Ruutuysi – maailman paras visailu!

  • 31 947
  • 1 650

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Seuraavaa vihjettä kehiin. Ruoka syöty. Nyt keskitytään juomapuoleen, saunomiseen, mölkyn pelaamiseen, tikanheittoon ym.

18.30
 

Liitteet

  • 4 p (14).jpg
    4 p (14).jpg
    40,4 KB · kertaa luettu: 29

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mää oon jo tripeissä. Meinaa mehu.

Jarmo Tuominen
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jaha, vieläkö on arvauksia jäljellä?

19.00
 

Liitteet

  • 3 p (14).jpg
    3 p (14).jpg
    47,6 KB · kertaa luettu: 25

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Joko alkaa löytyä?

19.30
 

Liitteet

  • 2 p (14).jpg
    2 p (14).jpg
    52,8 KB · kertaa luettu: 18

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Nyt loppui juominen, sanoi (juuri äsken) Jorma Pulkkinen. Mies itse on tietenkin aivan pelti kiinni (@hooceebruins).

20.00
 

Liitteet

  • 1 p (14).jpg
    1 p (14).jpg
    58,8 KB · kertaa luettu: 23

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Ja minä luulin ensin että Diana, ja sitten epäilin Marja-Liisa Kirvesniemeksi. Liian vaikea on tämä visa minulle. Häpeän ja poistun takavasemmalle.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jorma "vitun" Pulkkinen
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
14. Jamppa Tuominen
Juhannusvisan oikea vastaus siis Jarmo Antti Jussi "Jamppa" Tuominen (s. 1949). Pienestä saakka eri yhteyksissä laulanut oululaismies on yksi suosituimmista iskelmälaulajista Suomessa. Absoluuttisen sävelkorvan omaava Tuominen taitaa laulamisen lisäksi myös seitsemän eri instrumentin soittotaidon.

Voittajaksi selviytyi iki-ihana @Patarouva suorastaan näytöstyyliin 18 pisteellä(!). Toiseksi suoriutui vanha punkkari @hooceebruins (5 p.). @Arnold oli neljällä pisteellään kolmas ja @UnenNukkuja nappasi neljännen sijan kolmella pisteellä. Loput kisailijoista olivatkin sitten nollakerhossa. Juhannusvisa oli kaikesta päätellen haastava.
14. OSAKILPAILUP.
1.@Patarouva 18
2.@hooceebruins 5
3.@Arnold 4
4.@UnenNukkuja 3

Tässäpä yksi Jampan ikimuistoisimmista kappaleista kaikkien visailijoiden iloksi:



Kaikki visaan osallistuneet saavat seinälleen upean Jampan julisteen (kts. liite).

Voittajan palkinnot:
Monipuolinen kattaus Jamppa Tuomisen uran albumeista eri formaateissa:
 

Liitteet

  • Kärpät on rautaa.jpg
    Kärpät on rautaa.jpg
    133,9 KB · kertaa luettu: 22

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Miten muuten @hooceebruins lähtee itse soitettuna Jamppa Tuomisen tuotanto?
No nyt kun otit asian puheeksi, niin kerran olen jossain illanistujaisissa säestänyt, kun joku halusi väkisin laulaa sen Aamu toi, ilta vein. Ja nyt kun itsekkin otin asian puheeksi, niin mikäpä minua estäisi tekemästä hoocee-coveria jostain Jampan biisistä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
No nyt kun otit asian puheeksi, niin kerran olen jossain illanistujaisissa säestänyt, kun joku halusi väkisin laulaa sen Aamu toi, ilta vein. Ja nyt kun itsekkin otin asian puheeksi, niin mikäpä minua estäisi tekemästä hoocee-coveria jostain Jampan biisistä.
Linkkiä tänne sitten! Biisin Aamu toi, ilta vei lisäksi ehdotan kappaleita Kevään ensi kukkanen, Kuumat kyyneleet, Pikku-Merja, Vesipisaroiden laulu, Elämäni parhainta aikaa, Kerro kuiskaten tunteesi, Koskaan rakkaus kuole ei ja Omasi olla tahtoisin.

Nämä muuten herättävät erittäin kauniita muistoja lapsuudesta. Äiti kuunteli Jamppaa aika perkeleesti aikoinaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sama homma, äiti kuunteli, ei nyt alvariinsa, mutta LP-levyjä oli ja joskus kuultiin.

Kun eräs sittemmin minulle exiintynyt tuli ensi kerran Ouluun ensimmäistä kertaa minua tapaamaan, joulukuussa 2015, niin vein tietysti suoraan asemalta Jamppa Tuomisen haudalle.

Juhannuksena 2010 ryyppäsin Oulun keskustassa seurueessa, jossa Jampan eka vaimokin oli. Me sovittiin reissu, että menemme poikansa perheen luo Ruotsiin autollani kesälomalla. Matkaa 900 km suuntaansa. Sillä kun ei ollut autoa ja mulla ei ollut rahaa lomailla. Se soitti mulle viikon päästä, että mennäänkö, mutta selvällä päällä en sitten tohtinutkaan lähteä, oli muka autoni mäsänä. Jälkeenpäin ajatellen ois vaan pitänyt lähteä!

En ole sittemmin tuota Jampan ekaa vaimoa nähnyt, taitaisi olla 78 v jos hengissä olisi. Terveisiä vaan jos Jatkoaikaa juhannuksena lueskelee.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama homma, äiti kuunteli, ei nyt alvariinsa, mutta LP-levyjä oli ja joskus kuultiin.

Kun eräs sittemmin minulle exiintynyt tuli ensi kerran Ouluun ensimmäistä kertaa minua tapaamaan, joulukuussa 2015, niin vein tietysti suoraan asemalta Jamppa Tuomisen haudalle.

Juhannuksena 2010 ryyppäsin Oulun keskustassa seurueessa, jossa Jampan eka vaimokin oli. Me sovittiin reissu, että menemme poikansa perheen luo Ruotsiin autollani kesälomalla. Matkaa 900 km suuntaansa. Sillä kun ei ollut autoa ja mulla ei ollut rahaa lomailla. Se soitti mulle viikon päästä, että mennäänkö, mutta selvällä päällä en sitten tohtinutkaan lähteä, oli muka autoni mäsänä. Jälkeenpäin ajatellen ois vaan pitänyt lähteä!

En ole sittemmin tuota Jampan ekaa vaimoa nähnyt, taitaisi olla 78 v jos hengissä olisi. Terveisiä vaan jos Jatkoaikaa juhannuksena lueskelee.

Onko Jamppa Tuominen haudattu Oulun hautausmaalle Intiöön? Mietin, että voisin käydä katsastamassa hänen haudan samalla, kun seuraavan kerran käyn tapaamassa faijaa siellä hautausmaalla.

Tiedän, että faijalla oli joku side/suhde Tuomiseen, arvatenkin sen takia, että ovat suht samaa ikäluokkaa samasta kaupungista. Mutta mikä se oli, on jäänyt mulle ikuiseksi mysteeriksi.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Liitteet

  • Pulkkisen tissit.jpg
    Pulkkisen tissit.jpg
    16,7 KB · kertaa luettu: 13
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös