan sitä ähkimistä seisomakatsomossa ja ostin suosiolla istumapaikkakortin, enkä ole katunut hetkeäkään eikä tuo niin iso investointi ole.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään huimat reilu 3,5k katsojaa. Ihme jos ei lauantaina ala olla porukkaa vähän enemmän, vaikka vastassa onkin "vain SaiPa". Onhän tämä aivan alkukausi sen verran loistavasti mennyt.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Arvelin ennen peliä että reilu 3500 ja aika hyvin osui nappiin. Eihän tuo nyt mitään jääkiekon juhlaa ollut, mutta aika alhaisia lukemia joka tapauksessa. Toivottavasti lauantaina saadaan neljä tonnia rikki, vaikka vastassa onkin "vain SaiPa". Joka tosin pelaa nykyisin varsin mukavaa kiekkoa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä tuo ole riemujuhlaa ollut viimekaudellakaan nuo katsojamäärät kun kolmen matsin jälkeen yleisökeskiarvo oli 3777 katsojaa ja nyt 3752, kysymys kai kuuluu ketkä on ne 25 petturia jotka jättänyt pelit katsomatta? Toki menestys seuralla nyt ihan eri kun viimekauden alussa.

Mutta eiköhän nuo tuosta viellä nouse. Sitten kun tulee jokerit, hifk jne.. vastaan ja jos sattuu viellä viikonlopulle niin eiköhän nuo vähän kompensoi taas tilastoja kun halli on täynä tai lähestulkoon.

Lauantaina voisi olettaa olevan ainakin se 4000 katsojaa, runkosarjan johto ja lisäksi kansaa on jo valmiiksi liikkeellä katsomassa JJK:n kotimatsia.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmisiä näköjään ahdistaa seisomapaikkojen ahtaus. Kannattaako jokaisen änkeä just siihen huutosakin viereen ja sit valittaa että on täyttä!? :) Itse tulee nykyään seisottua toisessa päässä ja mahtuu muuten hyvin. Tämän päivän katsojaluvusta olin vähän yllättynyt. Näytti että olis ollut lähemmäksi 4000..
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Työt haittaa harrastuksia joskus ihan liikaa, joten tänään ei päässy B4:seen istuu.

Mulla kausari ollu kohta 10 vuotta, mut nyt tais olla eka kerta piiitkään aikaan kun en saanu "kaupattua" korttia eteenpäin. No sit ilmasiks kyllä ois varmaa kelvannu aika monelle!

No, onneksi on yksi hyvä luottopakki joka sitten menee katsomaan ja sen minä hänelle kyllä ilomielin tarjoankin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmisiä näköjään ahdistaa seisomapaikkojen ahtaus. Kannattaako jokaisen änkeä just siihen huutosakin viereen ja sit valittaa että on täyttä!? :) Itse tulee nykyään seisottua toisessa päässä ja mahtuu muuten hyvin. Tämän päivän katsojaluvusta olin vähän yllättynyt. Näytti että olis ollut lähemmäksi 4000..

Ainakin b-puolen seisomokatsomossa oli parikin riviä tyhjää ja tiivistämällä muitakin rivejä olisi tuonne jo aika paljon mahtunut, myöskään sivuilla missä nuo tolpat on niin väkeä ei hirveästi ollutt.. Näytti jopa että paikalla vähemmän kun ilmoitettu..
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Ei tosiaan ollut Blues-matsissa (eikä viime torstaina TPS-ottelussa) juurikaan ahdasta huutosakin puoleisessa seisomakatsomossa (ainakaan siinä alapuolella), sen verta "väljästi" siellä sai olla. Pettymyshän tuo tiistain ottelun yleisömäärä osaltaan oli. Olkoonkin pelipäivä tiistai, olisin silti odottanut enemmän ihmisiä paikalle. Vastustajajoukkuekaan kun ei kuitenkaan ollut sieltä liigan heikoimmasta päästä. Mielenkiintoista nähdä mitä SaiPa vetää lauantaipäivänä.
 

Baldrick

Jäsen
No eipähän tuo Blues ole koskaan sitä hikistä neljää tonnia tainnut viikolla ylittää. Ovat päällisin silmin varmasti kohtuu tylsännäköisiä ja täytyy itsekin myöntää, ettei JYP-Blues pelien viihdearvo ole ihan se sata.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Onhan se totta että vaikka voittoja tulee ja oma pää nollilla,jossain vaiheessa pelin viihdearvollakin alkaa olla väliä varsinkin kun on mestaruus ja pronssi voitettuna edeltävillä kausilla.Aika jännä että jopa Matin pahimpina kura-aikoina yleisöä oli tuo sama ja enemmänkin.Maha lienee täynnä kansalla.Henkilökohtaisesti en kaipaa niitä 3-9 selkäsaunoja vaikka verkot heiluivatkin..
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitäisi vähän tarkistaa tuota markkinointiakin.

Mitä järkeä on kaikkialla kuultavassa ja näkyvässä mainoksessa toteamus loppuun: "Maltatko pysyä poissa?"

Aika järjetöntä markkinointia. Yllättävän moni malttaa pysyä pois.

Keksikää markkinamiehet nyt joku vähän parempi slogan. Kuka tuon perusteella innostuu peliin tulemaan? Sm-liigankin väsynyt "sattuu ja tapahtuu" toimisi paremmin. Miten olisi vaikka


JYP - iloista kiekkoa
JYP - tähtiä ja duunareita
JYP - Aina täysillä ja periksi antamatta
JYP - Vielä näet Vatasen sm-liigassa

Ihan mitä vaan muuta paskaa kuin tuo:

Maltatko pysyä poissa.
 

janbo

Jäsen
Pitäisi vähän tarkistaa tuota markkinointiakin.

Mitä järkeä on kaikkialla kuultavassa ja näkyvässä mainoksessa toteamus loppuun: "Maltatko pysyä poissa?"

Aika järjetöntä markkinointia. Yllättävän moni malttaa pysyä pois.

Keksikää markkinamiehet nyt joku vähän parempi slogan. Kuka tuon perusteella innostuu peliin tulemaan? Sm-liigankin väsynyt "sattuu ja tapahtuu" toimisi paremmin. Miten olisi vaikka


JYP - iloista kiekkoa
JYP - tähtiä ja duunareita
JYP - Aina täysillä ja periksi antamatta
JYP - Vielä näet Vatasen sm-liigassa

Ihan mitä vaan muuta paskaa kuin tuo:

Maltatko pysyä poissa.

Olen samaa mieltä. Slogan on tunteisiin vetoava, mutta jääkiekkoa seuraaville macho-miehille väärällä tavalla. Todistetaan, että kyllähän me jumalauta voidaan. Tässä muutamia nopeita:

Rohkeus. Asenne. Kunnia. Taistelumme kullasta.
- JYP

Tuo sinunkin äänesi kuuluville.
- JYP

Kaljaa ja sirkushuveja.
- JYP

Katso kuinka historiaa tehdään.
- JYP

Meillä viihtyy kaikki paitsi vastustajat.
- JYP

Voita itsesi. Me voitamme muut.
-JYP
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Tuossa äsken tupsahti sähköpostia Jypiltä. Nyt voi siis kausarikortin "myydä" jos ei itse pääse peliin. Kokeiluun otetaan 100 kausarilaista. Hieno idea kaikenkaikkiaan.

Mutta lainasin postista mitä siitä kausikorttilainen hyötyy. Siis kausarin haltija saa jopa viisi euroa rahaa joka pitää käyttää hallilla! Loistava idea mutta tuo viisi euroa on oikeasti vitsi. Varsinkin kun raha pitää käyttää hallilla. Tottahan on ettei tyhjältä paikalta saa lanttiakaan. Itse en nyt ihan tuohon hintaa paikkaa pois anna. Yleensä löytyy joku joka maksaa pikkasen enempi. Ja summahan sama paikasta riippumatta. Mutta tämä on tosiaan uusi keino tukua Jypin toimintaa. Idea on tosiaankin hyvä ja kokeiluhan tämä vasta on. Mutta uskoisin pikkaisen isommalla hyödyllä kausarilainen varmasti innostuisi ajatuksesta paremmin.

Mitä kausikorttilainen saa?

Uuden keinon tukea JYPin toimintaa ja hyötyä itse muuten käyttämättömäksi jäävästä runkosarjan kausikorttipaikastaan 5 eurolla /jälleenmyyty kausikorttipaikka/ottelu.

