Teslalla toki oma sähkölehmä ojassa, mutta pointtinsa tuossa 1. kohdassa toki on:
Suuri akku ainoastaan lisää resurssien kulutusta ja kiihdyttää ympäristötuhoa. Suuret akut vievät resursseja itsessään ja vaativat alustaksi suurikokoisia resurssisyöppöjä autoja.
Jos tukea annetaan, se pitäisi kohdistaa sähköpolkupyöriin ja sähköskoottereihin. Niissä hyvin pieni akku mahdollistaa pitkähkönkin työmatkan, mutta autossa samaan tarvitaan suuri möllykkä.
On järjetöntä, että esimerkiksi Mersun uusi sähköpaku painaa liki kolme tonnia, mikä tekee hyötykuormasta olemattoman. Lisäksi sen toimintamatka korkean ja leveän muodon ja painon vuoksi on kovin vaatimaton suuresta akustosta huolimatta. Myös eTronin keljetuskapasiteetti suhteessa 2,5 tonnin painoon on heikko.
Jos akkujen käyttöä perustellaan ympäristösyillä, perusteet täytyisi hakea kokonaisuudesta. Yhden auton kuluttamilla resursseilla saadaan rakennettua vaikka kuinka monta sähköpyörää tai sähköskootteria.
Kun autossa on 90 kWh:n akku, sillä kuitenkin useimpina päivinä ajetaan alle 100 kilometriä, johon riittäisi 20 kWh. Kuitenkaan 90 kWh:n akku ei tarjoa likikään samaa liikkumisen joustavuutta kuin polttomoottoriauto.
Akku ei sovi vapautta tarjoavan joustavan autoilun energianlähteeksi. Sähköautot nyt -ryhmässä on kokemuksia, joiden mukaan kylmällä valmiiksi rajoitetusta toimintamatkasta putoaa kolmannes tai enemmän. Siellä on myös toistuvasti keskusteluja, joissa ihmiset valittelevat latauspaikkojen riittävyyttä jo nyt, vaikka sähköautoja on vasta 10 000.
Akut sopivat työmatkoihin kelpaaviin kakkosautoihin. Akkujen kokoa pitäisi pienentää ja hyväksyä, että sähköauto on perheen kakkosauto, joka täyttää lähiarjen tarpeet. Jos työmatka-autossa olisi 30 kWh akku, se riittäisi ylivoimaiselle enemmistölle.