Minäpäs heittelen kapuloita rattaisiin, niin että kaikki pinnat katkeavat. En kirjoita RuRy:n puolesta enkä kenenkään muunkaan, vain itsekseni kirjaimia näpyttelen. En ole mikään talousguru. En ole myöskään kummoinen strategi suunnittelemaan oikeastaan huomista pitemmälle. En ole myöskään markkinointi spesialisti, mutta ostamaan olen hyvä. Melkein aina saan rahani loppumaan shoppailureisuilla kaupungilla. Tästä johtuukin se, että minulla on kaapit täynnä lähes käyttämättömiä vaatteita ja on siellä kyllä sellaisiakin riepuja, joita en ole edes koskaan päälleni sovittanut. Myymään olen huono. En millään raski luopua omistani, haluan siis pitää omani.
Tästä tuleekin mieleeni, että olen niin kuin Juha Junno. Kun on kerran jonkun saanut siitä ei luovu, ei sitten millään. Näin Junno määritteli äskettäin myös TV:ssä pohjoissuomalaisia, että he haluavat pitää kiinni siitä saaliista minkä ovat kerran kiinni saaneet. Junno puhui noin hienoja yleensä pohjoissuomalaisista. Minua kyllä hieman oksetti imelyys, millä hän sen toi esille. Hän toi sen kuin omana keksintönään, hyi helekatti. Silloin kun minä opiskelin yliopistossa, siellä painotettiin sitä, että ei saa lainata määritelmää ilmoittamatta lähdettä.
Junno on markkinamies ja hyvä siinä, mutta en voi sille mitään, että en luota häneen kovinkaan paljon. Tämä pohjoissuomalaisten ominaisuus pitää saaliistaan kiinni ei ole Junnon keksintö. Hän kuuli sen Rovaniemellä psykiatri Antti Liikkaselta, kun Liikkanen luennoi ko. aiheesta. Kärpät olivat voittanee Kanada-maljan ja Junno oli sitä rovaniemeläisillekin esittelemässä. Olin itsekin ovensuussa ko. tilaisuutta kuuntelemassa.
Minä elän tunteella, en järjellä. Junno ja Kallioniemi eivät ottaneet minun kaltaisiani ihmisiä huomioon. He perustelivat asian rahalla. Junno olisi varmaankin osannut vedota myös lappilaisuuteen, koska hän on taitava markkinoimaan. Lappilaisuuden korostaminen ohitse pohjoissuomalaisuuden ei kuitenkaan ole Junnon intresseihin sopiva. Kallioniemi ei tiedä karvan vertaa vielä lappilaisuudesta, joten annettakoon hänelle anteeksi lappilaisuuden korostamisen puuttuminen.
Minusta tässä haukutaan aivan väärää puuta, kun haukutaan Rumpuryhmää tai osaa Rumpuryhmän jäsenistä. Markkinointi- ja tiedotusvirheen tekivät Junno ja Kallioniemi. Rumpuryhmä on mielestäni tehnyt erittäin paljon RoKin hyväksi. Tällainen kärhämä on selvitettävä Rumpuryhmän ja RoKin eli Kallioniemen kesken. Tässä selvittelyssä ei kaivata Junnoa, ei oululaisia eikä Kärppiä. Jos jotakin pitää haukkua, niin minun piikki on auki ja sinne sopii vielä paljon.
Siitä huolimatta, kun me ollaan saatu tällainen RoKi Mestikseen eli saalis on saatu, pidän siitä kiinni enkä mielelläni sitä Ouluun siirrä millään hinnalla vaikka apuja tulisi enempi, kuin RoKi niitä tarvitsisi. Tässä ei ole mitään järkeä, mutta tunnetta sitäkin enempi. Rahalla tätä tunnetta ei muuteta, se on syvemmällä, eikä sitä myydä.