Tehdystä jälleenmyyntikaupasta tuleva etu ladataan kausikorttiin ja etu on käytettävissä runkosarjan 2010 – 2011 aikana JYP-otteluissa Synergia-areenan kioskeissa ja ravintoloissa.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Järjestysmiehet ja viihtyvyys

Vieraisiin pöytiin huutelen, mutta palautetta tälleen ulkopaikkakuntalaisen silmin. Kävin pari vuotta sitten katsomassa Jyp-Kalpa juhlapelin kun paikkakunnalla olin ja syntyjään kalakukko. Tai siis puolitoista erää (siis peliä ei kalakukko). Ahdasta oli ja en saanut kuin seisomapaikan. Kiertelin paikkoja ja ei oikein tahtonut mihinkään mahtua. Tai no, olisi sinne kulmiin päässyt, jos olisi ensin toistakymmentä seisomapaikoilla istujaa ajanut ylös. No, huomasin Kalpan kannattajien keskuudessa tyhjää ja kun en kumpaakaan kannattanut, tuuppasin sinne.

Ensimmäisen erän seisoin ja ihmettelin peliä hissun kissun. Erityisesti ihmettelin järkkäriä joka alkoi ohjeistaa mitä saa ja mitä ei saa kentälle huutaa. Aattelin notta paree olla tässä hallissa katsomassa ilman tunteita kun kotihallissa tunteella. Voisi jäädä aika lyhyiksi pelien katsomiset. Tuli erätauko, kahvia ja pullaa.

Toinen erä kerkes alkamaan ja kestämään bout 5 min. kun samaiselle järkkärille tuli täysi paniikki kun joku huusi jopa mun standardeihin ääliömäisen huudon. Kaverin kasvoilla oli sellanen ilme, että kukaan ei liiku ennen kuin tuo huutaja on putkassa kapula suussa. Kaveri Kalpan kannattajien sekaan riehumaan: "KUKA HUUTI! KUKA HUUTI!". Kukaan ei tunnustanut, joten seuraava tapahtumasarja oli ruveta kyseleen kaikilta, oletko Kalpan kannattaja.

Tultiin mun kohdalle ja minä rehellisenä vastaamaan, notta en kannata kumpaakaan. Luulin, notta se tinttasee heti. Laski vissiin sataan ja sai ittensä rauhottumaan. Alko laukoon, etten saa olla tässä katsomon osassa. Kysyin notta hä? En kuulema saa olla tässä katsomossa kun varattu vaan Kalpan kannattajille. No, kysäsin mihinkäs menen kun täyttä on? Vastasi, notta hän katsoo jonkun istumapaikan kun kerran rehellinen olen.

Pari minuuttia meni kun ojenteli maailman rikollisimpia Kalpan faneja niin mieli muuttu. Seuraava vastaus oli mee johonkin muuhun katsomoon, tää on varattu Kalpan kannattajille. Kysyin miksi tämä menettely kun tässä on tilaa. Olin kuulemma uhka turvallisuudelle. Voi tulla häiriöitä. Tokasin kaverille, että olen seissy tässä jo yhden erän ihan sun silmien edessä, että mikä musta tekee potentiaalisen huligaanini? Kuulema olin edelleen potentiaalinen vaaratilanne. Keskustelu ei edenny tota pidemmälle.

Kysyin, notta jos ei kannata ketään, niin onko niille varattu oma katsomo kun ei tänne mahdu mihinkään. Ei kuulema kuulunut hänelle. Kysyin, notta kuuluukos se sitten sulle, että väki istuskelee seisomapaikoilla, että mahtus johonkin. Jätkä käänty just siihen suuntaan selin missä ihmiset istu seisomakatsomossa ja kysy näytä kuule mulle missä joku istuskelee niin hän ajaa ne pystyyn. Katoin epäuskoisena, notta paras vissiin poistua.

