Roster Watch 2004-2005

  • 392 199
  • 2 567
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Eihän noin olla sanottu missään, Virmanen sanoi että ensi kauden pelaajabudjetti on 2,3 miljoonaa, johon Masa laskenee mukaan siis Metropolitin ja Somervuoren.

Niin?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Itse tarkoitan fyysisyydellä hieman eri asiaa kuin sinä. Esimerkiksi minun tarkoittama fyysinen puolustaja pystyy siirtämään meidän maalin edestä vastustajan isokokoisen hyökkääjän tai tekemään hänelle selväksi sen, että meidän maalille ei ole sulla mitään asiaa ilman kallista hintaa.

Kukas Kärpissä on tuollainen puolustaja? Entäs Tepsissä? IFK:n All-Star puolustuksessahan tuo ei ole ongelma.

Meillä Kankaanperä ainakin pystyy tekemään tuota. Ja muistaakseni Summasen aikana Järventie teki Pärssisen päällystakkina Pärän olon hyvinkin epämukavaksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Niin?

Sorry, mun virhe.

Mä luin tuon sun pelaajabudjetti kohdan uudemman kerran ja sähän sanoit juuri niin kuin mä sulle aloin korjailemaan.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti flintstone
IFK:n All-Star puolustuksessahan tuo ei ole ongelma.

En tiedä tarkoititko toisaan sanomaasi vai onko mielestäsi HIFK:lla pulaa näistä?

Jere Karalahti on kukkakeppi joka ei siirrä pelaajia maalinedustalta?
Ladislav Benysek on kevyt kääpiö joka antaa vastustajille haluamansa tilan maalin edestä?
Jarno Kultasen ainoa hyvä puoli viime kaudella oli kovat otteet varsinkin maalin edessä. Hänkään ei osaa siirtää pelaajia pois maalin edustalta?
Saarisen Pasi on myös tällä alueella täysin osaamaton?

Jokereilla on heittää Kankaanperä joka voidaan laskea Kultasen tasoiseksi maalineduspelaajaksi, muuten tuo osasto on ihan olematon.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Anteeksi, mutta oletko lukenut lainkaan mitä kirjoitin puolustuksen fyysisyydestä Jokereissa ja Kärpissä?

No mun puolesta tuohon samaan kastiin voidaan laskea aivan huoletta myös TPS. Hulkkosen lisäksi Tepsin puolustuksessa on fysiikassa vielä Kärppiä ja Jokereitakin pehmeänpää. Ja IFK:n All-Star puolustukseen vastaaminen on taas erittäin kallista ja vaikeaa.

Eli huomasin kyllä että sanoit Kärpistä samaa kuin Jokereistakin mutta koska periaatteessa meidän pitää mielestäni vertailla joukkuetta pahinpien kilpailijoiden IFK:n, TPS:n ja Kärppien vastaaviin niin tälläkin osastolla omasta mielestäni me pärjätään kohtuullisesti, IFK:n puolustus on kovin ja fyysisin, Kärppien kanssa me ollaan suunnilleen tasoissa ja Tepsi on taitavanpi kiekollisena mutta fyysisesti aivan kukkahattutäti-osastoa.

Edit: tämä viesti varmaan selvensi myös linnulle että tarkoitin sitä mitä sanoinkin teidän puolustuksesta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
flintti; Olet oikeassa ja dänks ettei tule provoja näin kesän kynnyksellä. HIFKin puolustuksen uskaltaa laskea fyysisimmäksi ilman punaisia lasejakin. Ja jos, sanon vaan että jos, Jokerit olisi jättänyt vaikkapa Variksen ottamatta, mikä oli sinällään hieno ele faneille, olisi sen rahan voinut käyttää vaikka Haakanaan tjsp. Sen lisäksi yksi todistettavasti laukomaan pystyvä pakki olisi mahtunut / kuulunut mukaan. Enpä tiedä onko perusnarrifanilla tilaa ajatuksenkaan tasolla HIFKin dropouteille, mutta ainakin Pelicans nappasi hyvän, ison, kehityskelpoisen luun eli Lambergin. Ei ole huikeasti taitoa, vielä, mutta halu ja kyky pelata kovaa ja olisin pitänyt kaiffarin mielellään pk-seudulla. Olisi hyvin joutanut vetelemään ympäri korvia vastustajan hyökkääjänilkkejä teilläkin. Jostain syystä -ah!!! lempiaiheeni- Jokerit osaa aina maalivahtiscouttauksen, joten TT onnistunee. HIFK taas ei osaa tätä hommaa. Mutta HIFK osaa puolustuksen kasaamisen ja aina alakerran tulivoiman rakentamisen. Jota Jokerit vastavuoroisesti ei osaa. Loistava perinne.

Gags: En laskenut runkosarjasijoituksia sanoessani, että Jortsu on kova luu viedessään nimenomaan tämän nipun kolmen joukkoon. Tarkoitin lopullisia sijoituksia. Jos -iso jos- teiltä jää Metro tai vastaava puuttumaan, ei teillä nähdäkseni ole kilpailukykyistä ykkössentteriä ihan kalkkiviivoille asti. Vai?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol

Ja Seniorille: mikä sulla on rosterinhinnassa ongelmana kun kovasti siitä kyselet?

Kirjoitin, että hinta noin/jopa 3 miljoonaa euroa sotuineen.

Oho. Mikäs Sulla on, kun hermostut tuolla tavoin kiinnostuksestani? Mulle on ihan sama, vaikka olisi viisi miljoonaa. Nykyrosterinne vain ei vaikuta ilmoittamiesi hintojen väärtiltä. Ettet nyt vain itse mennyt numeroissa sekaisin ja väännellen yrität niitä selitellä verraten vaikka Masan kertomiin? Veikkaan ettei ole kaukana, että harmostuksesi johtuu ennakkovitutuksestasi ja pettymyksestäsi tähän astiseen nimilistaan. Niin, katso pakkikalustoanne ja mieti sitten rosterin hintaa joko Sinun tai Masan numeroin. Nii-i.

Toivottavasti et pahastu inttämisestäni, mutta palaan vähien IFK-aiheiden takia vielä Metroon. Hänessä nimittäin askarruttaa pari asiaa.

- Jos kerran Metro on ilmoittanut pelaavansa Jokereissa, jos ei änärissä pelaa, miksei asiaa ole vahvistettu sopimuksella? Piis of keik ja niinhän moni muukin on menetellyt. Hänen nimensä kun taitaa olla ainoa tämänhetkisistä, joilla voisi olla merkittävää vaikutusta kausarimyyntiin lisäävästi, tässä vaiheessa kautta.

- Metro on ilmoittanut olevansa Ottawassa valmis vaikka kahdensuuntaiseen soppariin? Mikä mättää? Sellaiset ovat usein taloudellisesti helpohkosti neuvoteltavissa. Jos kerran on valmis, miksi tulisi takaisin? Millaisen kaksipuolisen sopparin pitää olla, että jää sinne?

- Eräs kohta, jonka sivuutit ongelmanani, oli se kuuden kuukauden veroasia. Oletko edelleen sitä mieltä, että Jokerit tekee mieluummin sopparin Metron kanssa kalliilla veroilla pituudeltaan 7 ja puoli kuukautta kontra halvemmilla sotu-kuluilla alle kuuden kuukauden? Eikö tässä ole merkit ilmassa, että mies otetaan sisään, kun työsopparia olisi maksimissaan puoli vuotta jäljellä? Ettei vain olisi niin, ettei sopparia haluta tehdä eikä julkistaa, ettei vain kukaan tulkitsisi sen kestäneen yli määrätyn puoli vuotta, kun se on astunut ehdollisena voimaan? Mietis. Vastaat, jos haluat. Herneet pidä kaapissa, minne ne kuuluvat.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Kyllä yhden vertalan tai, öh, jopa variksen tilalle olisi todella yksi haakana mahtunut. (Lisäksi sen toisen vertalan tai latvalan tilalle olisi hyvinkin mahtunut se hyökkäävä ykköspakki.) Toisaalta (tiedän, ettei näiden varaan pitäisi mitään laskea) kun NHL-työsulku vaikuttaa hyvin todennäköiseltä, pelannee Jokereissa jonkun aikaa yksi hiukan kovemman tason fyysinen pakki.

Mitään lambergeita ei Jokerit minusta tarvitse: Kevin Kantee on hyvinkin potentiaalinen crease clearer, vaikka potentiaalin realisoitumista voi kyllä joutua odottelemaan tulevaa kautta pidempään.

Edelleen uskon, että jos kaikki ei puolustuksen osalta mene yli odotusten, vahvistuksia haetaan lokakuussa. Ykköspakki puuttuu ja toinen ilkeä, kova pakki myös - 1½ (Kankaanperä 1, Kantee ½) ei riitä. Saa sitten nähdä, kuka lähtee tieltä ja mihin päin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Senior, pikkaisen on kiire, niin tuli vähän liiankin äreästi -:)

Mutta lyhyesti:

1. Kysymyksesi Metrosta. Vastaus: minähän olen ihmetellyt samaa ja monta kertaa. Että miksi ei julkaista normaalilla tavalla sillä varauksella, että pelaa NHL:ssä jos saa paikan. Niinhän ne muutkin sopparit tehdään ja julkaistaan. Miksi ei sitten Metro? Ja olen epäillyt ettei Suomeen palaa, valitettavasti. Ja olen opastanut, että vain kirjallinen sopimus on sopimus. Ja olen linjannut, että jos ei Metroa julkaista 17.5. eli Info kakkosessa, homma on jotenkin outo. En mä muuta tuosta osaa sanoa.

2. Veroasia. Mitä enemmän asiaa tuumii, sitä enemmän pelkään sinun olevan oikeassa. Kuten silloin joskus taisin kirjoittaakin, että jos olet oikeassa - mitä en toivo jne. Mutta jos se noin tosiaan menisi ja vielä tarkoituksella ja huolella suunnitellen, kyllä pikkaisen olisi astian maku koko hommassa. Mutta elän uskossa, että rehellistä peliä pelataan. En nimittäin tältä istumalta usko siihen, että Jortikka helposti suostuu siihen, että 1-sentteri lorvailee jossain veropakolaisena kun joukkue ensin treenaa ja sitten pelaa.

3. Niin ja ne palkat. Kyllä mä olen oikeassa. Ja Virmanen kanssa. Mutta mä lasken sen sotun mukaan, mitä Virmanen ei tee. Olen laskenut jo niistä The Animalin kanssa käymistä väännöistä alkaen kummalla on kalliimpi/halvempi rosteri. Ja sotulla nykyinen - siis Virmasen virallisesti ilmoittama - on jo lähes 2.7 miljoonaa. Ja minä en usko, että se siihen jää. Lisäukkoja tarttuu matkan varrelta. Sata varmasti. Niin on aina käynyt.

Jeps, pakko lopettaa.

PS. Olen kuullut, että Nordiksella on hyvä rosteri. Se on jo kasassa ja siksi ollaan hiljaa ja ootellaan.
 
Viimeksi muokattu:

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Viestin lähetti Mustelma
Eikä!!!!!!!!!!! Kuka helvetin apina on taas mennyt kasaamaan ton jengin.. Turkulainen tissiposki päässyt selvästi liikaa vaikuttamaan(lukekaa fyysisyys on kadonnut).
Noin hennon ja ämmämäisen puolustuksen maalienedusta&taklauspeliä katsoessa tulee Heleniusta ikävä. Kaikki arvostelijat tulee näkemään Samin viime kauden merkityksen..
Eihän noista tytöistä kenelläkään riitä voimaa puskemaan maalinedustaa puhtaaksi, varsinkaan jos hyökkääjiltä sitä massaa löytyy enemmän.

Oletko niitä, toivottavasti et, jotka ylistivät Jokereiden olleen viime kauden kovin hanskausjengi? Tiettävästi Sami Helenius myllytti kaksi (2) kertaa, joten ei sitä fyysisyyttä niin hirveästi Samin mukana hävinnyt. Turkulainen tissiposki? Heh, mene kehtoon keksimään uutta. Vitsi ja vertauskuva on hauska, kun voidaan puhua edes realistisuudesta.
Jokereilla on ensi kaudella kova nippu, en näkisi mitään muuta estettä kuin joukkuehengen, miksi ette olisi kärkikahinoissa mukana, jopa mestari? Mihin niitä junioreita tarvitaan ajamaan itseään läpi, kun siellä on jo itsensä läpiajaneita pelaajia täyttäneet kentät? Kyllä niille joukkue löytyy.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Koala
Mihin niitä junioreita tarvitaan ajamaan itseään läpi, kun siellä on jo itsensä läpiajaneita pelaajia täyttäneet kentät? Kyllä niille joukkue löytyy.

Höh. Kyllä minä haluan ainakin nähdä jokerijunnuja muuallakin kuin HPK:ssa breikkaamassa.

Jokereissakin on viimein huomattu että pelkillä palkkasotureilla ei sitoutumista saada aikaan. Hyvä niin. Nyt tosin viime kaudella lanseerattu linja näyttää hieman lipsuvan - toivotaan että kauden alkuun mennessä "lopulliset" ketjukokoonpanot kertovat toista.

p.s. edelleen ottaa pannuun Teemu Laineen matka Tampereelle.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti cobol
PS. Olen kuullut, että Nordiksella on hyvä rosteri. Se on jo kasassa ja siksi ollaan hiljaa ja ootellaan.

+Tommi "20+50" Turunen
+Sami Helenius (saa IFK:ssa luvan pelata omilla vahvuuksillaan - ei heikkouksillaan, kuten Jokereissa)
+Huippusentteri kakkoseen
+"Trimmeri" Kaarela Saken saunakaveriksi

Niinkö?

Sori, että menee osittain pelleilyksi, mutta sitä se turhautuminen oman rosterin hinta/laatusuhteeseen teettää. Ja kuten cobol sanoi, kavereita tarttuu matkan varrelta mukaan - ja veikkaisin, että viimeistään lokakuussa Jokereissa nähdään uusi pakki.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti JHag
Gags: En laskenut runkosarjasijoituksia sanoessani, että Jortsu on kova luu viedessään nimenomaan tämän nipun kolmen joukkoon. Tarkoitin lopullisia sijoituksia. Jos -iso jos- teiltä jää Metro tai vastaava puuttumaan, ei teillä nähdäkseni ole kilpailukykyistä ykkössentteriä ihan kalkkiviivoille asti. Vai?

Tässäkin meillä on pieni näkemysero, sillä välierien jälkeen ei mielestäni ole mitään muuta ykkössijan jälkeen, siksi otaksuin tarkoittaneesi runkosarjaa. Tiedän että teillä on se ryminäsellainen, josta tosin etuliitteen voi jo jättää pois. Arvelin tuolla aiemmin Jokereiden pystyvän parantamaan vähintään muutaman sijan viime kaudesta, joka tarkoittaisi välieriä, jonka jälkeen kaikki on avoinna. Joko Metrolla tai stuntillansa, mutta muiden joukkueiden tämänhetkisiin rostereihin verrattuna kevyesti. Kalkkiviivoille kukaan ei halua, vaan loppuun asti. Palaan mielelläni näihin vertailuihin kauden lähestyessä ja kun sekä Jokereiden että vastustajien lopulliset rosterit ovat valmiina, tällä hetkellä en näe järkeä vertailuun, koska julkistettua tietoa ei kaikkien osalta vielä ole.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Gags: Itse en oikeasti pidä SM-liigan kultaa nykymeiningissä absoluuttisena mittarina minkään arvoisena. Kausi on pitkä ja haen omalta suosikiltani ennenkaikkea erinomaista viihdyttämistä ja jos siinä sivussa saa jonkun mitskun, niin hienoa. Ja jos kultaisen, niin vielä hienompaa. Mutta kauden 97/98 kaltaista orgasmia; viihde ja menestys samassa, ei tapahdu kuin korkeintaan kerran vuosikymmennessä, hyvä jos niinkään usein. Kauden -04 mestarista Kärpistä -nynne suuttuu ja lyö mua jäkälällä päähän- ei pölyn laskeuduttua muista juuri kukaan juuri mitään. Viime kauden -okei, vähän laseja- The Jutut liigassa olivat HIFKin ykkösketju, Metro-Jantunen, Jeren paluu, Tomekin tasonnousu varsinkin alkukaudesta, Calounin outo lopettaminen. Lisäksi mieleen jäivät Hulkkosen taklaukset, Nielikäisen jäähytilaston voitto sekä Jeren & Vopatin seuraavat sijat ja tietenkin Vopat vs. Helenius...Ei mulle ainakaan muuta kummempaa ja olin tyytyväinen HIFKin panokseen näissä olosuhteissa. Eli otan uusintana tämän kauden mieluummin kuin umpitylsän kullan. Eipä teilläkään Summasen ajokoirakullasta aivan maagiseen iloon äidytty?

Ja kyllä, tämä mielipide pitää, vaikka HIFK veisi kullan. Mittaan omalla tavallani kauden toimivuutta edelleen. Ihannehan olisi kauden huipentuminen mahtaviin, kahvaamattomiin pleijareihin, joissa olisi NHL-tasoiset tuomarit. Silloin kulta olisi suuremmassa arvossa.

edit: Sen verran tarkennusta, että neljän joukkoon oletan joukkueeni, kuin myös narrien, menevän ihannetilassa automaattisesti. Siksi otin esille "kolmen joukossa" olemisen. Sinnekin haluan ensisijaisesti siksi, että näkee enemmän matseja kauden mittaan :)
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Viestin lähetti JHag
Viime kauden -okei, vähän laseja- The Jutut liigassa olivat HIFKin ykkösketju, Metro-Jantunen, Jeren paluu, Tomekin tasonnousu varsinkin alkukaudesta, Calounin outo lopettaminen. Lisäksi mieleen jäivät Hulkkosen taklaukset, Nielikäisen jäähytilaston voitto sekä Jeren & Vopatin seuraavat sijat ja tietenkin Vopat vs. Helenius...

Tällaisenakin menneen kauden kohokohdat voi nähdä jos asioita on seurannut vaikkapa Iltalehden urheilusivujen välityksellä. Asioiden näkeminen laajalla perspektiivillä ei ole koskaan ollut sikäläisen median eikä katsojien vahvin laji. Hymiö.

Omasta näkökulmastani Jeren paluu ei ollut mikään elämää suurempi juttu, esim. Janne Pesosen kova tulokaskausi sen sijaan oli. Vopat ja Helenius tekivät mitä?

Onneksi väriläiskiä ja tapahtumia on muitakin. Ja ne joita nuo lähimmin koskettavat nuo myös muistavat.

Ja topikkiin vielä, Tim Thomas on todella kova kassari ja tuleekin olemaan ensi kaudella liigan toiseksi paras tontillaan. Onnea Jokerit!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerien puolustus kaudella 2004-2005

Tätä ketjua lueskellessa tulee väkisinkin mieleen, että Jokerien puolustuksen täytyy ensi kaudella olla todella heikko. Lähes jokaisessa viestissä peräänkuulutetaan kiekollista pakkia samoin kuin fyysiseen peliin kykenevää pakkia. Jos kerran puolustuksessa ei riitä fysiikka, eikä sieltä liioin löydy kiekollista osaamista, täytyy pakiston olla todella huono.

Vaan eihän se asia nyt aivan niinkään ole. Ainakin kauden tässä vaiheessa uskallan väittää, että ei tuo puolustuskalusto mitään estettä mestaruuden tavoittelulle aseta. Pakistosta löytyy ennen kaikkea taitoa ja kiekollista osaamista, mutta myöskin aivan riittävästi kovuutta kotoiseen EST-liigaan (ei saa töniä).

Koska puolustuksesta on näinkin paljon keskusteltu, katsellaan pakistoa läpi ukko kerrallaan. Arviot eivät tietenkään ole mitään muuta kuin täysin objetiivisia, sehän on selvä.

- Jalkanen, joukkueen pakki nro 8. On osoittanut pystyvänsä pelaamaan liigaa ja täyttää ruutunsa. Ei mikään tähti, mutta isona plussana silloin tällöin nähtävät näyttävät niitit. Pieni mutta vahva kaveri loistavalla asenteella.

- Kalteva, pakki nro 7. Isokokoinen kaveri, joka kuitenkin tarvitsee lisää voimaa ja etenkin luisteluvoiman kehittämistä. Ensi kautta ajatellen kysymysmerkki, joka tapauksessa kaikki avut nousta huippupakiksi ovat olemassa. Hoitanee roolinsa.

- Kantee, lähtökohtaisesti pakki nro 6, mutta voi olla myös pakki 1-4. Kohtuullisen hyvin luisteleva ja myös kohtuullisen vahva kaveri. Osoitti jo viime kauden pleijareissa olevansa valmis suurempiin saappaisiin ja pärjää myös maalin edessä sekä kulmissa. Tää jätkä on mehujää, maistuu aina.

- Latvala, pakki nro 5. Kokemusta ja kiekollista osaamista. Viime kausi ei mennyt aivan nappiin, perusvarmaa suorittamista joka tapauksessa. Tästä osoituksena mainio +/- tilasto. Toivotaan lisää tehoja, viime kautisilla esityksilläkin kuitenkin liigan keskitasoa parempi pakki.

- Lepistö, pakki 1-4. Mahdollisuudet mihin vain. Yksi lupaavimmista, jos ei lupaavin nuori pakki liigassa. Loistava luistelu ja pystyy taklaamaan. Tuleva tähti, toivottavasti tuikkii jo ensi kaudella.

- Järventie, pakki 1-4. Vanhempi Lepistö eli hyvä luistelu, kiekonkäsittely ja pystyy myös taklaamaan. EST-liigassa luetaan jyräksi oman maalin edessä ja osaa poikittaisen mailan jalon taidon.

- Martikainen, pakki 1-4. Suklaaboxi josta ei voi olla varma mitä saa, mutta luottamus on kova. Samantyylinen kuin Lepistö ja Järventie, erityisavuna se, että on rightin pelaaja. Kartsa on hyvässä kunnossa ja todellinen urheilija. Takuulla arvokas mies liigassa, koska pystyy erittäin hyvin tukemaan hyökkäyksiä.

- Kankaanperä, pakki 1-4. Fyysisin, jonka liikekin on parantunut. Etukäteen ajatellen ehkä joukkueen helpoiten arvioitava pakki. Tuskin floppaa ja jos jatkaa viime kauden tasolla, aivan liigan kärkipakkeja. Plussana hanskat, jotka eivät jää jumiin pudotettaessa.

Eli eihän tuo nyt kokonaisuudessaan mitenkään huonolta näytä. Kiekollista taitoa pitäisi olla enemmän kuin puukkoja pohjanmaalla ja fyysisyyden puutettakaan en jaksa pelätä. Niitä jotka ovat huolissaan pakkien voimapuolen puutteista, kehotan pohtimaan millaisia hyökkääjiä EST-liigassa pelaa. Ihka omassa liigassamme ei juuri löydy hyökkääjiä, jotka maalille ajaisivat, näin ollen ei siellä yleensä ole ketään pois tönittävääkään. Tällainen avautuminen heti aamusta.

Edit. Lisätään sen verran, että S. Helenius tuohon rosteriin vielä hyvin mahtuisi. Mies olisi pakki nro 1-9 ja pelaisi silloin, kun sille tarvetta loukkaantumisten tai muiden syiden vuoksi olisi.
 
Viimeksi muokattu:

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Bozikilta hyvä analyysi. Ei siinä puolustuksessa mitään vikaa ole, mutta jos verrataan esimerkiksi IFK:n tai TPS:n vastaaviin, ollaan pari laatuluokkaa jäljessä (paitsi fyysisyydessä TPS:n kohdalla). Jos Blues pystyy jostain kehittämään sen ykköspakkinsa, menee sekin kirkkaasti edelle, nykyisilläkin on jo hiukan edellä - fyysisyydessä selvästi.

Jos ainoa tavoite on mestaruus, pitäisi joukkueen jokaisella osa-alueella olla lähtökohtaisesti liigan ehdotonta parhaimmistoa. Hyökkäyksestä ja maalivahdeista voi jo niin sanoa, mutta puolustus on liigan keskikastia Kärppien ja HPK:n kanssa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Latvalalle ja Järventielle annetaan mahdollisuus parantaa viime kaudesta ja nuorille osoittaa taitonsa, mutta budjetissa pitäisi tarvittaessa olla tilaa (vähintään) yhdelle huippupakille.
 
Viimeksi muokattu:

ludvig

Jäsen
Ei jumalauta, kun ei ne turkulaiset(lukekaa Koala bear) ymmärrä fyysisyydestä sitten mitään.. Eihän se Sami hanskannu, kun ei esim. niistä kaisunurmisista&marjotuokoista ollut haastajiksi.
Helenius on enforcer, eli hakkaa vain jos tarvetta on!
Ja viime kauden joukkueesta sen verran, että en ole missään sitä ylistänyt gooni-laumaksi, mikä se ei todellakaan ollut kiitos turusten&jalkasten..
Mutta joo, toivotaan että edes kesken kauden joukkuueeseen tulisi joku äijä taas siivoamaan ja niistämään kimmoerosia. Siihen näkyyn ei vaan kyllästy...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Jokerien puolustus kaudella 2004-2005

Viestin lähetti bozik
Lisätään sen verran, että S. Helenius tuohon rosteriin vielä hyvin mahtuisi. Mies olisi pakki nro 1-9 ja pelaisi silloin, kun sille tarvetta loukkaantumisten tai muiden syiden vuoksi olisi.

Ihan turha toive. Sen sijaan jopa todennäköisempi mahdollisuus on, että pakistoon saadaan yksi fyysinen ja taitava kaveri. Riittää kun Kanki loukkaantuisi - mitä en tietenkään toivo - niin ongelma näkyisi jo Hjalliksenkin silmin. Jos saataisin yv-pakki, joka osaa vielä fyysisen pelin, se olisi hieno asia. Ja bozik, vai tarjoat sinä Järventietä jyräksi maalinedustalla -:)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Jokerien puolustus kaudella 2004-2005

Viestin lähetti cobol
Ja bozik, vai tarjoat sinä Järventietä jyräksi maalinedustalla -:)
EST-liigassa Mara käy maalinedusjyräksi oikein hyvin. Järventie ei loppujen lopuksi ole mikään pieni kaveri ja voimaakin on enemmän kuin EST-liigassa keskimäärin. Vielä kun pohditaan liigamme power-forwardeja, niin ei Maralla mitään hätää maalin edessä pitäisi olla.

Sen homman jätin tosin kirjoittamatta, että Harvoin Mara maalin edessä päivystää. Yleensähän se on laiturien kanssa samoilla apajilla luistelemassa aika-ajoja.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Miten olisi Robert Kantor. Hän on lähdössä Venäjältä ja uutta seuraa ei ole vielä tiedossa. Kantorilla on huikea laukaus ja hän on hyvä taklaaja, sopisi Jokereille aika hyvin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Jokerien puolustus kaudella 2004-2005

Viestin lähetti bozik
EST-liigassa Mara käy maalinedusjyräksi oikein hyvin. Järventie ei loppujen lopuksi ole mikään pieni kaveri ja voimaakin on enemmän kuin EST-liigassa keskimäärin. Vielä kun pohditaan liigamme power-forwardeja, niin ei Maralla mitään hätää maalin edessä pitäisi olla.

Yksi SM-liigan suurimmista hypemagneeteista on Martti Järventie. Läpimurtoa on odotettu viimeiset viisi vuotta Ipan ajoista saakka, ensin Tepsissä, sitten Jokereissa, NHL:ssa ja AHL:ssa. Hiljaista on saavutusten suhteen. Mestaruustason rosterissa Mara on suomalaisittain hyvää ellei erinomaista kolmosparitasoa, mutta ei milliäkään enempää.
 

Kelju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SaiPa, JM Aaltonen
Viestin lähetti Johannes
Miten olisi Robert Kantor. Hän on lähdössä Venäjältä ja uutta seuraa ei ole vielä tiedossa. Kantorilla on huikea laukaus ja hän on hyvä taklaaja, sopisi Jokereille aika hyvin.

Muuten kelpaisi kyllä, mutta kansallisuus taitaa olla hieman väärä kun päävalmentajana häärää itse mr. Tsekkiviha. En usko, että kuvio muuttuu nytkään, jos (kun) Jortikka on suuressa osassa päättämässä pelaajavalinnoista. Eikä tästä nyt mitään ex-HIFK-porukkaa sentään olla kasaamassa, vaikka Thomas hankittiinkin. ;)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Kelju
Muuten kelpaisi kyllä, mutta kansallisuus taitaa olla hieman väärä kun päävalmentajana häärää itse mr. Tsekkiviha. En usko, että kuvio muuttuu nytkään, jos (kun) Jortikka on suuressa osassa päättämässä pelaajavalinnoista. Eikä tästä nyt mitään ex-HIFK-porukkaa sentään olla kasaamassa, vaikka Thomas hankittiinkin. ;)

Valitettavasti kun näillä joukkueilla ei ole palkkalistoilla henkilöä, joka päätoimisesti skouttaa pelaajia, niin jonkun Kantorin palkkaaminen on ihan mahdollista. Siinähän tietää mitä ostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös