Sähköautoilu

  • 621 380
  • 5 526

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, paskansyönti, moottorisahat
Ei se täyteen lataaminen juurikaan mitään haittaa jos autoa ei seisota pihassa täydellä akulla, ts. lataa yöllä ja seuraavana aamuna / päivänä autolla liikkuu.
Eli siis onko ihan teknisesti näin, että varsinainen täyteen lataaminen ei akkuja pilaa vaan nimenomaan pitkään täydessä varauksessa seisottaminen? Tämä olisi ihan kiva tieto varsinkin hybridiauton kanssa kun tekisi mieli käyttää koko annettua akun kapasiteettia.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Eli siis onko ihan teknisesti näin, että varsinainen täyteen lataaminen ei akkuja pilaa vaan nimenomaan pitkään täydessä varauksessa seisottaminen? Tämä olisi ihan kiva tieto varsinkin hybridiauton kanssa kun tekisi mieli käyttää koko annettua akun kapasiteettia.
Hybrideissä akun käytettävissä oleva kapasiteetti on valmistajan toimesta rajoitettu jonnekin ~20-80% välille eli niitä ei ole täyteen edes mahdollista ladata. Tämä juuri siksi, että pientä akkua tulisi helposti ladattua täyteen rangen maksimoimiseksi, kun taas täyssähköillä käyttäjä harvemmin täyttä kapasiteettia tarvitsee latausmahdollisuuksien välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös