bozik: Täällä tanner tömisee, aitaa kaatuu, meteli on hirvittävä, savu nousee, moottori ulisee. Mistä on kysymys? Ei, kysessä ei ole taskuparkkeeraava naisautoilija. Kysymys on HIFKistä. Mölinän keskellä täällä ollaan monesta keskeisestä asiasta liikuttavan yksimielisiä kuitenkin. Näin ainakin tulkitsen.
Menestyksestä:
-Mulle ainakin on ok, jos tavoitteena on kulta, mutta en haluaisi kultaa millä hinnalla hyvänsä. 9. sija kuulostaa karmivalta, mutta jos se tulisi jatkuvalla tappelulla, huonotapaisuudella ja helvetinmoisen huutomyrskyn ynnä isojen katsomoiden kera, voisin vaihtaakin sen neppiskultaan, jonka Kärpät otti tänä keväänä.
Viihteestä:
-Kuten Balderikselle, itsellenikin kauden kohokohta oli pleijarisarja Ipaa vastaan. Jossain vaiheessa siinä tuli hetkiä, jolloin "wanha" HIFK heräsi ainakin itselleni henkiin siinä mielessä, että lopputuloksesta ei ollut niin väliä. 80-luvun Allu Lähteenmäki -episodista ei kukaan normaalifani muista enää hampaansa pudottaneen nimeä, useat kehäkolmosen takaa eivät muista edes vastustajajoukkuetta. Mutta kaikki lajia jo silloin edes etäisesti seuranneet muistavat, että siitä jäi käteen haiseva, ilkeä ja vittumainen HIFK. Samaa meininkiä ilman hampaidenpudottelua oli Ipa-sarjassa. MUN HIFK teki sen: viihdytti , ajoi takaa ja lopulta voittikin. Vastustajana oli toinen legenda, ei kärpät. Se oli mahdollistakin vain siksi.
Tiedotuksesta:
-Niinpä, ei minustakaan ole kivaa istuskella vailla ihan varmaa tietoa, mutta sen verran olen koko ajan ollut jyvällä, että tiedän ettei ihan näillä mennä. Okei, HIFK ja Pena voisivat tehdä, kuten Hjallis 90-luvulla ja kertoa, että "nyt on tulossa SM-liigan paras pakki ja ehkä paras pelaaja kautta aikojen (Yves Racine)" tai sitten he voisivat lobata Kekäläisen tapaan toimittajille ja muille sidosryhmille tietoja joukkueenrakennuksesta. Mutta ei perkele, ei. Tämä jääräpääryhmä haahuilee "tiedotuksenkin" omalla tavallaan. Mun on pakko kunnioittaa oman tien kulkijoita, vaikken aina samaa mieltä olekaan. Siinä on sellaista "tää on meidän juttu tehdä tämä homma, jos et luota, lähe meneen.." -henkeä, joka on penailun ja hifkin ydin. Jos haluat kivaa tunnelmaa ja pientä fanisanailua pienen joukon kesken, ryhdy Blues-faniksi. Jos haluat vatsahaavan, tuskatiloja, sisäisiä kiistoja ynnä blokkeja ja ajoittain myös legendaarisia onnentunteita, ole edelleen HIFK-fani :)
Taloudesta:
-Tylsä talous eli numerot vaikuttavat kaikkeen edellä mainittuun. Käännetään toisinpäin; Jos ei sitä kallista Vopattia olisi tarvinnut fanien iloksi roikottaa mukana, niin voisi olla nyt jo stunttinsa nimi tiedossa. Mutta kaikkea ei voi saada, ei ainakaan Vopatista; hyvää viihdettä + mestaruutta tekevää taitoa. Voitte itse päätellä kumpi osuus hänestä puuttuu.
Tappeluista:
-En kaipaa mitään niin paljon kuin kiekkotappeluita takaisin. Eivät tule nykymenossa. Harkkamatsien nujakoilla voidaan leijua vähän aikaa ja kyllä niitä tulee meillekin vielä. Itse liigassa nähdään 2-5 kiekkotappeluksi luettavaa tapahtumaa ja sekin on yläkanttiin. That's life, shit happens. Ja Kohokaan ei ole enää ainoa mailamerkki.
Taklauksista:
-Jos HIFK hakee kontakteja yhtä paljon kuin viimekin kaudella, näemme niin hyvää kiekkoviihdettä kuin se neppisliigassa nykyään on mahdollista. Jos ei riitä, eikun kelailemaan vuoden -83 mestaruusvideoita.