Viestin lähetti Mustelma
Eikä!!!!!!!!!!! Kuka helvetin apina on taas mennyt kasaamaan ton jengin.. Turkulainen tissiposki päässyt selvästi liikaa vaikuttamaan(lukekaa fyysisyys on kadonnut).
Tähän minä en usko. En yhtään. Jortikka tietää hyvin sen, että SM-liigassa on oltava fyysisyyttä. Juttelin kerran hänen kanssaan eräästä pelaajasta, joka ei pelannut Jokereissa. Taitava kaveri, kelpaisi kenelle vaan. Mutta mitä Jortikka sanoi? En nyt kirjaintarkkaa lainausta muista kun tästä on jo aikaa, mutta Jortikka totesi lyhyesti, että joo, onhan se taitava, mutta vähän on liian pieni. Ja kyse oli sellaisesta noin 1.85 metriä olevasta pelaajasta... Minä uskon aika vakaasti, että Jortikka on vaatinut ensi kauden jengiin fyysisyyttä. Tiedän 100 varmasti, että hän vaati lisää fyysisyyttä jo
viime kauden joukkueeseen.
Miksi sitten puolustus on fyysisyydessä höyhensarjaa? Sen kun tietäisin.Mutta arvaan, että kun on kolme kokkia (Hjallis, Virmanen ja Jortikka), niin soppa sitten mitä on. Pääkokki on taatusti Hjallis, joka ei malttanut pysyä lupauksistaan huolimatta joukkueen kasaamisen ulkopuolella. Hjallishan ei ymmärrä kiekkojoukkueen kasaamisesta yhtään mitään. Ei hänen tosin tarvitsekaan, sillä hän on monissa muissa asioissa supertaitava. Mutta ei kiekkojoukkueen kasaamisessa. Jostain syystä Hjallis ei ymmärrä pysyä asiasta ulkona... Toinen kokki on Virmanen, jolla on ns. oma tapansa rakentaa joukkuetta: sillisalaatti, jossa on paljon hasardeja, mutta myös joitakin onnistumisia. Ja kolmas kokki on sitten Jortikka, jonka toivomuksista huomioidaan ehkä noinen neljännes. Eli arvaisin niin, että Jortikan toivomia pelaajia on joukkueessa korkeintaan neljännes. Loput eli kolme neljännestä on sitten Hjallis-Virmanen akselin valitsemia. Enemmän tai vähemmän näin, vaikka Jortikka on voinut rajallisesti vaikuuttaakin esimiestensä valintoihin. Mutta kuten jokainen tietää, pomot ovat pomoja ja työntekijät työntekijöitä tällaisissa valintatilanteissa.
Muistatte varmaan kun kirjoitin, että Santala-Miettinen olisi ollut Jokereihin, naapuriin ja Hämeenlinnaan tyrkyllä. Ck tiesi Santalan pelihaluista Jokereissa mua enemmän ja itse sain samat faktat selville myös kun aikanani kyselin. Mutta pointti on siinä, että Santala+Miettinen olisi ollut saatavissa. Kohtuullisen isolla rahalla tosin, mutta olisi ollut. Santala ja Miettinen ovat fyysisiä ja mikä tärkeintä, myös taitavia pelaajia SM-liigassa. Näitä Jokereissa ei ole oikeastaan yhtään (siis SM-liigan tasolla sekä hyvin fyysinen + hyvin taitava). Kuki on fyysinen, mutta ei taitava. Varis on taitava, mutta ei fyysinen jne. Uskon paljolti siihen, että juuri Jortikka olisi hakenut taitavia & fyysisiä pelaajia joukkueeseen. Tämä usko pohjautuu myös siihen, että olin paikalla kerran kun herrat asiasta keskenään puhuivat. Silloin Jortikka painotti taitoa ja fysiikkaa samassa paketissa.
Eli en menisi Jortikkaa ainakaan pääasiassa joukkueen puolustuksen ja hyökkäyksen epätasapainossa syyttämään. Kyllä se on uskoakseni Hjalliksen & Virmasen käsialaa lähes täysin. Samoin on fyysisyyden ja huippupakin puute. Kumpaakin tarvittaisiin, jos olisi tarkoitus pärjätä myös playoffeissa.
Kun Jokereiden hyökkäystä 2004/2005 katsoo, niin sehän on eräänlainen köyhän miehen Kärpät. Paitsi että on huomattavasti kalliimpi. Metron kanssa olisi jo kenties parempikin kuin Kärppien, mutta muutenhan tuossa on sama malli: huippuveskari, onnettoman fyysinen puolustus ja taitavia hyökkääjiä. Kuva täydentyy ja puolustuksen ongelmat avautuvat kun muistaa, että Hjallis totesi Info ykkösessä sen, että mestaruuteen tarvitaan hyvä valmentaja, hyvä maalivahti ja muutama hyvä hyökkääjä. Puolutuksesta hän ei puhunut mitään. Eikä pitänyt sitä edes tärkeänä esim huippuyv-pakin osalta tai fyysisyyden osalta, vaikka sitä aivan erikseen häneltä kysyin.
Ja Seniorille: mikä sulla on rosterinhinnassa ongelmana kun kovasti siitä kyselet? Kirjoitin, että hinta noin/jopa 3 miljoonaa euroa sotuineen. Virmanen sanoi jo eilen, että hinta on 2.3 miljoonaa (siinä ei ole sotuja, olen tarkistanut monta kertaa). Sotuineen se 2.3 miljoonaa on 2.645 miljoonaa. Tähän sitten viime kauden rosterista Turunen ja Helenius toistaiseksi + matkan varrella aivan taatusti hankittavat lisäpalaset (kuten vaikkapa se huippupakki) tai Teemu Selänne (jos vaan suostuu ja haluaa). Silloin ollaan sotuineen jopa tuossa kolmessa miljoonassa. Siihen riittää jo se, että rosteri olisi todellisuudessa 2.58 miljoonaa. Ja se on jo nyt 2.30 miljoonaa. SM-liigan seurat eivät laskea sotuja pelaajabudjettiin, vaikka ne tietysti pitäisi laskea siihen mukaan kuten minä lasken.