Kelju K. Kojootti
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkue
Jos NHL-kiekkoa katsot, tiedät, että tuonlaisia poikkareita selkään tulee joka matsissa muutama. Itse en pidä niistä ollenkaa ja mielestäni ne pitäisi viheltää pois, mutta linja näyttä olevan ettei niistä mitään tule. Ei tämänkään pitäisi olla suuri yllätys Nyquistille. Parise ottaa tuollaisa maalin edessä ainakin yhden per peli.
Eiköhän täällä kaikki ole aikalailla sanottu. Mielestäni tällaisista tempuista pitäisi rankaista kunnolla (lähellä 10 ottelua pelikieltoa). Vaikka kuinka olisi pahoillaan tai ei olisi tarkoittanut tai oli suuttunut, niin kunnon kakku, että ensi kerralla ehtii miettiä siinä puolen sekunnin aikana, että onko tuleva teko 10 pelin arvoinen.
Pelikiellon pituudesta olen samoilla linjoilla. 8-12 matsia huilia ja kun seuraavan kerran Minnesotan kohtaavat ja Nyquist on mukana, niin Spurgeonin kanssa kintaat jäähän ja homma on kuitattu. Minun mielestäni Nyquist heti lyötyään tajuaa, että tulipa tehtyä idioottimaisesti. Se ei kuitenkaan saa näkyä pelikiellon pituudessa.
Tuosta poikkarin lyömisestä taas olen eri mieltä. Mielestäni se kuuluu peliin tuolla laidan lähellä seisovissa tilanteissa ja erityisesti maalin edessä. Maalin edessä erityisesti se hinta on maksettava, jos siellä aikoo seistä. Pelin jälkeen jääpusseja pohkeisiin ja selkään ja seuraavassa matsissa uudelleen. Jos ei kipukynnystä ole tai ei hermot kestä mailan iskuja niin ei muuta kuin maalin taakse seisomaan.