Rottailut ja muut häröilyt NHL:ssä

  • 1 327 848
  • 6 334

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on taas hieno ilmiö. Kaikki kenellä lukee suosikkikentässä Jyp, ovat samaa mieltä siitä, että Vatanen oli uhri tilanteessa. Jostain syystä kaikki muut ovat päinvastaista mieltä...

Ihan normaali tilannehan tuo oli NHL:ssä. Jos Vatanen katsoo parhaaksi sykähtää kohti nuhjaavaa parivaljakkoa, silloin pitää olla myös valmiina siihen, että joku muu reagoi. OK, vähän karu reaktio Lehterältä, mutta toisaalta ihan hyväksyttävä.


Miksi se on hyväksyttävää reagoida tuolla tavoin, eikö homman olisi voinut hoitaa myös ilman mailaa? Jäähyhän tuosta olisi pitänyt antaa, ei kahta sanaa siitä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Et nyt vastannut kysymykseen. Kysyin, että tuliko Vatanen kolmantena miehenä mukaan tilanteeseen? Se kun oli Lehterän tapauksessa niin kovin tuomittavaa. Minusta Vatanen tuli kolmantena miehenä mukaan ja jos Lehterä on pussyboy, niin sitten on Samikin. Ajatella, The Pussyboys!

Vatanen on menossa kolmantena tilanteeseen ja se on provosoivaa sekä idioottimaista. Sanoin jo aluksi etten Samista ole uhria tekemässä. Kyse oli nyt siitä miten ulkopuolinen Lehterä tilanteeseen reagoi. Teko oli raukkamainen ja ei muuksi muutu vaikka fanipojat sanoisivat mitä. Vastaavia tilanteita, eli ulkopuolisten tilanteisiin menoja näkee usein ja niissä asiat hoidetaan pääasiallisesti niin että toinen osapuoli ei saa ensiksi saatanallista poikittaista. Ellet nyt ole liigan pahimpia sikoja.

"sai mitä ansaitsi" menee myös välittömien ikivihreiden joukkoon. NHL olisi melkoinen liiga jos toisen pelaajan mahdolliset aikeet oikeuttaisivat sikailuun.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Miksi se on hyväksyttävää reagoida tuolla tavoin, eikö homman olisi voinut hoitaa myös ilman mailaa? Jäähyhän tuosta olisi pitänyt antaa, ei kahta sanaa siitä.

Aivan käsittämätöntä itkua yhdestä mitättömästä tilanteesta täällä. Tuomarit eivät nähneet tuossa mitään väärää, kuten ei myöskään suurin osa porukasta täälläkään. Vähän suoraviivaisesti Lehterä siitä ottaa Vatasen pois tilanteesta, mutta ihan omasta tyhmyydestä tuossa Vatasta sattui. Kun olisi malttanut olla menemättä kolmantena tilanteeseen niin ei ois käynyt mitään. Mutta kuten todettu niin yksittäinen pelitapahtuma missä nyt ei sattunut käytännössä yhtään mitään. Jumalaton itku nyt sitten siitä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Miksi se on hyväksyttävää reagoida tuolla tavoin, eikö homman olisi voinut hoitaa myös ilman mailaa? Jäähyhän tuosta olisi pitänyt antaa, ei kahta sanaa siitä.

Miksi Vatasen piti yrittää kolmantena miehenä tilanteeseen? Eikö Keslerin olisi voinut antaa hoitaa homman ihan itse?
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aivan käsittämätöntä itkua yhdestä mitättömästä tilanteesta täällä. Tuomarit eivät nähneet tuossa mitään väärää, kuten ei myöskään suurin osa porukasta täälläkään. Vähän suoraviivaisesti Lehterä siitä ottaa Vatasen pois tilanteesta, mutta ihan omasta tyhmyydestä tuossa Vatasta sattui. Kun olisi malttanut olla menemättä kolmantena tilanteeseen niin ei ois käynyt mitään. Mutta kuten todettu niin yksittäinen pelitapahtuma missä nyt ei sattunut käytännössä yhtään mitään. Jumalaton itku nyt sitten siitä.

Muusta en itke kuin Lehterän reagointitavasta, täällä tyypit sanoo, että teki ihan oikein, minun mielestäni poikittaisella takaapäin ei ole oikea tapa reagoida.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Muusta en itke kuin Lehterän reagointitavasta, täällä tyypit sanoo, että teki ihan oikein, minun mielestäni poikittaisella takaapäin ei ole oikea tapa reagoida.

Ei nyt sinällään sinuun kohdistunut, mutta kun tekoa on täällä kuvattu raukkamaiseksi tai saatanalliseksi poikkariksi niin omasta mielestä kyseessä on ihan pientä liiottelua ja suurta itkua mitättömästä tilanteesta.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Muusta en itke kuin Lehterän reagointitavasta, täällä tyypit sanoo, että teki ihan oikein, minun mielestäni poikittaisella takaapäin ei ole oikea tapa reagoida.
Ja jos Vatanen olisi päässyt tuosta läpi, niin olisi ajanut kolmantena miehenä Tarasenkon laitaan. Sekö olisi sitten ollu OK?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei nyt sinällään sinuun kohdistunut, mutta kun tekoa on täällä kuvattu raukkamaiseksi tai saatanalliseksi poikkariksi niin omasta mielestä kyseessä on ihan pientä liiottelua ja suurta itkua mitättömästä tilanteesta.

Kohdista sitten palautteesi minulle. Saatanalliseksi poikkariksi minä lasken sellaisen missä toinen ei ehdi havaita tulevaa. Raukkamaisena pidän tekoa jolla isketään toinen kenttiin kun ei uskalleta rehdisti kohdata. Kyse on ihan koko ajan ollut Lehterän reagoinnista. Ei Vatasen puolustamisesta tai uhriksi tekemisestä.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ja jos Vatanen olisi päässyt tuosta läpi, niin olisi ajanut kolmantena miehenä Tarasenkon laitaan. Sekö olisi sitten ollu OK?

Silloin toteaisimme Vatasen saaneen mitä ansaitsi kun joku olisi pataan häntä laittanut. Nyt vain jossitellaan mitä Vatanen mahdollisesti olisi tehnyt ellei Lehterä olisi ennakoivaa kovuutta tarjonnut.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Kohdista sitten palautteesi minulle. Saatanalliseksi poikkariksi minä lasken sellaisen missä toinen ei ehdi havaita tulevaa. Raukkamaisena pidän tekoa jolla isketään toinen kenttiin kun ei uskalleta rehdisti kohdata. Kyse on ihan koko ajan ollut Lehterän reagoinnista. Ei Vatasen puolustamisesta tai uhriksi tekemisestä.

Okei, noita saatanallisia poikkareita tulee sitten matseissa aika paljon. Harvoin tuota poikkaria ehditään havaita etukäteen.

Siis siinä oli nimenomaan kaksi pelaajaa rehdisti kohtaamassa toisensa ja Vatanen jostain syystä yritti tuohon mennä kolmantena. Lehterä joutui tuon nopeasti estämään ja teki sen tehokkaalla tavalla tuossa nopeassa tilanteessa. Lehterä reagoi tilanteessa kuten pitääkin ja sen tuomarit hyväksyivät täysin. Kuten edelleenkin suurin osa porukasta täälläkin.

Edit. Kun tuota NYR - WSH peliä tässä samalla katselen niin samanlaisia tai vähän pahempia poikkareita tulee aika tiiviisti. Esim nyt Niskanen -> Boyle ja mistään jäähyistä ole tietoakaan.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Okei, noita saatanallisia poikkareita tulee sitten matseissa aika paljon. Harvoin tuota poikkaria ehditään havaita etukäteen.

Siis siinä oli nimenomaan kaksi pelaajaa rehdisti kohtaamassa toisensa ja Vatanen jostain syystä yritti tuohon mennä kolmantena. Lehterä joutui tuon nopeasti estämään ja teki sen tehokkaalla tavalla tuossa nopeassa tilanteessa. Lehterä reagoi tilanteessa kuten pitääkin ja sen tuomarit hyväksyivät täysin. Kuten edelleenkin suurin osa porukasta täälläkin.

Olemme sitten eri linjoilla toimintatavoista. Minä olen nähnyt lähinnä tilanteita joissa ulkopuolinen ilmoittaa kohteelleen olemassaolostaan, eli käy kauluksiin kiinni tai nappaa jopa kuristusotteella toisen sivummalle. Sitten alkaa tapahtumaan jos alkaa. Mieleeni tulee jokunen tilanne missä Vatanen nahistellut toisen osapuolen kanssa ja Stoner tullut nopeasti väliin. Ja Stoner ei pamauttanut poikittaisella välittömästi.

Vatanen saisi minulta samaa palautetta kuin Lehterä jos olisi väliin mennyt sikamaisin ottein. Nyt Vatasen osuudeksi jäi idioottimainen provosointi.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
katsoin tuon videon ja typerästihän Lehterä tuon hoiti.
Poikkari on muutenkin aina perseestä.

Tämä ei tietenkään poista sitä tosiseikkaa, että Vatasen ei alunperinkään olisi pitänyt mennä tuonne.

edit: ja tulihan tuohon Bluesin Backeskin kolmantena mukaan, mitäs vittua se siellä teki?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Otahan silmät käteen ennenkuin kirjoittelet roskaa täällä. Vatanen mitään tappelemaan ollut menossa vaan lähinnä tilanteeseen jossa ei vielä edes tapeltu ja Lehterä vetää poikkarin selkään eikä saa edes jäähyä. Melkoista puusilmäilyä.

Kaveri itse kirjoittaa täyttä paskaa ja väittää muiden kirjoittavan roskaa? Vatanen on menossa sivusta Tarasenkon päälle, kun tämä nuhjaa jo Keslerin kanssa. Sillä ei ole mitään väliä, että ovatko hanskat tuossa vaiheessa kädessä vai maassa, pointti on, että Vatanen on menossa tekemään täsmälleen samaa kuin minkä kohteeksi sitten itse joutuu (eli puun takaa päälle, tosin Vatso olisi se kolmas mies, kun taas Lehterä on neljäs).

Tuo puusilmäily nyt osuu huomattavasti paremmin sinuun, kun Ducks näkyy olevan suosikkijoukkueissakin. Minulla ei ole minkäänlaista tunnesidettä kumpaakaan osapuolta kohtaan.

edit: ja tulihan tuohon Bluesin Backeskin kolmantena mukaan, mitäs vittua se siellä teki?

Taisi olla ensin menossa tappelemaan Tarasenkon sijaan, mutta lähti samantien pois, kun huomasi venäläisen haluavan itse turpaan. Ei Backes tuossa tilanteessa hirveästi vääryyksiä tee, vaikka hänellä ehkä aavistuksen verran kyseenalainen maine onkin.
 
Viimeksi muokattu:

Wire

Jäsen
Näissä kolmansissa on se ongelma että riski loukkaantumiseen kasvaa hurjasti kun joku sivullinen vetää puskista päihin. Vertaisin asiaa pimeästä kulmasta tehtyihin taklauksiin.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
ja tulihan tuohon Bluesin Backeskin kolmantena mukaan, mitäs vittua se siellä teki?

Kuten videolta näkee, kävi kurkkaamassa ja lähti samantien pois. Eli eipä juuri mitään.
 

Ralph

Jäsen
Taisi olla ensin menossa tappelemaan Tarasenkon sijaan, mutta lähti samantien pois, kun huomasi venäläisen haluavan itse turpaan.
Näin juuri. Backesin tehtävä on olla se huligaani, kun Tarasenkon ei pitäisi näihin leikkeihin ryhtyä, joten ei ihme että Backes toimi noin. Ja järkevästi jätti kaksikon rauhaan, kun Tarasenko heitti hanskat sivuun. Jos Tarasenko ja Backes vaihtaisivat videolla paikkoja sekä Kesler ja Vatanen, niin tuon ylimääräisen pelaajan (nyt Vatanen, tässä mun tapauksessa Kesler) toiminta olisi ollut jotenkin ymmärrettävää.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Nuo gif-kuvat ovat kyllä perseestä, koska noinhan se näyttää menevän, mutta todellisuudessa Backesilla ei ollut oikeastaan edes kunnollista kosketusta Kesleriin ja poistui samantien tilanteesta kun Tarasenko ja Kesler pudottivat hanskat. Vladimir Tarasenko vs Ryan Kesler Jan 8, 2016 - YouTube

Tarkoitukseni oli tuoda esille että ei tuossa mitään "ämmämäistä" (typerä sana) ollut. Samanlaista torikokouskaulailua tapahtuu joka ottelussa, jota Vatanen lähti tuossa hakemaan. Nyt Tarasenko halusi tapella Keslerin nätin niitin jälkeen ja pärjäsi ihan hyvin, vekki tuli nenään toki.
 

Kuppi

Jäsen
Juu, eihän tuossa tilanteessa mitään kovin kummallista rottailua ollut. Ainoa erikoisuus tässähän on se että suomalaiset pelaavat erittäin harvoin fyysisesti kovaa toisiaan vastaan. Tässä tapauksessa tosin luulen että Lehterän kova poikittainen johtui enemmänkin siitä että sitä ärsytti vielä tuo taklaus.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Helvetisti keskustelua aivan triviaalista tapahtumasta. Kesler taklaa kiekotonta Lehterää, josta Tarasenko suuttuu. Tarasenko ja Kesler pudottavat hanskat ja Vatanen keksii hyökätä tilanteeseen ylimääräisenä. Lehterä pelaa Vatasen tilanteesta poikittaisella pois ja tämän jälkeen Backes käy morjenstamassa hanskat pudottanutta parivaljakkoa, mutta ymmärtää itse vetäytyä tilanteesta.

Videotuomari jakaa tilanteesta 2+5 Keslerille, estäminen ja tappelu, Tarasenkolle femma ja propsit.

Kesler on kova pelimies, mutta vähän kusipää, joka astuu kaikkien rajojen yli, jos se auttaa itseä tai omaa joukkuetta. Samaa sarjaa kuin vastustajan Backes, parhaiden päiviensä Mike Richards jne. Vaikea arvostaa pelitaidoista huolimatta.
 

prnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Toronto Maple Leafs
Vatanen lähtee vähän turhaan hönkimään kähinöihin mukaan ja Lehterä tekee saman, tosin ehkä joku muu ratkaisu kun poikkari selkään olisi ehkä parempi. Ei tuossa nyt ihmeempiä rottailuja ollut, paitsi ehkä Keslerin kikkailut.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Oikein toimittu Lehterältä, vaikka hieman ronskilta Vatasen lento näyttääkin. Poikkari tuli kuitenkin kentän pituussuunnassa eikä sillä tavalla ollut kohdistettu antamaan vauhtia laitaa päin. Noissa tilanteissa nyt vain satutaan pelaamaan varman päälle ja annetaan runtua mielummin ylikovaa kuin otetaan riski ja jätetään toinen altavastaajaksi. Kahden minuutin jäähyn paikka silti.

Turhaa jeesustelua "olis se Jori voinut vaikka hieman vain tuupata tai päästää Vatanen Tarasenkoon kiinni ja sitten kysyä että miten isillä ja äipällä menee viljelyt Jyväskylässä ja asuuko Sami vielä porukoilla vai porukat Samilla."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös