Ruotsin paras artisti/yhtye?

  • 44 019
  • 277

Ruotsin paras artisti/yhtye?

  • Abba

    Ääniä: 90 17,8%
  • Ace of Base

    Ääniä: 5 1,0%
  • Kent

    Ääniä: 84 16,6%
  • Weeping Willows

    Ääniä: 9 1,8%
  • E-Type

    Ääniä: 30 5,9%
  • Hellacopters

    Ääniä: 33 6,5%
  • The Cardigans

    Ääniä: 22 4,3%
  • Pandora

    Ääniä: 5 1,0%
  • Roxette

    Ääniä: 27 5,3%
  • Antiloop

    Ääniä: 3 0,6%
  • Tomas Ledin

    Ääniä: 7 1,4%
  • Markoolio

    Ääniä: 5 1,0%
  • A*Teens

    Ääniä: 1 0,2%
  • Basic Element

    Ääniä: 2 0,4%
  • Lambretta

    Ääniä: 3 0,6%
  • Joku muu, mikä?....

    Ääniä: 149 29,4%
  • Kaikki ruotsalainen musiikki on surkeata/turhaa!

    Ääniä: 25 4,9%
  • En osaa sanoa.

    Ääniä: 7 1,4%

  • Äänestäjiä
    507

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
1. In Flames
2. Kent
Sitten tulee muut.
 

Niveaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Kiekkoreipas
Pugh Rogefeldt

Sain vihdoin hankittua CD-formaatissa Pugh Rogefeldtin klassikkolevyn Het. Toimii edelleen.
Siis ääni kohtaan "Joku muu, mikä".
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
The Haunted.
Muita helmiä esim. Hellacopters, In Flames, Backyard babies, Entombed ja Sundown

Juurikin näin. Entombed ykkönen ennen Backyaed Babiesiä. Europen tuotantoa löytyy myös hyllystä. Soilwork ja Pain kolisee myös.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Hammerfall ehdottomasti. Hyvänä kakkosena Ynkkä Malmsteen.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Agnetha, Björn, Benny ja Anni-Frid teki kyllä nerokkainta musiikkia ikinä. Seuraavina tuleekin sitten Kent, Roxette ja kaikkien tanssimaakareiden kuningas Dr. Alban.

Ruotsalainen raskaampi rokkii tai hevi ei ole koskaan jostain syystä iskenyt.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
The Ark ykkösenä ja The Sounds kakkosena. Ero tulee nimenomaan live-esiintymisestä. Musiikki aika lailla fifty-fifty.

Täh?

No ok, Arkin olen kerran nähnyt, eikä koko bändi oikein kyllä nappaa. Soundsin keikoilla on tullut käytyä viimeisen kolmen vuoden aikana aina kun ovat Suomessa soittaneet. Aivan tajuttoman kova bändi. Hit me!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...puuttuu myös. Eiköhän se ykkönen ole.
In Flamesin lisäksi puuttuu mm. Entombed.

Vastaan joku muu, eli Crashdïet. Ja perustelen sen pelkästään sillä, että Rest In Sleaze on ihan vitun kova lätty, jota tuli yhdessä vaiheessa kuunneltua todella paljon. Eihän se mitään mullistavaa ja uutta tarjoa musiikin saralla, mutta onpahan vaan hyvää ryyppymusiikkia. Tämä uusin kiekko niiltä ei paini samassa sarjassa tuon kanssa.
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täh?

No ok, Arkin olen kerran nähnyt, eikä koko bändi oikein kyllä nappaa. Soundsin keikoilla on tullut käytyä viimeisen kolmen vuoden aikana aina kun ovat Suomessa soittaneet. Aivan tajuttoman kova bändi. Hit me!

Makuasioita voi toki ihmetellä, mutta onko siinä järkeä...? Soundsista olen samaa mieltä. Olen nähnyt bändin livenä vain kerran - viime vuoden Ankassa ja tykkäsin oikein kovasti. Seuraavalle Suomen keikalle olen varmasti menossa. Ei satu Saikalla tai kellään muullakaan olemaan tietoa milloin tämä saattaisi tapahtua?
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Makuasioita voi toki ihmetellä, mutta onko siinä järkeä...? Soundsista olen samaa mieltä. Olen nähnyt bändin livenä vain kerran - viime vuoden Ankassa ja tykkäsin oikein kovasti. Seuraavalle Suomen keikalle olen varmasti menossa. Ei satu Saikalla tai kellään muullakaan olemaan tietoa milloin tämä saattaisi tapahtua?

Juu, makuasioitahan nämä on, eikä siinä mitään ihmettelemistä olekaan. Soundsin seuraavasta Suomen keikasta ei ole vielä tietoa, kovin sitä tässä on koitettu onkiakin...uutta levyä myöskin pitäisi sitä ennen tulla. Jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, niin jossain maalis-huhtikuun paikkeilla voisi uutta kamaa ulos tulla. Niin, ja yleensä samaan aikaan yhtyeen sivuille (www.the-sounds.com) pitäisi tour-osioon tulla jotain tietoa tulevan kesän keikoista.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Evergrey varsin isolla erolla muihin. Joskin edellinen levy olikin iso pettymys ja vain 8½:n arvoinen esitys. Toivottavasti bändi skarppaa tulevalle levylle. Kakkosena tulee Pain of Salvation. Ruotsista tulee kyllä tajuttoman hyviä musiikintekijöitä. Vaikka raskaampaan musiikkiin olen pääasiassa kasvanutkin niin myös kevyemmän musiikin tekijöistä löytyy laadukasta materiaalia. Hyvänä esimerkkinä jo moneen kertaan mainittu ABBA.
 

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
RedNex ja sitä rataa :)
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Joku muu, mikä...

KATATONIA!!!

Ei kahta sanaa tästä.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Tämähän on ihan hupailuketju, kun kaikenmaailman koulu- ja kellaribändejä ehdotellaan. Jos nyt pysytään ihan todellisuudessa, niin tässä on lista Ruotsin parhaista bändeistä sen historian aikana:

1. ABBA= Aivan ylivoimainen ykkönen, ei kahta sanaa.

2. Roxette= Aivan käsittämättömän kova bändi tekeen huippu pop-lauluja.

3. Europe= 80-luvun sukkanauhahevin ruumiillistuma. "final countownin" massiivinen ja oikeutettu suosio on ehkä tehnyt bändin maineelle enemmän hallaa kuin hyötyä.

4. Basic Element= Eurodance-genre on nykyaikana käsittämättömän aliarvostettua, minä en sorru tähän virheeseen. Basic Element oli aikoinaan eurodancea parhaimmillaan, vaikka aivan megasuosiota se ei 90-luvulla ikinä saannut kansainvälisesti.

Kaikki kentit ja cardigansit ovat vain tekotaiteelista paskaa, samanlaisia, ehkä hieman huonompi tasoisia, bändeja löytyy jokaisen koulun musiikkikerhoista.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hardcore Superstar, piste. Omasta mielestäni tämänhetken parasta rockia soittava pumppu, jonka laulajan ääni hakee vertaistaan. Toki crashdietin uusi vokalisti pääsee lähelle, mutta ei aivan samaa tasoa. Tutustumisen arvoinen bändi, joka on vieläpä 15.2 tulossa Suomeen ja heittää keikkaa Tampereella, Helsingissä ja Seinäjoella jos oikein muistan.

Itse asiassa Suomen kiertue alkaa Turusta 13.2. ja siitä peräkkäisinä päivinä nuo Tre, Hki ja Seinäjoki. Itse olen Helsingin keikalle menossa. Loistava bändi tosiaan, ja jos nyt Crashdïetiin vertaa (pidän myös siitä kovasti) niin HCSS onnistui säilyttämään tasonsa paremmin uudella levyllään.

Crashdïetillä tuo tason lasku johtui toki nokkamies Dave Lepardin kuolemasta, mies kun sattui olemaan pääasiallinen biisintekijä bändissä. Rest In Sleaze on tosiaan yksi kovimpia rock-levyjä mun listallani ikinä, siinä missä seuraajansa vain keskinkertainen (muutama oikein hyvä kappale siltäkin silti löytyy). Onneksi homma toimii livenä kuitenkin edelleen mainiosti, kuten marraskuisella Suomen kiertueella nähtiin.
 

M@thieu

Jäsen
1. In Flames
2. Sonic Syndicate
3. Arch Enemy

Nämä ovat kolme parasta omaan makuun. Maininnan arvoisia myös Soilwork, Meshuggah ja Deathstars. Hyvin siis uppoaa ruotsalainen metallimusiikki tähän pönttöön.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kohta joku varmaan sanoo että Porcupine Treekin on oikeasti ruotsista.
Heh, no ei, mutta Steven Wilson on tuottanut Opethin levyjä ja vieraillut niillä ainakin kosketinsoittajan ominaisuudessa.

Kieltämättä raskaampi puoli musiikin suhteen on Ruotsissa hyvin edustettuna, progressiivinen suuntaus etenkin minun makuuni.

Mainitsemani Nightingalen lisäksi hienoja svedubändejä on mm. jo mainittu Opeth, sitten Tiamat, sekä Evergrey. The Flower Kings puhtaasti progressiivisen rockin puolelta sitten.
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itsekin äänestän Katatoniaa. Discouraged Ones on kerrassaan loistoalbumi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös