Ruotsin paras artisti/yhtye?

  • 43 985
  • 277

Ruotsin paras artisti/yhtye?

  • Abba

    Ääniä: 90 17,8%
  • Ace of Base

    Ääniä: 5 1,0%
  • Kent

    Ääniä: 84 16,6%
  • Weeping Willows

    Ääniä: 9 1,8%
  • E-Type

    Ääniä: 30 5,9%
  • Hellacopters

    Ääniä: 33 6,5%
  • The Cardigans

    Ääniä: 22 4,3%
  • Pandora

    Ääniä: 5 1,0%
  • Roxette

    Ääniä: 27 5,3%
  • Antiloop

    Ääniä: 3 0,6%
  • Tomas Ledin

    Ääniä: 7 1,4%
  • Markoolio

    Ääniä: 5 1,0%
  • A*Teens

    Ääniä: 1 0,2%
  • Basic Element

    Ääniä: 2 0,4%
  • Lambretta

    Ääniä: 3 0,6%
  • Joku muu, mikä?....

    Ääniä: 149 29,4%
  • Kaikki ruotsalainen musiikki on surkeata/turhaa!

    Ääniä: 25 4,9%
  • En osaa sanoa.

    Ääniä: 7 1,4%

  • Äänestäjiä
    507

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Hellacopters

Hellacopterssin High Visibility on ehkä yks parhaista levyistä kokonaisuutena pitkään aikaan. Levyn jaksaa kuunnella alusta loppuun ilman yhtään pettymystä ja meno on erittäin hyvää.

Cream of the Crap oli hiukan pettymys, mutta sehän olikin lähinnä kokoelma vanhoista yritelmistä :)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ruotsalainen musiikki on pääsääntöisesti aivotonta, kaavamaista euro-poppia tai aivotonta, kaavamaista technoa. Toisaalta suomalaiset eivät osaa tehdä kumpaakaan. Se seikka että Ruotsista tulee maailman kauneimmat naiset nostaa musiikkivideoiden tasoa huomattavasti.

Jos olisin 15 vuotta vanhempi niin valitsisin Abban. Siinä oli musiikillista lahjakkuuttakin.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Minua taasen ilahduttavat jostain kumman syystä äänestyslomakkeesta puuttuneet Dark Funeral, Dissection sekä Entombed. Pisteet myös Loop troopille.
 

MissCool

Jäsen
Tää uusi Kent kyllä kolahti varsin positiivisesti. Myöskin vähän vanhempi tuotanto kyseiseltä bändiltä oli ihan kuunneltavaa, mutta nämä uudet ovat kyllä mielestäni jo todella hyviä.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
InFlames...Ja ennenkuin olen edes muita mielipiteitä nähnyt, niin uusi RTR on aivan helv..n kova hevikiekko! Jos vastaväitteitä syntyy, niin aivan sama, omistan kaikki muutkin IF:it ja pidän uutuutta silti parhaana...


NA
 

Uraani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Loppusuoralle pääsivät listassani Hellacopters ja The Motorhomes.. Aika pitkälti tämän hetken fiiliksen pohjalta vei voiton The Motorhomes...

Mites muut 'copters-fanit: Itse olen oikeastaan tutustunut vain tuohon Grande Rock -albumiin.. (tjeh, mikäkin fani olen kun tasan yks albumi kuultuna :rolleyes: ja varsinaisesti en ole mikään hellacoptersmaisen rockin kuuntelija ) Mitä itse pidätte siitä? Kokonaisuudessaan albumi on todella hyvä.. Mikään kappale ei nouse itselläni mitenkään ylitse muiden, mutta jokainen biisi kyllä toimii..
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Täytyy myöntää, että yleisesti ottaen musamaailmaan vaikuttaneena sevduna pinnat vetää ABBA. Kiistaton hilekuningas maailmassa.

Ja omiin suosikkeihin, monikossa koska pasrasta ei oikeen voi nostaa...

The Haunted, Millencolin, Clawfinger ja Kent

Ja pakko antaa erityismaininta Norjaan: TURBONEGRO!!!!
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Magnus Uggla on ihan ohittamaton.

Sellaiset helmet kuin:
- Varning på Stan
- Hand i Hand
- Vi ska till VM
- Ska vi gå hem till dig

tuskin voivat jättää ketään Globenin matkaajaa kylmäksi.

Kannattaa hieman reenata, että saa sanotuksi muutakin
kuin taksichaffarille: Stoppa bilen Börje!
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ruotsalaiset popparit ovat tosiaan kiusallisen vahvoilla nykyisellään. Yksi hienoimpia tulokkaita (ainakin novelty-mielessä) on se "Above The Candystore"-mimmi jonka nimeä en tietenkään muista. Myös Nina Perssonin soolotyöt maistuvat. Wanhoista klassikoista muistuttaisin TSOL:n esivaiheesta eli Union Carbide Productionista, varsinkin "Ring My Bellillä" auennut debyytti tekee meisseliä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Pressiboxi
Yksi hienoimpia tulokkaita (ainakin novelty-mielessä) on se "Above The Candystore"-mimmi jonka nimeä en tietenkään muista.


Paola on esittäjä.

Hyvä viisu kyseessä. Kappaleen tunnelma on erinomainen ja sävel on mahtavan kuuloinen. Siinä on jotain vanhahtavaa. En tiedä mistä johtuu, joka tapauksessa se sopii siihen erittäin hyvin. Ja mikä tärkeintä taas on kappale, joka jää takuuvarmasti päähän soimaan. Kyllä ne ruotsalaiset osaavat, ihme ja kumma.

Levyliikkeissä olen nähnyt Paolalta myös ruotsinkielistä materiaalia. Eli onko tämä sitten neidin debyytti englanniksi?
 

MadMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, LFC
Viestin lähetti Uraani
Mites muut 'copters-fanit: Itse olen oikeastaan tutustunut vain tuohon Grande Rock -albumiin.. (tjeh, mikäkin fani olen kun tasan yks albumi kuultuna :rolleyes: ja varsinaisesti en ole mikään hellacoptersmaisen rockin kuuntelija ) Mitä itse pidätte siitä? Kokonaisuudessaan albumi on todella hyvä.. Mikään kappale ei nouse itselläni mitenkään ylitse muiden, mutta jokainen biisi kyllä toimii..
Osta Payin' the Dues. Se on kirkkaasti Coptersien paras levy (jos kokoelmia ei huomioida). Viimenen levy missä Dreggen oli mukana. Jos mahdollista niin kannataa hommata vinyylinä. CD:ltä puuttuu levyn paras ralli. Mulla itsellä on kaikki Coptersien L.P:t paitsi Cream of the Crap. Kannattaa ostaa kaikki niiden levyt jos vain mahdollista. Niistä on iloa pimeisiin syysiltoihin. Ja tietenkin vinyylinä. Grande Rockilla ei ole CD-formaatissa biisiä nimeltä Angel Dust mikä on yksi levyn parhaista kappaleista.

Itse äänestin Coptersia. Listalta puuttui Backyard Babies - tosin se ei ole niin hyvä kuin Hellacopters.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Crueman
Ruotsista tulee nykyään ehkä maailman toiseksi parasta rock'n'rollia jenkkien jälkeen. Backyard Babies, Hellacopters, Hardcore Superstar ja Maryslim ovat jokainen loistavaa vääntöä. Sitten on nämä Kentit ja kaikenmaailman E-tyyppi eurohumppa muniinpuhaltelijat joita ei voi hyvällä tahdollakaan musiikiksi kutsua.
Top tykkänään poeka... Hattu pois päästä kun puhut Kentistä! Kent on hyvä bändi ja pojat ovat todella hyviä muusikoita. Jocke Bergin laulu sopii sekaan täyrellisesti.

Se on sitten taas ihan eri asia jos ei pidä heidän soittamistaan biiseistä.

E-Type on taas musiikkia, joka ei vetoa tunteisiini positiivisellä tavalla...
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Paola

Viestin lähetti Arnold
Paola on esittäjä.

Hyvä viisu kyseessä. Kappaleen tunnelma on erinomainen ja sävel on mahtavan kuuloinen. Siinä on jotain vanhahtavaa. En tiedä mistä johtuu, joka tapauksessa se sopii siihen erittäin hyvin.

Juuri äsken Maikkarin haastattelussa mimmi kertoi että alkuperäisenä tarkoituksena oli tehdä cover Mamas & Papasin "California Dreamingista", joka kuitenkin muuttui studiossa omaksi laulukseen. Myös selvä viittaus Blue Öyster Cultiin ("Don´t Fear The Reaper") myönnettiin ruotsalaisten taholta auliisti. Tarkemmin kun kuuntelee niin myös "Candystoren" orkestraatio ja soundimaailma on rakennettu retroelementeistä, pelkästään sointukierroissa ja harmonioissa ei siis ole yhteneväisyyksiä. Hieno biisi anyways, olisiko tuo tyyliltään sitten popmontaasia vai mitä...
 
Viimeksi muokattu:

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Ruotsistahan kumpuaa nuita uljasta rokettirollia soittavia pumppuja varsin hyvällä vauhdilla.

Ruotsin paras artisti on ehdottomasti The Hellacopters. Eivät Hivesit sun muutkaan huonoja ole, mutta Hellacoptersilla on se oma juttunsa kuitenkin. Laulaja/kitaristi Nickellä on selvästi pelisilmää ja lahjakkuutta tuolla musiikin maailmassa.

Uusin levykin on todella hyvä, vaikka soundit ovatkin paljon hiotummat ja rauhallisemmat kuin uran alkupään levyillä. Mikäli kuolaa hyvien kitarasoolojen perään, on Hellacopters varmasti kykeneväinen tuottamaan niitä.

Jottei nyt aivan ruotsalaisten kehumiseksi menisi, niin todettakoon, että The Flaming Sideburns on vielä ehkä astetta Coptersseja kovempi livenä.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Kent

Pitääpä tähänkin ketjuun oma panoksensa kirjoittaa, vaikka ketju melkoisen vanha onkin. Ruotsalaisista bändeistä oma suosikkini on ehdottomasti Kent. Ajelin äsken kotia kohden ja radiosta pauhasi Kent ja täytyy sanoa, että heidän biiseissään on sitä jotakin. Sanoista en ymmärrä puoliakaan, mutta fiilis on todella hyvä. Vieläkun heidät saisi bongattua joskus livenä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kovin eri sarjoissa painivat vaihtoehdot. Kumarsin Abban suuntaan. Seuraavaksi tulisi "jokin muu", nimittäin Atomic Swing, joka teki kolme komeaa levyä ja katosi takavasemmalle. Yksi parhaimmita keikoista mitä olen nähnyt, AS Tavastialla vuosi jotain 91-92.
Sitten tullee Kent ja Cardigans turismonsa ansiosta.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jari Sillanpää!

Vänkää, että Jartze on kuitenkin Suomen kaikkien aikojen myydyin suomalainen artisti, vaikka heppu onkin ruotsin kansalainen.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Ehdottomasti The Cardigans. Tuntumassa tulevat In Flames ja The Haunted.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Äänestin tietenkin ABBAa. Puhdasta neroutta ja täysin omassa luokassaan muihin listan keskinkertaisuuksiin verrattuna.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hitto vie, mitä kuonaa suurimmaksi osaksi äänestysvaihtoehtoina. =D No, on ketjukin aika vanha. Nostan silti ylös.

Ruotsalaisia bändejä on useitakin todella hyviä, ellei loistavia, mutta oma ääneni menee Nightingalelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös