Minä näkisin ensi kaudella jokseenkin tämän näköiset koostumukset:
MAALIVAHDIT:
Herra X/ Stathos, Lundell, Limnell
Herra X voisi olla vaikka Riksman. Joku "varma valinta" kuitenkin. Stathos (nyyh..) saa lähteä paremman edestä, kun vie ulkomaalaispaikankin... Ei kuitenkaan mitään toivotaan, toivotaan tapausta tilalle... Siis mielellään SUOMALAINEN VAHVISTUS, jos löytyy, muuten Stats jatkakoon.
1.KENTTÄ
Pärssinen - Harkins - Kuhta
Söderholm - Karalahti
Tuttu ja turvallinen. Ja tehokas! Jos joku viisikosta lähtee taalajäille, korvaava peluri tilalle. Tämä voi olla vaikea tehtävä. Toivottavasti ei kuitenkaan Mission impossible... ; )
2.KENTTÄ
VAHVISTUS - VAHVISTUS - VAHVISTUS/ Laine/ Vopat
Kultanen - Herra X / Benysek
Kakkosketju kaipaisi ainakin yhtä laituria ja senaa. Esim. Santala, Hyvönen, Riihijärvi sopisivat mainiosti. Itse haluaisin nähdä Tony Salmelaisen rosterissa, mutta taitaa ainakin vielä jäädä haaveeksi, kuten Pikkarainenkin... Nämä vaihtoehdot olisivat kotimaisia, mikä olisi tietysti ihannetilanne. Ulkomaalaisista Bednarin ottaisin kiljuen vastaan! Joku muu ulkomaalainen ns. varma tapaus kelpaisi myös. Laineen tilanne olisi minun papereissa aika erikoinen. Joko kakkosketjun laita tai ulos. Tai jos joku kolmosesta lähtee, niin sinne sitten. Ykkönen ja kolmonen ovat jo valmiit vanhat tutut ja nelosessa haluaisin nähdä omia junnuja. Joten jos mitään kunnon vahvistusta ei laitaan tule, niin pelatkoon Laine siinä. Vopat voisi myös hyvin pelata tämän ketjun laidassa. Kaikki riippuu ulkomaalaisten määrästä. Luopuisin myös Vopista, jos kokonaisuus niin vaatii... Pakkiparista suon Kultaselle vielä mahdollisuuden. Paljon huonommin ensi kausi ei juurikaan voi mennä... Uskon Jarskilla olevan vielä näytönhalujakin. Benysekille myös jatkoa, jos ei saada tilalle kunnon vahvistusta (mielellään suomalaista). Myöskin muiden vahvistusten kotimaa määrännee Benyn kohtalon...
3.KENTTÄ
Järvinen - Hirschovits - Vihko
Turunen - Saarinen
Hyökkäysketju toimi ihan hyvin koko kauden, etenkin loppukaudesta. Ei mielestäni mitään syytä muutoksiin. Pakkipariin ainoastaan parinvaihdos. Nyt on Turunenkin saanut kauden verran kokemusta. JOS joku lähtee kolmikosta, niin siinä tapauksessa Laine tilalle. Mikäli esim. nhl vie useamman, junnuista korvaajia.
4.KENTTÄ
Junnu - Häppölä - Vopat/ Junnu
Pikkarainen/ Lamberg/ Varakas
Kokemusta ja voimaa löytyisi, mikäli Vopi olisi laidassa. Eri asia onkin, kannattaako kallista miestä pitää nelosessa... Voisi olla kuitenkin erittäin toimiva kokonaisuus. Laidalla/ laidoilla pelaisi joko Holma, Salonen, Petrell, Porthén ja miksei Fagerstedtkin. Ainakin Holma voisi pelata myös keskellä tarpeen vaatiessa. Fagu taitaa olla vielä ainakin liian hentoinen senan paikalle. Viitaluoma ja Luttinen voisivat puolestani vaihtaa seuraa- ainakin vuokralle. Kaikkia kun ei voida millään pitää... Pakkipari voisi muodostua edellä mainitusta kolmikosta. Saisivat arvokasta kokemusta ja kehittyä kokeneiden taistelijoiden takana. Kurvinen ei oikein minua vakuuttanut, vaikka olen häntä peruspuolustajana aina pitänytkin. Voima ei mielestäni riitä. Ei välttämättä kuitenkaan ulos. Paljon riippuu tulevasta kokonaisuudesta. Mutta ei ainakaan Pikkaraisen pariksi. Oli aika pelottava kaksikko (omille) jäällä ollessaan...
Työsulun tullessa haluaisin ehdottomasti nähdä T. Ruudun, J.Ruudun, Zidlickyn ja Rafalskin Ifk:n paidassa. O. J olisi myös tervetullut.
Että tämmöistä.