Roster Watch 2004-2005

  • 393 537
  • 2 567
Tila
Viestiketju on suljettu.

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aprillia?

Jokerifanit.netissä luki että Langkow olisi tehnyt Jokereiden kanssa 3 vuoden sopimuksen. Ja että vaihdossa menisi rahan lisäksi myös Kevin Kantee. Hänet olisin kyllä nähnyt mielellään Jokereissa ensikaudellakin. Lisäksi myös Jussi Pesonen matkaa mahdollisesti Poriin. Mutta voiko tähän uutiseen luottaa? Olisipa tämä uutinen tullut eilen tai huomenna niin siihen voisikin uskoa 100% varmuudella. Saa nyt nähdä, että jääkö tämä uutinen vain pilan tasolle. No viimeistään finaalien jälkeen se selviää.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Re: Aprillia?

Viestin lähetti Finisher
Jokerifanit.netissä luki että Langkow olisi tehnyt Jokereiden kanssa 3 vuoden sopimuksen. Ja että vaihdossa menisi rahan lisäksi myös Kevin Kantee. Hänet olisin kyllä nähnyt mielellään Jokereissa ensikaudellakin. Lisäksi myös Jussi Pesonen matkaa mahdollisesti Poriin. Mutta voiko tähän uutiseen luottaa? Olisipa tämä uutinen tullut eilen tai huomenna niin siihen voisikin uskoa 100% varmuudella. Saa nyt nähdä, että jääkö tämä uutinen vain pilan tasolle. No viimeistään finaalien jälkeen se selviää.
Kyllä kyseessä on puhdas pila, joka tosin saattaa vielä todeksi muuttua.

Edit. Paitsi tuo Kanteeta koskeva kohta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Aprillia?

Viestin lähetti Playmaker
Kyllä kyseessä on puhdas pila, joka tosin saattaa vielä todeksi muuttua.

Edit. Paitsi tuo Kanteeta koskeva kohta.
Näinhän se on, mutta kyllä Kanteen siirrolla spekulointi on jo lähellä pyhäinhäväistystä. Sinänsä kyllä hyvä oivallus käyttää tässä juuri Kanteeta, jos Kantee olisi korvattu vaikkapa Tukiolla, se ei juuri tunteita olisi herättänyt.

Edit. Lisätään nyt vielä sen verran, että oikein ovat jutun kirjoittajat hakeneet hommalle uskottavuutta. Jos, kuten jutussa kirjoitetaan, Masa on kieltänyt koko homman sehän tarkoittaa sitä, että näin on käymässä.
 
Viimeksi muokattu:

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Juuri kuulemani tiedon mukaan, Martin Spanhel on solmi...
Okei, en jaksa.

Tosiaan, Langkow olisi hyvä valinta Jokerien maalinsuulle. Itse olisin iloinen, jos ensi kaudella Lankku niitä kiekkoja poimisi ja nimenomaan Jokereissa. Kuten joku tuolla jo mainitsikin, niin ainoa miinus on tuo kokemattomuus pleijareista, mutta ei kai tuokaan niin suuri miinus ole.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Gepardi
Tosiaan, Langkow olisi hyvä valinta Jokerien maalinsuulle.

Täytyy sen verran kommentoida "en kommointoi" lupauksestani huolimatta, että Langkow tuskin olisi hyvä valinta. Nivusvammainen maalivahti on sen luokan riski 1-vahtina, että en lämpene lainkaan.

Kun Jokereiden historiaa katselee, joukkueella on ollut erittäin usein hyvä, jopa kansainvälisen tason maalivahti. Vaikka nyt ihan vähän taaksepäin selataan muistoja, niin listalta löytyy mm: Sohlman, Ketterer, Sulander, Nurminen, Lehtonen... Hyvä maalivahtipeli on yksi avain Jokereiden nostamiselle takaisin valtakunnan eliittiin. Langkow ei mielestäni enää nykykunnossaan ole takuu tästä. En ottaisi.

Sama pätee jokaiseen osa-alueeseen joukkueessa. Tärkeysjärjestyksessä asiat ovat mielestäni:

1. Metrolle sitova sopimus (jota tuskin saa ennen syksyä ja Ottawan rosterin selkiintymistä - jos sittenkään?)
2. Metron mahdollisen korvaajan huippuhankinta: mieluiten sitten kaksi huippukallista ja SM-liigan tasolla huippuhyvää sentteriä kuin ei yhtään. Luokkaa Niko Kapanen tai joku ulkomainen.
3. Pakalle jatkopahvi riittävällä hinnalla (ei ilman, että edelliskohdat ok)
4. Kaksi huippumaalintekijää ja yksi hyvä maalintekijä rosteriin.
5. Kaksi huippupakkia rosteriin.
6. SM-liigan TOP-2 tasoa oleva maalivahti rosteriin.

Sentterit olisivat Metro, "Kapanen", Filppula ja Pakaslahti. Laiturit olivat Jantunen, "Rosa", "Rosa", "Dahlman", Valtonen, Vertala, Mäki, Koivisto, Piispanen. Ainakin. Valtonen tosin saattaa lähteä.

Puolustajat olisivat Kantee, Kalteva, Lepistö, Kankaanperä, Järventie, "Koivisto", "Koivisto". Ainakin. Kankaanperä saattaa tosin lähteä.

Maalivahtina sitten Helanen tai Häkkinen 2-vahtina ja SM-liigan TOP-2 tason ulko- tai kotimainen maalivahti 1-vahtina.

Tuolla joukkueella pelataan Suomen mestaruudesta ja mikään muu tavoite ei ensi kaudella riitä. Saadaanko mestaruus, se ratkaistaan peleissä. Mutta kokoonpano pitää olla sellainen, että siitä ei ainakaan jää kiinni mestaruus kuluneen kauden tapaan.

Sen sanon myös, että itse en lämpene näille lindeille ja martikaisille ja vastaaville. Syy on yksinkertainen: heidän tasonsa ei enää riitä aivan huipulle asti. Näin he veisivät pelipaikan omilta junnuilta tyyliin turunen, tukio yms - vaikka Lind ja Martikainen perusjokereita ovatkin. Mistä Jokerit sitten tekisivät vielä lindien ja martikaisten lisäksi ne ykkösnimet eri ruutuihin? Tiedän sen, että moni on kanssani eri mieltä. Mutta näin minä ajattelen. Viime kausista ja ratkaisuista viisastuneena.

Myös perinteisen vaatimukseni Jokereiden fyysisyyden lisäämisestä olen valmis unohtamaan. Tässä teen selkeän takinkäännön, mutta tunnustan sen jo ennakkoon. Ei kannata fyysisyydessa apinoida naapuria, koska ne tekevät sen orginalisti paremmin... Jokereiden on syytä palata omiin perinteisiin: loistavia maaleja, kauniita kuvioita, tehokasta ylivoimaa ja kovia vetoja yhdistettynä rajuun luisteluun ja tempoon. Ja silti riittävän fyysistä peliä - sekin on Jokereilla perinne.

Joukkueessa on oltava myös omia nuoria näkyvässä roolissa. Kyse on myös siitä, että Jokereiden yleisömäärät on saatava nousuun ja halliin pitää saada väkeä, joka on kiinnostunut seurasta ja pelaajista. Tämä taas vaatii mielenkiintoisia pelaajia, omia pelaajia ja aiempia kausia enemmän tapahtumia molempien maalien edessä. Muuten ei väki käy katsomoon ja Areenassa pelataan puolityhjille saleille. Mutta uskon, että tilanne saadaan käännettyä ja ensi kaudella väkeä nähdään paikalla tätä kautta hiukan enemmän.

Näin Areenan ottelutapahtumat tuottavat myös rahaa lisääntyneen myynnin kautta Helsinki-Hallille ja sen liikevaihdon osalta Jokereiden kotiotteluissa paha putoamiskierre saadaan poikki.

Jokereiden osalta kausi 2004-2005 on paljon ratkaisevampi kuin moni kuvitteleekaan. Joukkue ja Areena on saatava nousuun monella tavalla. Uskon kuitenkin siihen, että Virmanen sekä Jortikka ja Wade ovat hyvin hereillä ja tiedostavat tilanteen ja tekevät ratkaisunsa niin, että vallinnut suunta alaspäin saadaan käännettyä.

Edit: kirjvirhe ja lisäys x 2.
 
Viimeksi muokattu:

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Sen verran tuohon Cobolin kommenttiin, että olen samaa mieltä näistä vanhoista ikoneista. Martikaista en ole nähnyt vuosiin, joten en voi kommentoida pelitasoa Tosin kun tuossa iässä ollaan ja pelattu kuitenkin hiukan helppotasoisemmissa liigoissa, niin en odota muuta kuin Strömbergistä toissa kaudella, eli floppia. Lind kuuluu samaan sarjaan, vaikka onkin pelannut Ruotsissa, mutta kun vuosirenkaiden lisäheikkoutena tulee huono selkä, niin huonot ovat merkit. Variksesta puhuttiin kauden alussa ja onneksi ei otettu, kulunut kausi ei Tapparassa vakuuttanut. Tuo vanha Jokeripaita ei saa olla ratkaiseva tekijä rosteria kastattaessa, etenkin silloin kun pelurilla on paljon ikää, riskit ovat sen verran kovat. Mieluummin satsataan nuoriin ja sitten hankintaan ns. varmoja tapauksia tyyliin Metro, Rosa, Caloun, Tenkrat, jne.

Toinen ehdottoman tärkeä sektori on maalivahti, jonka merkitystä ei voi aliarvoida ja siihen tulisi satsata tosissaan. Häkkinen ei valitettavasti huippuveskaria edusta, mutta olisi hyvä kakkonen. Pasi itse ei varmaan vain suostu tuohon kakkosen rooliin. Eli kova mies tolppien väliin on hankittava.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Sen sanon myös, että itse en lämpene näille lindeille ja martikaisille ja vastaaville.

Kyllä ainakin Lindin paikka SM-liigaan palatessaan on oltava Jokerit, ei mikään muu. Ja onhan tuo Lintu edelleenkin suunnilleen vakio valinta Suomen maajoukkueen mukaan joten eiköhän tuo Juha edelleen ihan SM-liigan tasolla hyvä pelaaja ole. Martikaisen tän hetken taso on itselleni arvoitus mutta ainakin Carlos on kovasti sitä mieltä että Kartsa on hyvä vahvistus SM-liigaan.

Viestin lähetti cobol
Sentterit olisivat Metro, "Kapanen", Filppula ja Pakaslahti.

Tästä samaa mieltä ja nuo olisivat suorastaan erinomainen nelikko. Mielestäni Metro, Paka, Filppula, Kuki olisi jo ihan hyvä lähtökohta.

Viestin lähetti cobol
Laiturit olivat Jantunen, "Rosa", "Rosa", "Dahlman", Valtonen, Mäki, Koivisto, Piispanen. Ainakin. Valtonen tosin saattaa lähteä.

Piispanen on vasta 18-vuotias ja vielä ensi kausi ei tarvitse mielestäni olla se kausi jolloin vakio kokoonpanon paikka Jokereista aukeaa, silloin tällöin kuitenkin pitää olla paikkoja kokeilla siipien kantavuutta. Ja Juha Lind kyllä mahtuu tuohon mukaan, varsinkin kun Tomekin jatkokin on hyvin kyseenalaista. Ja jos valita saa niin Koiviston tilalle mä kyllä ottaisin Teemu Laineen.

Viestin lähetti cobol
Puolustajat olivat Kantee, Kalteva, Lepistö, Kankaanperä, Järventie, "Koivisto", "Koivisto". Ainakin. Kankaanperä saattaa tosin lähteä.

Tässä mennään mielestäni jo pikkasen liiallisuuksiin ja kahta Koikan tasoista pakkia ei mielestäni ole realistista odottaa takalinjoille, yksikin tota tasoa olisi jo erinomainen juttu. Ja Kari Martikainen voi mielestäni olla se toinen Koikka, ei tosin aivan niin hyvä mutta mielestäni riittävä.

Viestin lähetti cobol
Maalivahtina sitten Helanen tai Häkkinen 2-vahtina ja SM-liigan TOP-2 tason ulko- tai kotimainen maalivahti 1-vahtina.

Tässä ei mitään muutettavaa, oma valintani meidän kakkoseksi olisi Markus Helanen jolla on jo voimassa oleva sopimus ensi kaudelle.

Viestin lähetti tumba17
Lind kuuluu samaan sarjaan, vaikka onkin pelannut Ruotsissa, mutta kun vuosirenkaiden lisäheikkoutena tulee huono selkä, niin huonot ovat merkit.

Se muka vanha Juha Lind on syntynyt 2.1.1974 joten sitä ikää on nyt niinkin hurjasti kuin tasan 30v. Eli vain muutama hassu kuukausi enemmän kuin esimerkiksi Glen Metropolitilla.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Ja jos valita saa niin Koiviston tilalle mä kyllä ottaisin Teemu Laineen.

Olen ymmärtänyt, että Laine on suuntaamassa Ruotsiin. En tiedä tarkkaan, paljonko Laine itse haluaa lähteä ja paljonko asiassa on valmentajien antamaa lähtötoivetta uran saamiseksi vielä paremmin nousuun.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Minulle tuo Helasen taso ei ole kyllä auennut, eli onko kundista hoitamaan tolppansa? Kakkosen kun tulisi olla sen verran luotettava, että mahdollisen ykkösen loukkaantuessa tms. tuo varamiehen tulisi paikata rako mahdollisimman hyvin (vrt. esim. HIFK nyt). Itse olen Helasen nähnyt tositoimissa niin harvoin, että joku voisi valaista hieman tarkemmin.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti cobol
Täytyy sen verran kommentoida "en kommointoi" lupauksestani huolimatta, että Langkow tuskin olisi hyvä valinta. Nivusvammainen maalivahti on sen luokan riski 1-vahtina, että en lämpene lainkaan.

Ahaa, noista nivusvammoista en ollutkaan tietoinen. No, sittenhän pitääkin miettiä uusiksi. En kyllä tiedä, olisi kuitenkin varmaan parempi kuin Häkkinen tai Helanen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Olen ymmärtänyt, että Laine on suuntaamassa Ruotsiin.

Olen tietoinen tästä ja näin todennäköisesti tuleekin käymään. Näissä ensi kauden spekuloinneissa liikkuu sujuvasti mukana Rosat ja Koikat niin kai yksi "Teemu Laine" -toivomuskin sinne mukaan sopii.

Viestin lähetti tumba17
tuo varamiehen tulisi paikata rako mahdollisimman hyvin (vrt. esim. HIFK nyt).

Et kai sä oikeasti väitä että Jan "ei missään seurassa kahta kautta peräjälkeen" Lundell olisi ennakkoon ollut joku takuuvarma kakkonen jonka varaan olisi voinut surutta laskea menestyksen jos ykkönen loukkaantuu? Ainakin mulle nuo Lundellin erinomaiset otteet on olleet täysi yllätys.
 
Viimeksi muokattu:

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Flintstone: Arvasin, että joku puuttuu tuohon Lundellin, ja tuo oli hiukan huonosti selitetty.

En tarkoittanut tällä Lundellia varsinaisesti nimeltä, vaan se olisi voinut olla kuka tahansa, esim. Lassila viime vuonna Turussa, Sulo aikanaan Jokereissa, jne. Esimerkkejä on vaikka kuinka monta. Se, mikä on minulle arvoitus on Helasen todellinen osaaminen? Raportit Helasen matseista kertovat ihan muuta kun esim. torjuntaprosentti. Eli, onko Helasesta varmaksi kakkoseksi, joka voi tarvittaessa nousta sankariksikin? Useampikin kirjoittaja ihmetteli kauden alussa Jokereiden maalivahtikaksikkoa ja vaikka siihen ei kaaduttukaan, niin ei sen varaan voitu täysin rakentaakaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mun mielestä Helasessa on ainesta hyväksi kakkoseksi ja ei nuo kahden viimeisen kauden huikeat tilastot ihan pelkällä säkällä ole tulleet vaan vaikka se torjuntatyyli onkin melkoisen erikoinen niin yllättävän hyvin ne kiekot näyttää isokokoiseen Hössöön pysähtyvän. Ja kun Markus on saanut kahdella viime kaudella pelejä hieman enemmän alle niin se tyyli on mielestäni muuttunut aina varmemman tuntuiseksi. Molemmilla kausilla se aloitus ja varsinkin se ensimmäinen peli on ollut katsojalle melkoista thrilleriä.

Kelpaisi ainakin minulle kakkoseksi.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti tumba17
Se, mikä on minulle arvoitus on Helasen todellinen osaaminen? Eli, onko Helasesta varmaksi kakkoseksi, joka voi tarvittaessa nousta sankariksikin?
Kas tässäpä kysymys. Mä olen nähnyt lähes kaikki Helasen pelaamat matsit, mutta en silti osaa sanoa minkä tasoinen kaveri lopulta on kyseessä. Kun Helasta arvioi niin ensimmäiseksi tulee mieleen torjuntatyyli, joka on kaikkea muuta kuin varma. Helanen kyllä peittää hyvin, mutta kun koko touhu näyttää maallikolle lähinnä kiekon eteen syöksymiselle, niin ei siitä oikein luotettava kuva synny. Ainoa vaihtoehto saada selvyys Helasesta on antaa ukon pelata noin 20 peliä putkeen ja katsoa mikä on saldo.

Ensi kauden veskarien suhteen minulla ei erityisiä toiveita ole. Joku huippukuveskari jos saadaan, kumpi tahansa, Häkkinen tai Helanen kelpaa hyvin kakkoseksi.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Helanen ei ole siinä mielessä varma kakkonen, että voisi aina tietää mitä saa. Sen sijaan Hössö on hyvinkin sellainen maalivahti, joka voi nousta sankariksi, niinkuin torjuntaprosenttikin kertoo. Suoria laukauksia menee sisään huomattavan harvoin ja jos puolustus onnistuu paluukiekkojen siivoamisessa, ei hätää useinkaan ole.

Ykköseksi Hössöstä ei ole - siksikään että ne puutteet (riparikontrolli, sijoittautuminen) ovat niin selkeitä ja varmasti myös tarvittaessa vastustajan tiedossa. Huippuykkösen pariksi sopii kuitenkin hyvin. Eri juttu sitten on, haluaako Helanen kuinka pitkään jatkaa kakkosmaalivahtina Jokereissa, jos muualla pääsisi pelaamaan ihan oikeastikin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti cobol
Täytyy sen verran kommentoida "en kommointoi" lupauksestani huolimatta, että Langkow tuskin olisi hyvä valinta. Nivusvammainen maalivahti on sen luokan riski 1-vahtina, että en lämpene lainkaan.

Onko Lankun nivunen edelleen jotenkin paskana? Käsittääkseni Scott oli jo kauden lopussa parhaassa iskussa, mutta olenko väärässä? Nivusvaivainen taitaa olla turhan "raaka" termi puhuttaessa Langkowista. Tuskin se edes sen helpommin enää paukahtaa kesän jälkeen kuin muillakaan maalivahdeilla..
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Näkkäri
Onko Lankun nivunen edelleen jotenkin paskana? Käsittääkseni Scott oli jo kauden lopussa parhaassa iskussa, mutta olenko väärässä? Nivusvaivainen taitaa olla turhan "raaka" termi puhuttaessa Langkowista. Tuskin se edes sen helpommin enää paukahtaa kesän jälkeen kuin muillakaan maalivahdeilla..

