Bluesille oma Uuge?
En nyt hirveästi haluaisi ottaa kantaa Q / Uuge -vertailuun, koska heidän tapansa ja lähtökohtansa ovat hyvin erilaiset. Molemmat tarjoavat hyvää luettavaa ja viihdykettä mielestäni, eikä lätkähuhujen paiskomisen tarvitse olla kauhean vakavaa :). Kun lukee oikealla tavalla, on hauskaa. Q kuitenkin heittelee aika estottomasti nimiä ja sulkee niitä myös pois (sejase ei koskaan pelaa HIFKissä), Uuge rajoittaa omiin poikiin tai muihin selkeisiin blokkeihin. Siis Uugellakin on nimilista, jonka tietääkseen tarvitsee tietää, keitä ovat "omat pojat", jotka jokainen HIFK-fani tietää, muista ei paskankaan väliä tietenkään. Miksi HIFK-hovitoimittajan täytyisi ylipäätään miellyttää Blues- tai Jokerifaneja? Hommatkoon omat hovitoimittajansa. Ja kun nimet ovat selvillä, voi hyvin tsekata, osuiko Uuge. Eli jos Teemu Selänne tulee, ei osunut. Jos Tuomo Ruutu tulee, osui. Ja Tuomo Ruudun tulemisspekulaation voi ulottaa hyvin kauas.
Loppupeleissähän (sairaan typerä metafora) sillä ei ole mitään merkitystä kuka tiesi ja mitä, jos joukkueeseen tulee hyviä sällejä. Itse en ainakaan (enää) heitä nimiä, jos ei ole aihetta tai lupaa enkä edes yritä esittää, että kaikkia tietäisinkään. Jotain kuitenkin. Ja enemmän scenestä yleensä kuin vain yhdestä joukkueesta todella syvällisesti. Mutta tiettyä linjaa pystyy kyllä pitämään ja sen jälkikäteen tarkistamaankin: HIFKiin tulee vahvistuksia, ne ovat kovia ja ne ovat pääsääntöisesti omia, poislukien mahdollinen maalivahti. Uugella on ollut sama sävel, joten olenko.....Uuge?? Ei, olen Pena. Eikun olen Sakke, eikun Harri. Ja onko Ara Uuge? Ja kuka on UuQe? Elämme mielenkiintoisia aikoja, ja tukevasti kieli poskessa.