Kävelin käytävälle ja välittömästi tuli viisi vartijaa näköpiiriin joilla vissiin eilisen illan panojutut kesken. Kysyin kahdelta ensimmäiseltä, että mihin täällä kuuluu mennä kun mihinkään ei mahdu. Vastasivat että varmasti mahtuu. Tokasin siihen, että juu mahtuu jos ei väki istuisi seisomakatsomossa. Vastaus oli yhtä näsäviisas kun edelliseltä, tuuppas näyttään missä istutaan niin kyllä he sulle järjestää seisomapaikan sinne. Katoin niitä epäuskoisena, onko noi tosissaan. En saa mennä Kalpan kannattajien sekaan kun on tyhjää koska olen turvallisuusuhka, mutta vittuuntuneiden kännisten Jypin kannattajien sekaan mut voidaan pistää ihan huoleta. Tuumasin, notta pitäkää vittu tunkkinne ja läksin hotelliin.

Päätin, että seisomapaikalle tohon puljuun en enää mene. Tai ensimmäinen miete, oli etten tuu toista kertaa. Mutta kun on lähes joka toinen viikko matkaa Jyskälään niin pyörsin sen verran puheita, että en mene seisomaan. Istumapaikan hankkiminen viime kaudella pelipäivänä onkin sitten toinen juttu. Onneksi tänä vuonna on noi menemiset vähän enempi omissa käsissä niin voi ostaa pari viikkoa etukäteen noita istumapaikkoja.

Mutta summasummarum. Miksi ketussa noi järkkärit ei voi tehdä duuniaan silloin kun on täyttä. Puhallellaan vaan vehkeisiin ja puututaan jos joku antaa palautetta. Aktiivisia ei voida olla, sillä ongelmat varmasti teidetään etukäteen. En sano, että täällä takahikiällä sen viksummin toimitaan, mutta kyllä toi oli pohjanoteeraus. Ja juu, olen ollut ite järkkärinä ja ei se oo noin vaikeeta. Viittii vaikka 5 min ennen miettiä potentiaaliset ongelmapaikat ja sijoittua niihin nähden oikein. Ja erityisesti järkkärit on siellä töissä, ei panojuttuja veistelemässä. Jos ei kiinnosta niin liivi pois ja ite katsomoon.

P.S: ai nii, katotaas tänä vuonna onko tilanne muuttunu. Meinaan viime kaudella sama kaveri oli yhtä täynnä virtaskaa. Meinaan seuraavaa Jyp-Lukko peliä oon tulossa katsomaan. Liput on jo ostettu istumakatsomoon. Täytyy yrittää varmaan teipata suu kiinni ettei lennä suunsoitosta pihalle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Toinen erä kerkes alkamaan ja kestämään bout 5 min. kun samaiselle järkkärille tuli täysi paniikki kun joku huusi jopa mun standardeihin ääliömäisen huudon. Kaverin kasvoilla oli sellanen ilme, että kukaan ei liiku ennen kuin tuo huutaja on putkassa kapula suussa. Kaveri Kalpan kannattajien sekaan riehumaan: "KUKA HUUTI! KUKA HUUTI!". Kukaan ei tunnustanut, joten seuraava tapahtumasarja oli ruveta kyseleen kaikilta, oletko Kalpan kannattaja.

P.S: ai nii, katotaas tänä vuonna onko tilanne muuttunu. Meinaan viime kaudella sama kaveri oli yhtä täynnä virtaskaa. Meinaan seuraavaa Jyp-Lukko peliä oon tulossa katsomaan. Liput on jo ostettu istumakatsomoon. Täytyy yrittää varmaan teipata suu kiinni ettei lennä suunsoitosta pihalle.
Taidan tietää tuon järjestysmiehen. Kaveri on niin täynnä itseään kun saa olla JYPin otteluissa järjestysmiehenä ja on saanut jutella JYPin pelaajien kanssa. Pinna kireällä kuin viulun kieli ja nokka pystyssä. Huono lähtökohta todellakin. Jos siis kyseessä on tämä joka yleensä on siinä vieraskannattajien läheisyydessä siinä keskemmällä kaukaloa vartiomassa ettei kukaan mene "kielletylle alueelle" pelaajakäytävän suuntaan.

Parempi vaan kun välttelee kyseistä kaveria. Kyllähän meidän JYPin kannattajien sekaan saa tulla kunhan vaan jättää provosoinnin pois. Tuskinpa kukaan siitä pahastuu ja/tai hyppii sun liiveihin vaikka seisomapaikalla olisitkin.

Valitettavaa että sulla on ikäviä kokemuksia, mutta toivottavasti seuraava kerta on mieluinen vaikka JYP voittaisikin ottelunsa.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vieraisiin pöytiin huutelen, mutta palautetta tälleen ulkopaikkakuntalaisen silmin.

Hyvä teksti. Ei muuta kuin kopioit kokonaisuudessaan viestisi ja laitat sähköpostia toimiston suuntaan!


Kysyin, notta kuuluukos se sitten sulle, että väki istuskelee seisomapaikoilla, että mahtus johonkin. Jätkä käänty just siihen suuntaan selin missä ihmiset istu seisomakatsomossa ja kysy näytä kuule mulle missä joku istuskelee niin hän ajaa ne pystyyn. Katoin epäuskoisena, notta paras vissiin poistua.

Mutta summasummarum. Miksi ketussa noi järkkärit ei voi tehdä duuniaan silloin kun on täyttä. Puhallellaan vaan vehkeisiin ja puututaan jos joku antaa palautetta. Aktiivisia ei voida olla, sillä ongelmat varmasti teidetään etukäteen. En sano, että täällä takahikiällä sen viksummin toimitaan, mutta kyllä toi oli pohjanoteeraus. Ja juu, olen ollut ite järkkärinä ja ei se oo noin vaikeeta. Viittii vaikka 5 min ennen miettiä potentiaaliset ongelmapaikat ja sijoittua niihin nähden oikein. Ja erityisesti järkkärit on siellä töissä, ei panojuttuja veistelemässä. Jos ei kiinnosta niin liivi pois ja ite katsomoon.

Ihan vastaavia kokemuksia itselläkin mitä sen kerran-pari vuodessa pääsee paikanpäälle pelejä katsomaan. Seisomakatsomoa ei osata täyttää oikein ja järjestysmiehet eivät valvo kuin korkeintaan että portailla ei istuta tai mennä plokkaamaan näkyvyyttä istumapaikoilta. Varmasti osasyy alhaisiin katsojalukuihin on tuo onnettomasti toimiva seisomakatsomo. Osa aktiiveista on siellä kuin euroopan omistajat ja varaa paikkoja istumalla ja makoilemalla. Toiset sitten koittaa parhaansa mukaan sulloutua johonkin nurkkaan kyhjöttämään.
 

Iskender

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,LA Kings, Türkiye Buz Hokeyi Federation
Jypin keskiarvo nyt neljän kotiottelun jälkeen on 3775 katsojaa.
 

MaZa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Reipas
Vieraisiin pöytiin huutelen, mutta palautetta tälleen ulkopaikkakuntalaisen silmin

Tämä on niitä asioita joista pitäisi joka kerta lähettää palaute niin seuralle kuin sm-liigallekkin. Mikäli mahdollista niin todistajien kertomusten sekä tietenkin yhteystietojen kera.

Täytyy kyllä ihmetellä tuota Jyväskylän touhua eli juurikin järjestyksenvalvontaa, hattuja ei saa heittää jäälle, paikat ovat täynnä mutta seisomossa kuitenkin istutaan... Samaan aikaan huutojen asiasisältöön puututaan? Tämä on kyllä aihe josta pitäisi kotikannattajienkin laittaa jo palautetta "virkaveljiensä" kohtelusta. Nämä liiviin pukeutuneen elämässään epäonnistuneet ihmisperseet pitää yksinkertaisesti saada jonnekkin muualle missä ovat pienempi uhka tuolle korostamalleen järjestyksenpidolle.
 

Burton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seuraavassa pelissä katsotaan onko Jyväskylässä kiekkokulttuuria tai mitään buumia päällä.Jos ei yleisömäärä ala nelosella niin täytyy ihmetellä kovasti.Järkkäreistä tuli mieleen...Itse henk.kohtaisesti lupaan heittää seuraavasta hattutempusta lakin jäälle ja järkkärit saa tulla perustelemaan miksi minut pitäisi hallista sen takia pois heittää.
 
Viimeksi muokattu:

Iskender

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,LA Kings, Türkiye Buz Hokeyi Federation
Nyt se v*tun 4000 katsojaa rikki keskiviikon ottelussa ! Ihmiset liikkeelle ja jokainen tuo kaverinsa mukaan väkisin !
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös