Sähköautoilu

  • 497 908
  • 4 586

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Toisaalta eipä porukka osannut puheiden perusteella katsoa nopeuttakaan ratin oikealta puolelta.

Tähän ovat ainakin omista ikinä Tesla 3/Y ajaneista tutuista tottuneet 100 % noin viisi kilometriä ajettuaan. Tasan kellekään ei ole ongelma, vaan ihan luonteva. Ei nyt sinällään vertaudu viiksiasiaan suoraan, tosin hupaisaa draamaa siitäkin on saatu rakennettua.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mitä olen muutaman autoalalla työskentelevän kanssa jutellut, niin yksityisleasing on räjähtänyt huomattavasti suositummaksi kuin auton ostaminen. Epävarmat jälleenmyyntiarvot ja käyttövoimamurros ovat tässä varmasti takana suurelta osin. Osassa merkeistä n. 70% uusista autoista menee liisarina tällä hetkellä.
Samaa olen kuullut itsekin. Lisäksi muutamalla ystävällä ja yhdellä työkaverilla on meneillään autonvaihtopohdinta ja he ovat kaikki harkinneet täyssähköön siirtymistä. Merkit kuulemma Volvo-Skoda-Mercedes-Benz-akselilta. Kaikilta on tullut samaa viestiä, että yksityisleasingillä olisivat uuden auton ottamassa eivätkä ostamassa.

Noiden mainitsemiesi jälleenmyyntiarvon ja käyttövoimamurroksen lisäksi yhtenä syynä yksityisleasingin "suosioon" lienee täyssähköautojen hinta. Jos ei ihan karvalakkivarusteilla halua mennä, niin äkkiä menee sinne akselille 50 000 - 60 000 euroa ja ylikin sen uuden auton hinta. Ja tähän päälle se, että autorahoituksen korot ovat nousseet parin vuoden takaisesta roimasti, niin tulee monelle vähän liian tyyris paketti.

Mitä nyt itse olen hintoja katsellut, niin Volvon ja Mercedes-Benzin tarjoukset yksityisleasingistä näyttävät jo ihan houkuttelevilta. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin yksityisleasing-paketin sisältöä voi räätälöidä, voi ottaa kaiken sisältävän tai vain itselleen tarpeelliset vaihtoehdot. En ainakaan itse ihmettele, miksi yksityisleasing on ilmeisesti kasvattanut suosiotaan.

Itse olin varautunut koeajamaan Fordin uuden täyssähköisen Explorerin loppuvuodesta 23 / alkuvuodesta 24, mutta ilmeisesti tämän auton tulo markkinoille siirtyi n. puolella vuodella. Vahvistaa vain sitä kuvaa, että ns. perinneautonvalmistajat ovat Teslaa kovasti perässä täyssähköautojen valmistamisessa ja toimitusajoissa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän ovat ainakin omista ikinä Tesla 3/Y ajaneista tutuista tottuneet 100 % noin viisi kilometriä ajettuaan. Tasan kellekään ei ole ongelma, vaan ihan luonteva. Ei nyt sinällään vertaudu viiksiasiaan suoraan, tosin hupaisaa draamaa siitäkin on saatu rakennettua.
No ei vertaudu ei. Tosin silti aika moni on ostanut jonkun kiinalaisen erillisen nopeusnäytön. En tiedä miksi. Ja FB-ryhmien perusteella moni pitää itsestään selvänä, että heti syytä ostaa ne s3xy-buttonit. Mikäs siinä jos haluaa auton puutteita korvata kaikenlaisella Kiinan krääsällä.

Sitten on tämä osasto joka pitää perusteltua ja asiallista kritiikkiä viiksien ja rattivaihteen poistamisesta ”hupaisana draamana”. Tämän fanipoika-osaston mielestä varmasti esim. penkkien korvaaminen pystyssä olevalla rautatangolla olisi ihan ymmärrettävä ja fiksu juttu ja siihen tottuisi 5 minuutissa ja köyhät ne vaan ulisee. Jos nyt siis Musk tällaisen idean saisi joku päivä.
 
Samaa olen kuullut itsekin. Lisäksi muutamalla ystävällä ja yhdellä työkaverilla on meneillään autonvaihtopohdinta ja he ovat kaikki harkinneet täyssähköön siirtymistä. Merkit kuulemma Volvo-Skoda-Mercedes-Benz-akselilta. Kaikilta on tullut samaa viestiä, että yksityisleasingillä olisivat uuden auton ottamassa eivätkä ostamassa.

Noiden mainitsemiesi jälleenmyyntiarvon ja käyttövoimamurroksen lisäksi yhtenä syynä yksityisleasingin "suosioon" lienee täyssähköautojen hinta. Jos ei ihan karvalakkivarusteilla halua mennä, niin äkkiä menee sinne akselille 50 000 - 60 000 euroa ja ylikin sen uuden auton hinta. Ja tähän päälle se, että autorahoituksen korot ovat nousseet parin vuoden takaisesta roimasti, niin tulee monelle vähän liian tyyris paketti.

Mitä nyt itse olen hintoja katsellut, niin Volvon ja Mercedes-Benzin tarjoukset yksityisleasingistä näyttävät jo ihan houkuttelevilta. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin yksityisleasing-paketin sisältöä voi räätälöidä, voi ottaa kaiken sisältävän tai vain itselleen tarpeelliset vaihtoehdot. En ainakaan itse ihmettele, miksi yksityisleasing on ilmeisesti kasvattanut suosiotaan.
Ei se yksityisleasing halvempi ole kuin ostaminen (pikemminkin päinvastoin) mutta hyötynä tuo ettei tarvitse kantaa jälleenmyyntiarvosta huolta, sitoutua voi esimerkiksi vain kolmeksi vuodeksi, eikä tarvitse sitoa autoon pääomaa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Ei se yksityisleasing halvempi ole kuin ostaminen (pikemminkin päinvastoin) mutta hyötynä tuo ettei tarvitse kantaa jälleenmyyntiarvosta huolta, sitoutua voi esimerkiksi vain kolmeksi vuodeksi, eikä tarvitse sitoa autoon pääomaa.
Jep, näinhän se on. Tosin en mielestäni alkuperäisessä viestissäni ottanut kantaa tai väittänyt yksityisleasingin olevan ostamista halvempaa.
 
Jep, näinhän se on. Tosin en mielestäni alkuperäisessä viestissäni ottanut kantaa tai väittänyt yksityisleasingin olevan ostamista halvempaa.
Et toki suoraan mutta jäin itse siihen käsitykseen kun mainitsit autojen korkeat hinnat ja nousseet rahoituskustannukset jonka johdosta auton ostaminen on käynyt liian tyyriiksi. Samat kustannukset joutuu maksamaan myös osana leasingmaksua.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tänään kävin koeajamassa Teslan Y modelin, Skodan Enyaqin ja Mersun EQCn.

Tesla oli muuten ok, mutta kontin muoto oli sellainen, ettei sinne isoa koiraa saa yksinkertaisesti mahtumaan. Muutenhan se oli tilava auto.

Skoda taas oli Skoda, niin hyvässä kuin pahassa. Ehkä suurin pettymys tuli suorituskyvyssä, varsinkin Teslan jälkeen. Tesla oli Performance versio ja sehän kyllä liikkui. Ei Skodakaan laiska tietenkään ole, mutta vähän ponneton.

Mersu oli selvästi laadukkain, ja oli ehkä paras paketti meidän tarpeisiin. Toki hintaakin on sitten selkeästi enemmän. Suurimpana miinuksena nuoren autokauppiaan kirjasta opitut maneeerit, jotka meinasivat vituttaa ihan tosissaan.

Täytyy vielä miettiä ja hakea autoa rauhassa. Tavallaan Mersu olisi vastaus kaikkeen, mutta onhan se nyt ihan älytöntä maksaa autosta 60 000€. Toisaalta, nykyisillään maksan polttoaineinesta ja huolloista sen 3500-4500€ vuodessa, mikä tippuisi sähköllä murto-osaan.

Kassellaan mitä eteen tulee.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
No ei vertaudu ei. Tosin silti aika moni on ostanut jonkun kiinalaisen erillisen nopeusnäytön. En tiedä miksi. Ja FB-ryhmien perusteella moni pitää itsestään selvänä, että heti syytä ostaa ne s3xy-buttonit. Mikäs siinä jos haluaa auton puutteita korvata kaikenlaisella Kiinan krääsällä.

Sitten on tämä osasto joka pitää perusteltua ja asiallista kritiikkiä viiksien ja rattivaihteen poistamisesta ”hupaisana draamana”. Tämän fanipoika-osaston mielestä varmasti esim. penkkien korvaaminen pystyssä olevalla rautatangolla olisi ihan ymmärrettävä ja fiksu juttu ja siihen tottuisi 5 minuutissa ja köyhät ne vaan ulisee. Jos nyt siis Musk tällaisen idean saisi joku päivä.

Itse olen tästä(kin) asiasta lukenut niin täältä kuin muualta ”perustellun ja asiallisen” kritiikin sijaan lähinnä ”kokeilematta paskaa” -tason ”kritiikkiä”, ja toki Musk-trollausta, josta tässäkin on esimerkki.

En tiedä, kuinka moniko on ostanut kiinalaisia nopeusnäyttöjä, mutta erilaisia HUDeja taitaa olla moniin autoihin kaupan kiinakaupoissa. Itse en niiden tarvetta ymmärrä, Teslaan enkä muihinkaan autoihin. Teslassa on hyvä näkyvyys niin ulos kuin nopeusmittariinkin, monessa muussakin.

Mitä tulee niihin nappuloihin tai ylipäätään 3rd party -lisälaitteisiin tai softiin noin yleisemmin, olisin itse ainakin ostanut kirkuen ID.4:ään paremman softan Kiinasta tai mistä vaan, jos sellainen olisi saatavilla. Ilmankin pärjää, mutta ymmärrän että erilaisia parannuksia moni saattaa ostaa, olivat ne sitten rättejä tai ohjelmoituja asioita. Tesloihin niitä on lähinnä tarjolla harvinaisen paljon, mikä on ainakin minusta hyvä asia. Moneen muuhun vähemmän, tosin ”Tesla-tyylin” näyttöjä taitaa olla liki kaikkiin kiinakaupoissa. Niitäkin olen nähnyt ostettavan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään kävin koeajamassa Teslan Y modelin, Skodan Enyaqin ja Mersun EQCn.

Tesla oli muuten ok, mutta kontin muoto oli sellainen, ettei sinne isoa koiraa saa yksinkertaisesti mahtumaan. Muutenhan se oli tilava auto.

Skoda taas oli Skoda, niin hyvässä kuin pahassa. Ehkä suurin pettymys tuli suorituskyvyssä, varsinkin Teslan jälkeen. Tesla oli Performance versio ja sehän kyllä liikkui. Ei Skodakaan laiska tietenkään ole, mutta vähän ponneton.

Mersu oli selvästi laadukkain, ja oli ehkä paras paketti meidän tarpeisiin. Toki hintaakin on sitten selkeästi enemmän. Suurimpana miinuksena nuoren autokauppiaan kirjasta opitut maneeerit, jotka meinasivat vituttaa ihan tosissaan.

Täytyy vielä miettiä ja hakea autoa rauhassa. Tavallaan Mersu olisi vastaus kaikkeen, mutta onhan se nyt ihan älytöntä maksaa autosta 60 000€. Toisaalta, nykyisillään maksan polttoaineinesta ja huolloista sen 3500-4500€ vuodessa, mikä tippuisi sähköllä murto-osaan.

Kassellaan mitä eteen tulee.
Oliko Enyaq neliveto? Kolmisen tonnia lisää ja saa toisen moottorin ja noin 60 lisähevosvoimaa. Ei se nyt mikään Tesla siltikään toki ole…
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No ei vertaudu ei. Tosin silti aika moni on ostanut jonkun kiinalaisen erillisen nopeusnäytön. En tiedä miksi. Ja FB-ryhmien perusteella moni pitää itsestään selvänä, että heti syytä ostaa ne s3xy-buttonit. Mikäs siinä jos haluaa auton puutteita korvata kaikenlaisella Kiinan krääsällä.

Sitten on tämä osasto joka pitää perusteltua ja asiallista kritiikkiä viiksien ja rattivaihteen poistamisesta ”hupaisana draamana”. Tämän fanipoika-osaston mielestä varmasti esim. penkkien korvaaminen pystyssä olevalla rautatangolla olisi ihan ymmärrettävä ja fiksu juttu ja siihen tottuisi 5 minuutissa ja köyhät ne vaan ulisee. Jos nyt siis Musk tällaisen idean saisi joku päivä.
Jos palstoilla kaksi kertoo ostaneensa tuon lisänäytön ja kaksikymmentä s3xy-buttonit, se ei tarkoita että jokainen korvaisi auton puutteita kiinankrääsällä. Ja toisaalta vaikka paikkaisikin niin listataanko puutteet Enyaqista (muistaakseni sillä ajat) vrt. vaikka Model Y? Tai ei sittenkään, siitä tulisi liian pitkä lista. Vaikka Enyaq on varmasti ihan kelpo auto, ihan vilpittömästi.

Mutta juu, sun antipatiasi Teslaa kohtaan on vähintään yhtä hupaisaa kuin olkiukkoilemiesi fanipoikien Teslan palvominen. Se, että Teslaa puolustaa välillä aivan perseestä revittyjen yleistysten edessä, ei tee kenestäkään fanipoikaa. Fakta kun on se, että siinä autossa on puutteidensa lisäksi vielä paljon enemmän vahvuuksia.
 
Mutta juu, sun antipatiasi Teslaa kohtaan on vähintään yhtä hupaisaa kuin olkiukkoilemiesi fanipoikien Teslan palvominen.
Ei nyt millään pahalla mutta eikö sua juuri muistutettu tästä olkiukkoilujen levittämisestä ja fanipoikeisuuteen liittyvästä flamettamisesta viikon kirjoittelukiellolla? Olet nyt taas kerran kertomassa miten olet oikeassa ja muut väärässä koska sinä olet sitä mieltä. Ehkä kannattaisi oppia sinulle annetuista vihjeistä?

Omat ajelut sähköautolla ovat olleet oikein hyviä. Aivan täysin ylimitoitettuja kaikki ajokantamaan liittyvät huolet. Kun kesällä kävi mökillä, reissulla yms. niin alimmillaan taisi jäljellä oleva akun prosenttimäärä olla 57. Siinä tuli kyllä tutuksi kaikki erilaiset tavat ladata akkua kun ylikorostuneesti tuli testailtua erilaisia lataustapoja. Sanoisin että pidemmilläkin matkoilla on joustavasti tarjolla erilaisia latausvaihtoehtoja erilaisiin tarpeisiin ihan jokaiselle sähköautoilijalle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei nyt millään pahalla mutta eikö sua juuri muistutettu tästä olkiukkoilujen levittämisestä ja fanipoikeisuuteen liittyvästä flamettamisesta viikon kirjoittelukiellolla? Olet nyt taas kerran kertomassa miten olet oikeassa ja muut väärässä koska sinä olet sitä mieltä. Ehkä kannattaisi oppia sinulle annetuista vihjeistä?
Ei nyt millään pahalla, mutta joko et tiedä, mitä tarkoittaa ulkiukon rakentaminen tai sitten valehtelet. Flamettamisen myönnän kyllä, mutta jos siinä ei huomaa huumoria, olipa mausta mitä mieltä tahansa, niin sitten kannattaa tarkistaa sarkasmitutka. Itselläni oli ainakin hauskaa, kun tuolloin useampi palstalainen meni samaan, ilmeiseen, ansaan perätysten vielä alleviivausten jälkeenkin. Hulluilla huvinsa.

Mulle ei kuitenkaan ole vaikeuksia myöntää Teslan heikkouksia. Lähinnä vain ihmetyttää joidenkin tyyli kehitellä kuviteltu heikkous, tai paisutella jotain todellisuudessa lievempiä, ja hyökätä sitä vastaan. Sitä vastaan on kiva kiihkoilla samalla voimalla. Voit tarkistaa kirjoitusasut edellisen bännin jäljiltä, samalla voimalla takaisin kuin vastustajakin, niin ei tule syytettä, hei. Ja jos näistä viesteistä tulee bänniä niin sitten modeilla on myös bias, eli ajavat bemareilla.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Ei nyt millään pahalla, mutta joko et tiedä, mitä tarkoittaa ulkiukon rakentaminen tai sitten valehtelet. Flamettamisen myönnän kyllä, mutta jos siinä ei huomaa huumoria, olipa mausta mitä mieltä tahansa, niin sitten kannattaa tarkistaa sarkasmitutka. Itselläni oli ainakin hauskaa, kun tuolloin useampi palstalainen meni samaan, ilmeiseen, ansaan perätysten vielä alleviivausten jälkeenkin. Hulluilla huvinsa.

Mulle ei kuitenkaan ole vaikeuksia myöntää Teslan heikkouksia. Lähinnä vain ihmetyttää joidenkin tyyli kehitellä kuviteltu heikkous, tai paisutella jotain todellisuudessa lievempiä, ja hyökätä sitä vastaan. Sitä vastaan on kiva kiihkoilla samalla voimalla. Voit tarkistaa kirjoitusasut edellisen bännin jäljiltä, samalla voimalla takaisin kuin vastustajakin, niin ei tule syytettä, hei. Ja jos näistä viesteistä tulee bänniä niin sitten modeilla on myös bias, eli ajavat bemareilla.
Jälkeenpäinhän voi selitellä aiemmin kirjoittamaansa miten tahansa, kuten ollaan poliitikoista huomattu. Se, onko sarkasmi ja ansojen rakentelu fiksu tapa keskustella tai pitää sitä yllä, on tietenkin myös oma näkökulmansa. Vierailen tässä ketjussa toisinaan ja tekstejäsi luettuani, minulle (alleviivaan!) tulee tunne, että koet jokaisen sähköauton negatiivisen arvostelun hyökkäyksenä itseäsi vastaan.
Ja kyllä, ettei mene ot:ksi, taloudessamme on sähköauto, tosin rouvalla.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Elokuussa eniten myyty auton käyttövoima oli täyssähkö. Mitäs tuossa viitisen vuotta sitten uumoiltiin, että milloin tämä tulee tapahtumaan? Taisi tulla aiemmin, kuin Esson baarilla tiedettiin.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Elokuussa eniten myyty auton käyttövoima oli täyssähkö. Mitäs tuossa viitisen vuotta sitten uumoiltiin, että milloin tämä tulee tapahtumaan? Taisi tulla aiemmin, kuin Esson baarilla tiedettiin.
Tämähän ei pidä paikkaansa, jos mukaan otetaan myös käytetyt. Tarkoitat luultavimmin uusien autojen rekisteröintejä? Ja siihen elokuun piikin tekee Pösöt, joita alkoi viimeinkin tippua myös tänne perämetsään.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta juu, sun antipatiasi Teslaa kohtaan on vähintään yhtä hupaisaa kuin olkiukkoilemiesi fanipoikien Teslan palvominen. Se, että Teslaa puolustaa välillä aivan perseestä revittyjen yleistysten edessä, ei tee kenestäkään fanipoikaa. Fakta kun on se, että siinä autossa on puutteidensa lisäksi vielä paljon enemmän vahvuuksia.
Sinänsä hupaisa näkemys ja voi sanoa, että olkiukkoilet Tesla-vihaajia täällä. Olen sitä mieltä, ja jonka olen täälläkin tuonut esiin, että omassa luokassaan esim. Tesla Model Y on ylivertainen kilpailijoihin nähden niin suorituskyvyn, tilojen, käyttöliittymän / softan kuin lataukseen liittyvien asioiden suhteen (latausnopeus yhdistettynä Superchargereihin on pidemmillä matkoilla parasta mitä on tarjolla), ja kokonaisuutena vaikea muiden kilpailla sen kanssa, jos pystyy elämään muutamien puutteiden / kummallisuuksien kanssa.

Eli se niistä Tesla-antipatioistani. En ole kuitenkaan sokea asioille, jotka taas kilpailijoilla paremmin nyt tai tulevaisuudessa. Ja se on jännä, miten näiden mainitseminen menee joillakin niin kovasti tunteisiin.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Omat ajelut sähköautolla ovat olleet oikein hyviä. Aivan täysin ylimitoitettuja kaikki ajokantamaan liittyvät huolet. Kun kesällä kävi mökillä, reissulla yms. niin alimmillaan taisi jäljellä oleva akun prosenttimäärä olla 57. Siinä tuli kyllä tutuksi kaikki erilaiset tavat ladata akkua kun ylikorostuneesti tuli testailtua erilaisia lataustapoja. Sanoisin että pidemmilläkin matkoilla on joustavasti tarjolla erilaisia latausvaihtoehtoja erilaisiin tarpeisiin ihan jokaiselle sähköautoilijalle.
Saako kysyä, että millä sähköautolla ajelet? Jos et tarkkaa mallia halua sanoa, niin pystytkö ainakin valmistajan sanomaan.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Teslalla ajavista täytyy antaa sellainen kehu, että osaavat ajaa liikennesääntöjen mukaan. Heti jos kuskilla on alla mersu tai bemari, liikennesäännöt unohtuvat. Ylinopeutta, liikenteessä pujottelua, punaisia päin ajamista jne. En kyllä uskaltaisi kyseisiä merkkejä itselleni ostaa, koska olisi ikävää, jos mustakin tulisi ihan täysi mulkku.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eli se niistä Tesla-antipatioistani. En ole kuitenkaan sokea asioille, jotka taas kilpailijoilla paremmin nyt tai tulevaisuudessa. Ja se on jännä, miten näiden mainitseminen menee joillakin niin kovasti tunteisiin.
Ei se mene tunteisiin, jos joku nostaa esille ihan validin pointin, mm. tuo viiksien puuttuminen voi muodostua ongelmaksi, vaikka lopulta kuljettajat vaihtelevat aika sujuvasti eri automallien toimintojen välillä. Vaikkapa tuon suhteen en ole erityisen innoissani, mutta ajattelen kuitenkin, että annettakoon mahdollisuus. Muutoin kuitenkin hyviä uudistuksia luvassa kolmoseen, pl. matriisien puute edelleen.

Jos olet aiemmin kirjoittanut nuo Teslan selkeät vahvuudet auki, niin sitten seison korjattuna ja pahoittelen. En ainakaan noin selkeää viestiä sinulta muista, kuin edellä oli, mutta enpä täällä sentään päivittäin päivystä.

Se kyllä kieltämättä menee ainakin lievästi tunteisiin, kun vahvasti periaatteen kautta yleistetään jotain vikoja koeajon tai koeajoreporttien perusteella, sen enempää viittaamatta kehenkään. Ehkä pitäisi tämänkin vain antaa olla, kuten somekommentit ja muut foorumit nykyään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jälkeenpäinhän voi selitellä aiemmin kirjoittamaansa miten tahansa, kuten ollaan poliitikoista huomattu. Se, onko sarkasmi ja ansojen rakentelu fiksu tapa keskustella tai pitää sitä yllä, on tietenkin myös oma näkökulmansa. Vierailen tässä ketjussa toisinaan ja tekstejäsi luettuani, minulle (alleviivaan!) tulee tunne, että koet jokaisen sähköauton negatiivisen arvostelun hyökkäyksenä itseäsi vastaan.
Ja kyllä, ettei mene ot:ksi, taloudessamme on sähköauto, tosin rouvalla.
Ei se järkevä tapa olekaan vaan ihan puhtaasti tarkoituksellista flamettamista, josta sain ansaittua bänniä. Tähän lähdin, kun huomasin, että jengi ottaa ihan helvetin tosissaan jonkun köyhien ulinasta läppäilyn. No, pääasia, että itselläni oli hauskaa ainakin hetken.

Kuten tuossa yllä Jermulle kirjoitin, ei mua asiallinen kritiikki erityisemmin haittaa. Kävin koeajamassa ja ihan paska -tyylinen argumentointi kieltämättä menee liikaa ihon alle. Tai sanotaan, että turhaa reagoida niihin, ihon allehan saakin mennä. Pitää antaa vain mennä ohitse, kuten aiemmin mainitsin tekeväni vaikkapa Facebookissa tai nykyään myös joidenkin tuttujen parissa. Täällä on toisaalta tottunut siihen, että porukka on avarampaa ajattelultaan kuin keskimäärin, joten tulee hiukan puskista, kuinka helposti jengi dumaa koko konseptin. No, ei kai sekään ole minun ongelmani, antaa köyhien ulista. (Huumoria nyt perkele tämä viimeisin, itseironiaa vaikka!)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tämähän ei pidä paikkaansa, jos mukaan otetaan myös käytetyt. Tarkoitat luultavimmin uusien autojen rekisteröintejä? Ja siihen elokuun piikin tekee Pösöt, joita alkoi viimeinkin tippua myös tänne perämetsään.
No luonnollisesti... Siis ostaako joku nykyään vielä käytettyjä autoja?

Eikä se Peugeotti mikään merkittävä muutos trendissä ole, täyssähkön viiva osottaa rajusti ylöspäin, lataushybridit pysyneet jotakuinkin tasaisena parin vuoden ajan, kaikki muut ovat jyrkässä laskussa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Teslalla ajavista täytyy antaa sellainen kehu, että osaavat ajaa liikennesääntöjen mukaan. Heti jos kuskilla on alla mersu tai bemari, liikennesäännöt unohtuvat. Ylinopeutta, liikenteessä pujottelua, punaisia päin ajamista jne. En kyllä uskaltaisi kyseisiä merkkejä itselleni ostaa, koska olisi ikävää, jos mustakin tulisi ihan täysi mulkku.
Nyt kun asiaa mietin, niin enpä ole vissiin kertaakaan nähnyt sähköautoilijan törttöilevän liikenteessä. Varmasti idioottejakin toki löytyy.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No nyt kannattaa viedä tutka huoltoon. Toivottavasti on lyhyemmät jonot kuin Teslalla.
Ei varmasti jokainen. Vaan kyllä siellä aikanaan oli myös varsin paljon mielensä pahoittaneiden viestejä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Teslalla ajavista täytyy antaa sellainen kehu, että osaavat ajaa liikennesääntöjen mukaan. Heti jos kuskilla on alla mersu tai bemari, liikennesäännöt unohtuvat. Ylinopeutta, liikenteessä pujottelua, punaisia päin ajamista jne. En kyllä uskaltaisi kyseisiä merkkejä itselleni ostaa, koska olisi ikävää, jos mustakin tulisi ihan täysi mulkku.
Totta kai niistä tulee mulkkuja, kun niillä on alla niin kiihottavat vehkeet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös