Jykke1978 kirjoitti:
Crapbag, kumpi on saapumiseräsi 1/98 vai 2/98? Itse olen saapumiserää 1/98 ja olin niin kesä- kuin talvilapissa eli olemme varmaankin ainakin kerran olleet samalla leirillä..
No niin, saatiinhan tänne mukavaa keskustelua aikaan;)
Elikäs II/98 on meikäläisen saapumiserä SatTr/TykPr. Melkoinen tykkijumppa alkoi tuon sössineen tykin luona hetkeä tapahtuneen jälkeen, vaikkakin laitevika (rikkinäiset rajoittimet suuntaimessa) olivat ratkaiseva syy. Ei siinä oikein kukaan tiennyt miten vakavasta asiasta oli kysymys ja että vähän huonommalla onnella olisi uhreja saattanut tulla. 152:n kranaatin sirpaleet kun tappavat melko pitkällä säteellä.
Itse olin komentoteltassa luurit päässä silloin kun telttaan astui isompaa herraa, oli AUK:n kapiaisetkin hiljaista poikaa kun asiaa alettiin kunnolla puimaan. En kyllä muista kuka oli tuo pamppu joka paikalle patsasteli.
Ja kuten Habs16 myös tunnisti kertomani jälkimmäisen tilanteen, niin läheltä piti siinäkin kohtaa. Onnea on ollut matkassa ja kuinka paljon näitä onkaan sattunut vuosien saatossa.. Saattaa muuten olla asiavirhe tuossa kertomassani panosvirheessä, olisiko taas kertauksen paikka kun en muista oliko näissä uudemmissa tykeissä 1. panos täydet vai kevyin.. Kai se noin meni mitä kerroinkin. Vanhassa venäläisessä taas vähennettiin aina yksi ruutipussi jolloin 1. panos oli yksi jäljellä oleva ruutipussi ja näin ollen surkein paukku!
Mutta sori ot, ei voinut vain vastustaa kiusausta armeijajutuille!