Ei ole mulla mitään tietoa Langkowin kunnosta tai vammoista, en ole hänen kanssaan koskaan jutellut. Tuo oli vain oma näkemykseni aiheesta ja Jokereihin valittavan maalivahdin tasosta. Voi olla, että olin liian kriittinen.

Viimeinen peli, jonka Langkowilta näin, oli hänen helmikuinen vierailunsa Ässineen Helsingissä. Langkow ei kyllä vakuuttanut, omiin meni vaatimattomat yhdeksän osumaa. Sen jälkeen Langkow päästi Ässien kannalta ratkaisevan kotiottelun kolmannessa erässä Bluesia vastaan ensin Bluesin tasoihin ja pian sen jälkeen voittoon. Ja sitä ennen myös Tappara nousi tappiolta ohi Ässien ja meni menojaan. Kahdessa ratkaisupeleissä ei siis pystynyt "voittamaan" aika kehnoja Bluesia tai Tapparaa edes johtoasemasta.

Eihän noita kauden tärkeimpien Ässä-pelin tuloksia voi Langkowin piikkiin tientenkään yksin laittaa, mutta osa tappioista kuuluu varmasti hanellekin. Paljonko oli siitä kiinni, että ei ollut kunnossa vielä, sitä en tiedä. Silti sanon, että Langkowin johdolla ei Ässät ole ainakaan mitään voittanut kahden kauden aikana kun ei edes playoffeihin ole päässyt. Vaikka jälkimmäisenä kautena lähes jokainen seura sinne kelpuutettiinkin.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

cobol on oikeassa tapaus Langkowista. Olisikohan Jokerien ? Fiksua tarkistuttaa Langkowin kunto mikäli kaveri hankittaisiin maalin suulle.

Kuitenkin nivusvammat ovat veskarien yleisinpiä vammoja ja Langkowilla noita vammoja on uralla ollut suht monta.

Jotenkin vaan tuntuisi fiksulle vanhoista mokista oppien että kaveri tutkittaisiin huolella ,varsinkin kun kysymys on joukkueen tärkeimmästä pelaajasta. :)
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vielä vähän Langkowista

Viestin lähetti cobol
Ja sitä ennen myös Tappara nousi tappiolta ohi Ässien ja meni menojaan. Kahdessa ratkaisupeleissä ei siis pystynyt "voittamaan" aika kehnoja Bluesia tai Tapparaa edes johtoasemasta.

Eihän noita kauden tärkeimpien Ässä-pelin tuloksia voi Langkowin piikkiin tientenkään yksin laittaa, mutta osa tappioista kuuluu varmasti hanellekin. Paljonko oli siitä kiinni, että ei ollut kunnossa vielä, sitä en tiedä. Silti sanon, että Langkowin johdolla ei Ässät ole ainakaan mitään voittanut kahden kauden aikana kun ei edes playoffeihin ole päässyt. Vaikka jälkimmäisenä kautena lähes jokainen seura sinne kelpuutettiinkin.

Tappara pelin aikoihin Ässät olivat voittoputkessa, jossa kaatui mm. päävastustaja JYP vieraissa. Tappara pelissä Ässät väsähti, Tami savusti taustalla Toivolaa ulos ja joukkueella oli kovat paineet. Molempia pelejä (Tappara ja Blues), joihin viittaat Ässät johtivat 1-0 ja kummassakaan ei johtoaseman ryssimistä voi missään nimessä laittaa Scottin piikkiin. Kaudella oli edellistä enemmän pelejä, joissa Langkow ei ollut riittävän hyvä, mutta noissa kyseisissä peleissä ei niin ollut.

Langkowin loukkaantumisen myötä Ässät joutui totaaliseen paniikkiin. Tervo ja Järvinen eivät miestä pystyneet millään tasolla korvaamaan ja joukkue munasi mahdollisuutensa edes 10 sakkiin (tiedän säälittävää) tuon sekoilun aikana. Lassilan tultua Ässät alkoivat taas voittaa, mutta heti kun vuokra päättyi ja Langnkow revittiin puolikuntoisena kentälle alkoi turpaan taas tulla. Miehen ei annettu parantua kunnolla ja pelit menivät päin persettä. Luulisin, että tuo aika oli juuri tuota helmikuuta. (en jaksa tarkistaa)

Sen voin vannoa ja vakuuttaa, että jos Scottie on 100%:ssa kunnossa olisi hän todella kova vahvistus Jokereille. Motivaatio olisi varmasti kunnossa, koska onhan mies kertonut mielellään pelaavansa jommassa kummassa pääkaupungin seurassa.
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Cobolin ja Tumba17:ta kirjoituksista tuolla yläpuolella saakin selviä viitteitä siitä mistä Jokereiden syöksykierteessä on kysymys: perinteiden, pitkäjänteisyyden ja nöyryyden puutteesta.

Jos muualta saa miehen joka ehkä saattaapi olla jollain osaalueella edes hieman parempi, niin miksipä ikijokeri-Lindiä nyt Jokereihin hankkimaan? Jos kaikki vanhat ystävät voi kerralla heittää viemäriin ja ostaa uusia, niin miksipä tehdä toisin?

Kysytte vielä miksi Areenassa on tyhjää ja miksi vanhat fanit lähtevät... Kysytte vielä miksi pelaajat eivät pysy Jokereissa ja viihdy siellä...

Huhhuh. Ei tullut esim. mieleen että joillekin voi seurahenki ja uskollisuus olla tärkeämpiä asioita kuin mestaruus-heti-ja-nyt ja yritysaition täyttäminen?

Ja tuosta Strömbergistä vielä. Olihan se heikko viime vuonna, mutta kysynpä samantien että olivatko Burström, Pesonen, Latvala, Tukio, Turunen, Hodson, Sjögren, Sihvonen, Hannus, Sandwith, Nemirovsky, Vostrak, Hannus, Virtanen, Kauppinen, Pekki, Vesa, Duffus, Lavins, Mikkola, Saarinen, Werenka, Cipruss, Heiskanen, Boh, Focht, Nilsson, Tiilikainen, Kauppila, Grönman, Nuutinen, Mettovaara, Stolk, Arvaja ja Nieminen (tästä jää varmaan moni katastrofimunausosto vielä pois)
niin hyviä että he täyttivät kasomot ja saivat Jokerit oikein lentoon? Niin hyviä ettei nimiä "Lind", "Martikainen" voitaisi tuoda joukkueeseen?
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Tenkanen: Kyse ei ainakaan omalta osaltani ollut missään tapauksessa perinteistä ja pitkäjänteisyydestä, vaan periaatteesta, että miksi jonkun, joka on Jokeripaitaa kantanut aikanaan (vaikka kuinka monta vuotta), niin pitäisi automaattisesti saada avoimet ovet Jokereihin vanhemmallakin iällä. Omastä mielestäni mm. Lind, Martikainen, Varis, jne. ovat todellakin riskihankintoja, jos peruslähtökohta on vain vanha Jokeritausta. Kuten mainitsin Martikaista en ole nähnyt aikoihin, joten voi olla vahvistuskin. Variksen kommentoin jo ja Lindin osalta loukkaantumiset haittaavat. Saman tien voisimme ottaa takaisin vaikka Lindroosin Jarin, joka oli todellinen Jokeri-ikoni aikoinaan.

Perinteitä tarvitaan ja kaivataan ja niillä myydään lippuja ja aitioitakin ja tuo puoli olikin aika lailla unohduksissa. Itse olen sen verran pitkään noita matseja katsellut, että Jokerihenki ja perinteinen Jokeri-pelityyli (kiekollinen, kova, mutta taidokas peli, ei koohottaminen ja väärät otteet) ovat tärkeitä ja ratkaisevia asioita, ei aitioiden täyttäminen.

Heikkoja hankintoja on tehty, siitä ei kahta sanaa ja se mitä itse haluan on hienoa, aktiivista kiekkoa pelaavat Jokerit, johon mahtuu sekä omat kasvatit ja hankinnat, mutta molempien vaihtoehtojen perusedellytys on, että peli sujuu. Kulunut kausi osoitti tuon Jokeirperinteen, eli junioiripuolelta tulee kovia kundeja ja niihin tulee satsata, mutta heidän tuekseen tarvitaan kokeneempaa kaartia. Tuo kokeneempi kaarti saa kernaasti olla Jokeritaustaista, mutta se ei saa, eikä tule olla ainoa tekijä.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

kun ensi kauden rosteria miettii niin faktaa on vain se että Lind ykkösketjussa Martikaisen kanssa ei vain riitä.

Se ei tarkoita sitä että he eivät mahtuisi jengiin hyviä tyyppejä molemmat mutta ensikauden ykkösketju pitää olla kovaa luokkaa jos mielii pärjätä.

Suurin ongelma on se kuinka sokeasti Virmanen laskee Metropolitin varaan,tuleepahan mieleen vain tapaus Banham.

Metrolla ei ole sopparia ja änärissä pelaamisen kohtalo ratkeaa vasta ilm. kesällä joten uusi ykkössentteri on pakko hommata ennen sitä,Filppula on hyvä kakkonen ja Paka ellei lähde Ruotsiin on hyvä kolmonen ,kun Vertalakin jatkaa on edes yksi ärsyttävä ronkkija rosterissa, joten ketju Vertala- Paka - kaipaisi yhden kovan snaipperin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Tenkanen
Huhhuh. Jos muualta saa miehen joka ehkä saattaapi olla jollain osaalueella edes hieman parempi, niin miksipä ikijokeri-Lindiä nyt Jokereihin hankkimaan? Jos kaikki vanhat ystävät voi kerralla heittää viemäriin ja ostaa uusia, niin miksipä tehdä toisin Ei tullut esim. mieleen että joillekin voi seurahenki ja uskollisuus olla tärkeämpiä asioita kuin mestaruus-heti-ja-nyt ja yritysaition täyttäminen?

Mutta miksi ei saman tien hankita Kekeä, Ottoa ja Lehtoa ensi kaudeksi? Keke voisi lopetella pankijohtajana pelleilyt, Lehto pelaajien taustahommat ja Ottohan pelaa vielä ainakin kauden, eiks niin? Ja eiköhän Wadekin suostu ainakin yhdeksi kaudeksi pukemaan... Mikäpä siinä, jos linja on tämä.
 

werty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti tumba17

Eli, onko Helasesta varmaksi kakkoseksi, joka voi tarvittaessa nousta sankariksikin? Useampikin kirjoittaja ihmetteli kauden alussa Jokereiden maalivahtikaksikkoa ja vaikka siihen ei kaaduttukaan, niin ei sen varaan voitu täysin rakentaakaan.
Minun mielestäni Helanen olisi loistava kakkonen. Minulta ainakin löytyisi Helaseen luottoa, jos tuleva ykkös veskari loukaantuisi. Onhan seHelasen torjunta tyyli välillä aika pelottavan näköinen, mutta kiekot on ainakin pysähtynnyt suhteellisen tehokkaasti, ja sehän se on tärkeintä.
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Viestin lähetti cobol
Mutta miksi ei saman tien hankita Kekeä, Ottoa ja Lehtoa ensi kaudeksi? Keke voisi lopetella pankijohtajana pelleilyt, Lehto pelaajien taustahommat ja Ottohan pelaa vielä ainakin kauden, eiks niin? Ja eiköhän Wadekin suostu ainakin yhdeksi kaudeksi pukemaan... Mikäpä siinä, jos linja on tämä.

Jos ei kerran huvita ottaa asiaa tosissaan, niin ei sitten. Tämä on juuri se nykyjokerijohdon asenne asiaan- miksipä pitää omasta porukasta huolta kun rahalla saa uutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös