Ilveksen Honkalehto on sanonut, että Kauvosaari ei ole tällä kaudella mihinkään lähdössä. Tiedä sitten mitä tuollaisten juttujen jälkeen tapahtuu...
Porissa julistettiin eräänä kauniina päivänä sen kauden komeetan nimeen vannoen, että "kaikki muut on kaupan paitsi Tähtinen". No seuraavana päivänä mies sai uuden nimen Juudas kun siirtyi Lukkoon. Hienona vetona Veikkaus osti Juudaksen pelihousuista mainospaikan Ässä-arvalle... :D
En minä nyt kyllä näkisi että Lukon olisi ihan pakko mitään hankintoja tehdä, mikäli nyt ei sitten tilanne ole se että Mac on varmuudella poissa pidemmän aikaa. Se että Jokerit ja JYP on hankkinut kovan luokan pelaajia ei saa olla syy hankkia myös Lukkoon pelaajia...
Allekirjoitan. Ehkä vielä voimakkaammin sanankääntein. Pitkäjänteisyyden nimiin kun nyt seurassa on luvattu vannoa niin nyt olisi aika lunastaa noita lupauksia.
Laitureita on viiteen tai kuuten kenttään, en mä noista laskuissa pysy. Ja lähinnä Virtala on sellanen joka ei ole paikkaansa lunastanut (pitkään tulosyksikössä ilman tulosta).
Pakisto on kapea, sitä ei käy kiistäminen. Jos Kovanen ei jatka ensi kaudella, sitten nimimerkki Korvaaja tämän + 1-2 kauden jatkolla on hyväksyttävä hankinta. No näitähän tunnetusti vapailla markkinoilla on ihan pirusti... Ralella esikuntineen lienee kuitenkin seurantalista potentiaalisista joukkueen näköisistä miehistä, ja toivon, ettei satunnaisia nimiä vanhojen meriittien perusteella sen ulkopuolelta osteta (eli yritettäisiin ihan tosissaan eroon siitä menttaliteetistä josta Rauma surullisen suuresti kiekkoa seuraavassa Suomessa tunnetaan).
Sentteriosasto on jossain määrin verrattavissa pakistoon. Macin ja Petrun myötä taso ja leveys riittää. Riittääkö se päätyyn asti, siihen en ota kantaa. Mutta jos jompi kumpi on poissa, saati molemmat, leveys loppuu äkkiä. Kaikki kunnia Jasulle, vetää helkkarin hyvin omaa rooliaan, muttei ole (vielä?) keväällä pitkälle tähtäävän joukkueen ykkössentteri. Tämän osaston hankinta on kuitenkin mun mielestä hankalampi kuin pakiston. Molemmilla, sekä Macilla että Petrulla on jatkopahvi tehtynä. Tässä olis liian helppo tehdä "pakkohankinta", joku loistavan tulevaisuuden menneisyydessään omaava hätäratkaisu. No näitähän on nähty. Kun Jokerit ja Jyppikin vahvistuu.
Mielummin nykyjengillä eteenpäin ja todellista kovaa keväistä kasvunpaikkaa sarjajohdon Lukolle pelanneille nuorille jätkille. Ovatpa vuoden päästä entistä kovempia jätkiä. Jos hätä-hasardi-hankintoihin sorrutaan, on se mun mielestä melkonen perscheennäyttö niille peliajastaan taisteleville tämän hetken lukkolaisille, jotka tosiaan ovat joukkueen omassa roolissaan onnistuneet sarjan kärkeen hilaamaan. Pidemmät sopimukset, hyvin seuratut, joukkueennäköiset äijät voisi vielä sulattaa, muuta ei.