Ruutuysi – maailman paras visailu!

  • 44 260
  • 2 144

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Yhden pisteen vihje! Jos nyt ei löydy tietoa, on missannut koko 80-luvun!

Ja tunnelmaan sopivaa runoa perään:
Haihtuvi nuoruus
niin kuin vierivä virta.
Langat jo harmaat
lyö elon kultainen pirta.
Turhaan, oi turhaan
tartun ma hetkehen kiini,
riemua ei suo rattoisa seura,
ei viini.

Häipyvät taakse
tahtoni ylpeät päivät.
Henkeni hurmat ammoin
jo jälkehen jäivät.
Notkosta nousin.
Taasko on painua tieni?
Toivoni ainoo:
tuskaton tuokio pieni.

Tiedän ma: rauha
mulle on mullassa suotu.
Etsijän tielle
ei lepo lempeä luotu,
pohjoinen puhuu,
myrskyhyn aurinko vaipuu,
jää punajuova:
kauneuden voimaton kaipuu.

Upposi mereen
unteni kukkivat kunnaat.
Mies olen köyhä:
kalliit on laulujen lunnaat.
Kaikkeni annoin,
hetken ma heilua jaksoin,
haavehen kullat
mieleni murheella maksoin.

Uupunut olen,
ah, sydänjuurihin saakka!
Liikaako lienee
pantukin paatinen taakka?
Tai olen niitä,
joilla on tahto, ei voima?
Voittoni tyhjä,
työn tulos tuntoni soima.

Siis oli suotta
kestetyt, vaikeat vaivat,
katkotut kahleet,
poltetut, rakkahat laivat?
Nytkö ma kaaduin,
kun oli kaikkeni tarpeen?
Jähmetyn jääksi,
kun meni haavani arpeen.

Toivoton taisto
taivaan valtoja vastaan!
Kaikuvi kannel;
lohduta laulu ei lastaan.
Hallatar haastaa,
soi sävel sortuvin siivin.
Rotkoni rauhaan
kuin peto kuoleva hiivin.
16.00
 

Liitteet

  • 1 p (16).jpg
    1 p (16).jpg
    80,2 KB · kertaa luettu: 40

npc

Jäsen
En tiedä kuka tuo on tai onko tuo edes mies vai nainen. Näyttää vähän siltä porilaiselta tytöltä "Mikä vittu teitä porilaisia vaivaa?" -Vares-leffasta, mutta pitäisi olla hänen äitinsä.

Eikös kasarilla ollut kaiken maailman Carola-vimisiä artisteja, se Ruotsin Häggqvist tai joku ja Suomessakin ehkä oli joku mutten muista minkä näköinen se mahdollisesti oli. Vastaan silti Carola.
 

npc

Jäsen
Nyt kun luki muiden vastaukset niin onhan tuo nyt Weaver. En katsonut Alien-leffoja. Kerran yritin muttei vaan pystynyt, oli sellaista skeidaa: alieni tulee nurkan takaa ja sen sijaan että tappaisii/söisi/mitä olikaan vailla niin jähmettyy örisemaan kymmeneksi sekunniksi, että ihmiset varmasti ehtivät karkuun.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Sigourney Weaver
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
16. Sigourney Weaver
Tänään visan aiheena oli amerikkalainen näyttelijätär, Susan Alexandra "Sigourney" Weaver (s. 1949). Kuvassa hän on Ellen Ripley, joka lienee se kuuluisin Weaverin esittämä hahmo (elokuvista Alien - kahdeksas matkustaja sekä Aliens - paluu). Mielestäni Weaver on kaikkien naistoimintasankareiden äiti (ja isä siihen päälle)!

Tehtävä osoittautui todella vaikeaksi, vastauksiksi tarjottiin ainakin Michael Jacksonia, Paula Koivuniemeä ja Lenita Airistoa - jälkimmäisiä jopa yhden pisteen vihjeen kohdalla (katson sinua, @Malkkinen. Myös @redpecka koki jopa yllättäviä vaikeuksia Weaverin tunnistamisessa. Toki kaikki meistä eivät ole sci-fin ystäviä!

@Everton nappasi kierroksen kärkipisteet (9 p.). @Myrsky74 ja @Patarouva ottivat kolme pistettä kotiin. Muille visailijoille jäikin sitten Musta Pekka käteen. @heketsu88 myöhästyi vastauksensa kanssa reilut 20 minuuttia.
16. OSAKILPAILUP.
1.@Everton9
2.@Myrsky743
2.@Patarouva3

Voittajan palkinnot:
Alien - kahdeksas matkustaja (VHS)
Aliens - paluu (VHS)
Eino Leinon runoutta Vesa-Matti Loirin tulkintoina (osat 1-3, C-kasetteina):
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
JAtkuuko vielä vai alanko tivaamaan vastauksia eiliseen Ruutunollaan?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Niijuuh, mä olen jotain omiani siel säätänyt ja luullut, että puhuit 1986 MM-Mestaruuskisoita.
Sait täydet pisteet ja megalisäkkeetkin.

Uutta ruutunollaa ennakkoon ennnen huomista päälähetystä.

Nimeä kaikki kolme pelaajaa?
Vastatkaa vittu tähän!!
Ei ole tullut vielä yhtään oikeaa vastausta.
 

Liitteet

  • visa.png
    visa.png
    41,2 KB · kertaa luettu: 37

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mahtavat palkinnot. Ihan kaikkia noita mulla ei edes ollut ennestään.

Taisi olla kerrankin onni, että ehdin mukaan vasta jälkijunassa, niin ei ehtinyt myöskään tullut mitään vääriä Lenita Airisto -mielikuvia. Tosin epäilen, että ainakin yksi osallistujista on sen verran varttuneempi, että hänellä on on ollut Lenita Airisto -mielikuvat jo 13-vuotiaana ensimmäisiä märkiä unia nähdessään.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Sateliittikuva kylläkin otettu Saksanmaalta!!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mahtavat palkinnot. Ihan kaikkia noita mulla ei edes ollut ennestään.
Hienoa, että kelpasivat. Palkinnot ovat tuotantoryhmälle sydämen asia. Pääasiassahan ne ovat ratkaistaviin tehtäviin (ja tällä kertaa myös päivämäärään) liittyviä. Ainakin yleensä!

Taisi olla kerrankin onni, että ehdin mukaan vasta jälkijunassa, niin ei ehtinyt myöskään tullut mitään vääriä Lenita Airisto -mielikuvia. Tosin epäilen, että ainakin yksi osallistujista on sen verran varttuneempi, että hänellä on on ollut Lenita Airisto -mielikuvat jo 13-vuotiaana ensimmäisiä märkiä unia nähdessään.
@redpecka? @Unkka?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Oli kyllä hyvä visa tänään. Itsekin möhlin ihan jo taktikoinnin, mutta oli toisaalta liian varma olo. Seuraavaa odotellessa, ehkä muistan seurata paremmin.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Vastatkaa vittu tähän!!
Ei ole tullut vielä yhtään oikeaa vastausta.
Piirrä saatana paremmin!

David Platt tekee Englannille maalin joissain MM-kisoissa, sekin oli tuommoinen pitkä keskitys ja siitä tälläsi verkon perukoille. Se on palkinnon paikka kun edes yrittää tulkita noin luokatonta piirustusta, varmasti kännissä suttattu. Saattaahan tuossa olla jättimäinen valkoinen toukka kentällä jota kolme nimeämätöntä pelaajaa välttelee parhaansa mukaan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mahtavat palkinnot. Ihan kaikkia noita mulla ei edes ollut ennestään.

Taisi olla kerrankin onni, että ehdin mukaan vasta jälkijunassa, niin ei ehtinyt myöskään tullut mitään vääriä Lenita Airisto -mielikuvia. Tosin epäilen, että ainakin yksi osallistujista on sen verran varttuneempi, että hänellä on on ollut Lenita Airisto -mielikuvat jo 13-vuotiaana ensimmäisiä märkiä unia nähdessään.
Nuo hiukset eivät olleet Lenitan hiuksia lähelläkään. Knoppina muuten kaikille, että Suomen Neidoksi aikoinaan valitun Lenitan ristimänimi on Hymmi.

Kerrottakoon vielä, että jos en olisi käyttänyt ensimmäistä arvaustani niin nopeasti niin olisin seuraavaksi vastannut Thomas Anders.

”Cheri, cheri lady
Goin' through a motion
Love is where you find it
Listen to your heart”
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös