Monta kirjoitusta luin ja ehkä en kaikkea sisäistänyt. En nyt kuitenkaan mistään tunnistanut muiden kannattajien syyllistämistä nimimerkin
@Hurraa toimesta. Taisi vaan todeta, että mukaan vaan. Oikein hyvä, että meillä kannattajaryhmiä on. Kyllähän hienointa olisi, jos löytyisi se 500 henkeä muodostamaan päätyyn punamustavalkoisen seinän. Helppo täältä huudella ja sitten istahtaa siihen omalle jakkaralle A-katsomoon.
Heitänpä nyt kuitenkin muutaman ajatuksen täysin omasta näkökulmasta, jotka saa käyttää tai tuomita urpoiksi ja käyttökelvottomiksi. Itse pidän elämää toisinaan istumakatsomosta, joskin paljon hillitympää. Hallirempan kautta on tullut pohdiskeltua, josko vaihtaisi paikkaa jatkossa kannattajakatsomon tuntumaan ihan fiiliksen takia. Ja ehkä sen, ettei vieruskavereita oma eläytyminen hävettäisi nykyisissä määrin (itse en ymmärrä hävetä).
Sitten noihin porukoihin liittymisestä; minusta HS:n tavoite Keski-Eurooppalaisesta kannattajakultturista (olihan siellä sellainen taustalla?) ja sen rakentamisesta JYPin peleihin on hieno lauluineen kaikkineen. Sitä kuitenkin tohdin epäillä, että sopiiko se meikäläiseen kulttuuriin niin hyvin, että tällä talousalueella saadaan 50, 100 tai 500 fania laulamaan lauluja (helvetin hienoa, jos onnistuisi). Hyvin voisin kuvitella itseni taputtamassa joko HS:n tai RR:n kanssa, mutta laulamisen kynnys on liian kova. Enkä kyllä ehtisi sanojakaan opettelemaan.
Siltä pohjalta sitten tuntuisi, että ehkä se oma paikka ei sitten siellä ole. Minä en kuitenkaan edusta hallillista porukkaa, joten voin olla ajatuksineni yksin. En sano, että väärin kannustettu, mutta liian vaikeasti minulle. Kumpaakaan ryhmää en halua kuitenkaan kritisoida! Te sen tunnelman sinne luotte ja arvostan suuresti molempia.
Melkein kaikilla on myös muuta elämää, mutta jos siellä nyt jollain sattuisi aikaa olemaan, niin kyllähän tuota voi somessakin jatkuvasti toitottaa (vaikka sitten ajastetuilla julkaisuilla), että "huomenna on peli, tuu HS:n remmiin kannustamaan!".
Loppuun vielä se mielestäni isoin asia, jota taidan jatkuvasti täällä jauhaakin:
seura lähemmäksi näitä faneja. Huomenna on kotipeli ja somessa Jokke kertoi olevansa jututettavana hockey cornerissa(?) erätauoilla. Mitäpäs, Jokke*, jos kävisit samalla tervehtimässä Hurrikaanisydäntä ja kiittämässä tuesta? Väitän, että tämä itsessään jo lisäisi ryhmien vetovoimaa. Jos meikäläiselle olisi vaikka 17.11.1991 kerrottu, että "meillä on tällainen keskarisydän** -porukka, joka treffaa jotain pelimiestä kerran kuussa ja ens kerralla tulee Lexa Gudas", niin olisinpa heti mennyt jengiin. Silloinhan elettiin aikaa, että muut ajettiin RR:n katsomo-osasta pois. Ei ollut asiaa sinne random -fanipojalla.
*) Eihän tuo siis ole Jokesta kiinni tai pidä ollakaan, vaan seuran suuntaan herätystä tästä
**) Termi 'keskari' viittaa siis tuon ajan Keskisuomalaisen logoon JYPin pelipaidassa, jota moni luuli myös itse joukkueen logoksi. Termillä ei viitata keskisormeen tai haluta yhdistää sitä nykyisiin kannattajaryhmiin.