Tämä sentteritilanne on mutkikas, koska alunperin sentterien järjestys oli: Mclean-Petruzalek-Jasu-Rajala.
Ja nyt on kolmossentterin paikasta tullut ns. ongelma. Itse näen tämän "ongelman" johtuvat kahdesta syystä: Juuso Rajala on joutunut Uraman hampaisiin. Alkukaudella Juuso vielä puolusti hyvin, mutta ensimmäisessä Turun ottelussa huomasin, että Rajala oli viltitetty. Epäilin tuolloin vammaa (olin paikan päällä) ja en uskonut että hänet viltitettäisiin. Sen ottelun jälkeen Rajala on ollut enemmän tai vähemmän viltissä, nykyään katsomossa. Itse myös kiinnitin hänen toistaiseksi viimeisiin otteluihin, että näyttää ettei puolustaminen kiinnosta häntä.
Toinen syy tähän "ongelmaan" on, että Jasu-Tuomainen on loistava puolustava tutkapari. Alkukaudellahan Jasu oli "omalla paikallaan" kolmosen keskellä, laidoilla Nabb ja Tuomainen. Puolustava kenttä ja sitten nelosessä oli nuoria (Kivimäki-Rajala-Palola. Nyt kun on tullut Tukosta ja Laaksosta takaisin, niin Jasu-Tuomainen (ja nykyään Palola) tutkaparia ei olla haluttu rikkoa ja heidän on laitettu neloseen. Ja tuntuu, ettei kolmonen voi olla muodossa Tuomainen-Jasu-Tukonen, koska eihän 200 000€ miestä (Laaksonen) voi laittaa neloseen! Tämä kenttähän muistaakseni toimi hyvin ennen Laaksonen paluuta.
Kolmossentterin paikka jäi näiden takia vapaaksi. Sopii kysyä: Minkälainen pelaaja kannattaa hankkia kolmosen keskelle? Ei kyllä helposti tule vastausta, kuin että "puolustava, tunnollinen". Eikä kolmossentterin kuulu olla mikään palkkahirmu ja mielestäni nyt ei kannattaisi mitään kallista miestä nimenomaan kolmosen keskelle hankkia. Se on sitten eri asia, jos joku loukkaantuu.
Edit. Unohdin kokonaan, että Keränen hankittiin alunperin kolmosen keskelle, mutta hän kuuluu ehdottomasti laitaan. Tukonen on mielestäninparempi sentteri kuin Keränen, vaikka Tukonenkin kuuluu laitaan.