Mainos

Roster watch 2004-05

• 603 568
  • 3 557
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Re: Tommi Turunen..

Viestin lähetti Johannes
Jos Turunen hankitaan, niin sen jälkeen meidän kakkonen on muodossa Turunen-Häppölä-Vopat. Onko tämä riittävän hyvä kakkosketju yhdenkään lenkin osalta, on hyvä kysymys.
Täytyy sanoa, että se olisi kyllä älyttömyyden huippu hankkia joku Tommi Turunen. Ei mitään järkeä! Miehellä ei ole asiaa kahteen ensimmäiseen kenttään ja kolmosessa vie peliaikaa omilta junnuilta. Eikä ole tippaakaan IFK:n näköinen mies. Yksi vaihtoehto on tietysti, että Vihkon kanssa ei olla päästy sopimukseen ja Turunen hankitaan Vihkon tilalle. Mutta siihenkin paikalle laittaisin A-junnuista Pasi Salosen. Uskomatonta, jos on totta.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Johannes
Scouttausta samalla kun katselee mm-kisoja. AHL-liigan tilastoja vilkuilemalla voi löytää meille (ja muille) pelaajia:

Cory Larose Hartford 69 13+36=49 +12 66 min

Tämä herrahan oli IFK:n kiikarissa yhtenä vaihtoehtona, kun Hurtaij sitten hankittiin.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä on tarjonta sitten todella onnetonta, jos Turusen ja Tuomaisen kaltaisia nimiä pyöritellään. Voivoivoi aijaijai. Vaikea mieltää näitä 'vahvistus' -sanan antaman mielikuvan tasolle. Team Hirsolle jatkopaperit ja yksi hyvä hankinta, kiitos. Davekin saisi mennä siinä sivussa jos on pakko.

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Tuen

Dogin siirtoa 100e:lla Hifk:hon mikäli se on rahasta kiinni! :)

Päivän parhain uutinen! Hienoa! joko uusi Turunen 39 paita on jo myynnissä!Ja kun oikein tarkasti miettii niin Dogin tukkahan muistuttaa erään.....

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Turusen osalta Pelicans on käytänössä neuvotteluista ulkona, koska Jokerit pyytää miehestä täyttä hintaa viimeisestä sopimusvuodesta. Hintaa siis todella reilusti. Samoin ulkona ovat JYP ja Saipa eli kovin montaa sopimuksen ulosostajaa ei tuolla rahalla löydy. Tuskin edes IFK on halukas maksamaan koko summaa.

Itse olisin kyllä Turusen Lahteen kelpuuttanut, mutta en tuolla hintaa.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikuttaa siltä että Pena on aivan innoissaan löydettyyän Saarisen Pasin joka oli Jokereissa flopannut ja aikoo värvätä lisää floppeja jotka uskoo onnistuvan IFK:ssa.

Hei, Turusta ja Heleniusta huhuillaan meille. Voiko enään huonommin mennä. Noh, ainakin tänä kesänä meillä on mahdollisuus saada kerrankin paremmat äijät kuin mitä huhuissa liikkuu.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Tuen

Viestin lähetti tant gredulin
Härreguud. Nimikin on jatkumo linjalla Spanieli-Hurtta-Dogi. Meidän mies, huoh.

Samalla siis tuli päätettyä, että Hurtalle jatkosoppari. Ulkomaalaiskiintiö on täynnä, joten Harkins joudutaan myymään Jokereihin.

Ensi kauden ykkönen: Turre-Hurtta-Dogi

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti laituri
Turusen osalta Pelicans on käytänössä neuvotteluista ulkona, koska Jokerit pyytää miehestä täyttä hintaa viimeisestä sopimusvuodesta. Hintaa siis todella reilusti. Samoin ulkona ovat JYP ja Saipa eli kovin montaa sopimuksen ulosostajaa ei tuolla rahalla löydy. Tuskin edes IFK on halukas maksamaan koko summaa.

Itse olisin kyllä Turusen Lahteen kelpuuttanut, mutta en tuolla hintaa.

Minä en ottaisi Dogia HIFKiin vaikka saisimme sen ilmaiseksi ja palkkaakaan ei tarvitsisi maksaa. Turunen on ihan tarpeeton surffailija joka on joskus kolme vuotta sitten tehnyt Pelicanseissa hyvin pisteitä. Turunen ei myöskään ole todellakaan mikään kovaa pelaava laituri joten siltäkään osin ei mitään käyttöä. Nostetaan mieluummin vaikka juuri mainittu Pasi Salonen ja Lennart Petrell joukkueeseen.

Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
.

. Nostetaan mieluummin vaikka juuri mainittu Pasi Salonen ja Lennart Petrell joukkueeseen.

Tehdään nyt aluksi selväksi että Tommi Turunen ei ole minusta hyvä hankinta.

Totean kuitenkin että mielummin Turunen kun että lähdetään kauteen sillä asenteella että nostetaan pari junnua ylös. Sitä yritettiin pari vuotta sitten ja lopputuloksena oli 10 sija. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä että saamme pidettyä ykköskentän. Vahvistuksia tarvitaan kakkoseen ja kolmoseen. Jos junnu on tapeeksi hyvä hän syrjäyttää "tommiturusen", siihen ei kuitenkaan voi luottaa että joku Salonen tekee 10-15 maalia kaudessa. Siksi on hankittava pelaajia ulkoa, ja jos Turunen on parasta mitä markkinoilta on saatavissa on häneen tyydyttävä.

.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Tehdään nyt aluksi selväksi että Tommi Turunen ei ole minusta hyvä hankinta.

Totean kuitenkin että mielummin Turunen kun että lähdetään kauteen sillä asenteella että nostetaan pari junnua ylös. Sitä yritettiin pari vuotta sitten ja lopputuloksena oli 10 sija. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä että saamme pidettyä ykköskentän. Vahvistuksia tarvitaan kakkoseen ja kolmoseen. Jos junnu on tapeeksi hyvä hän syrjäyttää "tommiturusen", siihen ei kuitenkaan voi luottaa että joku Salonen tekee 10-15 maalia kaudessa. Siksi on hankittava pelaajia ulkoa, ja jos Turunen on parasta mitä markkinoilta on saatavissa on häneen tyydyttävä.

.

Olen kyllä täysin eri mieltä kanssasi. Jos HIFKi nostaisi junnuja joukkueeseen, niin olisi siitä paljon enemmän hyötyä kuin jostain väsyneestä Turusesta. Kyllä minä mieluummin luotan Saloseen ja annan hänen koittaa tehdä niitä 10-15 maalia kuin Turuseen joka ei saanut viime kauden Jokereissa edes 10 maalia vaikka pelasi paljon 1-2 kentissäkin. Turunen on kahtena kautena tehnyt yli 40 pistettä uransa aikana, mutta muuten koko peliurallaan hän on ollut ihan turisti tasoa. Jos ei sieltä markkinoilta muuta löydy, niin otetaan mieluummin edes sellainen pelaaja joka osaa pelata kovaa ja tekee sen 10 maalia.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kiinnostuksen astettani Turuseen kuvastaa se, etten ole edes aivan varma hänen pelipaikastaan; sentteri vai laituri? Hiusmuoti on kyllä lätkään sopiva, ei siinä mitään. HIFK on kaksi kertaa onnistunut viemään eteenpäin Jokeriflopin uraa; Pauli Levokari oli ihan jees (myöntäkää pois, mulla oli klubikin Paulille), Pasi Saarisesta puhumattakaan. Toisaalta sieltä ovat tulleet myös Mika Nieminen ja ...Aigars Cipruss!

Nuoremman Nelsonin kanssa olen samaa mieltä siitä, että junnuista ei tosiaankaan nousta suoraan tähtiin ihan heittämällä. Pasi Salonen, Jermu Porthen, Lennart Petrell....pikkuhiljaa näiden kanssa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
Olen kyllä täysin eri mieltä kanssasi. Jos HIFKi nostaisi junnuja joukkueeseen, niin olisi siitä paljon enemmän hyötyä kuin jostain väsyneestä Turusesta. Kyllä minä mieluummin luotan Saloseen ja annan hänen koittaa tehdä niitä 10-15 maalia kuin Turuseen joka ei saanut viime kauden Jokereissa edes 10 maalia vaikka pelasi paljon 1-2 kentissäkin. Turunen on kahtena kautena tehnyt yli 40 pistettä uransa aikana, mutta muuten koko peliurallaan hän on ollut ihan turisti tasoa. Jos ei sieltä markkinoilta muuta löydy, niin otetaan mieluummin edes sellainen pelaaja joka osaa pelata kovaa ja tekee sen 10 maalia.

Siis edelleen totean että Turunen on minusta huono vaihtoehto. Mitä tässä lähinnä ajoin takaa on se että ei lähdettäisi kauteen liian nuorella jengillä. Siksi ottaisin mielummin Markku Hurmeen, Marko Tuomaisen tai vaikka Tommi Turusen kun antaisin paikan junnulle. Hyvä junnu syrjäyttää kyllä huonon veteraanin, ja jos ei syrjäytä ehkä junnu ei edes ansaitse pelipaikkaa. Otetaan vaikka tämän kauden joukkueesta esimerkiksi puolustuksen Turunen joka nousi rankingissa ohi Kurvisen.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä yhtäkkiä tuli mieleen kysyä mitä tapahtui Jokerien 'Metro-addressille'? En muista kuulleeni itse luovutuksesta mitään. Ehtisikö vielä pykäämään 'vasta-addressin'? Tai pakettiratkaisun?Jos Turunen tulisi Metro kainalossa niin ottaisin.

The Sir Pentti on siis valmentanut Dogia, Ara ei. Vai oliko kaverilla lyhyt maajoukkuekokeilu joku vuosi sitten?

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti JHag
Kiinnostuksen astettani Turuseen kuvastaa se, etten ole edes aivan varma hänen pelipaikastaan; sentteri vai laituri? Hiusmuoti on kyllä lätkään sopiva, ei siinä mitään. HIFK on kaksi kertaa onnistunut viemään eteenpäin Jokeriflopin uraa; Pauli Levokari oli ihan jees (myöntäkää pois, mulla oli klubikin Paulille), Pasi Saarisesta puhumattakaan. Toisaalta sieltä ovat tulleet myös Mika Nieminen ja ...Aigars Cipruss!

Nuoremman Nelsonin kanssa olen samaa mieltä siitä, että junnuista ei tosiaankaan nousta suoraan tähtiin ihan heittämällä. Pasi Salonen, Jermu Porthen, Lennart Petrell....pikkuhiljaa näiden kanssa.

Tuomas Eskelinen täytyy mainita myös. Oli Jokereista meille tullessaan parhaita pakkejamme. Minulle on aina ollut arvoitus A ) Miksi Jokerit Eskelisestä luopui ( vaihtokauppa Santeri Heiskaseen ?! heko , heko ! ) , B) Miksi ei IFK jatkanut Eskelisen sopimusta ?
.... tää on niin tätä .............

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Anteeksi tunkeutumiseni tänne, mutta onko teillä tietoa jostain "pelaajienvaihtoruletista" Bluesin ja IFK:n välillä?
Tämän Tuomainen-väännön toki tiedän, mutta liikkuisiko kaupassa muitakin miehiä?

edit: typo

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Brewer
Tuomas Eskelinen täytyy mainita myös. Oli Jokereista meille tullessaan parhaita pakkejamme. Minulle on aina ollut arvoitus A ) Miksi Jokerit Eskelisestä luopui ( vaihtokauppa Santeri Heiskaseen ?! heko , heko ! ) , B) Miksi ei IFK jatkanut Eskelisen sopimusta ?

Tuomas Eskelinen oli todellakin ihan eri pelaaja HIFK:ssa kuin Jokereissa ja paransi vielä pykälän Kerhossa. Levokari nyt ei saanut mielestäni HIFK:ssakaan kiekollisesti mitään aikaiseksi. Eiköhän muistot lähinnä rajoitu Suutarisen tapaukseen ja tappeluun Mikko Ruudun kanssa jossa taisi eturivikin Taikakaulimelta vähän harveta.

Näiden kummankin pelaajan lähtö Jokereista johtui Raimo Summasesta. Eskelinenhän tarinan mukaan purskahti spiidaamaan treeneissä kesken Raimon palautekeskustelun ja Taikakaulinhan sai ihan Raimon omasta kädestä oppia maalineduspelaamista erään Blues-matsin aikana vaihtoaitiossa.

B-kohta on minulle mysteeri.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tommi Turunen on syntynyt Savonlinnassa, kuten.......myös Hannu Aravirta. Keksin ensimmäisen johtolangan. (iso hymiö nauruksi)

Lukko Rauma SM-Liiga 95/96 - 50 12 7 19 -1 14 - 8 0 1 20 -1 0
Lukko Rauma SM-Liiga 96/97 - 50 10 15 25 +1 14
Lukko Rauma SM-Liiga 97/98 - 11 0 1 1 -4 2
Blues Espoo SM-Liiga 97/98 - 17 1 1 2 -5 2
JYP Jyväskylä SM-Liiga 97/98 - 19 5 7 12 -7 4
JYP Jyväskylä SM-Liiga 98/99 - 54 11 7 18 -2 45 - 3 1 0 1 -3 2
Pelicans Lahti SM-Liiga 99/00 - 54 15 16 31 -17 24
Pelicans Lahti SM-Liiga 00/01 - 55 21 34 55 +5 12 - 3 0 0 0 -3 2
Pelicans Lahti SM-Liiga 01/02 - 56 21 25 46 +3 28 - 4 2 2 4 -2 2
Jokerit Helsinki SM-Liiga 02/03 - 54 14 13 27 +9 22 - 6 0 1 1 -1 0
Jokerit Helsinki SM-Liiga 03/04 - 53 9 5 14 -6 14 - 8 1 2 3 +2 4

Yhteensä: 473. 119+132 = 251, 175 min

Turunen ei vaikuta kovin loukkaantumisherkältä. Kuuden viimeisen kauden aikana hän on ollut kokoonpanossa vähintään 53 pelissä runkosarjassa. Viime kaudellakin taisi ainakin yksi peli Jortikan katsomokomennuksen takia jäädä väliin.

Viimeksi muokattu:

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti tant gredulin
Tässä yhtäkkiä tuli mieleen kysyä mitä tapahtui Jokerien 'Metro-addressille'? En muista kuulleeni itse luovutuksesta mitään.
Kyselet ehkä hiukan väärässä paikassa, mutta... Jokerifanien keskustelupalstalla nimimerkki Moderaattorit kertoi 26.03.2004 klo 08:04:14: "Metro on käynyt lukemassa adressin ja oli hyvin otettu. Pyysi välittämään kiitokset kaikille Jokerifaneille!"

Tommi Turusesta on jo sanottu kaikki tarpeellinen. Turha meillä, tuskin yhtään vähemmän turha teillä. Täytyy kyllä ihmetellä IFK:n johdon aivoituksia, jos tämä siirto toteutuu, ellei sitten ketjukaveriksi ole tulossa Mikko Peltola.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Gagsilta täyttä faktaa!

Case Eskelinen oli jopa aika rankaa, vaikka kyse onkin varsin miehekkäästä lajista. Minulla on melko läheinen ystävä joka todisti kyseisen insidentin samassa kopissa, ja hän kertoi että Summasen "koulutus" oli todellakin siitä rankemmasta päästä. Hieman tämmöinen kanadalaisen koulukunnan nöyryytys, jossa pelaaja laitetaan törkeällä tavalla naurun alaiseksi koko joukkueen eteen.

Anyway, sen jälkeen ei Eskelinen kertaakaan enää tullut siihen koppiin ja HIFK otti miehen. Onneksi sekä Summanen että Eskelinen ovat ammattihemmoja, joten tilanteesta, törkeydestään huolimatta, ei jäänyt mitään sen syvempää haavaa. Eskelinenhän esiintyi Summasen maajoukkueessa tänä vuonna.

Summanen ja Gagnon ottivat myös kahdesti yhteen, ja jopa fyysisestikin, ja olin/olen erittäin ihmeissäni ettei siitä seurannut mitään sen enempää. Summanen teki Gagnonille nimittäin vastaavan tempun kuin Eskeliselle, ja potkaisi vielä Seania perseelle. Aika rankkaa kyllä tuo Ramin touhu parhaimillan oli..

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti JHag

Niin siis tarkoitin, että mieluummin vaikka Mikko Laineelle enmmän peliaikaa tai ihan kenelle vaan, mutta ei Turuselle. Turunen menee joukkoon ketä haluaisit viimeiseksi nähdä HIFKin paidassa. Tähän samaan joukkoon kuuluu mm. Aira Samulin, Matti Nykänen ja Tommi "Tommi Turunen on mun roudari" Läntinen.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eh: No itse asiassahan minä vain seurasin lukeeko tätä kukaan Jokerikannattaja :) Metron nimihän täällä pulpahtelee tasaisin väliajoin esiin osana HIFK:n ensi vuoden rosteria, ja omalta osaltani yritän toteuttaa todennäköisyyksiä: JHag nimittäin lähestulkoon lupasi, että meidän uuden vahvistuksen nimi on jo palstalla esiintynyt. Mitä useammin kirjoittaa sanan Metro, sen todennäköisempää on, että se tulee...
Tiedoksenne myös, että pääsin lyhyen matikan läpi lupaamalla opelle, etten hänen opetusaikanaan enempää opiskele:) Terkkuja Kimmolle, wherever you are.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Siis edelleen totean että Turunen on minusta huono vaihtoehto. Mitä tässä lähinnä ajoin takaa on se että ei lähdettäisi kauteen liian nuorella jengillä. Siksi ottaisin mielummin Markku Hurmeen, Marko Tuomaisen tai vaikka Tommi Turusen kun antaisin paikan junnulle. Hyvä junnu syrjäyttää kyllä huonon veteraanin, ja jos ei syrjäytä ehkä junnu ei edes ansaitse pelipaikkaa.

Voisi sanoa tässä kohtaa, piste. Täysin samaa mieltä.

Junnuille tottakai annettava tilaisuus näyttää kykynsä, mutta mitään kiintiöpaikkoja edellisten kausien tapaan ei tarvise jakaa.

Silti... Tommi Turunen ei kyllä sytytä yhtään. Voisihan hän breikatakin narrivuosien jälkeen uudessa ympäristössä, mutta hitusen epäilen.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Renegade
Summanen ja Gagnon ottivat myös kahdesti yhteen, ja jopa fyysisestikin, ja olin/olen erittäin ihmeissäni ettei siitä seurannut mitään sen enempää.

OT ja pahasti, mutta menköön näin off seasonin aikaan: omien lähteideni mukaan tässä ym. tapauksessa kylläkin Raimo hiljeni ja perääntyi tilanteesta, Gagnonin lausuttua hänelle suoraan:

"Wanna go? Right here and right now!"

Kertojan mukaan ainoa kerta kun Summanen hiljeni.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
"OT ja pahasti, mutta menköön näin off seasonin aikaan"

Hmm, eli mitä ja miksi? OT miksi?

Anyway, kyseinen episodi ei siis tapahtunut edes jäällä (siis Case Gagnon) joten en oikeasti usko että Rami olisi perääntynyt. Mutta lähteeni sanoo, että siinä oli työpaikka katkolla Gagnonilla joten se homma loppui siihen.

Lähteeni siis roikkui mukana muutaman vuoden Jokereiden kanssa pelaamatta toki peliäkään Liigassa, esiintyi toki mainiosti Mestiksessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.