Tässähän tämä, ainakin omalta henkilökohtaiselta mielipiteeltä, tiivistyy hyvinkin suoraviivaisesti.
Itse näen sen siten että Parros mahdollisesti näkee, lukee, tulkitsee, ja/tai antaa (tai on antamatta) mahdolliset seuraamukset sen mukaan miten itse henkilökohtaisesti oman taustansa (niin hyvässä kuin pahassa) vaikutuksen alaisena ja se vaikuttaa liikaa objektiiviseen päätöksentekoon siinä virassa mihin hänet on ensisijaisesti nimitetty ja minkä hänen pitäisi hoitaa puhtaalla ammattitaidolla ja subjektiivisuudella virkanimityiseen nähden.
Tarkoitan eritoten sitä, että hän saattaa nähdä aiempien, jo sattuneiden, pelitilanteiden johtaneen tiettyyn vastaukseen joidenka syystä ns. ylilyönti tai sääntöjen (koodin) vastainen tapahtuma tapahtui ja hänen oma historiansa vaikuttaa päätöksentekoon sillä tavalla ettei välttämättä osaa, ymmärrä, tai tajua antaa itse teosta vaadittavaa oikeaa rangaistusta koska kokee sen itse (lack of a better word) oikeutettuna.
Tämän takia itse en tykkää että vanhanajan goon on pelaajaturvallisuudesta vastuussa, koska tietty perspektiivi puuttuu.
Kuten itse sanoit, siellä pitäisi mahdollisesti olla joku joka ymmärtää peliä, mutta jolla on sitä omakohtaista perspektiiviä. A la Savard, Kariya, LaFontaine, Carcillo etc.
Koska näitä asioita pitäisi pyrkiä poistamaan proaktiivisesti eikä reaktiivisesti.