Nyt pääsevät ruotsalaisetkin kokemaan minitsaarin puhuvien päiden vimman. Me suomalaiset olemme jo niihin hörinöihin tottuneet, joten saas nähdä, kuinka nopeasti rakkaat länsinaapurit mukautuvat tilanteeseen. Vaikea uskoa, että Orban uskaltaa yksinään tehdä mitään radikaalia.Se on nyt sitten Natolle 2, putinille 0. Orban ei enää tätä tulosta ”pelasta”.
Voi se yrittää panna parlamenttinsa hyväksymään ja allekirjoittaa itse (jos pääministerin puumerkki tarvitaan) ennen Erdogania.Vaikea uskoa, että Orban uskaltaa yksinään tehdä mitään radikaalia.
En nyt muista tarkasti, mutta Suomen ratifioinnin yhteydessä puhuttiin jotain siitä aikataulusta, jolla Erdoganin pitäisi nämä parlamentin päätökset allekirjoittaa yms. Jos muistan oikein, niin jos Erdogan haluaa olla ilkeä, hän voi viivästyttää prosessia jonkun viikon ihan lakisääteisesti.Onnittelut ruotsalaisille NATO ratifioinnin edistymisestä. Eiköhän tämä homma ole kohta maalissa. Erdogan ei tainnut kauheasti aikailla Suomenkaan nimmarien kanssa, joten homma lienee aika selvä?
Näinpä. Olen koko Ukrainan sodan ajan ihmetellyt tuota Orbanin politiikkaa, vihamiehiä kerätään joka suunnasta joko ihan mitättömien asioiden takia tai sitten ihan syyttä, kuten tässä Ruotsin ratifiointi-casessa. Pitää olla Orbanilla tosi rahakas salainen diili Erdoganin tai Putinin kanssa, että kannattaa syyttä suotta vetkutella, minä kun en usko, että suomalaiset ja ruotsalaiset unohtaa tätä ratifiointiprosessia pitkään, pitkään aikaan.Nopea ratifiointi antaisi Turkille myös pienen lisäpinnan NATO:ssa. Turkissa voitaisiin sanoa, että eihän se Turkki ollutkaan pahin jarru vaan katsokaa Unkaria, joka on vielä vaiheessa. Orban taisi pelata itsensä ja Unkarin entistä pahemmin sivuraiteille.
Näinpä!Pohjolan linnake vahvistuu nyt merkittävästi ja kunnon puolustusvarustelut saadaan isommalle vaihteelle.
Loistavaa!! Onnittelut ruotsalaisille!Mertarantaa lainaten: SE ON SIINÄ.
Turkin parlamentti hyväksyi Ruotsin Nato-jäsenyyden
Turkin presidentin on vielä vahvistettava parlamentin päätös.www.is.fi
Ollaanpa täällä nyt niin varmoja Unkarin suhteen. Minä vakioveikkaan, että Unkarin kanssa vielä kinastellaan kovin ja saadaan odottaa nimiä papereihin. Etenkin kun EU:ssa on osin käännytty Unkaria vastaan..
Ja nyt meni Orbanilla pupu pöksyyn ja tukea Ruotsin liittymiselle löytyy. Tietty äänestyksen ajankohta vielä vähän auki…
Nolo ukko kyllä, mutta samanaikaisesti kenties koko Länsi-Euroopan vaarallisin mies. Nyt jos koskaan siiman antamisen ja sormenheristelyn on loputtava.Ei luoja tuo Orban on nolo ukko.
Hyi helvetti mikä paskahousu.
Ja nyt meni Orbanilla pupu pöksyyn ja tukea Ruotsin liittymiselle löytyy. Tietty äänestyksen ajankohta vielä vähän auki…