Rottailut ja muut häröilyt NHL:ssä

  • 1 281 714
  • 6 093

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Miten tosta Hartmanin kahdenkäden viikatteesta ei tullut peliäkään? Ymmärrän että katsotaan sormien välistä välillä rumia taklauksia, että pelissä pysyy vauhti ja vaaran tunne mukana ja ymmärrän sen näkökannan, että sen takia ei kaikista "harmaalla alueella" olevista taklauksista kovinkaan helposti rangota.
Mutta mitä lisää toi tuo peliin, ettei edes sitä yhtä peliä kakkua? Miksi tollaistakin pitää katsoa läpi sormien? Playoffeissa saat aika kätevästi vastustajan staroilta noilla otteilla ranteet paskaksi ja tällä linjalla ei kai sit tule niitä sakkojakaan.
Samaa mieltä. Täysin jääkiekkoon kuulumattomia raukkamaisia iskuja, joilla voi saada pahimmillaan peliuran päättäviä vahinkoja aikaan. Kädet ovat kuitenkin niille hieman Hartmania lahjakkaammille pelaajille ehkä tärkeimmät työkalut, ja käsivammoja voi olla myös erittäin vaikea korjata ennalleen ihan ihmisen rakenteellisista syistä. Mielestäni tahallinen viikateisku käteen pitäisi rangaista useamman ottelun pelikiellolla.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
(1)
  • Tykkää
Reactions: Benn

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Ihan aiheestakin hermostui. Tuo Hartmanin puolihuolimaton pyyhkäisy ei todellakaan ollut mikään vahinko.
Höpöhöpö. Itsehän Binnington meinasi Hartmanin kaataa. Varsinkin kun ei ollut lähelläkään edes maalivahdin aluetta enää kontaktin tullessa...

Hauska muuten oli tuo Faulkin reaktio, kun koitti estää Binningtonin ryntäyksen Hartmanin kimppuun.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Kyllähän Hartman tietää tasan tarkkaan mitä tekee tuossa tilanteessa luistellessaan vähän Binningtonia päin, joka sattuu vielä sopivasti hillumaan vähän maalivahdin alueen ulkopuolella. Ei mikään törkytemppu missään nimessä, mutta juuri sopivaa agitointia tunnettua kuumakallea kohtaan ja reaktio oli varmasti juuri sellainen mitä haettiin. Kyllähän näistä Hartmanin kommenteistakin pelin jälkeen voi jo päätellä että eihän tuo mikään täysi vahinko ollut:



Mukavahan se on kun sattuu ja tapahtuu, ja nimenomaan niin ettei kukaan loukkaannu.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Kyllähän Hartman tietää tasan tarkkaan mitä tekee tuossa tilanteessa luistellessaan vähän Binningtonia päin, joka sattuu vielä sopivasti hillumaan vähän maalivahdin alueen ulkopuolella. Ei mikään törkytemppu missään nimessä, mutta juuri sopivaa agitointia tunnettua kuumakallea kohtaan ja reaktio oli varmasti juuri sellainen mitä haettiin. Kyllähän näistä Hartmanin kommenteistakin pelin jälkeen voi jo päätellä että eihän tuo mikään täysi vahinko ollut:
Just näin! On se kauhiaa, kun NHL-kaukalossa yhtäkkiä tapahtuu jotain tunteita. Voi olla tietty foorumin torspoille ja torsteille liikaa, jotka ilmeisesti haluavat nähdä NHL-kiekkoa pelattavan vailla mitään tunnetta. Älkää vain laittako googleen koskaan nimiä "Ron Hextall" tai "Billy Smith" tai saatatte menettää yöunenne.
 

Vide68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi
Missä NHL-joukkueessa pelaat?
Änhooällään asti ei valitettavasti allekirjoittaneella torspolla riittänyt. Tottakai tunnetta saa ja pitää olla, mutta tämän Binningtonin tapauksessa yli läikkyy aivan liian usein, ja vastustaja osaa tämän mieslapsen lyhyttä sytytyslankaa käyttää jo hyödyksi. Oma koutsikaan ei enää arvosta näitä jatkuvia tempauksia ja tilannetta, johon on itse itsensä toiminnallaan ajanut.

En tosin itse ole St. Louisin fani joten eipä tuo minulta pois ole. Ihan mukavaa viihdettähän tätä reppanaa on seurata niin kauan kunnes esim tuolla kilpikäsineellään osuu jotakuta ikävästi naamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Just näin! On se kauhiaa, kun NHL-kaukalossa yhtäkkiä tapahtuu jotain tunteita. Voi olla tietty foorumin torspoille ja torsteille liikaa, jotka ilmeisesti haluavat nähdä NHL-kiekkoa pelattavan vailla mitään tunnetta. Älkää vain laittako googleen koskaan nimiä "Ron Hextall" tai "Billy Smith" tai saatatte menettää yöunenne.

Ei sillä, että olisin eri mieltä, mutta eiköhän nuo hextallit ja billysmithit kannata jättää sinne historian lehdille. Ei tuollainen ole tätä päivää eikä tuo ole palaamassa.

Binnington vaikuttaa idiootilta, mutta viihdettä tämä meille kuluttajille on ja sitä kyllä Binnington tarjoaa.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
En tosin itse ole St. Louisin fani joten eipä tuo minulta pois ole. Ihan mukavaa viihdettähän tätä reppanaa on seurata niin kauan kunnes esim tuolla kilpikäsineellään osuu jotakuta ikävästä naamaan.
Binnington vaikuttaa idiootilta, mutta viihdettä tämä meille kuluttajille on ja sitä kyllä Binnington tarjoaa.
Juuri näin. Olisihan se tylsää seurata NHL:ää, jos kaikkien persoonat olisivat tuollaisia Toewsin tai McDavidin kaltaisia valkoista tapettiakin tylsempiä tapauksia. (puhun nyt siis vaan persoonasta, en pelitaidoista).
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Just näin! On se kauhiaa, kun NHL-kaukalossa yhtäkkiä tapahtuu jotain tunteita. Voi olla tietty foorumin torspoille ja torsteille liikaa, jotka ilmeisesti haluavat nähdä NHL-kiekkoa pelattavan vailla mitään tunnetta. Älkää vain laittako googleen koskaan nimiä "Ron Hextall" tai "Billy Smith" tai saatatte menettää yöunenne.
Sitä tunnetta voi näyttää muillakin tavoilla kuin vedellä "cheap shotteja" kilpikädellä. Binningtonin tietäen hän ei kyllä uskalla normi tappelua ottaa vaan aina näitä selästä päin hyökkäyksiä. Ja kyllä, en ole Todd Bertuzzin selästä hyökkäyksien fani ja sellainen ei kuulu jääkiekkoon. Eli olemme täysin erimieltä asiasta.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Sitä tunnetta voi näyttää muillakin tavoilla kuin vedellä "cheap shotteja" kilpikädellä. Binningtonin tietäen hän ei kyllä uskalla normi tappelua ottaa vaan aina näitä selästä päin hyökkäyksiä. Ja kyllä, en ole Todd Bertuzzin selästä hyökkäyksien fani ja sellainen ei kuulu jääkiekkoon. Eli olemme täysin erimieltä asiasta.
Ironista että otit juuri Todd Bertuzzin esimerkiksi siitä ettei joku uskalla ottaa rehtiä tappelua, vaan cheap shotteja. Googlaapa vielä tuo Steve Moore-Todd Bertuzzi tapaus, niin voit oppia jotain historiasta.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Oma koutsikaan ei enää arvosta näitä jatkuvia tempauksia ja tilannetta, johon on itse itsensä toiminnallaan ajanut..
Itse asiassa Berube oli tässä casessa hyvinkin ymmärtäväinen Binningtonia kohtaan. Kyllä Hartman tiesi mitä teki mutta ainakin itse nostan hänelle hattua, hyvin hoiti homman. Pieni miinus sitten siitä ettei vastannut Schennin tappelukutsuun. Schenn nyt ei mikään gooni ole joten hyvin olisi Hartman voinut vastata puheluun. Suurin miinus kuitenkin linjatuomareille, olisivat nyt antaneet Fleuryn ja Binningtonin tapella niin olisi saatu vähän sirkushuveja. No, se siitä ja eteenpäin.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Binnington vaikuttaa kyllä juuri sellaiselta idiootilta joka on otsikoissa peliuran jälkeenkin.
En tiedä millaisia otsikoita tarkoitat, mutta mielestäni ainakin vaikuttaa tyypiltä, joka on kaukalossa ihan erilainen kuin siivilissä. Vähän kuin Jarkko Ruutu. Ainakin tässä parin vuoden takaisessa haastiksessa vaikuttaa rennolta ja nöyrältä kaverilta pohjimmiltaan, mutta kun laittaa kypärän päähän niin alta pois. Aika kovilta vaikuttaa aina nämä "kokovartalokyrpä" ja "idiootti" -heitot jostain henkilöstä pelkästään kaukalotoimintaan perustuen.


 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
En tiedä millaisia otsikoita tarkoitat, mutta mielestäni ainakin vaikuttaa tyypiltä, joka on kaukalossa ihan erilainen kuin siivilissä. Vähän kuin Jarkko Ruutu. Ainakin tässä parin vuoden takaisessa haastiksessa vaikuttaa rennolta ja nöyrältä kaverilta pohjimmiltaan, mutta kun laittaa kypärän päähän niin alta pois. Aika kovilta vaikuttaa aina nämä "kokovartalokyrpä" ja "idiootti" -heitot jostain henkilöstä pelkästään kaukalotoimintaan perustuen.
Binningtonin nykyisestä some käyttäytymisestä en tiedä, mutta ainakin 13-14 heitti ihan surutta rasistista juttua Twitterissä burkhan käyttäjistä ja taksikuskeista. Ja miten mies selitti nämä twiittinsä? Aina yhtä legendaarisella "Olin nuori ja ne oli hei vaan läppää" heitolla.

Toki uskon että mies on tuosta ajasta kasvanut kaukalon ulkopuolella ja varmasti muuttanut suhtautumistaan asioihin, mutta omasta mielestä olisi voinut kyllä paremmin nuo vanhat twiitit aikoinaan hoitaa. Tuon että laitetaan nuoruuden piikkiin ymmärrän, mutta tuon ne oli läppää heiton olisi voinut jättää sanomatta. Siitä saa lähinnä sen kuvan että oli vielä 2019 kun asiaa joutui käsittelemään, täysin samaa mieltä burkhista ja taksikuskeista ja tällä heitolla lähinnä heitti enemmän bensaa liekkeihin. Mutta nää on näitä ja minulla ei ole varaa toisia haukkua näistä nuoruuden jutuista, koska aivan varmasti olen ollut myös idiootti tuon ikäisenä itsekkin.

Itse kaukalossa Binnington on juuri sellaisia hahmoja, joita jostain syystä ajaudun aina "rakastamaan". Välillä kiehuu vähän liikaakin yli, mutta niinhän kaikilla agitaattoreilla tuppaa välillä käymään.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Binningtonin nykyisestä some käyttäytymisestä en tiedä, mutta ainakin 13-14 heitti ihan surutta rasistista juttua Twitterissä burkhan käyttäjistä ja taksikuskeista. Ja miten mies selitti nämä twiittinsä? Aina yhtä legendaarisella "Olin nuori ja ne oli hei vaan läppää" heitolla.

Toki uskon että mies on tuosta ajasta kasvanut kaukalon ulkopuolella ja varmasti muuttanut suhtautumistaan asioihin, mutta omasta mielestä olisi voinut kyllä paremmin nuo vanhat twiitit aikoinaan hoitaa. Tuon että laitetaan nuoruuden piikkiin ymmärrän, mutta tuon ne oli läppää heiton olisi voinut jättää sanomatta. Siitä saa lähinnä sen kuvan että oli vielä 2019 kun asiaa joutui käsittelemään, täysin samaa mieltä burkhista ja taksikuskeista ja tällä heitolla lähinnä heitti enemmän bensaa liekkeihin. Mutta nää on näitä ja minulla ei ole varaa toisia haukkua näistä nuoruuden jutuista, koska aivan varmasti olen ollut myös idiootti tuon ikäisenä itsekkin.

Itse kaukalossa Binnington on juuri sellaisia hahmoja, joita jostain syystä ajaudun aina "rakastamaan". Välillä kiehuu vähän liikaakin yli, mutta niinhän kaikilla agitaattoreilla tuppaa välillä käymään.
Täysin off-topic, mutta aika kaukaa haettua nähdä viesteistä rasismia. Tai, että Binnington olisi ihmisenä jotenkin "kokovartalo kyrpä" :

Kyseiset twiitit:

"I was thinking, when people who wear the burkas are at the airport how are people able to see if that's them in their passport," he tweeted in 2013.

"Also if you're underage & nervous about getting into a bar, throw the damn burka on. No way the bouncer will get into that awkward questioning."

"Ya taxi man I'd probably rather listen to the radio than listen to you talk on the phone in another language."


Hyvän maun rajat ylittäviä vitsejä nykystandardien mukaan, mutta en mitään rasistia Binningtonista saa näiden viestien perusteella. Mutta nykymaailmassa on pakko pahastua kaikesta mitä joskus aiemmin on tehty tai sanottu.
 
Viimeksi muokattu:

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Itse asiassa Berube oli tässä casessa hyvinkin ymmärtäväinen Binningtonia kohtaan. Kyllä Hartman tiesi mitä teki mutta ainakin itse nostan hänelle hattua, hyvin hoiti homman. Pieni miinus sitten siitä ettei vastannut Schennin tappelukutsuun. Schenn nyt ei mikään gooni ole joten hyvin olisi Hartman voinut vastata puheluun. Suurin miinus kuitenkin linjatuomareille, olisivat nyt antaneet Fleuryn ja Binningtonin tapella niin olisi saatu vähän sirkushuveja. No, se siitä ja eteenpäin.

Miksi Hartmanin olisi pitänyt tapella?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös